19.7.2019 | Svátek má Čeněk



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


VZPOMÍNKA: Trolejbusy, autobusy, DP a já



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 26, poslední: 15.4.2007 21:58, přehled diskusí

Dosatek.:
Autor: Arab Datum: 15.4.2007 11:51

Jo a packaj je pako.

Trolejbusy:
Autor: Arab Datum: 15.4.2007 11:50

V Jihlavě jezdí trolejbusy a jsou prfektní.

Jak jsou trolejbusy báječné je pověra:
Autor: packaj Datum: 14.4.2007 17:45

Hluk - převodovka motoru "kňučí" silněji než motor autobusu. Teplo - místy, v blízkosti odporového topení, nesnesitelné vedro, ve zbytku trolejbusu zima. Spaliny - elektřina se taky musí někde vyrobit a to bez exhalací nejde. Jízdní pohodlí - nadměrný kroutící moment znamená jízdu s prudkým cukáním. Autobus navíc před tím než se pohne, mírně zavrčí. Troljbus vám prostě podtrhne nohy. Zadrátované město - komu se to líbí? Náklady - při započtení nákladů na troleje, měnírny atd. je trolejbus prostě dražší. Zkusme se zeptat lidí z měst, ve kterých dodnes trolejbusy jezdí.

Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra:
Autor: mic Datum: 14.4.2007 20:42

Odpověď z města, kde trolejbusy dodnes jezdí :

1. Hluk větší než autobus = blbost. Zakňučí si, ale většinu času v něm je proti aurobusu ticho. 2. Teplo - pravda je poloviční. Topení se reguluje trochu hůř, ale tak podstatné rozdíly to nejsou. 3. Výroba elektřiny bez exhalací - takovou krávovinu snad nemá cenu komentovat. Ty naše trlejbusy jezdí výhradně na temelínskou elektřinu. ;-)

4. Jízdní pohodlí - taky blábol. Když s trolejbusem nejezdí úplný debil, tak je to spíš lepší, než v autobusech s automatickou převodovkou, která tam ten kvalt pěkně kopne. 5. Zadrátované město - to snad, žádná ozdoba to tedy není.  6. Náklady - těžko říct. Nejsem znalý problematiky DP, tedy připouštím.

Suma sumárum - vaše hodnocení moc objektivní podle mne nebylo. Omlouvám se za odstavce, pěkně blbé omezení.

Re: Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra:
Autor: R Datum: 14.4.2007 20:56

Nevím jestli existují nějaké současné trolejbusy, pokud ano, tak ani nekňučí ani netopí. Moderní bezeztrátové polovodičové regulátory tohle nedělají.  Topení tam bude rovnou elektrické, ne nějaké ztrátové teplo z regulačních odporů. Co se týká škubání, dneska jsou mikroprocesory za pár šupů a naprogramovat pomalý rozjezd bez škubání není problém.  Jako kluk pamatuji staré tramvaje tak ze 70 a začátku 80 let. Kňučely, v zimě v nich byla zima a škubaly.  Dnešní už nic takového taky nedělají.

Re: Re: Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra:
Autor: krmič Datum: 15.4.2007 12:10

Dopravní podnik Ostrava vyrábí trolejbusy Trollino, podrobnější informace zde:

http://spz.logout.cz/mhd/trollino2004.html

Je to polský městský nízkopodlažní autobus Solaris Urbino, do kterého DP montuje elektromotor vlastní konstrukce a elektronickou výzbroj Cegelec. Tento střídavý pohon u tramvají typu Trio nepříjemně hlučí (skřípavé pískání), kupodivu u trolejbusů je hluk mnohem slabší. Z hlediska cestujícího se jízda trolejbusem prakticky neliší od stejného autobusu, ani si nemusíte uvědomit, do čeho jste nastoupili.

