25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KONĚ: Pomozte zachránit poníky

Před časem se k nám dostala informace o stádu 12 poníků, kteří naléhavě potřebují pomoc. Celý případ už dokonce prošel médii (Kladenský deník a potom Domažlický deník - 31. 3. 2007 článek Zachraňují stádo), ani to však nevedlo k nápravě a prozatím ani dohodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JanaP 24.4.2007 15:15

Re: Pomozte zachránit poníky

Jenže, odkup části poní nic neřeší. Zbydou tam březí klisny a jeden hřebec. Pro tak málo zvířat bude všem připadat toto prostředí jako aktuální. Pan Šmahel je v zastupitelstvu, takže přes obecní radu se toho taky moc pořešit nedá. Cílem celého tohoto snažení by měl být odkup všech zvířat a zákaz dalšího množení a "péče" o jiná zvířata. Dívala jsem se na stránky veterinární komory a tam pod jeho jménem nic není.

K-k. 24.4.2007 11:14

hledala jsem toho "chovatele"

a google mi nabidnul jen tohle: http://www.aschk.cz/welsh/pk/pk_display.php3?id=125482 - předpokládám, že je to on. Ale v té plemenné knize jsou uváděni i inspektoři chovu - ty by nezajímalo, v jakých podmínkách ten chov existuje? Myslím, že by je to zajímat mělo...

Štětinka 24.4.2007 11:43

Re: hledala jsem toho "chovatele"

spíš bych kontaktovala toho chovatele, jestli ví, v jakých podmínkách jeho odchovanec žije. Pokud je to jako u psů, měl by mít smlouvu, dle které mu ho může odebrat

K-k. 24.4.2007 11:54

Re: Re: hledala jsem toho "chovatele"

nevím, poměry u koňských chovů absolutně neznám.  Ale i to by mohla být cesta, jak to všechno zveřejnit...

Kaa 24.4.2007 14:10

Re: hledala jsem toho "chovatele"

Ještě je tam jeden -

http://www.aschk.cz/welsh/pk/pk_display.php3?id=16148

Beda 24.4.2007 14:44

Re: Ještě je tam jeden

nevyznám se v tom:-/ ... to jako že je registrován dvakrát? nebo má dva chovy??

Kaa 24.4.2007 20:00

Re: Re: Ještě je tam jeden

V příslušné plemenné knize se mi našli dva z těch chudáků koní - mají například jiného chovatele, proto jsem toho druhého přihodila.

veram 24.4.2007 14:22

Re: hledala jsem toho "chovatele"

Jo a tohle je moc zajímavé, zřejmě to má v Chržíně dobře pojištěné

veram 24.4.2007 14:25

Re: Re: hledala jsem toho "chovatele"

a veterinární praxi v současnosti asi neprovozuje, nenašla jsem ani nejmenší náznak, že by ano

Xerxová 24.4.2007 14:47

Re: Re: Re: hledala jsem toho "chovatele"

má registrováno povolení vydávat pasy pro psy, kočky, fretky a taky vydávat povolení pro jatka. Zkusím odkaztext

Beda 24.4.2007 14:38

Re: Re: hledala jsem toho "chovatele"

že je v zastupitelstvu, je nám známo;-O ... ale jsi fakt sqělý hledač8-o - já to věděla a trvalo mi doooost dlouho, než jsem to někde našla, nakonec jsem se dopídila přesně této stránky... ovšem to jsem věděla, co hledám - no, kdo umí, ten umí...

Libor 10.5.2007 22:27

hledala jsem toho "chovatele"

Vsem zajemcum zaslu fotografie onech poniku. Z fotek si clovek udela lepsi predstavu. Staci napsat sem ;o) :tyraniponici@seznam.cz

Štětinka 24.4.2007 10:55

hledám

Chovatel je povinen držet pouze takový počet zvířat, jemuž je schopen zajistit všechny nutné podmínky odborně vedeného chovu, vytvářet optimální podmínky pro ošetřování, pro výživu a zajišťovat dobrý zdravotní stav zvířat. Chovatel je povinen zajistit nemocným zvířatům odbornou veterinární pomoc.

Hnůj a odpady je potřeba upravovat nebo odkládat do vhodného zpevněného hnojiště, vzdáleného od zdroje pitné vody a to v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména s ustanovením § 25 zákona č. 138/1973 Sb., o vodách, ve znění předpisů jej doplňujících a pozměňujících. Hnojiště musí být provedeno z betonu a musí být upraveno tak, aby nepropouštělo močůvku do okolí, příp. musí být opatřeno sběrnou jímkou. Jeho umístění musí být ve vzdálenosti podle ustanovení této vyhlášky pro příslušný chov, aby nemohlo být narušováno životní prostředí sousedů.

