25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vojta 27.11.2007 9:57

Propagace ČD

Pane autore, je to dost dobré, prostě České dráhy jsou tím správným dopravcem, který zastavuje jen někde a v jím stanoveném (spíš dosaženém) čase a doveze každého do cílové stanice za dost peněz se zpožděním také jen kamsi, pokud není zavedena náhradní autobusová doprava. Moc se mi líbila věta o tom, že mašinfíru nemůže dělat jen tak nějaký blb, ale takový několik let vyškolený odborník musojící rozeznávat "jemné barevné odstíny, které byste běžně vůbec nepostřehli". No tak to je moc. Raději budu jezdit autem, abych na železnici náhodou nespletl ty barvy na návěstidlách. Takové barvy si přece pravidelně plete každý řádně nevycvičený člověk a proto se jezdí semotamo na červenou. Kdyby se vám zdála barva trávy kolem železniční tratě zelená, zastavte na pešunku a zahoďte svůj mašinfírovský  průkaz. Nemáte nárok dojet s vlakem bezpečně a bez zpoždění do cíle. Jo, kdy se daly zase podle vlaků řídit hodinky..........

karel 26.11.2007 23:25

Re: Re: Re: zachvíli ty naše silnice budou vypadat jak po Spartakově povstání

Taky jsem před nedávnem v hospodě slyšel, že pokuty by měli platit bohatí. Chudí, protože mají málo, by neplatili, nebo by měli slevy. Nazdar soudruzi.

Ladislav N. 26.11.2007 23:10

Re: Mozna by to pomohlo i v Cesku

U nás v Kocourkově je to jinak. Tomu, kdo způsobil dopravní nehodu, pojišťovna zaplatí vzniklou škodu, ale jinak se zase nic moc neděje. Tady nachytáte body vedoucí ke ztrátě řidičáku spíš za drobné přestupky...

Radek J. 26.11.2007 23:07

Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

To byste se divil. V Norsku mate zhusta dvojitou plnou, takze vsichni nakonec skonci v jedne kolone jedouci od 70 do 90 km/h. Neni to zrovna vzrusujici rizeni, ale pustite si dobrou muziku a koukate si drzet bezpecny odstup. Vzhledem k tomu, ze jsou trasy vedene inteligentne mimo vetsinu vesnic a nezpomalujete porad na ctyricitku, dostanete se z bodu A do bodu B prumernou rychlosti 68-72km/h. Efektivni, i kdyz ne efektni.

P.S. Na predjizdeni zapomente.  Dozenete jen dalsi kolonu o kilometr dal.

baltahsar 26.11.2007 22:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Každé vozidlo možná, ne však každej řidič. A na dálnici ani to vozidlo, kamiony do kopce někdy šlapou i pod šedesát. A i jinak se pletete, nejčastější příčinou nehod je právě nesprávné předjíždění :o)

Jinak rychlost jízdy při danym počtu průjezdu vozidel za hodinu nijak neovlivňuje časové intervaly odstupu vozidel, to si můžete snadno fyzikálně odvodit. Zatimco brzdná vzdálenost a tedy odstup doporučovaný roste s druhou mocninou rychlosti, s tim nic nenaděláte.

Chris Kelvin 26.11.2007 22:19

Re: relativita smrti

Stovky horníků ročně....??? To snad leda na Ukrajině..... 8-o

Chris Kelvin 26.11.2007 22:19

Re: Re: taktak

Možná nemusí vzniknout přímo nehoda (ale kupodivu může), zato když už k tomu dojde, jsou její následky fatální. Nemluvě o tom, že podobné arogantní chování na silnici vytváří agresivní atmosféru, která pak k nehodám přímo směřuje.

františek 26.11.2007 22:10

Re: taktak

Ale Chárone, chtěl jsem doložit, jak snadno lze získat řidičské oprávnění v protikladu k profesi strojvedoucího. A pokud jde o vaši poznámku , je stejnou nadsázkou. Nepamatuji se, že by převážný počet nehod vznikal za okolností, které zmiňujete.

