25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jindřich 13.6.2007 16:53

Re: ...skvělý ministr zahraničí...

Beneš byl hvězda meziválečné evropské diplomacie. Jeho koncepce zahaničně politických záruk československé bezpečnosti ale v roce 1938 totálně selhala.  Jeho sázka na Rusko byla totální omyl: Nejprve byla ČSR rájem ruských emigrantů, když ale zjsitil, že bolševici asi budou v Rusku vládnou déle, začali být ruští demokraté na obtíž. Jeho ohledy na Rusko způsobily, že po celé meziválečné období měla ČSR napjaté vztahy s Polskem, které by jinak bylo přirozeným spojencem (Spiš a Těšínsko byly problémy snadno překonatelné). Po uzavření smlouvy se SSSR v druhé polovině 30. let pak byly vztahy s Polskem téměř nepřátelské.

Jeho omyl byl v tom, že chtěl vakuum po zaniklém mocnářství vyplnit diplomatickým lavírováním mezi východem a západem - onen spínací špendlík ze známé mapy Evropy, jíž komentovali V+W.

Díky své diplomatické šikovnosti získal pro ČSR na konci 2.SV výborné startovní podmínky, potom ale už jen statoval při odevzdání ČSR Stalinovi.

portwyn 13.6.2007 16:37

Re: Lidické vražedění ? Kecy.

Máte pravdu, až na ten titulek. Lidi prostě potřebujou symbol, takové je naše myšlení. To nejsou kecy (= lež), jen zjednodušování.

Jindřich 13.6.2007 16:32

Re: Zajímalo by mě, jest-li byl někdy v Lidicích

http://old.hrad.cz/president/Havel/speeches/1997/1406.html

řekl bych, že tento deset let starý projev je lepší.

Evropan 13.6.2007 16:32

A co Indiáni v Americe

Myslím si, že Indiánů v Americe bylo povražděno mnohem víc a na ně si nikdo nevzpomene ani slovem. A´t žije USA

Karel Cikán Sudeťák 13.6.2007 16:30

Tím, že jste pochválil xenofobního šílence Klause

jste Kovanici výstižně varoval čtenáře ještě před přečtením Vašeho článku. Vím, že jste upřímně přesvědčen, že jste přítelem Izraele. Skutečnost je ale taková, že jste všech českých nacistů futrál. Pokud by ve světě převládly Vaše názory, vedlo by to pravděpodobně k vyvraždění většiny malých národů zeměkoule. Lidí jako Vy, je samozřejmě na Psu spousta. Jenomže Vy, na rozdíl od nich, jste autorsky gramotný. Proto je Vaše odpovědnost daleko větší jak prakticky, tak také morálně.Mezi  místními Bůvoly a Vámi  je stejný morální rozdíl jako mezi lidožravým krokodýlem a váženým filosofem za předpokladu, že oba stejně zákeřným způsobem vraždí bezbrané nic netušící turisty.

Historik 13.6.2007 16:18

Ve válce jsme byli určitě, spory se mohou vést jen o to,

mám li být cynický, NA KTERÉ STRANĚ. On totiž vstup do války nemusí být nutně svobodným rozhodnutím národa, nebo jedince. Víte třeba o tom, že po pádu Francie si Hitler připojil Alsasko a Lotrinsko jako nedílnou součást Velkoněmecké říše a tamní, teď už NĚMEČTÍ občané museli automaticky narukovat do Wehrmachtu. Toto se dokonce týkalo i válečných zajatců, kteří předtím bojovali ve francouzské armádě.

A někteří z nich dokonce sloužili v SS divizi Das Reich, která vyvraždila Oradour. A právě tato skutečnost (snaha teď už opět Francouzů zachránit své příbuzné) způsobila, že za tento zločin nebyl po válce NIKDO popraven a v 50 letech už byli všichni uvěznění na svobodě. Třeba upozornit, že velitel který masakr přímo nařídil padl v Normandii.

Český Honza 13.6.2007 15:54

Budování popularity

Vražda lidických mužů byl jistě hrůzný čin, ale zdá se mi, že výročí již dosti vzdálené je politiky a zvláště prezidentem zneužíváno k vlastní karieře. Chceme-li vzpomínat na nespravedlivě vražděné začal bych již u Přemyslovců, kteří Slavníkovce vymordovali i s malými dětmi. Navrhoval bych uspořádat i na Libici slavnost, ovšem to by tam nesměli pražáci, protože ti mohou být s Přemyslovci spřízněni. A možná by se nám co pocházíme z kraje Slavníkovců měli i omluvit. Škoda, že naši předkové již tenkrát nevyhnali přemyslovce.

