25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AnDi 14.5.2007 23:51

Radar - musíme zastrašit nepřítele

Odvážný článek, odvážné téma R^. Těžko jde vyjádřit názor jednoznačně. Že jde o začátek americké invaze je možná trošku přehnané pojmenování.

pbla4024 14.5.2007 21:21

Re: Usáma s fousama už nestraší, tak straší proameričtí kolaboranti nečim jiným !!!

Schválně, koho přepadly USA?

mik 14.5.2007 21:16

Re: To hlavní dosud nikdo neřekl

O radaru musi rozhodovat odborni, nikoliv nevzdelane, zmanipulovane, levicacke stado.

mik 14.5.2007 21:14

Re: Usáma s fousama už nestraší, tak straší proameričtí kolaboranti nečim jiným !!!

Tak tomu rikam delat z nouze ctnost. A kolik myslis, ze by Iran nenapadl zemi, kdyby mel stejnou moc jak USA?

mik 14.5.2007 21:12

Re: Referendum bude.

nevidim jediny duvod proc by o odbornych otazkach meli rozhodovat ti co o problematice vubec nic nevi.

Pokud presto chces referendum o obrane tak ja zadam, aby bylo referendum jestli ti ma doktor operovat slepe strevo nebo zlucnikove kameny az budes kvilet v bolestech.

mik 14.5.2007 21:03

Vyborny clanek

strefil se do cerneho. Proto se vsichni bolsevikomilove tak vztekaji a trousi zde hromadne sva velemoudra. R^

mik 14.5.2007 21:00

Re: Jaký je skutečný účel tzv. RADARU

Ponekud paranoidni blabol. Jestli se mame obavat o svuj uran tak jedine ze strany Rusu, ti jsou zvykli si brat bez svoleni majitele.

Jestli nekdo vyvolava valku, aby zvysil prodej svych zbrani jsou to zas bolsevici. Zidi maji bohate zkusenosti s tim jak rusi vyzbrojuji araby a podnecuji je k teroru, afrika je plna "narodneosvobozeneckych bojovniku" s ruskym,i kvery v rukach, atd, ten vycet by obsahl temer celou zemekouli. Snad jen tucnaci v antarktide kalasnikovy nenosi.

mik 14.5.2007 20:55

Re: Re: Nejvýstižnější sdělení našim pacifistům ,naivistům a antiradaristům

Hloupejsi demagogii jsem uz dlouho necetl. Ne, radar nezabrani magorovi unest letadlo a napalit jim do nejakeho baraku, nezabrani jinemu magorovi s plinkou na kulich se odprasknout ve skolnim autobuse plnym decek, nezabrani dalsimu magorovi odprasknout se v aute uprostred davu. Je schopen ale pomoct zabranit nekolika raketam s jadernou hlavici dopadnout na cil. Usetri se tim statisice zivotu. Jiste, ne obcanu arabskych nebo komunistickych statu, ale na ty nikdo ani bezduvodne nemini strilet. O Evrope nebo USA se to rict neda, magoru, kteri by to radi udelali, kdyby meli moznost, je az prilis mnoho.

achjo 14.5.2007 11:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: em Robejškem je první výjimkou), který by se radaru věnoval věcně a nebyla v něm demagogie. Ono to dá práci si ty informace najít a poskládat a to prostě od všech lidí nikdo Re: Re: Re: Re: Re:

Předpokládal jsem, že opravdu sbíráte informace. Velvyslanectví USA, části proslovy. Doporučuji číst vše. Některé tiskové konference (Polsko-Patriot) jsou velmi poučné...ale  poslední je o protiraketové obraně. NATO řeší krátko a střed, USA střed a dlouho - tedy to, co jediné může ohrozit území nebo zájmy USA. Prostě řeší své vlastní priority...a pak to ostatní. Na tom není nic nenormálního. Od začátku píší o jasném pořadí ochran.

Dál si můžete dát natoactual.cz a vyhledat "protiraketová obrana". Doporučuji dívat se na autora a spíš starší datum. Tedy pokud chcete informace a ne výplach...přes stránky atm se dostanete také na mnoho oficiálních nebo odborných stránek. Nejdřív je potřeba zjistit co to je a jak to funguje a pak vám bude jasnější i proč se do toho Kanada nebo Evropa nehrne a řeší to po svém.

