29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 8.6.2007 14:32

Kde na to berou? Hloupá otázka.

Rodiče jim ty prachy cpou a ještě je prosí, aby si to vzali.

Kdo se pohybuje mezi mladou generací, ví, že slovo "nedostatek" pro ni neexistuje. Počet dospělých v rodině výrazně převyšuje počet dětí - takže dětem se koupí všechno, protože přece na dětech se nemá šetřit. Ztratil(a) jsi ve škole mobila? Nový dostaneš příští týden. Rodoče se domnívají, že když oni si museli kdysi něco odříci, bude nejlepší, když zahrnou děti penězi. (Kromě toho si koupí klid.)

Teenager je spoluvládcem trhu (vedle ženy). Podívejte se na reklamy, zejména na zbytné zboží. Téměř vše se řídí teenagerským vkusem. Možnost teenagerů vyprosit/ vydržkovat si danou věc nebo rovnou peníze je obrovský.

Tudíž naprostou pravdu má pisatel, který podal vysvětlení (parafrázuji): tatínek dře jako vůl a synáček si jezdí  dělat bordel.

Lukáš 8.6.2007 14:31

Borkovi@exil a jiným jazykovým puristům

Je beruška šelma? Nikoli, antož šelmy, jak vám poví každý biolog, jsou bez výjimky savci. Je to predátor? Jistě, ana požírá jiné hmyzáky. Neodvažuji se pochybovat o Vašem širokém rozhledu nadhledu, takže Vaši neznalost slova predátor považuji za špatnou vizitkou Vašeho učitele biologie, jenž, byv zřejmě jazykový purista (eh, nebo spíše jazykový čistotník?), zatajil vám termíny jako biologie, evoluce, symbióza, fotosyntéza a stovky dalších a nahradil je slovy ryze českými, kterými se ovšem nikde jinde nedomluvíte. Byla to od něho skutečně zavrženíhodné. Nebo že bych Vašemu učiteli biologie křivdil, a tím nesmyslným jazykovým hnidopichem jste byl Vy osobne? Ne, tomu nevěřím! (PS.: Ano, slovo dravec je hezké české synonymum běžně užívaného odborného termínu predátor.)

Harry 8.6.2007 13:49

Re: Vysvětlete mi někdo jinou věc

Jejich tatinek dre a vydelava penize a synek z kapesneho jezdi se vybourit na demonstrace.

Karel 8.6.2007 13:21

v genech...

Téma článku by bylo zapotřebí zpracovat ještě o něco víc z hlediska psychologie, nikoli politiky.

nepolitik 8.6.2007 13:16

Lidé mají opravdu "válku" v genech

V pravěku se rvala jedna tlupa s druhou. Později rodiny a kmeny atd. atd. Za mého mládí pokud venkovská taneční zábava neskončila bitkou s kluky z vedlejší vesnice, tak to nebyla žádná zábava atd. atd. Nějakým způsobem lidé své choutky vybít musejí. Nám "mírumilovným" se to protiví, ale těžko s tím něco naděláme. Vždy se najdou lidé, kteří se chtějí porvat. Ať už je to při fotbalovém zápase či schůzce G8. Oni si vždy příležitost najdou. Ovšem to neznamená, že by jim to mělo okolí trpět. Ne, naopak. Za každý takový incident by měli být viníci tvrdě potrestání. !!

Byg 8.6.2007 12:57

Re: Přinejmenším z části je to v genech.

S vybitím agresivity souhlasím, ale v dnešní době existují jistě technologie jak si vybít agresivitu, aniž by bylo komukoli ublíženo. Ovšem ještě lepší by bylo ty lidi naučit, jak agresivitu rozptýlit a na její místo dostat něco jiného, např. moudrost a soucit ;-). Což jistě není lehký úkol.

