25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: ... a Zaorálek mlčí

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Nový 17.4.2007 15:03

Z hlediska Rusů,

bylo velmi chytré, že nás jakoby pustili a my se přiklonili k západu. V případě potřeby nás použijí jako oběť pro výstrahu. Nepatříme sice už k Rusku, ale Západ nás za své také nepovažuje. Proto potřebujeme základny USA jako sůl, aby útok na ně se bral jako útok na USA.

Dag Badman 17.4.2007 15:11

Re: Z hlediska Rusů,

Jasně, rusové si budou za humny rozprašovat atomový spad...

Uvědomte si, že rakety pro protiúder budou odpáleny dříve, než se bude vědět, kam ty útočníkovy rakety dopadnou.

Ivan Nový 17.4.2007 15:23

Dagu Badmane,

a proč ne, oni to vidí jinak, u nich lidský život tolik neznamená.

www racek 17.4.2007 15:26

Re: Dagu Badmane,

ivane, ty naivko, útok na nás je jen útok na nás, ne na usa. právě proto maj radar tady, aby neířili na ně... kvůli takovejm chrudošům přece neohrozej mír ameriky. a pro rusy totéž. je skvělé si vyřídit své spory na cizím území, ne?

Ivan Nový 17.4.2007 15:29

racku,

to jistě, ale v případě napadení Česka se zasažením jejich základny budou do konfliktu více zataženi, než by bývalo nutné. A pouze o ty jemné nuance tady jde, protože příští válka bude válka více diplomatická, než ty minulé. Jedna facka, druhá facka a jednání.

www racek 17.4.2007 15:33

Re: racku,

nop, až nás zasáhnou, bude alespoň čas na klidné vyjednávání. důležité, aby ty facky proběhly na cizím území. zrovna jako mnichov.

Ivan Nový 17.4.2007 15:56

Re: Re: racku,

pokud tu bude základna, mnichov může být u nás :-))))

Historik 17.4.2007 16:09

"Mnichov" by Američany jako spojence učinil nevěrohodnými a i domácí

dopad by byl negativní, viz Vietnam a tam to šlo omluvit občanskou válkou (ač to není pravda).

Nezpomeňte, že Anglie a Francie přišly s Mnichovem totálně o své velmocenské postavení (Britové díky Churchillovi o něco méně ale Labour Party to krátce po válce dohnala) a zejména Francouzi to nerozdejchali DODNES.

www racek 17.4.2007 16:39

Re: "Mnichov" by Američany jako spojence učinil nevěrohodnými a i domácí

dopad by byl pozitivní. za cenu pár milionu čechů by byl zachráněn mír a bush s putinem by se rituálně políbili.

svět by nám to nezapoměl. každý by to měl zdarma na náhrobku. tedy ti, které by našli.

Pametnik starejch dob 17.4.2007 21:46

Re: Re: "Mnichov" by Američany jako spojence učinil nevěrohodnými a i domácí

Jo. Chamberlain a Daladier si také mysleli, jak pozitivní dopad bude mít ta jejich dohoda s panem Hitlerem v Mnichově a vydrželo jim to ani ne rok. Daladier o tom pak mohl dokonce přemýšlet v německém koncentráku (ale přežil ho a pak chtěl zase vyjednávat se Stalinem...).

Mimochodem, prát se v Evropě je pro velmoce silně nefektivní, jsou místa, kde to lze provádět alespoň z krátkodobého hlediska bezpečněji, viz Korea, Vietnam, Afganistán.

Dag Badman 17.4.2007 15:42

Re: Dagu Badmane,

Nepodstatné, důležitější je ta druhá věta, kterou jste patrně nepochopil. Po odpálení raket už žádné vyjednávání nebude.

