24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Autor 11.6.2007 8:56

Směr diskuse

Škoda, že jen málo příspěvků se týká tématu článku. Vyřizování si osobních antipatií do diskuse zřejmě nepatří. Stálo by za zvážení vulgární, rasistické a mimotématické příspěvky mazat. Jenže, kdo by to dělal.

Afons 9.6.2007 21:22

Červi šetří náklady

na kremaci bezdomovců. Nedávno jednoho našli napůl sežraného červy. Ušetřilo se několik kubíků plynu v krematoriu. I malý červíček přikladá zoubky k dílu a pomáhá naší ekonomice.

IS 9.6.2007 23:21

Re: Po zrušení pohřebného se obnoví společné hroby.

I slavný Mozart tak skončil. Bude to velká jáma, kam se dle potřeby  přihodí mrtví. I středověké metody mohou být užitečné v moderní době. Někteří sociologové tvrdí, že nastává refeudalizace lidské společnosti, kterou ovládne několik stovek miliardářů jako byli kdysi králové. .

Andrea 9.6.2007 23:55

Re: Re: Po zrušení pohřebného se obnoví společné hroby.

to nesmíte všechno prohýřit, jako ten Mozart. V podstatě neexistuje rozumný důvod, proč by měl stát platit někomu funus- na průměrný si ušetří každý důchodce za půl roku a děti, které jistě měl rád a dobře je vychoval mu slavný pohřeb rády vypraví.

IS 10.6.2007 0:37

Re: Re: Re: Po zrušení pohřebného se obnoví společné hroby.

Andreo, andílku, na veletrhu pohřebnictví Venia v Brně se letos naříkalo, jak soukromá krematoriä začínají prodělávat. Množství pohřbů se totiž odehraje bez jakéhokoli obřadu. Kdysi bývaly všelijaké vzájemně podpůrné spolky, vlastně něco jako pohřební pojišťovny, které stát zrušil a nahradil pohřebným. Bude zajímavé, zda se tyto spolky přihlásí o majetek s odůvodněním, že stát neplní své závazky. Jinak je to krádež soukromého vlastnictví.

S tím spořením to není tak jednoduché, zruší-li se pohřebné ze dne na den. Co když někdo  umře zrovna v den, kdy začnë zákon platit.   Lze očekávat vznik nějakého druhu pojištění či spoření např. v rámci životní pojistky. To však potřebuje čas delší než půl roku. Je totiž otázkou, co je to průměrný pohřeb. Ceny jsou v desetitisících, na to si důchodce asi za půl roku neušetří a zcela prakticky - jak se doví, že za půl roku umře?

Problém ovšem vzniká  tím, že se k části nebožtíků nebude nikdo hlásit. Nikdo není povinen převzít dědictví a obstarávat pohřeb. Jsou i případy, že se nepodaří určit totožnost osoby - cizince. Realita bývá velice drsná. Co pak  ? Nelze jen zrušit pohřebné, ale měla by se současně se upravit legislativa o pohřebnictví a veřejném zdraví. 

Co se týče Mozarta, nebyl prvním geniem, kdo prohýřil majetek. Jenže býval oblíbeným skladatelem a stačilo by uspořádat jedno představení , aby se vypravil  jeho pohřeb. Byla to ovšem jiná doba, nyní se Rakušané Mozartem  pyšní.

Andrea 10.6.2007 0:47

Re: Re: Re: Re: IS, drahý kolektive

spolky nechť se klidně přihlásí o svůj majetek, mně to nevadí. Právně je sice vaše teorie poněkud "zajímavá", ale ani to mi nevadí. Se spořením je to jednoduché- všichni lidi ví, že jednou umřou, na to je stát snad nemusí upozorňovat dopředu.

Mimochodem, když se neurčí totožnost mrtvého dnes, i s celým slavným pohřebným, komu se to pohřebné vyplácí ?