Tyto trolejbusy byly dododány i do zahraničí, několik kusů i do Švýcarska. Mohou být vybaveny i pomocným nezávislým pohonem z baterií nebo spalovacím motorem.

Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra:
Autor: J.G. Pašek Datum: 14.4.2007 20:53

Do měšťanky jsem jezdil autobusem . . . školáci museli do vlečňáku, kde byla sranda. Ani nevím zda a jak se tam v tom vlečňáku topilo. Vždyť to netrvalo ani 20 minut.  Kecal jsem si rozumy, aby se holky chechtaly . . . jednou někdo vykřikl  "Andulo, ty jsi se poch*ala"  . .  a pod Andulou byla louže . . . nikdo mně už v životě neseknul takovou poklonu jako ten den Andula .  . . . . dodnes si pamatuji i její příjmení . . .

Do Děčína ale vlakem a po Děčíně trolejbusem do hudebky a také na koupaliště . . . . nikdy jsem nad tím trolejbusem nepřemýšlel . . . . tichý trolejbus měl pro mě, coby kluka, tajemné kouzlo. Rád jsem jezdil trolejbusem  . . . .

Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra:
Autor: prdlajs pověra Datum: 15.4.2007 2:33

Trajfy jsou špica

Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra:
Autor: Ladik53 Datum: 15.4.2007 10:44

Dnes trolejbusy necukají. Mají tyristory a rozjíždějí se naprosto plynule a ještě Vám přitom zahrají

Jediny dobrý článek v celém čísle :
Autor: Jozka Datum: 14.4.2007 16:46

Neffiditelného Psa a navíc i vtipný. To už všichni lepší přispívači znechuceně odešli?

Mně to vyprávění připomnělo:
Autor: R Datum: 14.4.2007 10:47

Mně to vyprávění připomnělo, jak za socíku byly frekventované autobusy a vlaky nacpané.  Autobusy ráno v o půl šesté a odpoledne po druhé, co vozily lidi do práce a z práce a vlaky vždy v pátek odpoledne, když vozili lidi z internátů a různých ubytoven na víkendy domů.  Když se to "vydařilo" dostal se člověk metr, dva metry od dveří a celou cestu prostál, ve vlaku třeba i několik hodin.

Re: Mně to vyprávění připomnělo:
Autor: Marat Datum: 14.4.2007 10:58

Mnohddy to bylo ještě horší.Několikráte jsek viděl i sám zažil,že  cestujících bylo tolik,že se do vlaku nemohli dostat.Stáli ve dveřích a průvodčí to řešil tak,že  otevřené dvěře průdce přibouchnul a opakoval to tolikráte,až se mu ty dveře podařilo zavřít.Na modřiny cestujících s nehledělo.Ve vlacích i v autobusech více lidi stálo,jak sedělo a byli namačkaní jak sardinky.Jak jsem nyní viděl,tak vlaky jezdí prázdný.

Re: Re: Mně to vyprávění připomnělo:
Autor: R Datum: 14.4.2007 11:18

Já jsem to nakonec na škole vyřešil tak, že jsem končil ve čtvrtek večer a šel na vlak o půlnoci. Tam se dalo sednout a vyspat. Ráno v 5 jsem byl doma. Vyučující na škole jsme naučili, že na pátek nesmí dávat žádné důležité hodiny s důležitým učivem, které by později chybělo. Ale předtím to byla síla, až 50 hodin týdně v druháku v semestru i s jedním dnem vojny, začínali jsme v laborkách v 6 ráno a končili přednáškami v 8 večer a v pátek ve 3 hodiny už jsem byl ve vlaku.  Pokoušel jsem se spát ve vlaku vestoje přidržujíc se madla okna.

Re: Re: Mně to vyprávění připomnělo:
Autor: Papouch Datum: 14.4.2007 16:18

Narvany vlak neni ceska specifika. Takhle jsem zatim jel jen jednou (z 1/2M km ve vlacich), z Zenevy nekam na jih, snad do Nice.

