20.5.2019 | Svátek má Zbyšek



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


ZDRAVOTNICTVÍ: Tak za co budeme platit u lékaře?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 181, poslední: 20.9. 2007 13:24, přehled diskusí

Děkuji :
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 13:24

všem diskutujhícím za názory, odpovědi, postřehy, reakce.  Některé z nich vyvěraly z nepochopení stati, jak  tu dobře napsala jedna z diskutujících - nejedná se o to, zda poplatky ano nebo ne, ale o rozporuplné informace ministerstva zdravotnictví.  Lidé jsou různí a mají různé názory, což je velmi dobře. Představa, že jsme všichni jednotni a stejní je děsivá.  Mezi diskusí a hádkou je zásadní rozdíl, spočívající v záměru toho kterého vstupujícího. 

Přeji všem pěkné dny.

Re: Re: Re: nerozumím dvěma věcem:
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 13:20

no vidíte a ministerstvo sděluje, že stvrzenky se budou vydávat jen tomu,kdo bude chtít.

Re: Re: Re: Re: moc nerozumím:
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 13:19

kolega baci není rozhodně lhář a o zdravotnictví včetně organisace a řízení toho ví více, než většina odborníků.  O tom praktickém způsobu placení to jistě mínil obrazně, nikoli doslova.

Re: pro pana Cirkla:
Autor: Kmpana Datum: 20.9.2007 11:27

Ten pan se jmenuje CIKRT....

Re:
Autor: Hany Datum: 20.9.2007 9:37

Ještě jedna "drobnost" - ale důležitá - Lékaři budou vybírat poplatky - což pro ně znamená nárůst nákladů i práce a za to budou odměněni tím, že jim pojišťovny o vybranou částku sníží úhrady. Z toho plyne tedy to,že náklady jdou na jejich triko a jestli na tom někdo vydělá, tak jsou to jen pojišťovny...

Musím skonstatovat, že vládík je trouba na n-tou.:
Autor: gerontusinza Datum: 20.9.2007 8:31

Nebo agitátor MZd, což je totéž, když si uvědomíme myšlenkovou činnost pana ministra a jeho boys....;-D;-D

Re: Pro člověka, který nesledoval:
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 1:50

Nejspíše jste si řádně nepřečetl, co jsem napsal.

Re: Podle toho co jsem si přečetl usuzuji, že:
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 1:49

o tisknutí jsem nepsal nic, psal jsem o tom, že potvrzení o zaplacení poplatku se vydá jen tomu, kdo chce.

Proč by měla ZP hradit té ženě stravu, to nevím, není to ani moje věc, ale věc ZP. Já jen zásadně odmítám, abych jako občan měl povinnost platit nezdravotnické náklady zdravotnických zařízení. Strava je zdravotnický náklad, stejně tak příjem. Nezdravotnickým nákladem je třeba budování kiosku.

Které ekonomické otázky máte na mysli ?  Nejspíše rozčlenění položek nákladových.  

Lékaři se starají, neboť to patří do jejich náplně práce, kolik pacienti platí v lékárnách ze léky, kteér jim předepíší. Ostatní výdaje pacientů nejsou jejich starostí.

 

Re: Vám kulhá mozek:
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 1:42

Ale mne to vůbec nerozčílilo, kde k tomu jste přišel ?

Re: Přečtěte si zákon, budete to vědět:
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 1:41

Mluvčí MZd representuje MZd. Proto je mluvčí. V jeho písemném projevu je zřetelně napsáno, že kojenec bude platit za vyšetření. Jinde v tomže projevu je zase representantem MZd napsáno, že poplatek se bude platit za každou návštěvu, spojenou s klinickým vyšetřením.  Pak je napsáno, že preventivní prohlídky budou poplatku prosty.  Expliciter i impliciter vychází jediná možnost, že totiž preventivní prohlídky nebudou spojeny s klinickým vyšetřením. Druhá možnost je, že MZd neví, co píše.  Nepotřebuji nikoho sprdnout.  Byl bych raději, kdyby se ministerstvo vyjádřilo řádně, zvláště v písemném projevu.