Zastrašení - mně to nepište. Ale panu Robejškovi. Děkuju, že si znova přečtete souvislost v jaké jsem to použil a i tu část článku.

KLDR se používala zpočátku jako oficiální argument odkud to na Evropu poletí. Tato  "nepřesnost" po pár týdnech z různých prohlášení a zpráv zmizela. Nic víc za mou větou nehledejte. Tady je prostě jeden obrovský problém. Pro obhajobu kosmického systemu musíte vymyslet KDO vám hrozí. A protože jde o mimořádnou střelu a hrozbu, tak máte jen několik možností. Nejde to koupit (cena) postavit ani odpálit (složité odpalovací zařízení) nenápadně a tak nemůžete ani mluvit o neřízeném rozšíření. A pak k tomu KDO musíte ještě doplnit PROČ na Evropu.

Ostatní druh střel NATO řeší - i s časovým náskokem. Už několik let je zdrženlivé k americkému "kosmickému" systemu, který je právě tou výškou operačního prostoru velmi specifický. A právě od té výšky se odvíjí druh rakety a tím i KDO může v nějakých příštích 10 letech tuto technologii vlastnit.

Brundibár 14.5.2007 2:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: em Robejškem je první výjimkou), který by se radaru věnoval věcně a nebyla v něm demagogie. Ono to dá práci si ty informace najít a poskládat a to prostě od všech lidí nikdo Re: Re: Re: Re: Re: PRAŽ

Ne, Evropa sedí a jedná. Nezaznamenal jsem žádné zkoušky systému, který připravuje NATO - že to má za 3 roky fungovat. Americký systém není určen na zastrašení fanatika, ale na významné snížení pravděpodobnosti, že fanatikem vypálená střela udělá někde paseku. Fanatikovi nejde o vlastní bezpečí, ale hlavně o to, aby někde udělal bordel. Systém NATO není ani v té fázi prototypu, mám za to, že ještě neopustil ani fázi "Powerpoint".

KLDR své zbraně testuje a nabízí, ostatně jedna z raket Shahab je postavena na korejské Todong.

achjo 13.5.2007 22:33

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: em Robejškem je první výjimkou), který by se radaru věnoval věcně a nebyla v něm demagogie. Ono to dá práci si ty informace najít a poskládat a to prostě od všech lidí nikdo Re: Re: Re: Re: Re: PRAŽSKÁ

V prvním odstavci píšu, že NATO (od roku 2004) pracuje na systemu, který by dokázal zneškodnit i tu Iráckou střelu. Dokončení 2010 - tedy stejné jako 2. pouze amer. system. Americký "kosmický" by nefungoval na střely s krátkým doletem (nestihl by tu fázi, ve které zasahuje) a NATO na daleký dosah (např cíl USA - střela letí přes Evropu) U středního doletu to není s americkým systemem tak úplně jasné. Vše záleží na vzdálenosti start-cíl, časovém rozdílu start rakety - start antirakety a vzdálenosti od cíle - kdy raketa klesne do výšky, kdy je antiraketa neškodná. Někde se píše o stovkách jinde o tisícovce km od cíle...přece jen jsou informace, ke kterým se nikdy nedostanete. Pokud si všimnete, tak pan Robejšek právě tu část Irán-Praha obešel...tedy vyjádřil se o psychologickém zastrašení. Pokud se všichni shodnou, že z těch několika států co technologii vlastní (nebo budou) může přiletět raketa pouze od fanatika (okamžité smazání z mapy) tak mne opravdu zajímá, jak chce pan Robejšek fanatika zastrašit. Ale to je jeho problém - ne můj. On tam má těch kulhavých "pouze všeobecných pravd" víc.

Ono to totiž opravdu vypadá, že variantu Irán(sever)-Praha americký systém nevyřeší. Pak nastupuje právě ten druhý system - NATO. NENÍ TEDY PRAVDA, že Evropa sedí a čeká! Mimochodem u amerického systemu jde o prototyp a jediné co snad zatím funguje je pouze ten speciální radar. Pokusů s antiraketou bylo pouze několik a v úplně rozdílném prostředí než je Evropa. A i přes určité (oprávněné?) pochybnosti o způsobu zkoušek nebyla účinnost 100%ní.

