16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

RADAR: Harašení

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
žaba(k) na prameni 17.7.2007 12:51

Re: Re: Re: Harašení

Nechci se hádat, mohu se mýlit, ale původně učitelem  byl Z. Svěrák. L. Smoljak má ČVUT - FJFI. Ale o to nejde . samozřejmě, že jaderná fyzika je jiný obor než radarová technika. Pouze elmag. záření má společný fyzikální základ a to jak to od radaru, nebo od mobilů či TV, tak to od nukleárních reakcí či od roentgenu. Prostě se to liší jen vlnovou délkou, energeticky a případně polarizací. Takže absolvent FEL má znalost o radaru  podobnou jako absolvent vojenské akademie (či jak se to dneska jmenuje), nebo jakýkoli VŠ vzdělaný fyzik. A vvo ttom tto je. Madam T. Fišerovic ovšem ví kulový (ale kecá do toho a to je špatně, věci pak spíš škodí).,....

BP 17.7.2007 14:14

Re: Re: Re: Re: Harašení

Životopis Smoljaka je třeba zde: http://www.smoljak.cz/biografie.htm

To že Fišerová (a většina ostatních co podepsali dotyčný dopis) rozumí radarům "jako koza náklaďáku" (jak praví Nohavica v jedné své písničce)  je nezpochybnitelné. Ale pozor - zde jde o radar až v druhé řadě. Primárně jde o to, že největší světová vojenská velmoc si chce pronajmout část našeho území a na něm si zřídit vojenskou základnu. A druhé největší vojenské velmoci se to moc nelíbí. A teď vznikají otázky, kterým rozumí i Fišerová spolu s 99% obyvatel: Chceme tu mít po 16 letech zase základnu cizího vojska ? Bude nám to k něčemu dobré ? Posílí to naši bezpečnost ? A je docela překvapující, že naše vláda si takříkajíc "chce vzít na triko" umístění cizího vojska na našem území bez "konzultace" s občany této země ať již ve formě voleb (žádná strana se ve volebních programech radarem nezabývala), nebo referenda.

Mimochodem ono je to ale stejně jedno, protože:

1) Kongres USA pravděpodobně na výstavbu základny neuvolní peníze 2) Pobyt cizích vojsk na našem území musí být dle ústavy schválen ústavní většinou, na kterou to zatím moc nevypadá (ale třeba se to podaří nějak "očůrat" - např. se "vojenská základna USA" změní na "základnu NATO" a vojenský personál USA na "civilní techniky")

Takže výsledkem bude jen rozhádaná společnost a naštvané Rusko ;-(

Jiří K. 17.7.2007 15:18

Re: Re: Re: Re: Re: Harašení

"Takže výsledkem bude jen rozhádaná společnost a naštvané Rusko ;-("

Což je ale pro některé "myslitele" to nejlepší doporučení proč sem tu základnu pořídit. Jak málo stačí dětské radosti!

K ničemu jinému ty základny totiž nebudou - ostatně již to tak funguje.

VLK 17.7.2007 16:49

Re: Re: Re: Re: Harašení

Jako absolvent teto fakulty mohu potvrdit, ze kazdy, kdo tu dela odborneho asistenta, by o tom mel mit dostatecnou paru, at uz dela na matice, fyzice, jaderne fyzice ci jaderne chemii. Nebot je to skutecne obsahem zakladnich kursu. A ti, co prisli odjinud, to taky znaji, nebot tam je to obsahem zakladnich kursu taky. Ale hlavne az na ciste matematiky a v posledni dobe softwarare to kazdy potrebuje alespon v nejake forme.

Nakolik si na to vzpomene dnes, po tolika letech jinde, tot otazka. Ja uz to z hlavy lovim taky tezko.