fm 13.6.2007 15:49

Re: V druhé světové válce byly obětovány miliony lidí

Valka ma svou prisernou logiku, ale my jsme  ve valce nebyli,tudiz nesrovnavejte s nesrovnatelnym. Stalina zralo, ze se Hitler s nim o to Polsko nechtel delit a kdyz prepadl Finy, tak bojovali. Hitler hned zpocatku ovladl  bez velkych boju pul Evropy, proto se nezastavil.  Stalin chtel chytre vyckavat, az se spojenci a wehrmacht v  boji vysili a pak se do toho s vevrvou pustit,s tim prepadem nepocital , ( i kdyz varovan, neveril),  takze ty obrovske ztraty v RA ma ten "genialini vudce vsech dob", taky na svedomi.

fm 13.6.2007 15:32

Re: Taky Chruscovova syna, ktery zije a tyje z otcovy popularity v Americe...

Nejsem bolsevik, tedy vim, ze deti za rodice nemohou. Jenomze deti  maji prirozene  zabrany videt v otci masoveho vraha, kterym byl.Tudiz at si placaji do senzacichtiveho   bulvaru,ale ne na seriozni debate.  Prectete si vzpominky Stalinovy  dcery, za vsechno mohli spatni, zradni  komunisti  - Berja atd.Tatinek Stalin miloval deti, mel vrely vztah k celemu rodinnemu klanu, miloval svou zenu nade vse atd.

Stredocech 13.6.2007 15:29

V druhé světové válce byly obětovány miliony lidí

ať už to byli vojáci, nebo civilisté. Stejně jako atentát lze odsoudit i celý partyzánský odboj. Bojovalo se o města plná lidí, města byla plošně ničena nálety, které neměly dostatečnou přesnost, aby byly zasaženy "bodové" cíle, při útocích ponorek zahynulo 100 tisíc spojeneckých námořníků z obchodních lodí atd. atd.

Prostě nebylo východiska, Hitler, jak poznamenal Stalin, "nevěděl, kdy se zastavit."

Historik 13.6.2007 15:22

Důvodem atentátu byly úspěchy Heydricha při potlačování odboje,

spory se vedou o to, kdo tím byl více vyděšen, zda Beneš nebo Britové (Hitler plánoval, že nechá Heydrichem podobně "vyčistit" Francii).

V takovém případě je rozkaz k likvidaci nebezpečného protivníka logickým řešením.

Jinak je pravda, že Beneš atentát potřeboval, a také náležitě využil, pro uznání obnovy Československa v předválečných hranicích. Stejný význam přikládal i Slovenskému národnímu povstání, jehož využitím jako argumentu, zabránil tomu, aby Slovensko bylo pro Spojence i Rusy poraženým státem (z toho vyplývající důsledky by byly děsivé, viz Maďarsko).

fm 13.6.2007 15:21

Re: Re: Ať je sranda, i když otci čouhají nohy z rakve

Zapomnel ovsem dodat, ze ti nestastnici byli obetovani, aby nastal zlom a zapadni spojenci nas konecene zacali akceptovat a nebrali jen jako soucast a pilnou  zbrojirnu  hitlerova Reichu. Benes chtel byt konecne uznavan jako cesky prezident v exilu, casto mu bylo predhazovano, ze protektorat bezi jak na dratku. No, a pak jak se chovali lidi po atentatu, no tak  jak se chovaji lidi snad vsude, kdyz vladne teror.

Sch.glosátor 13.6.2007 15:20

Taky Chruscovova syna, ktery zije a tyje z otcovy popularity v Americe...

Rozumný chalan. Kvůli Vám si nehodí mašli.

fm 13.6.2007 15:08

Re: Jistě, pokud by Němce v našem pohranič stihl osud Němců

Musim vam dat zapravdu.Nemci maji pro Rusy slabost, jestli komplexy z valky, nevim.Myslim, ze to bylo na SAT 3 jsem koukal na debatu o sovetskem  komunizmu.Tak si tam pozvali jednoho stareho salonniho    bolsevika , ktery si bahnil  a placal dal nesmysly v zapadonemeckem   blahobytu a demokracii,   pak velvyslance v BRD za panovani Brezneva. Taky Chruscovova syna, ktery zije a tyje z otcovy popularity v Americe. Tedy ani jedna obet, ale naopak, za bolsevicke krutovlady  v pohode a na vysluni.

Podle toho ta debata vypadala. Chruscov moudrej, dobrackej  a prozretelnej tatka .......

Historik 13.6.2007 15:06

Hnyku, to byla součást politiky zastrašování, proto ta publicita

Emanuel Moravec dokonce tou dobou strašil Čechy tvrzením, že Londýn jim nepravdivě říká, že je Němci nemohou všechny vyvraždit, protože je potřebují ve zbrojovkách (jak ostatně přiznal sám Heydrich ve svém tajném projevu). Tehdy šlo o to, že nebyli dopadeni atentátníci.