"Radar zůstane na papíře dokud"...určitě ne. Ti kdo se snaží tuto "kosmos válku" protlačit potřebují za každou cenu něco, kdy mohou doma říct "vidíte, oni to potřebují...uvolněte další stovky miliard". Tady bude na nás takový tlak - jako nikdy. Uvidíme co bude naše mediální budoucnost...Korea útočí byl těžký přehmat, Írán moc nefunguje...ale to Německo s Ruskem by mohlo v Česku zabrat.

Brundibár 13.5.2007 17:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: em Robejškem je první výjimkou), který by se radaru věnoval věcně a nebyla v něm demagogie. Ono to dá práci si ty informace najít a poskládat a to prostě od všech lidí nikdo Re: Re: Re: Re: Re: PRAŽSKÁ VÝZV

Problém vidím v tom, že evropští členové stále jednají, zatímco vývoj raket řady Shahab pokračuje mílovými kroky. Za 5 let ale NATO k ničemu nedospělo, Irán několik testů udělal, radar v ČR se základnou v Polsku se nevybudují za noc a obávám se, že se už dost hraje o čas.

Evropa (míním tím dnešní země EU a ESVO) na tom jednoznačně vydělala - nebyla tady válka a ty zbraně platil někdo jiný. Asi to nutné bylo - nevím jak vy, ale já se na Vojenské katedře učil "obranné protiútoky" s tanky na mapě Bavorska a Bádensko-Wüttenberska. Tank zrovna mezi obranné zbraně nepatří (a že jich u nás bylo)... DNEŠNÍ stav mi (z globálně politického pohledu, českou politiku fakt nechci rozebírat) vyhovuje a chci mít jistotu, že tu bude i za 20 let. Osobně mi ten radar a 10 raketek v Polsku přijde jako nejlevnější řešení. Navíc věřím, že zůstane na papíře tak dlouho, dokud na papíře zůstanou i nové verze raket Shahab a jim podobné.

Estonci to chtěli udělat hned od roku 1991 a udělali to, jakmile to bylo možné a s pietou. Je mi jasné, že ti padlí nemohli za to, v jaké uniformě válčili, že by jeden do druhého byl doma a dělal svoji práci a zastávám názor, že padlý má být pochován na hřbitově a ne někde na náměstí nebo ležet v papírové krabici někde ve skladu.

On totiž sebevětší pomník neukáže nesmyslnost války tak, jako obrovské plochy vojenských hřbitovů - Hair jste předpokládám viděl, závěrečná scéna filmu z vojenského hřbitova je pro mě ohromující.

Kopřiva 13.5.2007 16:41

Re: Referendum bude.

Váženy pane Crutone.Doufám,že pravda není na Vaší straně.Referendum nebude.Přečtěte si ještě jednou článek a dozvíte se proč.

achjo 13.5.2007 15:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: em Robejškem je první výjimkou), který by se radaru věnoval věcně a nebyla v něm demagogie. Ono to dá práci si ty informace najít a poskládat a to prostě od všech lidí nikdo Re: Re: Re: Re: Re: PRAŽSKÁ VÝZVA /0

Pokud se nepletu, tak NATO jedná o tomto druhu obrany od roku 2002. To není otázka posledních měsíců či let. Naposledy v Rize se shodli pouze na tom, že budou dál pokračoval v konzultacích či analýzách o skutečné potřebnosti (dlouhý dolet) a pokračuje vývoj kvalitnějšího obranného systému (krátko a středně) pro nějaké předsunuté vojenské  síly. Evropa určitě není nějak předsunutá ale odhaduju použití tohoto systemu  i pro, v budoucnu, ohrožené části. (dokončení 2010 se shoduje s předpokládaným  dokončením čistě amerického systemu) Americkou "kosmickou zbraň" už odmítla Kanada a  momentálně se ji snaží protlačit Amerika přes nějaké dvoustranné dohody.Obejít už několikáté "netleskání" evropských zemí...Během těch let se vystřídali různí politici i vlády ale u základních bezpečnostních otázek to zas tak velkou roli nehraje. Evropa (většina) i Kanada prostě vidí tento problém jinak než USA. A samozřejmě je to mnohem složitější než zlehčená verze "Irán kuje pikle"...