Ejška 24.4.2007 11:13

Re: hledám

v současné době již platí nový vodní zákon č. 254/2001 Sb. + jeho prováděcí vyhlášky. Pokud  pan doktor podniká v chovu, tak snad má i vymezené využití pozemku za účelem chovu ....určitě ne ale jako hnojník, takže se ho dotýká i zákon o vodovodech a kanalizacích č. 274/2001 Sb. + jeho prováděcí vyhlášky a pokud je v blízkosti recipient tak tu jsou i vládní nařízení. Já bych asi začala stížností na příslušnou ČIŽP co se týká nakládání s pozemkem. Další záležitostí je péče o zvířata. Není mi jasný, jak se v tom dá podnikat, když zvíře není dobře živené a je v zanedbaném stavu, jak z toho může být příjem a zisk? I pokud se podaří zvířata od pana doktora vykoupit  (ne ty březí?!) tak jen ze vzduchu taky živá nebudou.;-( 

Štětinka 24.4.2007 11:41

Re: Re: hledám

ono je snad už tohle zajištěný u toho útulku, jak jsem pochopila, spíš bych se bála, že opětovně začne podnikat v tomto oboru. Mě by spíš zajímalo, co říkají limity na prostor a zvíře. Dneska už tohle má určený i králík. Nějak mi nejde do hlavy, proč by mu tohle měli veterináři trpět. Chci být u toho, až budou argumentovat, jednou jsem zemědělec a koukám, že naše zvířata si žijí asi jako v nebi

Beda 24.4.2007 11:45

Re: Re: Re: hledám

pochopila jsi to správně, Štětinko,jakmile by byli poníci pryč, zmíněné organizace by se o ně postaraly:-)VV.. zapisuju si tě jako kandidáta na přítomnost u nějakých jednání, kdyby to bylo třebaR^

Ejška 24.4.2007 15:18

Re: Re: Re: Re: hledám

zmíněné organizace potřebují také peníze, a pokud by se to nevyřešilo s březíma klisnama, tak by se mohla hříbata donekonečna odkupovat a dávat zmíněným organizacím ...

Štětinka 24.4.2007 16:24

Re: Re: Re: Re: hledám

jasně, zapiš si mě rudým písmem, páč tak zrovna vidím ;-€

gabinas 24.4.2007 10:10

stránky?

Nevím, jak to s chovem a následným prodejem funguje u koní, ale obecně platí, že pokud chce chovatel něco prodat, musí taky nějak inzerovat. Takže buď má nějaké stránky své "chovatelské stanice" anebo inzeruje na nějakých specializovaných portálech... A všude by se daly zaslat fotky jeho zbídačených svěřenců... třeba do diskuze na jeho stránkách, rozeslat maily na všechny koní portály... Jasně, že to ze své diskuze nebo knihy návštěv asi odstraní, ale bude ho to bavit dělat denně? a my bychom si klidně mohli vzít služby, každý den by někdo hlídal jeho stránky a když by to zmizelo, natotata bysme to poslali znovu. Stokrát nic umořilo osla, co myslíte?  ;-) 

Štětinka 24.4.2007 10:45

Re: stránky?

souhlasím, zadej práci já budu konat

Beda 24.4.2007 8:57

omlouvám zde autorku článku

bohužel zrovna dnes trčí na nějakém školení:-( ... ale ten mobil uvedený pod článkem je přímo na ni;-), pokud se jí ozvete, určitě vám odpoví (možno i nechat vzkaz, poslat SMS nebo najde od vás nepřijatý hovor)... nebo pište jakékoli dotazy a nápady na PSOZ, třeba mailem. psoz@seznam.cz

beo a další, sesbírat penízky, to byl původní úmysl, dokonce už se to chystalo, včetně sbírky ... a to přesto, že jak píše Zkumavka, byl tu strach, aby poníkům neublížil ... ale jak z článku plyne, pan MVDr. odmítá prodat březí klisny, takže (pokud se mezitím nic nezměnilo) by se tím situace nevyřešila - on by si prostě namnožil další stádo;-€;-ORv ...gill, pokud máte kontakt, možná by šel využít, ovšem oni mají své určité redakční plány a zrovna se jim nemusí "hodit do řady" týrání zvířat - třeba pokud nedávno měli něco podobného... ale ozvěte se prosím nebo nechte někde kontakt:-)

kohokoli něco napadne nebo má někam "fousy" - pište to sem (pošlu o dál, budu to tu dnes aspoň sledovat) nebo nám, popř. těm dalším organizacím!!