Ale co můžu čekat od kolektivu, který si není štont sám pořídit ani kamna a čeká, až mu je koupí stát, že?

IS 10.6.2007 1:36

Re: Re: Re: Re: Re: IS, drahý kolektive

Andreo, každý někdy umře, ale existuje něco jako inflace požírající úspory. Proč si myslíte, že se projevuje nákupní horečka. Reforma je pouhé zdražení, které pohltí úspory. Jde o společenský zvrat, kdy se nakupuje a nešetří. To si vláda vůbec neuvědomila. Obrovská nákupní horečka byla např. po listopadu 1989. Pak úspory padly podobně jako v roce 1953. Je to úsměvné, že vláda vyzývá k šetrnosti, lid to nevnímá a nakupuje o závod. V současnosti asi málokdo bude spořit na pohřeb, raději ty peníze utratí za živa. To je realita. .   

Pohřebné dostává osoba (úřad), která vypravuje pohřeb. V případě neznámé totožnosti to může být pověřený zástupce  obce nebo zdravotního zařízení, popřípadně právní kancelář. .

Nešlo o státní, ale obecní byt. Kamna, jakýsi historický sporák  stáří snad  25 let, zakázali používat hasiči. Požadali jsme obratem o snížení nájemného a ukázalo se, že  obec může poskytnout náhradu.  Zavedli jsme ale jiný systém komunikace a přemístili sídlo. Bohužel s pohřby máme stále větší zkušenosti. Obávám se , že brzo internetovou  činnost ukončíme, s lidmi odcházejí na věčnost i jejich zkušensoti. Navíc už nepřináší nic nového a zajímavého, jen se projevuje všeobecná zahořklost s množstvím iluzí.   

Pavla B. 9.6.2007 20:51

Gratuluji

k 66ti křížkům! (To by znamenalo, že je vám nejméně 660 let). :-)

Haui1 9.6.2007 22:23

Re: Gratuluji

To asi znal Mistra Jana Husa :-D

Beza 9.6.2007 19:08

jedno přísloví

říká"Mládí vpřed, ale staří na svá místa"

IS 9.6.2007 19:57

Re: jedno přísloví - kdo byl prduch ?

To bývalo za minulého režimu. Důchodce byl vítaným pracovníkem. Přivydělával si a cestoval po světě.   

Papouch 10.6.2007 14:30

Re: Re: jedno přísloví - kdo byl prduch ?

jo, pamatujeme, svet = ehemalige DDR, zazitek na cely zivot

dovolena u more, ktere ma i v lete 10 stupnu

IS 10.6.2007 15:05

Re: Re: Re: jedno přísloví - kdo byl prduch ?

Papouch je papouškuje současné bláboly. Důchodci za minulého režimu nebyli při cestování příliš omezováni, pokud na to měli. Moje tetička procestovala celou Evropu a USA. Během roku si přivydělávala  a obvykle v září se vydala na cesty. 

karlos-kral 10.6.2007 20:21

Re: Re: Re: Re: jedno přísloví - kdo byl prduch ?

ja za komunistu neznal penzistu,který by mohl cestova po světě.snad nějaký funkcionář ksč dobře prověřený.normálni důchdce na to určitě neměl.nepovídej pohádky.

IS 10.6.2007 21:34

Re: Re: Re: Re: Re: jedno přísloví - kdo byl prduch ?

karlosi, tetička nebyla vůbec v KSČ. Třeba se vám to nelíbí, ale cestovala na Západ téměř každoročně. Je možné se podívat do starých katalogů Čedoku na nabídky zájezdů na Západ.  Konec konců existovalo i něco jako devizový příslib, na jehož základě mohl do zahraničí každý. Dohromady to byly statisíce lidí ročně.   Asi byli takoví, kteří měli potíže s vycestováním, ale případná ilegální emigrace nějakého důchodce stát nebolela.  Největší problémy měla tetička v Rakousku u příbuzných. Ti totiž považovali za samozřejmé, že na oplatku za ubytování a stravu vypomůže v domácnosti. Jenže sousedé to udali jako nelegální zaměstnávání. Také se ji znechutili pláže na Rimini, protože italové tam pouštěli vodu z kanalizace. V USA jsme měli příbuzenstvo, které ji na cestu přispělo, a tím prokázalo, že tetička nejede do USA pracovat. Teď by se tam asi takovým způsobem nedostala, vstup do USA není jednoduchý. Karlosi, vůbec vás nepřesvědčuji, s antikomunistickým omezencem to ani nejde.