Vlado 8.6.2007 12:50

ostrá střelba proti vandalům a násilníkům

Ostrá střelba policie proti vandalům a násilníkům nemůže být  ničím nedemokratickým. Ostrá střelba proti vrženým kamenům a zápalným lahvím, proti speciálně vyzbrojeným jednotkám černě oděných "demonstrantů" připravených na organizované útoky na policii nakonec budou nutnou obranou demokracie. Pokud se tak nestane, přiznáme každé názorové menšině právo nejen vyjadřovat nesouhlas, protestovat a nenásilnými prostředky usilovat o změnu poměrů ve státě, ale také beztrestně zapalovat auto v ulicích a užívat k zvýraznění svých požadavků dalšího násilí.   

sokrates 8.6.2007 12:46

chybí nám pořádná válka

Již dávno se zabývám otázkou, jestli by Evropa nepotřebovala zase nějakou pořádnou válku, které by se pak zúčastnily (musely zúčastnit) i jiné kontinenty. Už šedesát let nic (Balkán byl a je pouze lokální). Celá řada lidí, zejmena ti mladší, potřebuji se s tím adrenalinem nějak vypořádat. Možná, že by i nějaká pořádná diktatura také splninila tuto roli. Možná, že právě Putin jde tou správnou cestou.

rdu 8.6.2007 12:42

Re: případně "dravec".

Označení "šelma" se v češtině používá pro savce. Pro ostatní řády (ptáky, ryby, hmyz...) se ve stejném smyslu užívá označení "dravec"

VTR 8.6.2007 12:33

Re: "U příležitosti podobných událostí u nás"

Pergille, nepsal jsi, nebo některý z Tvých předků, rostomilý plátek vydaný Rudým právem v srpnu 1969, který se jmenoval NEPROŠLI???

Sch.nekorektní glosátor 8.6.2007 12:31

Nepochybně.

Protože neplní významou úlohu -  redukci.

Trotl 8.6.2007 12:28

Re: případně "dravec".

Hezky jste si vyhráli s jedním slovem. Obsah už tak zajímavý zřejmě nebyl. Nu což.

Lucifer 8.6.2007 11:43

kvalitní diskuse

Je zde několik dobrých názorů a postřehů a přestože by se mohlo zdát, že se některé, včetně autorova, vzájemně vylučují, řekl bych, že spíše jen odrážejí část reality. Například to, že demonstranty někdo platí se nijak nevylučuje s názorem, že máme válku v genech, nebo že se něco špatného děje s kulturou a eventuálně lze i připustit existenci policejních provokatérů. Jsou to různé kamínky jedné mozaiky.:-)

Synkretik 8.6.2007 11:42

Re: Pergile, zase jste si zapomněl vzít prášek a tak nám tady LŽETE a LŽETE a LŽETE ...

Nevšiml jsem si, že by A. S. Pergill někdy lhal. Naopak, mívá k tématu nejvíce co říci. A. S. Pergille, díky za vaše příspěvky a nenechte se odradit.

Saša 8.6.2007 11:39

Ano.

Ritualisované formy válečného střetu jako fotbal a hokej už zjevně nestačí.

Saša 8.6.2007 11:36

Znovuzavedení povinné vojenské služby by mohlo být dílčím řešením.

Samozřejmě ne na dva roky a ne tím buseračním stylem, jaký jsme zažili.

Ale intensivní půlroční výcvik k službě se zbraní pro muže i ženy po ukončení středoškolského vzdělání by byl vhodný a užitečný. Bez možnosti civilní služby - kdo by z důvodů morálních skutečně odmítal vzít do rukou zbraň (takových sekt ve skutečnosti zas tak moc není), ten by se aspoň mohl během služby vyučit kuchařem, ženistou, lapiduchem či řidičem... Peníze vynaložené na takovéto vzdělání a výcvik k sebekázni by byly vynaloženy společensky prospěšně a účelně. Lepší než nacpat je nezaměstnaným na sociálních dávkách, které obratem nastrkají do hracích automatů nebo dealerům všelikého svinstva.

Sch.nekorektní glosátor 8.6.2007 11:35

Ano.

Když si navzájem chtějí křápat lebky, nevidím rozumný důvod proč jim v tom bránit.