H.K. 26.11.2007 21:12

Re: Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Nejnebezpečnější je jízda v kolonách. Tam vznikají nejčastěji dopraví nehody. Samořejmě, že čím rychleji se bude kolona pohybovat, tím je větší pravděpodobnost těžších dopravích nehod. Pokud bude max. povolená rychlost třeba 80 km/hod. tak takovou rychlostí, kromě koňských potahů, je schpno jet každé vozidlo. Poku by všechna vozidla striktně dodržovala tuto maximální povolenou rychlost, tak se budou všechna vozidla pohybovat stále v koloně a nehod bude podstatně více. Pro je na dálnicích pruh pro předjíždění, aby rychlejší vozidla předjíždět vozidla pomalejší. Pokud není možné ani při předjíždění jet vyšší rychlostí, tak nevím k čemu bude dobrý levý pruh na dálnici.

ND 26.11.2007 21:12

dodatek

Samozřejmě za příznivého pořasí a viditelnosti, o tom ta přiměřenost je. Dnes ráno na tomtéž úseku byla přiměřená rychlost 10 km/h (náledí).

Talián 26.11.2007 21:11

Re: Re: Re: zachvíli ty naše silnice budou vypadat jak po Spartakově povstání

Základní příčiny kolisí vozidel jsou dvě. Na prvním místě je to hustota pohybujících se hmotných objektů. Když budou mít auta odstup 0,5 km, bude to jiné, než když mají 5m. Na druhém místě je skutečnost, že jen část populace má schopnosti něco řídit a část populace je v něčem nedostatečně vybavena. Tyto nedostatky nelze nahradit žádným bodovým systémem ani výcvikem ( například šeroslepost, špatný úsudek atd. ). Čím více lidí z té méně vybavené skupiny má ŘP a jezdí, tím více vzrůstá pravděpodobnost kolizí. Bohužel, z důvodů populistických nikdo zodpovědný nepřipustí skutečné řešení, neboť by vzbudilo bouři nevole. V Luzernu v Museu dopravy byl trenažér, kde si každý mohl otestovat svoji řidičskou úroveň. Na velké obrazovce se střídaly situace jednoduché až silně zapeklité. Bylo uvedeno, že 100% by nezískal ani Lauda ale dobrý řidič to vytáhne tak na 85%. Dost lidí se na testu, trvajícím cca 10 minut potácelo pod 50% a někteří odmítali to zkusit, ač je jejich doprovod silně hecoval. Asi věděli proč. Jak by dopadl test reprezentativního vzorku u nás? Patrně stejně. Kdo ale řekne neschopnému: "Vrať řidičák, nemáš na to!"?

ND 26.11.2007 21:06

Re: Re: Re:

Zásadně nesouhlasím. Dají se uvést mraky příkladů, kdy je omezení umístěno jen z úřednické vůle (zvůle) a přiměřená rychlost je daleko vyšší než povolená. Např. zmíněný čtyřpruh bez křižovatek a chodců a na něm 50, nebo cedule obec vynesená kilometr do polí - rovněž 50. Atd Atd. Každý to vidí ve svém okolí.

baltahsar 26.11.2007 20:54

Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Jo? Jen abyste se neplet, průjezdnost nerovná se rychlost, naopak pro dvojpruhovou silnici je optimální kolem 60-70 a pro čtyřpruh cca 80-90 km/h, to je vyzkoušený a statisticky prokázaný .. nakonec, proč asi ty kolony při přetížení trasy nebo uzavírce dálnice jedou právě tak a ne maximálkou? :-)

baltahsar 26.11.2007 20:45

Re: Re: relativita smrti

Kolem 1500 ročně, ale je v tom podstatnej rozdíl -- ti si to vybrali dobrovolně.

Přívozník 26.11.2007 20:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Tak k čemu má policie vynakládat miliardy na měření NEDOVOLENÉ rychlosti  - k tomu aby napomohla lidem, kteri nejsou schopni spravneho rozhodovani za volantem vasi urovne.

Jenda 26.11.2007 20:32

Mozna by to pomohlo i v Cesku

Ziju v Kanade, u nas ten kdo zavini nehodu nebo casto plati pokutu za rychlou jizdu atd. (vse je zaznamenano na komputru) musi plati vyzsi pojisteni, umerne poctu pokut nebo vaznosti nehody-nehod. Nepomuze-li ani toto seberou provinikci na cas ridicak. Pouzivani alkoholu pred a behem jizdy znamena soud a zaznam v rejstriku trestu a odebrani ridicaku minimalne na 6 mesicu.

Přívozník 26.11.2007 20:27

Re: Nadává vám manželka.