J.G. Pašek 9.6.2007 17:23

To že autor v důchodu hraje šachy, lyžuje a jezdí na kole je dobře . . .

co říká, že penzista by se měl udržovat v kondici jak duševní, tak fyzické . . . . tak to má být . . . .a ne vysedávat v parku na lavičce, kecat o politice a mudrovat o 3. Světové válce . . . . . 

Staří zkušení lidé musí ustoupit stranou udělat místo pro nezkušené mladé vymyslet to jejich kolo . . . . tak tomu bylo, je a bude . . . . to je dáno přírodou, i když někteří starci a stařenky strčí do kapsy mnohé 20ti leté . . což je dáno geny po předcích . . . . když rodič měl v 50 demenci a byl tlustý, je velká pravděpodobnost že potomek bude mít v 50 demenci a bude tlustej . . . . . vyjímky potvrzuje pravidlo, a ta vyjímka? zřejmě jeho táta nebyl co potomkovi říkala máma  a pravdu si diskrétně odnesla do hrobu.

Karel Cikán Sudeťák 9.6.2007 19:02

Re: To že autor v důchodu hraje šachy, lyžuje a jezdí na kole je dobře . . .

Tak nevím, pane Pašku, zda jste starý, mladý nebo prostřední, ale kdybyste na Psu ustoupil stranou, joj to bych si lebedil. P.S. Máte rád Cikány?

J.G. Pašek 9.6.2007 19:55

Re: Re: To že autor v důchodu hraje šachy, lyžuje a jezdí na kole je dobře . . .

Já měl zato, že cikán se píše s malým "c" a tak budu psát . . . . Co Evropa má cikány, my v USA máme Indiány . . . chceš bejt střelenej do břicha nebo do hlavy?  . . . .  V ČSSR jsem cikány viděl obsluhovat houpačky, kolotoče a střelnice . . . přihnclali se a za týden na rok odhnclovali . . . .Ano,  viděl jsem z povzdáli cikánské vesnice na Slovensku, když jsem jezdil rychlíkem z Prahy na špacír do Vysokých Tater . . . . nejdřív tu cikánskou vesnici cítíš a potom vidiš a velkým obloukem co nejrychleji vyhneš . . . . a to byl v ČSSR skoro už komunismus, cikánů ráj na zemi . . . . mně stačí fotky z Chanva a vím která uhodila a jak se nic nezměnilo. V USA za 38 let jsem viděl z dálky 1 Indiána  . . . . toť vše  . . .  oni nebydlí kde bydlím já . . nejbližší indiánská reservace je nějakých 200 km od mého domu a nikdy jsem tam nebyl a nehodlám navštívit. Cikáni jsou mně lhostejní, protože v USA nejsou. Kdyby byli, tak by se určitě shodli s Indiány a žili by spolu na reservaci . . . . . jak se říká, vrána k vráně sedá . . . 

IS 9.6.2007 20:06

Re: Re: Re: To že autor v důchodu hraje šachy, lyžuje a jezdí na kole je dobře . . .

Pašku, Cikáni se už nepíše, jsou to Romové. Podobně se černochům v USA už neříká negři. Ve středověku se v Anglii Cikánům říkalo Češi. Není tedy vyloučeno, že jste cikánským potomkem. Srovnávat Romy  s Indiány nelze. Romové jsou přivandrovalci, Indiání představují původní obyvatelstvo, jejichž zemi bílí ukradli.  

