29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

HUDBA: Už je to tak – poslouchám Ewu

Musím se přiznat, že když jsem jméno Ewa Farna slyšel prvně a z rádia na mě ze všech stran hrála píseň Měl s mě vůbec rád, tak jsem si pomyslel, že se jedná o další případ, který někdo někde „vytáhl“ – hvězdičku, co zazáří s pár písněmi a opět upadne do zapomnění, zatímco si producenti budou mnout ruce nad výdělkem...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ewa 30.11.2008 19:52

POZOR!

A kdo je fanclubák má SLEVU! No vlastně vy fc už to víte tak ahoj Ewa;-D;-D;-D;-D;-D;-D

Ewa 30.11.2008 19:50

Děkuji

Ahojky.Zdravím fanoušky a chci vám řict že jste super publikum. Objednejte si na www.ewafarna.cz DVD+CD kde najdete všechny videoklipy nějaký koncerty + věci ze zákulisí ;-) a uvidíte že nebudete litovat. Tak ahoj Vaše                                                                                                       

Ewa;-D

Radek 10.12.2007 16:38

Souhlasím, Ewa je opravdu výborná

Plně souhlasím s autorem článku v jeho názorech na Ewu Farnou. Mě osobně zaujala Ewa Farna ihned, když jsem viděl v televizi její první videoklip Měls mě vůbec rád. Hned na poprvé jsem byl doslova ohromen jejím perfektním zpěvem, protože jako 13-ti letá dívka zpívala mnohem lépe než nějaké 30-leté úspěšné profesionální zpěvačky. Své druhé CD nazpívala pak ještě profesionálněji a už téměř dospělým hlasem. Jsem rád, že se tady Ewa objevila, protože velké pěvecké talenty se v naší malé zemi neobjevují příliš často. Vzhledem k tomu, že mi příliš nesedí styl Lucie Bílé, Anety Langerové a Lucie Vondráčkové, neposlouchám v současnosti žádnou jinou domácí  zpěvačku než Ewu Farnou.  A co víc, domnívám se, že Ewa Farna je svými kvalitami zcela srovnatelná se světoznámými zpěvačkami jako je například Aviril Lavigne.

Jakub S. 2.12.2007 23:48

ANO! Písně soudruha Davida BYLY smysluplné, přece:

podporovat kráásnýý úúděl dětí, narozených za normalizace... jo. Jistě. Chudák ta holka. Taková medvědí služba...

Je tady jeden velice proslavený komentátor. Jeho rozbory bývají někdy velice dobré. Překvapivé a chytré vývody. Zajímavé konstrukce. Přehled široký, vždycky něco nového - jenže... najednou něco o hříchu na tzv. sudetských Němcích... a je pokluzené. Ano? Došlo? - JS, historik, muzikant, 60+

Přemysl Vavroušek 3.12.2007 1:23

Re: ANO! Písně soudruha Davida BYLY smysluplné, přece:

Váš názor Vám samozřejmě neberu a respektuji ho. Vy hodnotíte politické pozadí písně, já hodnotím píseň jako takovou. Je faktem, že já jsem z minulé éry zažil jen sedm let, takže pro mě zkrátka písně M. Davida politický podtext nemají. Pro mně jsou to jen obyčejné normální písně a politiku za nimi nehledám. Pokud Vy ano, pak je to pochopitelné, ale můj článek není o politice, nýbrž o muzice.

klaaarka 5.12.2007 12:51

Re: Re: ANO! Písně soudruha Davida BYLY smysluplné, přece:

R^

Jakub S. 2.12.2007 23:43

Zaujetí jednou jedinou větou -

no ale ta to všecko shazuje, člověče. Došlo? Kráásnýý úúděl mááme dnes... kvést... ježíšku. A hned se přifařit k přibyvším hokejistům a přičinlivě... ne, ani vzpomínat. Blít se chce, proboha.