gerontusinza 17.4.2007 15:11

Nový nic nového co? Blbost stále kvete, že modrý soudruhu?Re: Z hlediska Rusů,

;-(8-o;-€;-O(Y)Fuj

xtl 17.4.2007 14:44

Kdo je užitečný idiot

Zaorálek jistě mlčet nebude, ani k násilně rozehnaným protirežimním demonstracím v Rusku, ani k nové ponorce. Pan Wagner nám však názorně ukázal, jak funguje užitečný idiot v praxi. Pro postavení brdské americké vojenské základny a dehonestování jejich odpůrců je schopen zneužít všeho, tomuto druhu předvedené argumentace se říká propaganda. Vůbec si totiž neuvědomil, že ony "obranné" rakety, jejichž úkolem má být zabránit odvetě protivníkových zbylých raketojaderných sil po prvním překvapivém útoku, povedou k dalšímu zvyšování jaderného potenciálu zemí, které jej již mají a snaze o jejich získání zeměmi, které jej ještě nemají, protože se cítí těmi prvními ohrožené, zvláště dávájí-li to nepokrytě najevo svou politikou a výhrůžkami. Autor zapomněl na Smlouvu o nešíření jaderných zbraní, která zavazovala jejich signatáře k jadernému odzbrojení, zapomněl, že v minulosti bylo učiněno k tomuto cíli několik významných kroků a neuvědomuje si, že tzv. protiraketové základny význam těchto minulých kroků snižuje. Příklad Indie nespokojené s postupem zemí jaderného klubu nakonec vyústil k jeho rozšíření spolu s Pákistánem. Je otázkou, zda takové rozšiřování vede k vyšší bezpečnosti lidí, nebo jen natahuje kohoutek spouštějící globální zemskou katastrofu.

Ivan Nový 17.4.2007 14:55

Milý xtl,

amerického radaru využili Rusové, aby uvedli svou novou ponorku. Jinak by proti němu nic neměli.

magnus rexxx 17.4.2007 15:17

Re: Milý xtl,

Nebuďte naivní, ponorky byly před radarem, budou s radarem a budou i po něm. Nebo snad myslíte, že s každým novým US radarem Rusové spustí vždy novou ponorku? To by implicitně znamenalo, že ruské námořnictvo je bytostně závislé na amerických radarech, což myslím není.

Ivan Nový 17.4.2007 15:26

magnusi jistě,

ale jejich zveřejnění je věc, která se dá dobře využít k velmocenskému nátlaku, nejdříve se udělá bu bu na Čechy, kvůli americkému radaru a pak se vyjde na denní světlo s novou ponorkou. A opticky to vypadá, že nové kolo zbrojení Rusové neroztočili, když opak je pravdou.

Skep/ticus Ma/ximus 17.4.2007 19:24

Tak jsme se teď od Vás dozvěděli, že modernizace zbraní způsobuje závody ve zbrojení,

že zbrojit a modernizovat smějí jen v USA a že plánovaná vojenská základna USA na našem území je proti Rusku a hlavně jejich ponorkám. Jakou pitomost tam máte dál? 8-o

www racek 17.4.2007 15:27

Re: Milý xtl,

Jurij dolgorukij se staví někdy od roku 1995, ivane. mezitím vyřadili 4 ze 6 tajfunů a plno delt.

www racek 17.4.2007 14:32

no, je to docela nedávno, snad

méně jak 10 let, když tanky v rusku na pokyn jistého jelcina rozstřílely parlament i s několika poslanci.

tehdy se to řešilo jako vítězství demokracie.

včerejší demonstrace byla jen demonstrace krajně levicových či pravicových (ono se to plete) hypernacionalistických živlů, konečně ji avizoval berezovskuj ... víte, ani se těm rusům nedivím.

ale když jsem viděl, jak ten OMONák třískl toho kolemjdoucího, docela mě zamrazilo. alespoň se v rusku už nestřílí. taky pokrok, nemyslíte?

Ivan 17.4.2007 14:22

Proč by se měl vyjadřovat?

V Rusku policie rozehnala nepovolené shromáždění. To je postup, který má policie v popisu práce.  K tomu se dá jedině blahopřát, že konečně v Rusku zavládl zákon.

Rusko po dlouhé době konečně postavilo další ponorku s jaderným pohonem a balistickými raketami. Zcela vpořádku, je naprosto nuté, aby proti USA stály na světě i další velmoci. Doufám, že i Čína si brzy postaví vlastní flotilu jaderných ponorek a vlastní hladinové válečné loďstvo. Stejně tak je důležité, aby několik dalších zemí, ekonomicky dostatečně silných, jako Brazilie, Irán, Mexiko atp. vyvinuly vlastní jaderné zbraně a balistické rakety jako jejich nosiče. To co je ale nejdůležitější je dosáhnout toho, aby USA byly nuceny  zrušit všechny svoje zahraniční vojenské základny (mají je takřka ve 130 zemích na světě).

www racek 17.4.2007 14:33

Re: Proč by se měl vyjadřovat?

no, spíš by se mi líbilo, kdyby je nestavěli.