Na vozeni vzduch jsou experti u OBB v Rakousku. Vlakova ceta v presile, v regionalnich vlacich bezna situace.

Re: Mně to vyprávění připomnělo:
Autor: usměvavá bestie Datum: 14.4.2007 17:42

To však bylo zapříčiněno nablblou pracovní dobou RVHP všech od osmi do půl páté od Vladivostoku po Berlin a přilehlé karibské ostrovy. Teď se všechno sofťácky rozstrukturuje.

Re: Mně to vyprávění připomnělo:
Autor: Ladik53 Datum: 15.4.2007 10:47

Dnes je to obráceně. Trajfy a šaliny jezdí prázdné a lidi na ně koukají z aut ve frontách.

Re: Mně to vyprávění připomnělo:
Autor: Rohožka Datum: 15.4.2007 21:58

jednu jízdu pražskou tramvají. Bylo léto, děsné odpolední vedro. A tramvaj narvaná tak, že se nedaly zavřít dveře. Po chvíli se z amplionů ozvalo: "Jestli se ty dveře hned nezavřou, tak zapnu topení!".  Zavřely se na to tata.

Konečně článek z praxe!:
Autor: usměvavá bestie Datum: 14.4.2007 9:12

Proč byly odstraněny z Prahy trolejbusy? Chtěl někdo splnit závazek do sběrných surovin a nařídil proto strhat vodiče? Anebo překážely troleje okupačním tankům s hlavněmi v transportní poloze? Odpoví nějaký?;-)VVVV

Re: Konečně článek z praxe!:
Autor: abc Datum: 14.4.2007 9:44

Pokud vím, hlavním důvodem likvidace trolejbusů a jejich náhrady autobusy byla mobilita autobusů pro případ války. Autobusy nezávislé na troleji byly třeba pro transport lidí podle potřeby. Ne náhodou byly vybaveny úchyty pro rychlou instalaci improvizovaných lehátek v případě transportu zraněných.

Ve stejné době vznikalo pražské metro, jehož celá stavba je potenciální válkou silně poznamenána také.

Jo, takoví jsme byli...

Re: Re: Konečně článek z praxe!:
Autor: honzak Datum: 14.4.2007 11:01

noje informace jsou stejné. Přidám jen, že velkým důvodem byla evakuace Prahy v případě válečného konfliktu. Soudruzi to měli i naplánované kdo a kam.

Re: Re: Konečně článek z praxe!:
Autor: Medák Datum: 14.4.2007 22:53

At o se jako Plzně,Pardubic,Hradce a dalších netýkalo,když tam trolejbusy ponechali?

Re: Re: Re: Konečně článek z praxe!:
Autor: krmič Datum: 15.4.2007 12:15

Praha je vždycky něco extra ;-)

Re: Re: Re: Konečně článek z praxe!:
Autor: usměvavá bestie Datum: 15.4.2007 12:16

Tam jsou ti soudruzi.

poslední věta:
Autor: honzak Datum: 14.4.2007 6:09

je hodna kamenotesání. A nejen v DP Praha.

Re: poslední věta:
Autor: Ladislav Datum: 14.4.2007 12:06

No a co by jste cekal? Podnik neni politicka strana a technologie na politice take nezavisi.

Re: Re: poslední věta:
Autor: kopec Datum: 15.4.2007 19:59

ten clanek me vratil do studentskych let. Casto jsem do Jinonic dvapadesatkou jezdil .Bydlel tam koncem 50 let bratr s rodinou, ale az dole u rybnika vedle statku.Na konecnou se muselo kousek do kopce. Je pravda , ze ve spicce nastupovalo hodne lidi Na Knizeci, ale nejvic pristupovalo U Andela ,u synagogy, proti Tatrovce. 

 K tomu proc se rusily trolejbusy? No prece nafta stala 0,80 kc za litr a soudruzi si mysleli, ze to tak bude vecne.