J.G. Pašek 9.6.2007 20:22

Re: Re: Re: Re: To že autor v důchodu hraje šachy, lyžuje a jezdí na kole je dobře . . .

Pro tebe to jsou Romové a pro mě cikáni . . . ono nic na věci nemění je to putýnka jak tu verbež nazýváš . . . 

Představ si, že by na území dnešní ČR žili cikáni, když tam praotec Čech z Rusi zabloudil . . . . kde by asi dnes byl konec těch původních obyvatel, cikánů . . . . . Kde? Na reservacích jako je  Chanov, kterých je tam dnes habaděj . . . .  tož tak. Nelituj Indiánů, těm se na reservacich líbí a nic neschází . . . nechtějí a nemusí chodit do školy a nedej bože pracovat . . . . a dostávají od federální vlády podporu a lékařskou péči zdarma . . .  .  podporu prochlastají a umírají velice mladí. Nepřipomíná ti to něco . . . .

S tou angličtinou to máš zřejmě úmyslně popletené . . . Význam slova Bohém a a občan čemu se říkávalo Bohemie, dnešní Čech a cikán nemá spolu společného . . .  přít se o tom s tebou nehodlám.

IS 9.6.2007 21:03

Re: Re: Re: Re: Re: To že autor v důchodu hraje šachy, lyžuje a jezdí na kole je dobře . . .

Pašku, zase jste vyhrál vsázku? Podle historiků Cikáni přišli do Anglie  ve dvou velkých vlnách. Ta první byla z Čech, a proto se ve  slovnících  najde význam slova Bohemian jako Cikán nebo Čech. Můžete si to ověřit na www.seznam.cz, kde je nabídka slovníků.  Druhá vlna přišla z Egypta a z toho vzniklo označení Gipsy (Gypsy). Zda psát cikán nebo Cikán záleží na tom, zda jde o rasu či etnikum - cikáni, černoši, bílí nebo příslušníka národa Cikáni, Češi. Správně by se mělo psát asi cikáni s výhradou, že je lépe užívat romové. Jestliže se napíše Romové, vyjádří se jakási uctivost. Samozřejmě vztahy jsou závislé na místních zvyklostech, o kterých nemá smysl psát, protože se musí zažít osobně.  Oproti minulému režimu se hodně změnilo.

J.G. Pašek 9.6.2007 22:25

Já jsem reagoval na tuhle tvojí blbost v předešlém komentáři. . . .

Ve středověku se v Anglii Cikánům říkalo Češi.

IS 9.6.2007 23:01

Re: Já jsem reagoval na tuhle tvojí blbost v předešlém komentáři. . . .

Ano, označení v Anglii pro cikána a Čecha bylo totožné Bohemian rovná se  Čech nebo cikán  - viz slovník www.seznam.cz. Nyní se spíše říká odvozenina Egypťan - Gipsy. To nezáleží na mně, stačí si probrat slovníky, jde o historický fakt. Nemusíte mi ovšem věřit.

Zdenek 10.6.2007 7:29

Re: Re: Já jsem reagoval na tuhle tvojí blbost v předešlém komentáři. . . .

Aby to nebylo tak jednoduché. Na moravě jim říkáme cigáni, nebo cigoši. Jak jsem se jich ptal, tak je to těm slušnějším milejší než romové, ale úplně nejlepší prý je, když jim říkáme slováci.

IS 10.6.2007 21:41

Re: Re: Re: Já jsem reagoval na tuhle tvojí blbost v předešlém komentáři. . . .

Zdenek. "cigoši" mi z paměti unikli, inu moraváci jsou borci, pořád mají nějakou libůstku.  Že prý Slováci ? A mluví  slovensky ?

Karel Cikán Sudeťák 9.6.2007 17:17

Generační rasismus (tzv.ageismus)je jedním z hlavních defektů současné euroamerické civilisace.