Opravdu nevím, zda Evropa vydělala na tom, že jsme se dopracovali k tomu, že se můžeme zničit ne 1000* ale dokonce 100000*. Bylo to nutné? Ano. Začínat s něčím podobným dnes? Ne. Jsou státy, kterým dnešní stav v Evropě nevyhovuje? Ano. Například ty, které mají velké procento ekonomiky založené právě na výrobě různých tančíků. A taková "kosmická" válčička...to je vystaráno na desítky let dopředu.

Ale já chápu Estonce. Tady mi to ale opravdu spíš připomíná nějaký zvednutý prostředníček zviditelňujícího se politika...prostě některé věci mají být citlivější a po nějakém všeobecnějším souhlasu. Pokud se nepletu, tak o tom rozhodlo hlasování v parlamentu 46:44....

Brundibár 13.5.2007 14:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Po přečtení všech příspěvků k tomuto rozhovoru

Tvrdím, že Američané chtějí předejít tomu, aby byli znovu nuceni v Evropě zasahovat. Jako v obou světových válkách (v té druhé by se bez americké pomoci ani Velká Británie, ani Sovětský Svaz neubránil) a jako museli zasáhnout po likvidaci civilistů ve Srebrenici. Zkuste se z té historie poučit, nebo ji prožijete znovu. Nic víc, nic míň.

achjo 13.5.2007 13:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Po přečtení všech příspěvků k tomuto rozhovoru

Tak je řeč o důležité a nutné evropské bezpečnostní otázce - nebo o jednotlivých ekonomických zájmech. Vzájemné kafrání bylo, je a bude. Žádný speciální radar pro "kosmickou zbraň" to nezastaví. Nic takového nám Amerika neslibuje. Stále za tím hledáte věty, které tam nebyly a nejsou.

Zkuste si zapíchnout vlaječky do Česka, Japonska, Aljašky a Kanady (nabídku odmítla) - co vás napadne? Jaký prostor je mezi těmi čtyřmi body ;-) Klidně si doplňte něco mezi  Černým a Kaspickým, přihoďte drobnost třeba v Afghanistánu...Mne napadá jen to, že někdo po pádu komančů ztratil nepřítele, 15 let hledal všude možně a teď se možná vrací k té staré dobré klasice. Ono vysvětlovat obrovské výdaje na "nožíky" jen nějakým terorismem moc dlouho nejde.

A k bobkům...možná můžete zkusit vysvětlit to "bobkování" do Iráku. A když už tam budete, tak se zastavte u Kurdů - někdo by jim měl říct, že to Sadámovo sypání německé? chemie z amerických vrtulníků nebylo tenkrát upřímné ale teď je to opravdu skutečná "pomoc"... Osobně bych opravdu nebyl nadšený, kdyby evropské státy rozsevaly "bobky" po celém světě. Na základě nějakých svých vlastních zájmů a ne nějakých skutečných důvodů.

NATO řeší střely s krátkým a středním doletem - tedy skutečné dnešní a pozdější možné ohrožení Evropy. Amerika si tady - i přes "my to nepotřebujeme" - chce postavit svou vlastní "kosmickou zbraň" proti střelám se středním a dlouhým doletem. O ničem jiném to od začátku není. Je zbytečné hledat tam nějakou obranu Česka před Německem, Ruskem či snad Francií. Howgh

Brundibár 13.5.2007 12:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejvýstižnější sdělení našim pacifistům ,naivistům a antiradaristům

Je jen na vás, jestli se chcete všemi souvislostmi zabývat, nebo ne. Hezký den, Brundibár

Cruton 13.5.2007 11:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejvýstižnější sdělení našim pacifistům ,naivistům a antiradaristům

Své tvrzení nejste schopen doložit a po oponentovi žádáte, aby si důkaz o pravdivosti Vašeho tvrzení nalezl sám. K takovémuto postupu se uchylují drzí lháři, které oponent "zatlačil do rohu". Z tohoto důvodu s Vámi končím - "diskuse" se lhářem je jen ztráta času.