Lucifer 2.12.2007 21:21

Když mi bylo tolik jako autorovi

poslouchal jsem Jethro Tull

Telecí popěvky ala Michal David mi byly ukradené, ačkoli to tehdy znělo z rádia i z televize a kupodivu i dnes mnohdy zní. Nebýt tohoto článku, ani bych se nedozvěděl, že nějaká Ewa Farny existuje. Inu, dozvěděl jsem se a našel si ji na YouTube. Pohříchu musím říct, že má dobrý hlas a slušné aranžmá - kam se hrabe normalizační skřehotal. Takže nechápu proč ten příměr. Nicméně je to primitivní popík pro puberťáky typu VyHoněný, a nic na tom nezmění, že autor VyPatalné nesleduje. Ku prospěchu slečny Farne je však třeba dodat, že hravě strčí do kapsy všechny superstar, včetně jejich ikony Langerové. To je asi tak všechno, co jsem byl schopen - po nesmírném přemáhání - na adresu Ewy Farne vyplodit. Nadále mě ta "hudba" nezajímá, i když uznávám, že je to lepší než duc duc;-)

Přemysl Vavroušek 2.12.2007 22:53

Re: Když mi bylo tolik jako autorovi

Nevím, proč všichni hledáte v článku nějaké srovnávání Ewy Farne a M. Davida & spol. Já žádné takové srovnání nedělal. Jediné, co jsem podotkl, je fakt, že písničky Ewy Farné se mi líbí a připadají mi smysluplné, podobně, jako mi tak připadají i písně kupříkladu zmíněného M. Davida. To není srovnávání Ewy s Michalem, to je můj subjektivní postřeh na adresu písní, které Ewa zpívá, jelikož mě písně Davida, Jandy & spol. připadají určitě smysluplnější, než dnes v rádiích mnohdy ohráváné písně, kde by ale člověk smysl nenašel už žádný - viz., třeba vámi zmíněná Aneta, od níž mě zaujali možná dvě tři písně a v ostatních nějak nevidím smysl, příběh, nechápu, o čem jsou, kdežto u Ewy, nebo právě Davida, ten příběh a smysl slyším. To je ovšem subjektivní a někdo jiný jej tam slyšet nemusí. Jak jsem napsal i já v článku, pak i mě Ewa nechávala "chladným", ale poté, co jsem její nové album slyšel, jsem jím byl vcelku pozitivně překvapen a právě o tom je tento článek. Nikoliv o srovnávání Ewy a normalizačních umělců a nikoliv jako reklama na album Ewy Farne...

Enik 2.12.2007 11:07

Nabízí se ještě jedna otázka.

Po přečtení celé dosavadní diskuse se mi nabízí ještě jedna otázka. Ani mě tak moc nezajímá proč posloucháte Ewu Farnou, ale proč nám to tu sdělujete. V diskusi tvrdíte, že se nejedná o reklamu, ani že nejste s Ewou nějak "svázán." Proč máte tedy potřebu to tady zveřejňovat? Je to nějaký druh exhibicionismu? Myslite si snad, že by každý občen této země měl na NP napsat co poslouchá nebo co dělá? To přece není jen tak. Jaká je ta pohnutka, která Vás přiměla ke zveřejnění takovéhoto článku? Opravdu si myslite, že Ewa je něčím tak vyjímečná a fascinující, že by o tom měl národ vědět? Co jsem zatím stačil zaznamenat, tak fascinuje pubertální mládež a Vás. Pokud Vás uchvacují její písničky, pak je to spíš zásluha autorů těch písniček. Problém je jen v tom, že většina těch skladeb zjevně neodpovídá jejímu věku, takže celý projev nebudí příliš důvěru. Co ví čtrnáctileté děvče o lásce? Ještě tak o hormonální bouři, to by zpívat mohla, ale o lásce asi těžko! Pokud Vás uchvacuje fyzicky, tak se to dá i pochopit, jenže to je pak spíš soukromá záležitost, se kterou se nechodí na veřejnost. Jednoduše a zkrátka mi v tom pořád vysí obrovský otazník! Proč má národ vědět, že Přemysl Vavroušek poslouchá Ewu Farnou? Mohl by jste mi prosím zodpovědět ještě tuto otázku, ať v tom mám jasno? Jinak bych si totiž musel nejspíš myslet, že děláte věci jen tak, bez zjevného důvodu, což asi není tak úplně normální. 