Jiřina z GB 24.4.2007 9:01

Re: omlouvám zde autorku článku

Mě napadla Marta Kubišová se Srstkou a jejich pořad. Jaké máte zkušenosti s nimi?

Beda 24.4.2007 9:07

Re: Re: omlouvám zde autorku článku

mám pocit, že to byla právě Marta Kubišová, kdo "měl na svědomí" ten první článek - ale tehdy nám to bylo spíše nepříjemné (právě pro onen zmíněný strach o zvířata) ... od té doby se situace posunula natolik, že je naopak medializace nutná (tajit už jaksi není co), resp. v ní vidíme snad jedinou naději ... plus přímý tlak na vet. správu - vše je v článku, viz poslední odstavec ... chtělo by to někoho s přímým vlivem nebo dostatečnou mocí...

Hanča 24.4.2007 9:23

Re: Re: Re: omlouvám zde autorku článku

Bedo, napadlo mě, že existuje Komora veterinárních lékařů, která by měla dohlížet na činnost svých členů. Nevím ovšem, jestli je členství v ní povinné a jestli tedy zmíněný pan MVDr. je jejím členem. Ale je to další instituce, kde by se to mohlo rozmáznout. Stránky mají na adrese www.vetkom.cz. Na víc nemám teď bohužel čas.

terra 24.4.2007 9:47

Re: Re: Re: Re: omlouvám zde autorku článku

Komora veterinárních lékařů sídlí v Brně a pan Šmahel je jejím členem - neposkytl ovšem souhlas se zveřejněním údajů o sobě na i-netu (už jsem se díval), takže to bude asi fakt pěkný dáreček. Stránky mají kontaktní e-mail na sekretariát komory, takže by asi bylo možné je kontaktovat. Pídím se dál. Ten chlap by měl vrátit diplom ;-€.

Štětinka 24.4.2007 10:44

Re: Re: Re: Re: Re: omlouvám zde autorku článku

myslím, že v komoře je členství od jistého roku povinné, viz o pár dílů Chcete mě zpět. To se dá najít na netu,na webu ČT, bylo to o vet klinice na Libuši.

Můj názor je ale ten, že i když se nám náhodou podaří vykoupit i březí klisny, ten člověk zakoupí jiné stádo a umístí ho do stejných podmínek.

Jediná cesta je zákaz chovu, ale co se pro to dá podniknout teď honem nevím, jsem v jednom kole, manžovi teprve teď dochází, že má dluhy  a nemá práci

dalmatin 24.4.2007 10:38

Re: omlouvám zde autorku článku

Rozhodila jsem sítě mezi začínající novináře - zkušené neznám. Dám vědět.

Alena s Maxem 24.4.2007 12:41

Re: Re: omlouvám zde autorku článku

Co kdyby se angažovaly Lidové noviny, když se tak ochotně chytly neověřených "hrůz" v Jinonicích? Když mi někdo poradí jak (jsem internetový blbec, mám rychlý int. krátce), můžu něco zkusit, ale bohužel až večer.

bea 24.4.2007 8:36

pomoc pro poníky

A co váženého pane MVDr. nahlásit pro týrání zvířat, poslat na něj kontrolu a..nebo to funguje tak, že kolega kolegu vždycky podrží a všechno bude v pořádku?

A co tedy vyhlásit sbírku pro koníky - zaloit účet, atd.

Pomůžu ráda, ale asi potřebuju nějak navést.

                                                                                Bea E.

JanaP 24.4.2007 10:58

Re: pomoc pro poníky

Bylo by bezva, kdyby to šlo nahlásit na krajské veterinární správě (což tedy jde), ale výsledkem bude, že zířata žijí v překrásném prostředí a nic jim nechybí. Zvířata žijící v mnohem horších podmínkách byla veterinární správou v okrese Kladno, ale i jinde, v těchto podmínkách ponechána. 

Nejúčinnější by byla mediální kampaň. Už se pracuje na tom, by se článek objevil na všech "koňských" webech, a na dalších webech zajímajících se o zvířata, poslala jsem ho na ČTK, bylo jednáno z Mladou frontou a jinými periodiky (Kladenský deník chce o koních zveřejnit snad dvě stránky). Byla oslovena jedna z televizí (ted konkrétně nevím která).

Finanční sbírka zatím nic neřeší, protože on nechce prodat všechny koně. Březí klisny si nechá a za několik let je situace stejná. Je potřeba ho psychickým tlakem donutit, aby prodal všechny koně a ptáky a už nikdy si nic nepořizoval.