Magor Milda 19.7.2007 1:48

Re: Re: Re: Re: Re: Harašení

no, já bych ten radar, lidar a podobné zařízení zařadil pod sdělovací techniku, přesnější pojem je technická elektronika (můj obor). Samozřejmě, šíření elektromagnetických vln, Maxwellovy rovnice atd. patří k výbavě každého fyzika. Fyzikům chybí ale znalosti konstrukčního rázu, ty jsem jim dlouhá desetiletí kázal a výsledek byl velmi pozitivní, třeba Einsteinova kondenzace. Většina fyziků má slabé znalosti Fourierovy transformace a teorie signálů- šumů.

vi 17.7.2007 10:25

Našel jsem novou verzi!

Dobrý den Vlastičko Parkanová- tak jste se tedy už dočkali-radar chtěli jste stále znova-tak jsme tam rakety poslali. Vyřidte prosím na měsíci-vyřidte mezi hvězdami-co chceme dneska v Rusku říci-Poláky pošlem za vámi. Já to prý odpálit nedovedu- psali prej v Lidovkách zas a zas-až zmáčknu tlačítka dva a sedum-tak si je v Praze vezme das.:-D

Double_K 17.7.2007 11:53

Re: Našel jsem novou verzi!

Takhle připos..ný lidi by snad ani neměli vylejzat na ulici, ba co dím, ani by neměli sedět u počítače. Co když vám tam KGB pošle přes internet zlý elektrony a ty se vám přes monitor dostanou do mozku.

I když, co to kecám, podle příspěvku se to už asi stalo!

Trubka 20.7.2007 20:40

Re: Re: Našel jsem novou verzi!

R^

Jura Jurax 17.7.2007 10:25

Souhlas!!!!

A k Táně Fišerové, kladoucí si závažné otázky o radaru. To je skutečně tak blbá a neschopná, že si nic nedokáže zjistit a ničemu nerozumí, nebo jenom blbě žvaní a lže - inu jak politik do médií - aby nasměrovala prostý lid proti radaru?

A tohle se u nás může stát zákonodárcem! I když - občasné sledování přenosů ze sněmovny se mi zdá naznačovat, že tam nijak extra nevyčnívala ... ;-€

Esmerald 17.7.2007 10:08

Umělec.

Již s názvem " umělec " jsem já sám velmi, velmi opatrný !!

StandaT 17.7.2007 10:04

to Martin

Píšete, že politici mají informovat občany a to nedělají. To je, s prominutím, blbost. To, že Paroubek má mediální obcesi, neznamená, že i ostatní se mají tak chovat a místo práce denodenně předvádět divadelní etudy před kamarama a mikrofonama.:-)

Informovat mají média, a ty to dělají. V zájmu svého ekonomického přežití dávají informace v takové formě, jak ji lidé požadují. Že je to blbé a o ničem? Tak je to proto, že to tak lidi chtějí. Ale i když jim dáte fundované informace, stejně se rozhodnou podle těch blbých. Fišerová je toho důkazem - ač exposlankyně, rozhoduje se jako čtenářka Blesku.  A přesně takhle bude vypadat rozhodování lidí v referendu.:-/

Pokud chcete seriozní informace, platíte si spolu se mnou a dalšími občany média veřejné služby. Po velké televizní vzpouře vedené se smyslu "všichni proti ODS" je tato služba poskytována zcela v režii stran bývalé vládní koalice + komunistů, kteří si prosadili i taková "esa", jako je exšéfredaktorku Haló novin. Takže neobvyňujte politiky ODS, že Vás neinformují, obvyňujte své, že   z k u r v i l i   veřejnoprávní média.;-€ 

VLK 17.7.2007 17:02

Re: to Martin

Souhlas.

Jakto, ze na Vas reaguju jednou kladne, jednou zaporne? Vy jste mimo schemata!

Skelnik 17.7.2007 10:01

RADAR: Harašení

Plný souhlas s autorem. Stejní lidé se často prezentují tím jak jso netechničtí. Jaký mají problém použít mixer. Oni jsou přece povznešeni. Radaru ovšem rozumí???