Re: Pane Kiliane:
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 1:35

Voda na spláchnutí, teplo, strava - to jsou věci, za které jsou i výdaje. V daném případě zdravotnické výdaje, kalkulované jako režijní v kalkulacích úhrad lůžkové péče. . Ministerstvo se vyjádřilo ale tak, že občan bude přispívat na nezdravotnicné náklady. O součásti léčby jsem nic nepsal, nicméně dite je jistě součástí léčby. 

Re: Pro neznalého útavy:
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 1:30

tento stát má jednoho zákonodárce, byť se členům zákonodárného sbopru říká zákonodárci, není to označení správné.

Re: Re: Re: staří se ptají mladších:
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 1:28

to mi prosím ukažte  nebo mne odkažte na jedna jediná scripta, kde je definováno klinické vyšetření.

Re: Re: Re: Re: staří se ptají mladších:
Autor: MUDr Jiří Kilian Datum: 20.9.2007 1:26

nikoli ale pro účely poplatku

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo chce psa bit...?:
Autor: Dan M. Datum: 20.9.2007 0:26

jj, tak s tim můžu souhlasit a bylo by to ideální řešení, ale bohužel o ucpání děr se "snažilo" už mnoho vlád a vždycky to skončilo oddlužovánim nemocnic. Je možný, že to opravdu nejde, lobbing je silnější a snížení spotřeby pomocí poplatků (nikoli dolití vody) je jediná možná cesta.

Re: Re: Re: Kdo chce psa bit...?:
Autor: STK Datum: 20.9.2007 0:06

Takže moje úcta k lékaři nyní bude stát "1 zlámanou třicetikorunu" za kus?

příjmy lékářů, náklady na léčbu a platby pojišťoven:
Autor: hanka_b Datum: 19.9.2007 23:45

ano, ale pak by také měla pojišťovana ukázat všem pacientům reálné náklady na jejich zdravotní péči..věřte mi, že by se mnozí divili...

ale hlavně by si pojišťovny měly ujasnit, kdy se platí faktury...30-60dní po splatnosti si nedovolí fakturu uhradit žádna firma a takto opožděná platba v řádu měsíčního obratu by pravděpodobně položila většinu podnikatelů na lopatky...hospodařit s tříměsíčním spožděním není jednoduché...

Re: Re: Re: Re: Re: Kdo chce psa bit...?:
Autor: Hawk Datum: 19.9.2007 22:45

Nejsem proti šetření. Ale proč lít do děravého kýble -nehospodárně nastavený systém pojišťoven, nemocnic a lékové politiky -další vodu- další peníze od pacientů? Není logičtější napřed ucpat díry a teprve pak podle potřeby zvýšit přítok vody? Jenže skásnout pacienty je nejjednodušší. Moc se bránit nemůžou. Pojišťovny, nemocnice a hlavně pharmafirmy to jsou jiní hráči

Re: Re: nerozumím dvěma věcem:
Autor: třitečky Datum: 19.9.2007 22:17

Jistě. Každý změstananec musí na vstupní prohlídku, stvrzenku mu proplatím a dám do nákladů.

Re: Re: Kdo chce psa bit...?:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:59

Nojo. Ale kdo to tedy zaplatí, myslíte?

Re: nerozumím dvěma věcem:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:58

Vám někdy nějaký doktor vyplnil stvrzenku na platbu (např. na ten řidičák)? A měl by to být bezesporu zdanitelný příjem.

Re: Zdravotnictví si přece platíme formou zvláštní daně nazvané Zdravotní pojištění.:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:56

Jistě je třeba se ptát, kde naše peníze mizí.  Proč jsou některé obory ziskové a jiné ztrátové. To přece samo o sobě ukazuje, že není s penězi nakládáno hospodárně.

Přesto by mě zajímalo, co jsou vysoké zisky (k čemu je vztahujete), co jsou nadprůměrné platy (pokud myslíte platy nad republikový průměr 20 tis. Kč/měs., je třeba říci u které profese) a jak vypadá standardní vozový park.

Re: Re: Podle toho co jsem si přečetl usuzuji, že:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:50

A o té normě, která ta pravidla mění (dnes ji odsouhlasil i Senát) se zde mluví. Probuďte se, když chcete poučovat.

Re: pro pana Cirkla:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:48

Souhlasím, že řeči o bezplatném zdravotnictví je nesmysl. Nevede je ovšem ministr Julínek (ani mluvčí Cirkl). Neustále je vede Paroubek, Rath, Svoboda. Aby nachytali ty, kteří se dají.