Rudý BAron 8.6.2007 11:28

Re: Přinejmenším z části je to v genech.

souhlasím.Napsal  bych to přibližně stejně.

Důkazy vidět lze všude kolem.Od těch "nevinných" jako je činnost Klubů vojenské historie, vzpomínkové akce na různé bitvy, až po stovky až tisíce airsoftových fanatiků, což jsou lidé, kteří dobrovolně a s nadšením oblékají atombordel a lítají po lesích střílejíce po sobě plastovými kuličkami...( patřím mezi ně, tak trochu částečně, rodina úplně ).

A bohužel, až po hooligans, kteří raději chodí křápat lebky baseballovými pálkami na stadiony nebo po "anarchisty" programově vyvolávající rvačku, kde se objeví.

Mimochodem, anarchisté jsou zdaleka nejnebezpečnější.Sice nepoužívají bomby jako v Rusku za cara, ale teď v Roztocku bylo viděl, že už přišli na chuť upalování lidí v míře více než velké... 

Kon 8.6.2007 11:16

Agrese, příroda a člověk

Člověk je živočich jako všichni ostatní - a nikoliv andělská bytost stvořená k obrazu božímu. A stejně jakýkoliv jiný živočich by byl v přírodě nepřežil, kdyby nebojoval o přežití, o získání potravy, nezbytného teritoria o získání žen. Prostě, ti kteří v genech bojovnost neměli, ti všichni dávno vyhynuli. A stejně jako u jiných živočichů, nejbojovnější jsou mladí samci: potřebují si vydobýt samice a dominantní postavení a v boji se musejí zbavit dominantního postavení starších samců. V současné době dlouhodobého míru a dostatku potravin a všeho možného (v Evropě) se zda agresivita nefunkční a vybíjí se často nesmyslným způsobem a vymýšlením nepřátel aby byla záminka v boji. Takovým zástupným nepřítelem může být půro někoho třeba fotbalový klub nebo, pro intelektuála, Amerika a její president. Ale nepochybně v budoucnosti se obnoví situace, kdy bude nutno o přežití a všechno ostatní znovu bojovat. A bez bojovnosti zakodované v genech by lidstvo dlouho nepřežilo.

Milan 8.6.2007 11:03

Souhlas

Souhlasím. Z mého pohledu není tentokrát  co dodat.

doktor 8.6.2007 11:00

Re: Re: Agresi sice máme v genech,

Omlouvám se za poučování, ale kultura se z generace na generaci předává t.zv. memy, které vnímáme podvědomě i vědomě (včetně písemných a jiných objektivních záznamů), takže se mluví nejen o evoluci biologické, ale také kulturní. Problém je, že kultura působí mnohem rychleji, než biologická evoluce, a navíc má jen nepevné zpětné vazby, které by korigovaly její negativní vlivy - na příklad vražedné ideologie. Jsou názory, že počátek kultury byl také počátkem konce lidstva.

Lerak 8.6.2007 10:56

Re: Výtržníků a násilníků je pouze omezený počet

Váš názor je i názorem mým. Není k tomu třeba sáhodlouhých tirád. Díky.

Harpyje 8.6.2007 10:38

Re: Agresi sice máme v genech,

Tato část mládeže, která se aktivně účastní na násilných protestech pod záminkou lepšího světa, má určitě jiné politické a občanské (jestli vůbec) vzory!

Sch.nekorektní glosátor 8.6.2007 10:32

A protoze dnes uz nemusi povinne na vojnu

Ne na vojnu, ale do války. Aby tam hrdinně padli za krále,  vlast  a tak podobně. Jako ti z druhé strany. Zdá se, že to co nám stále bolestněji chybí, je právě válka. Neměli bycho opravit heslo "Dejme míru šanci" na "Dejme blbům šanci" ?  Problémy jsou tři : 1. Jak umožnit blbům aby se dobrovolně pobíjeli, 2. Jak ochránit nezúčastněné. 3. Jak to prosadit v podmínkách multikultipseudohumanismu. K 1.a 2. můžeme najít inspiraci v gladiátorských zápasech. Sledovanost by byla jsitě větší než "Superstar" a všech seriálů dohromady. To by mělo dobrý vliv na ostatní, kteří by čuměli do bedny nebo řvali v ochozech, nedělali randál jinde.