Ivan Nový 17.4.2007 14:58

Ivane,

války nezačínají, když jeden je silnější  a ostatní slabší, války začínají, když si všichni myslí, že by toho druhého mohli porazit. Nemohou tu příležitost propásnout. Odpočítávání už začalo.

Historik 17.4.2007 15:33

Ale největší pravděpodobnost války je tehdy, když si někdo myslí,

1) že tím odpoutá pozornost od svých domácích problémů, např. řecká chunta roku 1974 (spor o Kypr skončil nakonec okupací jeho části s převážně tureckým obyvatelstvem Tureckem) argentinská chunta r. 1982 (válka o Falklandy). V obou případech to jaksi nevyšlo, což ovšem neznamená, že se to nemůže opakovat.

2) když si myslí že má momentálně převahu, ale počítá s tím, že ho časem protivník dostihne (Německo 1914).

Hitler roku 1939, to byla patrně kombinace obou příčin.

3) Vámi uvedený bod je také možný, tady je i možnost, že útočník má hodně velkou převahu, ale může se přepočítat v tom, že do konfliktu budou vtaženy další země, s nimiž nepočítal. Německo si roku 1914 zprvu myslelo, že neutrální zůstane Anglie, když se ukázalo, že to tak nebude, "rozjetí" generálové si už tu válku "nechtěli nechat vzít."

Z hlediska 1) může nějakou válku začít Irán i severní Korea, nemyslím si, že by ji chtěla začít např. Indie. Čína může napadnout Taiwan, pokud si bude myslet, že jí to projde.

pidbul 17.4.2007 14:02

tento článek

napsal proameticky založený idiot!

KTE 17.4.2007 14:16

Re: tento článek

Mně se Doležalovy komentáře líbí. Jsou ironicky střízlivé. A kdo v tom vidí jen proamerikanismus, je ideologicky zatížen...

magnus rexxx 17.4.2007 14:25

Re: Re: tento článek

Jenže tohle nepsal Doležal, ale Wagner. Nevím, jestli je to ironicky střízlivé, ale každopádně silně agitační, neb autor se neobtěžuje zjistit ani obecně známá fakta, jako třeba že Topol je náš premiér a rozhodně si ho Rusové nemontují do ponorek. Wagner jim na té ponorce napočítal těch Topolů hned tuším kolem dvaceti.

KTE 17.4.2007 17:36

Re: Re: Re: tento článek

Omlouvám se, nestrefil jsem se :-)

RZ 17.4.2007 15:04

Re: tento článek

Poslední dobou idioti nebývají proamericky zaměření.

FYI píše se pitbull.

www racek 17.4.2007 15:36

Re: Re: tento článek

spíš bych řekl, že ten radar je zaměřen mimořádně protičesky.;-P někteří to ještě nepochopili.

starý vtip ... dotaz generálního tajemníka jakeše ... soudruzi, kdy konečně budeme mít ty 8 bitový čipy? odpověď ministra obrany: až přiletěj pershingy...

Kovanda 17.4.2007 13:59

V šedesátýcu letech měli Rusové tajný plán,

 jehož soiučástí byl tzv. atomový příkop v případě nukleární války. Tím ohromným příkopem se měly stát státy východoevropského bloku. Šlo prostě o to, že by Rusové předem hned na začátku války vybombardovali a zamořili mimo jiných i naši zem  a zabránili tak pěchotě a tankům ze západu, aby dosáhly ruského území.

Pak přišel rok 1968, který tento plán ohrozil. Proto došlo k okupaci a záminku k ní poskytli právě zrádci z řad komunistů. Po porážce bez boje pak "hrdinný" Svoboda tajně podepisuje ruský plán a odsuzuje vlastní národ k nukleární smrti.  Časem se ukázalo, jak  idiotský - z vojenského hlediska - ten plán byl , ale to už se rozpadal i Sovětský Svaz.

Dnes naši "hrdinní" komunisté bojují proti tomu, aby se Čechy staly nejen pasivní, ale aktivní součástí  obrany spojenectví NATO. To se pochopitelně Rusům nelíbí a    komunisté opět mávají  svým   rudým hadrem zrady a dokazují, že se vůbec nezměnili.