Jinak: Nepíšete, kolik  za tyto léky platíte ročně. Možná jste nepostřehla důležitou (a pro ty nejvíce platbami postižené pacienty až životně důležitou) novinku: Ročně na poplatcích za návštěvy a za léky zaplatíte nejvýše 5000 Kč (cca 420 měsíčně). Je to dost, ale pro ty, kteří platí víc jak tisíc měsíčně (např. moje žena) to bude úleva.

Pro člověka, který nesledoval:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:41

průběh jednání o regulačních poplatcích:  Poplatky nikdy nebyly myšleny především jako navýšení celkových příjmů lékařů (resp. poskytovatelů ambulantních služeb). Možná jinak tomu bylo v nemocnicích.

Arogance a jáství Dr. Kiliana velmi hrubého zrna: Protože vy, spoluobčané, NÁM utrácíte jinde, tak za tu libozvůli zaplatíte jen nám. Kdybyste chtěli všechny prachy nechat nám, místo abyste počítali s vylepšením péče o cca 3,0 mld. které poplatky vynesou, naše zdravotnictví (rozuměj: Dr. Kilian a spol.) by vzkvétalo.

Pro neznalého útavy:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:34

Tento stát má 281 zákonodárce. 200 zákonodárců je v parlamentu a 81 v senátu. 

Někdo snad zákon připravil, to nechápete?:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:29

Takže MZd nemá zákonodárnou moc. Pokud vás bolí formulace, proč s tím otravujete ze.

Ovšem ten zákon někdo připravil.  V tomto smyslu používá MZd (a pravděpodobně též vláda) my. Pokud jsem mohl pozorovat ve svém okolí, rozuměli tomu tak i lehce podprůměrní lidé. Možná tomu nerozumí někdo, kdo nikdy nic účelného nepřipravil.     Vy jste ještě neslyšel třeba: Vydali jsme nový ceník. Myslíte že ho vydal mluvčí firmy?

Přečtěte si zákon, budete to vědět:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:23

Na jiném místě ovšem MZd sděluje, že každá návštěva lékaře, spojená s klinickým vyšetřením, bude spojena s poplatkem. Preventivní prohlídky nebude provádět lékař nebo nebudou spojeny s klinickým vyšetřením?   Zákon říká jasně, že preventivní prohlídky jsou poplatku prosty.   Chytat mluvčího MZd  (to ještě není celé MZd, jak se pan Kilian mylně domnívá) za formální rozpor ve dvou odpovědích na dvě různé otázky je evidentní schválnost. Pan Kilian prostě potřebuje někoho "sprdnout".

Vám kulhá mozek:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:17

MZd říká, že vysokoškolsky vzdělaný člověk má (měl by mít) schopnost vybrat peníze stejně dobře (spíše lépe)  jako "obyčejný" obchodník. Myslím si to také. Tím nijak nesnižuje cenu lékaře (jak se mylně domníváte).

Ostatně špatný lékař nebo výborný řemeslník - co je cennější  (Tato poznámka je pouze pro vás, když vás tak rozčílilo srovnání obchodníka s lékařem /přesněji obecně s graduovaným člověkem/).

Pane Kiliane:
Autor: vládík Datum: 19.9.2007 21:11

Hned k prvnímu tučnému odstavci: Napřed se naučte číst.   Oněch 60 Kč jsou převedené náklady vaší denní potřeby tam, kde jev daném okamžiku tato  potřeba uspokojována (tedy do nemocnice). Domníváte se, že běžné jídlo (třeba i dieta) je součást léčby? Jsem přesvědčen že jíte několikrát denně i když jste zdráv.  Koupete (sprchujete) se denně. Domníváte se, že voda (a teplo na ohřev) na tyto úkony je součástí léčby? Na záchod chodíte několikrát denně (doma i v nemocnici - pokud nemáte bažanta a nechodíte na mísu. Voda na spláchnutí a toaletní papír jsou snad nákladem z titulu nemoci?

Mluví snad ústava o tom, že je v době nemoci zdarma vše, co je jinak naší normální potřebou? Pokud ano, měl jste se ptát, proč na totéž nedostávám ze zdravotního pojištění v nemoci příspěvek, pokud marodíme doma.