:) 2.12.2007 11:49

Re: Nabízí se ještě jedna otázka.

Autor má svůj blog, je tedy psavec. A protože je dospělý tak ho třeba překvapilo, že může 14 letou Farnou poslouchat a tak o tom napsal.

Přemysl Vavroušek 2.12.2007 15:31

Re: Re: Nabízí se ještě jedna otázka.

Myslím, že jste to vyjádřil(a) docela přesně. Asi tak nějak to bylo. Měl bych spíš otázku, proč o tom nenapsat. Vždyť nikoho nenutím to číst, nebo snad ano? ;-).

dj.giovanni 2.12.2007 15:59

Re: Nabízí se ještě jedna otázka.

Máte pravdu, co věděli o lásce Romeo a Julie? Všichni víme jak to dopadlo, že ano.

JOSIKAVA 2.12.2007 10:30

Pane Vavroušku,

opravdu hodně jste mě rozlobil. ˇUspěch Ewy je opravdu hodně založen na textech a z vašeho článku má člověk pocit, že si je píše SAMA. Když vás tak moc oslovila napište, prosím , ještě jeden článek, kde vyjmenujete všechny textaře Ewy Farne, bez nichž by nikdy takového úspěchu nedosáhla. děkuji.

Přemysl Vavroušek 2.12.2007 15:36

Re: Pane Vavroušku,

Ano, text je jistě velká část úspěchu, ale pokud jsem dobře vyrozumněl tomu, co bylo řečeno ve zmíněném pořadu Noc s Andělem, pak se Ewa skutečně na některých textech i podílela. Nevím, proč bych měl vypisovat autory textů - kdo chce, může se to jistě dozvědět z alba Ewy a kdo Ewu neposlouchá, toho jistě nezajímají ani její textaři. Jinak ale souhlasím s tím, že text dělá velkou část úspěchu, ale ať už jde o jakéhokoliv zpěváka, tak je to právě osobnost daného zpěváka, která daný text nějak vyjadřuje. Můžete napsat sebelepší text, ale bute-li jej interperetovat sám(a), tak třeba nikoho nezaujme, kdežto v podaní někoho jiného to bude hit. Pokud jde o Ewu, tak mě třeba zaujalo, že její hlas je na čtrnáctileté děvče opravdu dobrý - i to je ale samozřejmě jen můj dojem a někdo nemusí souhlasit...

JOSIKAVA 2.12.2007 10:25

Co takhle

zveřejnit autory těch textů, Ewa by se bez nich totiž mohla přetrhnouta nic.  Je to nefer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Zveřejněte autory textů Ewy Farne - všechny. Děkuji

Ladislav N. 2.12.2007 9:39

Já tuhle "hvězdu" neslyšel, neviděl, a nebýt autora ani o ní nečetl

Rozhlas neposlouchám a muziku si vybírám sám. Autor má ke jmenované nějaký osobní vztah, že má potřebu o ní psát? ;-)

J.G. Pašek 1.12.2007 19:48

Musel jsem se kouknout co je to za 14ti letý zázrak a co a jak zpívá . . . .

Muzika a lyrika?  Jako ušité pro 10-16ti leté . . . .

cca 1.12.2007 16:53

joke

....Dalibora Jandu, Michala Davida, Petra Nagyho aj. Jejich písně totiž měly smysl - to jeden z největších džouků které zde byli položeny a to pamatuju Jarouška když denně perlil ! ;-D;-D;-DR^

Lucifer 1.12.2007 17:30

Re: joke

David ani neuměl zpívat. Jednou jsem ho viděl v televizi bez playbacku. Skákal po podiu jako opice s takovým malým klavírem na krku a příšerně přitom skřehotal;-D

A ty slabomyslné texty... škoda mluvit. Ale chápu, že někomu, kdo se dívá na VyKulené a Suprstár, může David připadat jako klasika;-P