Brundibár 13.5.2007 10:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: em Robejškem je první výjimkou), který by se radaru věnoval věcně a nebyla v něm demagogie. Ono to dá práci si ty informace najít a poskládat a to prostě od všech lidí nikdo Re: Re: Re: Re: Re: PRAŽSKÁ VÝZVA /07/91

Nejsou všichni slepí. Jen se každý politik snaží být znovu zvolen a řeší problémy, které přinesou politické body během funkčního období - dlouhodobé věci se odsouvají na později. A je jedno, jestli to je radar, penzijní reforma nebo státní dluh.

Myslím, že celá Evropa (paradoxně včetně ČSSR) vydělala na tom, že Američané drželi sovětská vojska v zemích Varšavské smlouvy. Američané na tom vydělali hlavně tak, že nemuseli v Evropě opět zasahovat.

Já v tom Estonce zcela chápu, zejména ve světle toho, kolik jich zařvalo v gulagu. Pokusím se tu historickou zkušenost přiblížit - jak by se vám v Praze na Karláku líbila socha vojáka Wehrmachtu, 20 let po okupaci, spolu s ostatky padlých německých vojáků... Ono nejde Rusům o pomník, ale zcela nepokrytě o demonstraci své síly. Krátce po osamostatnění zase Rusko všem pobaltským státům vyhrožovalo ohledně podmínek, za jakých mohou obyvatelé získat tamní občanství a mluvilo suverénním státům do toho, jakou úřední řeč mají používat, o přijetí Pobaltí do NATO ani nemluvě.

achjo 13.5.2007 10:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: em Robejškem je první výjimkou), který by se radaru věnoval věcně a nebyla v něm demagogie. Ono to dá práci si ty informace najít a poskládat a to prostě od všech lidí nikdo Re: Re: Re: Re: Re: PRAŽSKÁ VÝZVA /07/911

A napadla vás i ta nejjednodušší varianta, že to (dlouhý a střední dolet) co je nějakou skutečnou hrozbou pro USA nemusí být hrozbou pro Evropu? Tedy pokud se budeme držet té oficiální varianty - státní terorismus. Vy stále pracujete s jedním - takřka celý region, kterého se má obrana týkat - tu hrozbu nevidí. A ten co je tisíce kilometrů daleko, tak vidí vše. A všichni jsou slepí pro své sobecké zájmy.

Nebo je to opravdu hlavně o tom ruském směru - a pak do toho má sakra celý region co povídat. Ono tohle už tady pár desítek let bylo a region na tom nikdy nic nevydělal - jen si někdo posouval bojiště co nejdál od svého území. A na podobném kousku vydělá vždy jen ten, co je daleko. Minimálně ekonomicky.

A k Estonsku. Přesouvat nějaké ruské hroby...to opravdu žádný estonský politik nevěděl, jakým způsobem dodnes vnímají rusáci 2.sv.válku...veteráni jsou dodnes modla atd. Jakou ten politik očekával reakci, když ho napadnul tenhle šílený nápad - jak se zviditelnit a sbírat nějaké politické body. Tohle je pro rusáka tak citlivá věc, že i přes nějakou historickou zkušenost Estonska - musím nějak mezinárodně jednat. Pokud je přesun hrobů skutečně pupkem Estonska...

Karel ze Slovenska 13.5.2007 8:54

Jaký je skutečný účel tzv. RADARU

 Američan nerobí nič jen tak  , keď potrebuje  spotrebovať zásoby  munície , zbrojných  systémov  a tak  vyvolá vojnu  . Akú úlohu v tom má  mať stredná Evrópa? Ukážte mi  náčrtok  ako že to

lietajú tie strely na  USA cez  ČR , a prečo  nemôže  tá radarová stanica  stáť  v SRN  na tzv. okupačnom území  ??

Preto  sa nazdávam ., že ide o pokus  okupovať  postupne  i ČR   .Viete  základňa sa  musí zásobovať , strážiť  obmieňať  personál  a to všetko sú transporty cez územie  akejsi  ČR , kde sa však nachádza uran  !!! Neni toto  hlavný cieľ amíkov  ??  Alebo čo iné tu potrebujú , keď im doteraz stačila SRN.  OZVITE SA  , čo vás napadá... kde je cieľ ??