Sch.zlomyslný glosátor 8.6.2007 10:15

Překlepy si opravte sami

;-)

Sch.zlomyslný glosátor 8.6.2007 10:14

Přinejmenším z části je to v genech.

Ne válka, ale zvýšená agresivita. Přidejte si k tomu frustraci z osobní neúspěšnosti v dnešním složitém světě. Typickým představitelem je neúspěšný chudý mladý muž s s charakteristickými rysy nezdrženlivosti a impulsivity. Je stavěný k podání krátkodobého výkonu při lovu nebo v boji. Problém je v tom, že dnešní společnost pro něho nemá takové využití jako v minulosti, kdy byl spotřebováván například ve válkách. Kromě toho, v našich kulturních podmínkách, nároky na prosté přežití jsou nižší a chybí přirozená rizika. Právě vyhledávání boje je  motivací účasti na násilných nepokojích a příčinou i násilné kriminality. Co s tím je na obsáhlou diskusi. Jednou z možností je umožnit vybíjení agresivity a vzájemnou redukci bez ohrožení ostatní společnosti.Jsem toho názoru, třebaže mnozá nebudete souhlasit, že stát by neměl bránit lidem, kteří se dobrovolně chtějí navzájem pozabíjet a k tomu by měl stanovit pravidla chránící nezúčastněné. Třeba v nějaké aréně. Současné zákony jsou pozůstatky zákonů zajišťujících, aby se výkvět bojeschopných mužů  nespotřeboval předčasně, ale aby byl uchován pro spotřebování ve válce. Pro vedení moderní války jich není tolik třeba a spotřeba je nižší než produkce.  Ale z dlouhodobého pohledu je stav vždy vyrovnaný a očasná nerovnováha se vyrovná. Můžeme si být jisti, že způsobem, který se nám nebude líbit. Pokud se toho dožijeme.

Harry 8.6.2007 10:12

Re: Re: clovek

Videl jste nekdy kocku jak si chyti mys a kdyz nema hlad jak si s ni hraje? Nebo kdyz uci chytat kotatka? Horor, ta mys uz nemuze a jenom lezi, kocka ji postrkuje a jakoby pusti a pak zase skoci... Dokonce i zabijeni mladat vlastniho druhu neni selmam cizi, myslim ze i opicim ne.

kdokoli 8.6.2007 10:11

Re: máme válku v genech-?

Agrese je pudová reakce na pocit ohrožení, eventuálně beztrestnosti. Takže máme ...

vládík 8.6.2007 10:10

Argumentovat umím

Alespoň předpokládám. Co je mi to platné. Mohu argumentovat tak na Psu, čímž mnoho nezmůžu.

Kdo jsme my, kteří jsme uměli argumentovat? Kde jste mohl argumentovat (a nebát se vyhazovu). To přece není pravda. My jsme uměli (na čestné vyjímky) držet hubu a krok. Já jsem argumentoval - a vím, co mě to stálo.

A co chceme od mládeže, má-li za vzor "kulturu" (řazeno "vzestupně") Topolánkovu, Klauzovu, Patoubkovu, Rathovu......

jd 8.6.2007 10:09

Re: Válka je něco jiného než uvolnění agrese.

v diktaturach takovi jedinci s kriminalnimi sklony mnohdy udelaji velkou karieru, kdyz se zlociny prikryji plastikem ideologie. Napr. Mielke z NDR zabil pri demonstracich policajty, otce rodiny, nikdy nebyl za to souzen. Stejne tak Gottwald zapalil v ozralosti cizi majetek, nebyl trestan, stal se prezidentem.Takovych pripadu bylo.....