Pytel 17.7.2007 9:35

pozor na tu demokracii

Pozor na tu demokracii. Ta není pro každého. Referendum je nebezpečné, protože:

1) lid nemá o ničem co rozhodovat, vždyť to jsou s prominutím pitomci

2) lid však bude mít povinnost plahočit se do 65 let po úřadech práce a nechat se ponižovat, aby měli sponzoři modrého ptáka dostatečnou rezervní armádu levných pracovníků

aljav 17.7.2007 9:45

Re: pozor na tu demokracii

 s tím bodem 2. jsi prokázal svoji hodnotu IQ, je to něco mezi 20-30body ! Zlatej delfín !

StandaT 17.7.2007 10:07

Re: Re: pozor na tu demokracii

i tím prvním

Mard 17.7.2007 10:33

Re: Re: Re: pozor na tu demokracii

Ale lid není žádný intelektuálně silný útvar. Chytrý může být jen jedinec, kdežto lidské stádo může být jen průměrné (což je dáno zákony statistiky).

jirka.s. 17.7.2007 11:27

Re: Re: Re: Re: pozor na tu demokracii

Máte samozřejmě pravdu, Marde! Lid sám ze své v podstaty je průměrné stádo! Ale abychom mohli vypočítat jeho průměrné IQ, musíme sečíst IQ nadprůměrných jedinců a samozřejmě i podprůměrných Pytlů!

František I. 17.7.2007 9:53

Re: pozor na tu demokracii

Když tu rudoorandžoví zlodějští sockomouši prožrali 800 miliard, tak musí počítat s tím, že za to také zaplatí. Bohužel, nejen oni....

Pytel 17.7.2007 11:14

Re: Re: pozor na tu demokracii

To, že se minulé vlády zavázaly z vybraných daní platit peníze (800 miliard), to víte. Výborně.

Jestlipak ale víte, kdo je a bude příjemcem (věřitelem) těch peněz? Když jste tak chytrej ;-)

Jura Jurax 17.7.2007 10:32

Re: pozor na tu demokracii

ad bod 1 - člověk je občas génius, ale lid jako celek je blbý jak troky; čte Blesk a věří předvolebním slibům, volí bolševiky či Železného a nechá se zblbnout každou mediální kampaní

ad bod 2 - alternativně inteligentní jedinec někdy dokáže vygenerovat sentenci, na niž prostě nelze rozumně odpovědět a s níž nelze ani polemizovat - její krystalická blbost ostatně naznačuje, že by diskuze s oním jedincem byla ztrátou času

Mimochodem - tvrzení v bodě 2 potvrzuje tvrzení v bodě 1.

Pytel 17.7.2007 11:21

Re: Re: pozor na tu demokracii

Já na vás vidím, že jste inteligent.

Takže jste si jistě všiml, že v naší krásné zemi není práce pro lidi mladší 25-ti let a pro lidi starší 50-ti let.

A jestliže jste tak velmi inteligentní, tak jistě najdete nějaký lepší důvod než ten, který jsem uvedl, pro to, aby se zvýšil věk pro odchod do starobního důchodu (ten evidentní nesmysl, co se čas od času dozvídáte z televize z úst některých politiků a například pana Rusnoka, který se nechá platit za lobování ve prospěch privatizace výběru (vyplácení možná)  důchodového pojištění, to říkat nemusíte, to už bohužel všichni známe)

Eva D. 17.7.2007 12:24

Re: Re: Re: pozor na tu demokracii

V naší krásné zemi práce je! Jen není rovnoměrně rozprostřena a je pro ty, kteří umí a chtějí pracovat, ne jen pobírat mzdu. Lidi se občas musejí něco doučit a často musejí za prací jezdit. A to se potom radikálně změní životní styl. Z mé rodiny jezdí dva ,práci mají synové oba a měli i při studiu, od 16 -let. Přitom jsou tu registrovaní lidi na pracáku a mnozí se ani netají tím, že načerno dělají či dělali. A pořád slyším fňukání, že práce není! I kdyby byla nezaměstnanost 0,01%.