Brundibár 13.5.2007 4:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejvýstižnější sdělení našim pacifistům ,naivistům a antiradaristům

Tvrdíte, že informace o ohrožení ze strany Iránu a KLDR pocházejí od americké exekutivy (10.5., 19:43). Já své informace čerpám odjinud, dodal jsem vám jeden ze zdrojů i s postupem, jak se k informacím dostat. Už poněkolikáté mi do klávesnice dáváte věci, které jsem nenapsal a pak z nich děláte chybné závěry. Budiž, je to váš způsob diskuse, beru to na vědomí.

Problém je v tom, že bez přečtení Koránu stránkám a výrokům presidenta Iránské islámské republiky prostě neporozumíte. Navíc si opravdu nevedu archív všech jeho výroků, pro můj osobní názor mi stačí, když si ověřuji jeho aktuální výroky přímo u zdroje. Ostatně, jeho reakce na karikatury v dánském tisku je myslím více než výmluvná. Že bez zjištění souvislostí mnohé problémy nepochopíte, na to snad také časem přijdete sám.

Přečíst Korán není práce na rok - není to zase tak tlustá kniha, jak se tady traduje, pro pochopení souvislostí ale nezbytná (podobně, jako pro pochopení dokumentů Vatikánu je nutné znát Bibli). "Předžvýkané" informace, které by Korán do výroků iránského presidenta promítly, odmítáte, Google při prohledávání daného webu také. Pokud jste přesvědčen, že je to je drzá reakce z mé strany...

Měl jsem vás za člověka, který se chce o problémech a souvislostech něco dozvědět, jak je vidět, mýlil jsem se.

Brundibár 13.5.2007 3:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Po přečtení všech příspěvků k tomuto rozhovoru

O co jde? Jde o to, že Francie a Německo si pletou své zájmy se zájmy celé EU (viz tanečky kolem Evropské ústavy, ale také prohlášení v době, kdy ČSA kupovaly letadla a řídicí systém do Temelínu Westinghouse) a Rusko se nám snaží neustále říkat, co a jak máme dělat - prejděte si ruská oficiální i neoficiální (tedy ruských generálů a nejmenovaných vysokých vládních úředníků zveřejněných v ruských novinách) prohlášení tak od roku 1995 do dneška (resp. do doby "předradarové"). Z politického a hospodářského hlediska se jim nelíbí jakákoliv přítomnost Američanů ve střední Evropě, radar je pouze aktuální téma. Nejde o vojenské obsazení, jde o získání kontroly nad politikou země. Stejně, jako to fungovalo v Československu v letech 1948 až 1968. Děkuji, nechci (a na jménu protektora nezáleží).

KLDR je země, která vyvíjí špičkové zbraně a nemá vnitřní problém je prodat každému, kdo je ochoten zaplatit. To Irán je. Takže se Američané snaží jednak snížit možnosti exportu vojenských technologií z KLDR (a zatím sankcemi se to daří), jednak se snaží snížit motivaci Iránu tu technologii koupit/vyvíjet (radar s raketami v Polsku prostě pravděpodobnost dopadu iránské rakety do Evropy snižuje).

Že Evropa nevidí potenciální nebezpečí a strká hlavu do písku, to je smutná zkušenost, že potom USA musí tu situaci řešit (a stojí je to to daleko více úsilí a peněz, dodávám), to dokazuje nejen začátek II. sv. války, ale také 90. léta na Balkáně (a zejména evropská "ochrana" civilistů v Srebrenici). Až budou mít útočníci z evropských ozbrojených sil stejné "bobky" jako dnes mají z US Army, bude americká vojenská přítomnost v Evropě zbytečná.

Brundibár 13.5.2007 3:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: em Robejškem je první výjimkou), který by se radaru věnoval věcně a nebyla v něm demagogie. Ono to dá práci si ty informace najít a poskládat a to prostě od všech lidí nikdo Re: Re: Re: Re: Re: PRAŽSKÁ VÝZVA /07/911

Diskuse na internetu pouze odrážejí žalostné informace, které čeští politici a aktivisté poskytují veřejnosti. Jak už jsem psal jinde - při referendu o vstupu do EU byly ty informace stejně žalostné, nikdo z vlády ani z odpůrců se nenamáhal stručně a jasně popsat, co nás čeká když ano a když ne. To se dodnes nezměnilo a právě z tohoto důvodu je referendum v ČR na jakékoliv zásadní téma hazardní loterie. Stačí si projít některé články v novinách, Nejde jen o diskuze na internetu, ale hlavně o způsob, jakým jsou jednotlivé aspekty umístění radaru popisovány vládou a odpůrci v novinách i v televizi.