Přemysl Vavroušek 1.12.2007 17:55

Re: Re: joke

VyKulené? Nesleduji... Ba ani VyHulené... ;-)

dj.giovanni 2.12.2007 16:05

Re: Re: Re: joke

tím že jste reagoval otřepaným překlepem s vyhulenýma jste tento příspěvek hodně ošidil - dj by měl být břitkej, vtipnej a hlavně originální, i když u nás, no dobře, vím ž e nebylo kde se přiučit

dj.giovanni 2.12.2007 16:02

Re: Re: joke

Opatrně s těmi slaboduchými texty, ve světě to nebývá jiné - Je tam sice třeba Cohen ale přece jen se nehodí na nějakou tancovačku, při které se zrovna filosofovat nemusí

Snowy White 1.12.2007 19:50

Re: joke

R^ Jj :-P:-P

MZ 1.12.2007 20:16

Re: joke

A to byl Peter Nagy ze jmenované trojky ještě aspoň ke koukání, na rozdíl od těch vexláckých pašíků ! ;-D

Přemysl Vavroušek 1.12.2007 13:27

Musím se pousmát...

Musím se pousmát, nad některými reakcemi, ale je faktem, že jsem je čekal ;-). Pokud jde o můj věk, pak na rovinu říkám, že mi bude brzy 26. A Ewě tu rozhodně nechci dělat reklamu. Článek je z mého blogu http://djsnail.bloguje.cz a jako takový vyjadřuje můj postoj a názor, který samozřejmě nikomu nevnucuji. Je možné, že starší generaci hudba M. Davida a spol. nic neříká a zcela to chápu. Stejně tak nejmladší generaci třeba nic neříkají Beatles, ABBA, atd a mají zase své hvězdy a hvězdičky - to je zcela normální. Musím říci, že znám velmi mnoho lidí, kterým se písně pánů Davida & spol. líbí a to právě proto, že jsou jednoduché, zpěvné, mají příběh. Spousta mých spolužáků, nedá na tuto hudbu dopustit, ale jak jsem napsal, to je čistě subjektivní názor a nehledejte za tím žádné srovnávání Ewy a těchto umělců z let osmdesátých. Píšu jen o tom, že mě se tato hudba líbí, stejně tak, jako se mi líbí nové album Ewy Farne. Sám se věnuji tvorbě zcela jiného stylu hudby a primárně poslouchám zejména taneční a trance hudbu, jak bylo i v článku zmíněno. To mi však nebrání si poslechnout i hudbu zcela jiných žánrů. Připadá mi, že poslední dobou se lidé příliš vyhraňují vůči ostatním podle toho, kdo co poslouchá, komu se co líbí, atd. Společnost se zbytečně radikalizuje, svými postoji, že pokud má někdo rád, nebo používá toto, pak je to automaticky člověk, jehož názor je třeba nerespektovat a tvrdě proti němu zakročit... Myslím, že právě takovýmito postoji se vracíme do éry minulé mnohem spíše, než tím, že někdo má rád písně M. Davida ;-).

A.S. Pergill 1.12.2007 13:50

Re: Musím se pousmát...

Přidávám se a budu krutý: Ona i většina děl W. A. Mozarta, na které se chodí do koncertních síní, byla v době svého vzniku myšlena jako "hudební pozadí", asi jako hudba z rádia v kavárně nebo hospodě. Takže názor na to, co je a co není dobré je velice (a prakticky výlučně) subjektivní. Žádné "objektivní kritérium kvality" zde prostě neexistuje.

petr 1.12.2007 14:57

Re: Musím se pousmát...

Svým odporem vůči osobní identifikaci se s určirou skupinou(v jejich nenávist nebo obdivu-to je jedno) se řadíte ve svých 26-ti letech mezi opravdu dospělé jedince...Gratuluji:-)

Enik 1.12.2007 16:41

Re: Musím se pousmát...

Váš nízký věk mě trochu překvapuje. Na druhou stranu je v souladu s ostatními názory. Rozhodně se necítím být kompetentní Vás soudit za Vaše názory. Nemělo by to ani žádný smysl. Jen bych rád podotknul, že jistá dávka radikalizmu je v každém z nás. Ale ani o ten tu nejde. Celá věc totiž zjevně svažuje k otázce: "Co je to příběh?" "Co je to zpěvné?" "Co čekáme od hudby?"