Jura Jurax 17.7.2007 15:28

Re: Re: Re: pozor na tu demokracii

No, je mi 58 a práce mám jak na kostele ... ono je to trošku od profese, trošku co jeden umí a jak se mu chce ... a pro ty do pětadvaceti je to podobné; mí potomkové byli po škole bez práce cca měsíc, udělavše si prázdniny ...

Honza42 17.7.2007 9:28

Nechápu, jak si někdo může myslet, že komedianti jsou osobnosti.

Jsou to pouze osoby známé. To, že je někdo veřejně známý nemá přece vůbec nic společného s tím, co si lze představit pod pojmem osobnost. Stejná "osobnost " je totiž i např. Jack Rozparovač.

Já jsem naopak přesvědčen o tom, že komedianti jsou ti poslední, co mají o něčem rozhodovat. Jsou totiž většinou "slabší v úsudku". Pořádat referendum v otázkách souvisejících s obranou státu je samozřejmě zhovadilost.

Esmerald 17.7.2007 10:21

Re: Nechápu, jak si někdo může myslet, že komedianti jsou osobnosti.

Komedianti jsou zvyklí předčítat cizí texty, hrát z cizích not, nechat se režírovat a namaskovat na krásu. Pokud je takovýto text úspěšný, přivlastní sí samozřejmě jeho  popularitu za vlastní . I zde je vlastně vidět, že publikum je považováno za  množinu, která má povinnost platit vstupné a kdyby jim netleskalo či je neposlouchalo, bylo by považováno za  neslušně vychované. 

Cricket 17.7.2007 8:45

Oh, pomoz nám pánbu.

Celá šílenost kolem referenda vykvétá jasně nad otázkami Táni Fischerové - jak je napájen, koho chrání, kolik tam je vojáků, jaký má výkon, jak často se zepíná, kdo jej bude hlídat atd. Tedy amatérsky položené otázky vyžadující si odpovědi, které by vyzradily vcelku tajné informace, které má znát ten, kdo o otázce odborně rozhodne a ten, kdo má opět odborně rozhodnout o otázce národní obrany jako o  otázce politické. Pokud se dle autorů a signatářů dopisu mají národu takové informace jako podklad pro referendum sdělovat, pak nemá cenu  připravovat se na jakýkoliv akt obrany. Rozdejme pak zbraně mezi lidi, nechť si svoji obranu zajišťuji amatérsky sami. To bude švanda. Už se těším na grippena na poli za mým domem, který si budu moci v případě potřeby sám osedlat. Soused mipřídělovým radarem poskytne navigační informace, kámoš z městečka pozemní logistickou podporu, soused  napravo zbrojní a palivovou bázi... Zlý teroristo, nebo severokorejský agresore, těš se.   

Mard 17.7.2007 10:37

Re: Oh, pomoz nám pánbu.

Já si myslím, že to celé jde shrnout do dvou jednoduchých otázek. Je možné předpokládat, že v horizontu 10-ti let, by (třeba i náhodou či v důsledku teroristického činu) byla odpálena raketa směrem na Evropu? Uměli bychom se tomu bránit sami (resp. byli bychom sami ochotni vynaložit těch pár stovek miliard korun na vlastní obranu)? S ohledem na to, že na první otázku bych já odpověděl ANO a na druhou NE, tak je můj postoj jasný. Raději překousnu pár amíků v Brdech, než to, že já a moje děti budou žít na jaderně zamořeném území.

Blabol 17.7.2007 8:39

Koho by napadlo, stejně jako autora článku, aby o umístění radaru rozhodovali vojenští odborníci

No, tenhle nápad je ještě lepší, než s tím, aby rozhodovali poslanci a senátoři. Už vidím, jak se na Ministerstvu obrany pořádá konkurz na odborníka pro rozhodování o umistňování tu radaru, tu raket, tu ponorky ;-D 

Perličkou je vyzdvihnutí postoje Smoljaka. Už chybí jen výzva k podpisu Antipetice.

Yarda 17.7.2007 8:38

Upravený citát klasika

Zásada náboženská: Kdo není se mnou je proti mně

Zásada politická: Kdo není pro radar je lump.