No a pokud někdo sedm let vládne stále se stupňujícím terorem a to ještě pět minut po dvanácté, nemůže se divit, že se s ním nejedná v rukavičkách.

Jinak, není to primárně ČR, která se stále vrací k událostem kolem WW2, toto chování, včetně vyznamenání jinak nepříliš populárního E. Beneše zákonem, kde se říká, že se zasloužil o stát je pouhou reakcí.

Jinak, nadávat si vzájemně kvůli minulosti opravdu nemá moc velký smysl, zvláště, když DNES jsme do velké míry "na jedné lodi."

Sch.glosátor 13.6.2007 14:54

Německo se zavázalo chránit Čechy a Moravu a jejich obyvatelstvo...

Před kým ? Sned ne před sebou samým ?;-D

Sch.glosátor 13.6.2007 13:54

Akce nařízená přímo Hitlerem ? V tom nespatřuji žádnou výjimečnost.

Protože byla součástí toho všeho  co bylo nařízeno přímo Hitlerem. Vyhlazení Lidic nebylo mimořádností, ale organickou součástí a jedním z nezčetných potvrzení zrůdnosti německého národně socialistického systému. Nevím, kde to bylo, ale údajně při osvobození jednoho vyhlazovacího tábora spojenečtí důstojníci když viděli ty hrůzy, dali vojákům čas a volnou ruku na to aby vystříleli všechny SS. To bylo správné a nikoli pozdější trapné hry na soud. A kdyby Mossad nevykašlal na všemožné paragrafy mezinárodního a lokálního práva, tak si Eichmann v klidu užíval ze zlatých zubů vyrvaných jeho obětem, obrazně řečeno.

Kometa 13.6.2007 13:53

Re: Re: Re: Re: Psali v novinách,

Tak ještě malá připomínka - nebyla to přehlídka čestné vojenské jednotky. Tohle bylo několik vojáků, kolem kterých ti dva prošli. Možná patřili k vojenské kapele, která Lucii Bílou doprovázela. A jestli ještě můžu něco podotknout - Lucie Bílá se rozhodně nechovala jako hvězda, kdyby se chtěla zviditelnit, mohla si vybrat nějakou mediálně sledovanější akci. To mi mnohem víc vadili příslušníci KSČM, kteří se chovali, jako by to byla jejich akce, proháněli se mezi dětmi a rozdávali letáčky proti radaru a odznáčky s třešničkami.

Xaver 82.117 13.6.2007 13:46

...skvělý ministr zahraničí...

...ale ty smlouvy se mu teda moc nevyvedly....zahraniční politika ČSR za 1.republiky ve svém výsledku tedy nebyla efektivní. Takže já ho jen těžko mohu hodnotit jako skvělého ministra zahraničí. A na post prezidenta neměl. A orientace zhraniční politiky na Stalinovo Rusko, to už je fakt faux pas. Já nevím...mě to přijde, že už jako ministr zahraničí neměl dobré informace, nebo je špatně vyhodnocoval.

Stredocech 13.6.2007 13:37

Jistě, pokud by Němce v našem pohranič stihl osud Němců

ve Východním Prusku, nebyl by tady nikdo, kdo by mohl vznášet nějaké nároky. Všimněte si, Němci se navážejí do nás, sem tam do Poláků, o Rusku ani slovo.

Stredocech 13.6.2007 13:34

Máte i nemáte pravdu. Lidice jsou symbol, protože to byla akce

nařízená přímo Hitlerem. Samozřejmně, těch obětí bylo i u nás tisíckrát více.

Přesně dva roky po Lidicích vyvraždila SS divize Das Reich francouzský Oradour. Jenže to byla "osobní iniciativa" důstojníka SS.

Historik 13.6.2007 13:30

No, oni ti sovětští soudruzi třeba zajišťovali "divoký odsun" Němců z Brna,

Málo se ví o tom, že Němce odsunovali třeba Holanďané a Dánové, tam to ale mírnili Britové a Američané. Také zahraniční dělníci v Německu si v roce 1945 někdy vyřizovali účty se svými trýzniteli.

Víte ale, jakým způsobem bylo zacházeno s Němci (resp. těmi, kteří včas neutekli) v částech Německa, dobytých Rudou armádou??? Churchill kvůli tomu intervenoval u Stalina.

Němci si svůj osud v Česku zavinili tím, že sem včas nepustili Američany. Hitlerova idiotská politika, platná v letech 1944-1945, že totiž západní Spojenci jsou stejným nepřítelem Německa jako Rusové se nevyplatila nejen Němcům samotným, ale třeba i nám.

Sch.glosátor 13.6.2007 13:29

V Německu nebyli souzeni a odsouzeni fašisti.