 "Skákal pes přes oves...." je velmi jednoduchý text s příběhem i zpěvnou melodií. U dospělého člověka ale jen těžko dokáže vyvolat pocit uspokojení z prožité emoce. A emoce je právě to, co bych já od dobré písničky čekal! Celé je to spíš o životní filosofii. Pokud Tě uspokojí takto jednoduchá věc, je to jen tvoje soukromá záležitost. Jak ale chceš posuzovat Ewu Farnou když bude své písničky zpívat v polštině? Kdo neumí polsky, tak je mu obsah textu lhostejný. V takovém případě je jediným měřítkem kvality melodie, aranž a preciznost provedení. Jimi Hendrix je obecně považován za fenomenálního kytaristu. Je mnoho takových, kteří by rádi uměli alespoň polovinu toho, co uměl on. Byl to narkoman, a umřel v 27letech. Jako kytarista byl ovšem naprostý machr! Drtivá většina lidí jeho umění nerozumí, vetšina z nich ale dokáže ocenit jeho kumšt. Jeho hudba vyvolává emoce, ať už takové či onaké. Pusť si "Sultans Of Swing" od Dire Straits. Obsah textu je naprosto nepodstatný. Kytarová virtuozita Marka Knopflera je ovšem naprosto excelentní. Jeho ruce ovládají nástroj naprosto bravůrně. Při téhle hudbě mám všechny chlupy na těle v pozoru. V zádech mě mrazí, a nevydržím být chvíli v klidu. Nothing Else Matters od "Metaliky" v provedení se symfonickým orchestrem, tak to je něco jako Bohoslužba. Když jsi vzpoměl na ABBAu, jejich skladby v podání Mnichovské filharmonie, tak to je zas pro změnu balzám na duši. Naproti tomu "Já chci žít non stop" nebo "Poupata", to je každodenní všednost. Hlavně se u toho nesmí příliš přemýšlet. Tedy ono to ani dost dobře nejde!  

Přemysl Vavroušek 1.12.2007 18:13

Re: Re: Musím se pousmát...

Děkuji, že mě hned nesoudíte ;-). Je faktem, že byť jsem to čekal, tak se celkem podivuji tomuto zaujetí jednou jedinou větou v článku navzdory všem ostatním. Abych to tedy objasnil. Píšete o tom, že hudba má vyvolávat emoce. Ano - některé songy určitě a stejně tak, jako vy jmenujete kupříkladu skupinu ABBA, tak i mě jde někdy mráz po zádech z některých hudebních děl, kupříkladu na trance scéně. Stejně tak mě nyní můžete soudit, že trance je jen nějaká elektronická, na PC skládaná hudba a nic člověku nedává. Ale přesto člověk, co ji skládal si s ní dal práci a vložil do ní nějakou emoci a cit. Sám se - byť amatérsky - skládání hudby na PC věnuji (viz můj blog a web) a tak vím, že to není jen o tom, tam něco namačkat a ono to hraje samo. PC je jen nástroj, stejně tak, jako je jím pro kytaristu kytara, nebo pro houslistu housle. To je jeden typ hudby. Ale potom tu vidím i jiný typ hudby a to je hudba, kterou si pustíte jako kulisu k práci, jako hudbu na večírku s přáteli, jako hudbu, která dokresluje atmosféru. Je hudba, kterou si pustíte, když vás opustila přítelkyně, je jiná, kterou si pustíte při milování a jiná, kterou si pustíte na třídním srazu, když se chcete pobavit s přáteli. Ta hudba opět vyvolává emoce, respektive je podporuje a dotváří. Budu-li poslouchat píseň o zklamání z lásky, když sám zklamaný nebudu, tak mi nic neřekne. Budu-li však zklamaný i já, pak mě tato píseň zaujme, bude vyjadřovat mé pocity, atd. A přesně tohle je druh hudby, kam bych zařadil M. Davida a spol. Ano - možná to nejsou skvostně umělecká díla, která si pustíte jen proto, abyste si připadal vysoce kulturní, ale jsou to prosté písně, které si rád pustíte při oslavě, písně, které si zazpíváte s přáteli, písně, které člověka oslovují podle toho jak se cítí. Myslíte si, že by takováto hudba neměla mít své místo?