Ano, bez větších problémů se lze dostat k mnoha informacím. Neviděl jsem ale dosud fundovaný článek (tento rozhovor v panem Robejškem je snad první výjimkou), který by se radaru věnoval věcně a nebyla v něm demagogie. Ono to dá práci si ty informace najít a poskládat a to prostě od všech lidí nikdo nemůže chtít, aby si to vyhledávali sami - každý se o zahraniční dění nezajímá. Jenže ani vláda, ani odpůrci prostě nejsou schopni/ochotni dát na papír všechna relevantní fakta, a to bez neověřených informací. Takže se mlátí jen ta prázdná sláma...

Významní evropští členové NATO mají nyní politiky, kteří kolem problémů (nejen kolem radaru v ČR) chodí jako kolem horké kaše, ve Francii do toho byly presidentské volby, kdy se vždy hodí odkaz na národní hrdost. Konkrétně Francie má problémů nad hlavu (viz rabování v Paříži, loni?) a každé "dupnutí si", na kterém lze demonstrovat "my jsme velmoc" prostě přináší politické body - ostatně, dlouholeté veto Francie v otázce vstupu Velké Británie do EU byla stejná písnička.

Rusku se radar hodí úplně stejně - "podívejte se, oni nás ohrožují". Podle stejného scénáře nyní Rusko peskuje Estonsko za přesunutí ostatků padlých vojáků na hřbitov. Že má Rusko tisíce problémů jiných, nevadí - zahraniční ohrožení od nich odvádí pozornost velmi spolehlivě. Rusko nabídku účasti na celém systému dostalo, odmítlo ji.

Brachus 13.5.2007 0:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PRAŽSKÁ VÝZVA /07/911

1) Rusko nás 20 let okupovalo a prakticky dvojnásobnou dobu nestydatě vyžíralo. Jen za uran, který se od nás vozil zdarma do Ruska, bychom mohli mít při jeho světových cenách příjmy srovnatelné s příjmy Francie v této komoditě. Náš stát býval 7.největší (konec šedesátých let) težař uranu a dnes, kdy je prakticky lehce dostupná ruda odtěžena, je zásob (při nesrovnatelných nákladech) na nějaké 16.místo na světě.

achjo 12.5.2007 22:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PRAŽSKÁ VÝZVA /07/911

Ale já přece nepíšu o nějakých extremních úletech v nějakých diskuzích někde na internetu. Jen o tvoření nějakého mediálního obrazu, který je od začátku stavěn na tolika hloupostech či neschopnostech, které padnou během pár minut. Vždyť i ti Američané se musejí chytat za hlavu jaké pitomosti občas zaslechnou od našich mnoha politiků, kteří by udělali pro radar stokrát víc, kdyby raději mlčeli. Ti naši mudrlanti si už snad opravdu zvykli na to stálevolební, že pokud budou nějakou hloupost 100* opakovat, tak se to chytne. Od začátku si na stránkách Amerického velvyslanectví nehrajou na nějakou záchranu kohosi. A bez větších problémů se lze dostat k mnoha informacím na dalších oficiálních nebo i neoficiálních stránkách.

A k referendu. Souhlasím a nesouhlasím. Ono je to jednoduché. Pokud jde skutečně o obranné zařízení pro Evropu - proti nevypočítatelným režimům odněkud z jihovýchodu - a evropská část NATO toto zařízení skutečně potřebuje, tak najde způsob jak zmírnit obavy Ruska...a pak je referendum zbytečné (ony se velmi obrátí i poměry hlasů) - zatím to tak ale vůbec nevypadá...nečekám 100% souhlas NATO ale u nutného zařízení bych předpokládal souhlas alespoň 90%...mimo GB a Dánska (u obou je jedna z částí tohoto systemu) vidím buď ticho, vlažné vzetí na vědomí nebo čistý nesouhlas, který je při dvoustranných cizích dohodách v diplomacii spíš velmi neobvyklý, než častý.