Zaplaťte jí řidičák ! Pote vstupte na prechod v Praze ci kdekoliv jinde a odeberte se do vecneho ticha. 

Přívozník 26.11.2007 20:23

Re: relativita smrti

jakapak relativita. To je jedine faktum na ktere se muzete spolehnout.

S.P.Q.B 26.11.2007 20:22

Re: relativita smrti

Nerad bych se mýlil,ale ročně zemře při autonehodách v ČR cca 1200 lidí.Opravdu je u nás vyšší počet sebevražd?Opravdu u nás umírají STOVKY horníků?

Přívozník 26.11.2007 20:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zachvíli ty naše silnice budou vypadat jak po Spartakově povstání

s potesenim se dozvidam o nezadrzitelnem statistickem navyseni cestujicich v kvalitnich povozech.

Přívozník 26.11.2007 20:11

taktak

to jsou ti kteri na dalnicich predjizdeji 200kmh  napravo.

H.K. 26.11.2007 18:10

Re: Re: Re: Je na čase to udělat tak, jako v Norsku

Dodržování povolené rychlosti 50/80, jako v Norsku,  přispěje k větší bezpečnosti na silnicí pouze v tom případě, že nebude velký provoz . Při silném provozu vzniknou na silnici kolony a to podstatně zvýší nehodovost a počet mrtvých.

kdokoli 26.11.2007 18:04

relativita smrti

každoroční počet obětí sebevražd je vyšší než počet úmrtí při autonehodách a nikoho to nezajímá. Každý rok zemřou stovky horníků při těžbě uhlí, tisíce lidí umírají v nemocnicích chybami lékařů, nikoho to nezajímá. Nikdo to nechce vidět.

jízlivec 26.11.2007 17:41

Re: Re: Re: Ona osmnáctiletí slečna...

Když už termity, tak taxonomicky správně...

Avion = letoun, tedy letadlo těžší vzduchu a navíc s pevnými nosnými plochami.

VladaPing 26.11.2007 17:30

Nadává vám manželka.

Zaplaťte jí řidičák !

A jezděte MHD.

Stanislav 26.11.2007 16:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zachvíli ty naše silnice budou vypadat jak po Spartakově povstání

Přesně tak, já jsem tedy předminulý týden Budějice--Praha jen tak tak dobrzdil a uhnul v protisměru předjíždějícímu mladému volovi v Citroënu C2 v půvabné cukrátkové barvě (asi maminka poslala mladýho pro pět rohlíků a máslo), načež hned poté jsem viděl v zrcátku, jak znova předjíždí přes plnou, do nepřehledné zatáčky. Jak jsem lidumil, docela jsem mu tam tehdy nějakou Tatrovku přál ... :-/

BTW v silném autě Darwin také funguje, jen bývají statisticky větší "collateral damages" ... :-(

Stanislav 26.11.2007 16:50

Re: Re: Re: zachvíli ty naše silnice budou vypadat jak po Spartakově povstání

Nebezpečnou jízdou (ve vašem slova smyslu) asi né, ale blbou jízdou poměrně často, mmch. právě typicky jmenované značky. Oč lépe bych se cítil vedle Porsche 911 řízené dobrým a zkušeným řidičem, než vedle Matize řízeného hysterickou štěknou (pokud bych to tedy věděl) ...  Jinak ovšem s rozšířenou autoškolou souhlas ... R^

františek 26.11.2007 16:39

Mrtví ?

Ty miliony vyrobených aut musí někdo řídit. A těch pár mrtvých to neovlivní. Jsou to patrně přijatelné ztráty, s nimiž se počítá jako při válečných akcích.  Stejně tak autoškoly si nebudou odhánět klienty. Znám několik Rómů, kteří jen s velkým sebezapřením ukončili zvláštní školu v nižším ročníku. Jsou na sociálních dávkách ale mají řidičský průkaz a vůz, o němž pochybuji, že by prošel STK. Kde berou na benzin a jak to všechno zvládli, to si umím představit....

baltahsar 26.11.2007 16:21

Re: Re: Re: Re:

Však jsem ji nelikvidoval, na to stačila davová psychologie .. a po každym převratu se najde dost vykuků který se rychle zorientujou a rozkoukaj dřív než ty druhý.

baltahsar 26.11.2007 16:18

Re: Re: Prasecký způsob jízdy lze trestat velmi drakonicky

A tu padesátku by dostal předepsanou jako minimální :-)