Ale nacionálně socialističtí zločinci. Mnozí unikli potrestání nebo byli potrestáni jen mírně. Mnozí zločinci nebyli vyloučeni z veřejného života, vláda tolerovala nacistické spolky a kryla některé zločince.  Stejně tak i komunistická vláda pro kterou Lidice byly jen ideologickým nástrojem. Ta samá vláda kryla jak nacistické vrahy tak i lidské bestie mezi Čechy. Jejich činy za války i krátce po ní. Ta samá, ale i jí předcházející Benešova. Eduard Beneš se po válce neměl stát presidentem. Byla to troska a nikoli státník, jakkoli byl skvělý jako ministr zahraničí. Ale na post presidenta osobnostně neměl. Od počátku. Zvlášť zavrženíhodné je zrazení Emila Háchy, se kterým byl ve spojení, Němců loajálních České republice v jejích nejtěžších chvílích, včetně Židů a navrátilců z vyhlazovacích táborů. Ano, pravda je nepříjemná.

Sch.glosátor 13.6.2007 13:17

Lidické vražedění ? Kecy.

Nebylu jenom Lidice. Byly Ležáky, Javoříčko. Byly spousty zavražděných na místě, ne základě "rozsudků" později, zavražděných v koncentračních táborech. I bez lidických obětí by to bylo stejné. Podle německé národní doktriny, český národ měl být připraven o svoji elitu a v nejlepším případě vystěhován na východ aby otročil pro panskou rasu. Takový osud ho měl potkat po vyhrané válce. Metoda cukru a biče a relativně slušné poměry v Protektorátu (netýkalo se Židů, těch, kteří kladli odpor a jejich rodinných příslušníků a exemplárně vybraných obětí k zavraždění pro výstrahu, byly výlučně z  hospodářských důvodů pro vedení války. Pak Češi měli být spláchnuti do hajzlu jako dále nepoužitelní. Takový  měl být náš osud a to je třeba brát v úvahu. Lidice byly jen jeho součástá a předznamenáním.

Dag Badman 13.6.2007 13:15

Re: Ať je sranda, i když otci čouhají nohy z rakve

Omyl, Klaus přece připomněl zánik těch 1200 obcí právě slovy: tato událost definitivně rozbila ochotu uvažovat po skončení války o pokračování staletého soužití Čechů a Němců v českých zemích.

Je vám na tomto vyjádření něco nejasného?

fm 13.6.2007 13:13

Re: Re: my nic, my muzikanti

Cesi jen v tech krutych akcich  vuci nemeckemu obyvatelstvu a nemecky mluvicich obcanech zidovskeho puvodu asi jen vycnivali proto( taky na zapade byly toho plne noviny a jen  o krutosti Cechu,Benes dostaval  protestni noty, pak se krotil), ze nam Polaci a pak  taky na druhe strane  vsechny narody vych. Evropy(jejichz  muzi valcili s Hitlerem a zahynuli), zavideli tu pohodu v Protektoratu.

Kobylka Lajda 13.6.2007 13:10

Ať je sranda, i když otci čouhají nohy z rakve

Pan autor líčí ve svém vyprávění události, jako by to byla legrace, pouťová atrakce - no, snad mu  oběd v Praze chutnal. Slova pezidenta Klause byla pravdivá, možná málo taktická, jak jsou naši politikové, kteří mluví a vlastně neříkají nic, zvyklí! Média ukázala jen málo, co se při vzpomínce dělo, hlavně, že jsme viděli houfování rudých hlav k vlastní manifestaci! Očití svědkové byli spokojeni, protože konečně do oslav, které bývaly  vždy s nádechem rudé,  zadul jiný vítr. Třeba ve vystoupení dětských sborů, o nichž jsme se nedozvěděli nic, stejně jako se děti nedovídají ve škole od svých přeškolených komunistických  učitelů nic z pravdy o Lidicích a existenci této hrůzy. Škoda, že nikdo nevzpomně zaniknutí (vypálení a zničení do základů) 1.200 prosperitních obcí v českém pohraničí, odkud byli odsunuti převážně Němci a které musely ustoupit komunistické zlobě, plundrování RG, dolů, chemii atd. Pravdu, nic než pravdu.VV

Buvol 13.6.2007 13:01

Re: Re: Zajímalo by mě, jest-li byl někdy v Lidicích

Děkuji za upozornění. Už jsem si to ověřil ....

Dag Badman 13.6.2007 12:57

Re: my nic, my muzikanti

Teď je jenom otázka, jestli je alespoň jedno slovo z vašeho vyjádření pravdivé. Spojky nepočítám.

Dag Badman 13.6.2007 12:55

Re: Zajímalo by mě, jest-li byl někdy v Lidicích

Pan Google vám nic neříká? Samozřejmě, že byl.