Váš článek byl napsán hezky a optimisticky, ale problém, o kterém hovoříte, je myslím, závažnější, než se z článku zdá. Gerontofobnní "rasismus" naprosto a vůbec není pouze defektem teenagerů.

Je velmi rozšířen i mezi nejstarší generací, a hlavně, je obsažen zcela otevřeně v zákonech euroamerických států a dokonce i v právu katolické církve, která jako obvykle "jde s dobou".

Názorně je možné se o tom přesvědčit na problémech tzv. důchodců. Komunisté kdysi říkali, že důchod není renta.Chtěli tím zřejmě říci, že důchodce nepobírá peníze proto, že si jejich příjem svými poplatky za celý život předem zaplatil, ale že je jaksi dobrotivým státem prostřednictvím důchodu obdarováván. Za to je dobrotivý stát na oplátku oprávněn jeho práva různě omezovat a důchodce takto diskriminovat především na pracovním trhu. Některé z těchto omezení přetrvávají dodnes. Charakteristický je v této souvislosti samotný termín "odejít do důchodu".Jestliže se občan rozhodne vybrat si v souladu se svým zákoným nárokem od státu peníze, které do něj doposud v podobě sociálních dávek horem dolem cpal, neznamená to, že je ochoten  z  práce odcházet. Jenomže zákon mu právě toto stále nařizuje. Dovoluje mu sice již, aby se pak nechal znova zaměstnat, ale v okamžiku podání žádosti o ten směšný státní příspěvek, který je nazýván důchodem, musí přinést potvrzení, že podal výpověď ze svého trvalého pracovního poměru. Ve státních a státem dotovaných institucích bývá také nepsaným a mnohdy i zcela formálním pravidlem, že zaměstnanci označení potupným termínem důchodce by neměli být zaměstnáváni ve vedoucích funkcích.(Termín důchodce jsem nazval potupným právě proto, že jeho nositel je předmětem zcela oficiální diskriminace. 

Takže abych to shrnul, Váš článek byl hezký, ale vzhledem k situaci mi připadá jaksi málo "revoluční".

IS 9.6.2007 20:12

Re: nesmysl, nevíte kdo byl prduch ?

Za komunistů byl takový nedostatek pracovních sil, že množství lidí přesluhovalo a zvyšovalo si procenty nebo si při důchodu přivydělávali a takovému důchodci se říkalo prduch. To současný režim dělá z důchodců parazity.

huhu 9.6.2007 20:33

Re: Re: nesmysl, nevíte kdo byl prduch ?

nedostatek pracovních sil ? spíše nadbytek "organizačních okýnek"...

IS 9.6.2007 23:34

Re: Re: Re: nesmysl, nevíte kdo byl prduch ?

huhu, opomíjíte, že dříve existovalo  množství manuální  či méně kvalifikované práce s velkou potřebou lidí. Důchodci měli značnou šanci se uplatnit .   Technický vývoj sice množství ruční práce postupně zrušil, ale opět se u nás objevila ve značné míře po listopadu 1989 ve firmách se zahraničními majiteli, kteří využívali laciné pracovní síly a zaváděli pásovou výrobu - babkostroje, popřípadě ruční obsluhu strojů zejména ve výrobě  elektroniky a v automobilovém průmyslu (metoda cvičené opice - viz Chaplin: Moderní doba). Berou sice kdekoho, ale starší osoba obvykle nevydrží fyzicky požadovanému tempu.  

Autor 9.6.2007 21:44

Re: Generační rasismus (tzv.ageismus)je jedním z hlavních defektů současné euroamerické civilisace.

Děkuji za příznivé hodnocení. Revolučnější řešení mám připravené (bylo již dokonce částečně realizované) , a to proti žebráckým důchodům. Vyřešil jsem již i problém toho, že senioři nemohou stávkovat. Byl bych potěšen dalšími návrhy na to, jak by mohli senioři protestovat. Hezký zítřejší den.