A pokud jde o zařízení jednoho státu - ostatní státy v regionu jej nepovažují za nutný - a celé je to hlavně proti Rusku tzn posunutí nějakého válčiště co nejdál od USA - tak nejde o problém bezpečnostní ale pouze čistě politický. V takovém případě je referendum nutné. Hážu totiž za hlavu názory všech evropských organizací, do kterých jsem se celou dobu snažil dostat - ať už z důvodů bezpečnostních či ekonomických.

Pokud do takové otázky nezatáhnu NATO a přes ně i Rusko - ať se laskavě hlídají mlýnské kameny samy...tak jsem ne hrdina...ale spíš cvok co si myslí jak všechny přechytračil....

Cruton 12.5.2007 21:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejvýstižnější sdělení našim pacifistům ,naivistům a antiradaristům

1) Vy jste tvrdil, že na stránkách íránského prezidenta jsou uvedeny informace o tom, že Írán se chystá provést na Evropu raketový útok s použitím jaderných zbraní. Nemělo by tedy pro Vás být nic jednoduššího, než uvést odkazy na jeden, či několik článků, kde jsou tyto informace uvedeny. Žádné takové odkazy jste neuvedl, takže Vámi uváděné informace se na oněch stránkách prostě nevyskytují. Prostě jste kecal.

2) Chápu, že někdy člověk v zápalu diskuse něco řekne nesprávně nebo ve špatné souvislosti. Korektní diskutér svou chybu uzná, méně korektní diskutér přestane komunikovat a nekorektní diskutér mlží. S takovou drzou reakcí na usvědčení z chyby, kterou jste použil Vy, se však setkávám poprvé. Místo toho, aby jste svoji chybu uznal, tak mne nutíte abych prostudoval stovky stánek a hledal to, co Vy nedokážete najít a označit. Abyste si zajistil, že budu mít práci na rok dopředu, tak to ještě jistíte požadavkem, abych přitom průběžně studoval Korán.

Brundibáre, Vy nejste ochoten uznat svoji chybu a raději uděláte všechno proto, aby jste udělal blbce ze svého okolí. Vycházíte přitom zřejmě z přísloví, že "drzé čelo je lepší, než-li poplužní dvůr". Myslím, že se Vám to dnes nevyplatilo - sám jste se zařadil do kategorie DRZÝ LHÁŘ.

Cruton 12.5.2007 20:32

Referendum bude.

V roce 1989 dala většina občanů ČR najevo svoji nespokojenost s dosavadním uspořádáním svého státu a s jeho dosavadním směřováním. Tato většina rozhodla o změně politického uspořádání, o změně ústavy a na mínění svých dosavadních politických zástupců přitom zvysoka kašlala. Tato většina neměla dostatek informací a ani nepostupovala v souladu s aktuální ústavou, či legislativou. Přesto těmto občanům jejich postup dnes nikdo nezazlívá.

Dnes opět většina občanů dává najevo svoji nespokojenost s dosavadním řešením podstatných problémů ČR. Této většině je srdečně jedno, že politici ji označují za hloupou nebo neinformovanou. Této většině je taktéž úplně putna, že neexistuje zákon o referendu. Tato většina občanů prozatím spořádaně čeká. Čeká na to, zda jim politici umožní jejich požadavky vyjádřit a zda budou požadavky většiny také respektovat. V opačném případě občané se svými politiky zametou stejně jako v roce 1989.

Brundibár 12.5.2007 19:11

Re: je není ?

Jen pro příště - je zvykem uvádět citáty z Koránu číslem Súry + verše (podobně, jako se uvádějí citace z Bible). Také byste si mohl vzít vydání, které není tištěné písmem pro slabozraké - jinak si těch 1869 stran neumím vysvětlit. Jinak český překlad Koránu najdete na www.palmknihy.cz nebo www.islamweb.cz, nemusíte se znovu lopotit s překladem. Ale jinak držím palce, originál je originál:-) Ale zase mě nepřecenujte, i když poslední dobou slyším kolem sebe arabštinu denně, mnoho jsem z ní zatím nepochytil.

A pokud vše studujete stejně "intenzivně", tak jste odborník na slovo vzatý.

BaJo 12.5.2007 18:42

je není ?

nejde o překlep, je to pouze pokus o přesný překlad a moje arabština zatím není tak excelentní jako ta vaše ...