25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zkusenost 6.4.2007 21:04

Clanek je skvely

Pokusim se neco pridat.

Kdysi jsem se bavil s jednim cikanem. Prodaval jsem hudebni nastroje a on chodil pravidelne okukovat jednu kytaru. Byl to mily kluk asi stejne stary jako ja. Bylo nam kolem petadvaceti. Jednou se to vyvrbilo tak, ze jsme zamkli kram a spolecne jsme se opili. Alkohol rozvazuje jazyky a samozrejme nastolil i "narodnostni otazky". Ptal jsem se ho, jak je to s pojmenovanim cigan. Vysvetlil mi, ze je to v poradku a muzu to pouzivat. Ptal jsem se ho, jestli si mysli, ze ja, on nebo treba Ben Johnson jsme jedno a totez. Jasne jsme se shodli, a to prosim podtrhuji, shodli, ze jsme vsichni jini. Odsouhlasili jsme si, ze existuji rasove rozdily. Opijeli jsme se, on hral uzasne na kytaru a bylo nam spolu dobre.

Od te doby tvrdim, ze je treba byt "pozitivni rasista", ale kdykoliv to nekde vyslovim, lide se toho vyrazu leknou a rikaji mi, ze to nemam prehanet. Omlouvam se vsem, kterych se muj prispevek dotknul. Jen jsem ale popsal, co jsem zazil.

divana 6.4.2007 20:57

Re: proč je potřeba mít dobré jméno ve světě ...

snad spíš se doma starat, ne?

divana 6.4.2007 20:56

proč je potřeba mít dobré jméno ve švětě??

divana 6.4.2007 20:56

Re: Demonstrace

já bych je tam nechala, a ještě bych rozdala vreckové nožiky.

škoda, že zítra p r a v d ě p o d o b n ě nebude nikdo v práci....

Frankfr. 6.4.2007 20:32

Re: Pane Slupecký,

Také děkuji panu Slupeckému za jeho analysu označení cikánského etnika. Vyzývám proto všechny Čechy, Moravany a Slezany, kterým vývoj v naší zemi není lhostejný, aby používali pro Cikány správné označení  Cikán.  Opakem n ením tak zv. politická korektnost, ale příšerná servilita !!!  Slovník jazyka českého ani Slovník cizích slov (2005) ani Pravidla čes.pravopisu neznají slovo ROM, jen CIKÁN jako výraz pro osobu cikána, slovo ROM je pro (způsob) kočovný. Slovo ROM je ze slovníku cikánského jazyka a užívá se k označení sama sebe, jako např. slovo GADŽO k označení bílý-necikánský. Vtahování cizojazyčných výrazů do češtiny (ruské: Chozrasčot ;  anglické: OuKej ; francouzské: pardon ; cikánské: Rom atd.) je poplatné době a příklonu k dané národnosti. Správně na vysvětlenou: CIKÁN je česky cikán, ROM je cikánsky cikán, ČECH je česky čech, ČEKO je italsky čech + s řadou dalších modifikací. 

Tony 6.4.2007 20:29

Re: bravo

I já se pod něj podepisuju.

Melein 6.4.2007 20:19

Pane Slupecký,

děkuji vám za článek. Konečně někdo rozumný dokázal popsat proces, kdy se z Cikánů stali Romové.

VL 6.4.2007 20:07

Re: Re: Přeposílejte to, přátelé!

Vzali se tady jednoduše. V tehdejší Slovenské socialistické republice byly vykupovány domy v cikánských osadách za nehoráznou sumu, poté co cikán dostal zaplaceno, přijely buldozery, zlikvidovaly barák a cikán se stěhoval do Čech.

radanova 6.4.2007 20:05

Re: Re: Typicka xenofobie

mě se nelíbila reakce B.H. ; článek autora za rasistický a xenofobní nepovažuju

VL 6.4.2007 20:01

Demonstrace

Rómské organizace pořádají zítra před úřadem vlády demonstraci za odvolání Čunka. Kdy bude pořádána demonstrace za jeho setrvání ve funkci?

Yann 6.4.2007 20:01

Re: Zbytečná xenofobie

Tak to je góóól. Takže za všechno můžeme my, protože vám násilím cpeme ty peníze skrze sociální úřady! A vaše děti posíláme násilím do zvláštních škol, teda pokud do školy vůbec chodí a nejsou zrovna na ulici jako prostitutky, žebráci, nebo kapesní zloději.

Víte, ono je to těžké, pokud budete pořád hledat chybu u jiných, i za cenu nesmyslných argumentů a nezačnete u sebe, tak se nic nezmění. Nic. Naopak, bude to ještě horší a lidem dojde trpělivost, právem jim dojde trpělivost. 

VL 6.4.2007 20:00

Akce

VL 6.4.2007 19:57

Re: Zbytečná xenofobie

Vztah většinové populace k cikánům nemůže být xenofobií, protože ta je strachem z "neznámého", ovšem u opálené populace jde o strach ze "známého".

Yann 6.4.2007 19:55

Re: Zbabělci

Většina Romů v letech zahynula na tyfus, těch obětí je zhruba 300, koncentrák by niky nevzniknul, pokud by nebylo Československo okupováno. Tím nechci koncentrák omlouvat ani zlehčovat, pouze musíme vidět všechno v souvislostech. Ano, dozorci byli Češi a k Cikánům se chovali krutě. Musím vás upozornit, že se Němcům vzdala většina evropských národů, nejenom Češi. Nakonec na frontách 2 světové války padlo v boji 15.000 Čechů, víc než třeba Belgičanů, Dánů nebo Norů. Celkové stráty Československa byli 360000 mrtvých.

Ještě malá poznámka, to, že je prasečák na místě koncentráku skutečně nikoho nezajímá a už vůbec nikoho ve světě. Tudíž to naší zemi nedělá žádné jméno. Zato vy Cikáni jste  všude kde v Evropě žijete velmi "populární".....Problémy, stejné jako u nás jsou s vámi i v Belgii a Francii. Jste prostě takový miláčci.

marie 6.4.2007 19:47

Re: Výstižné, přehledné a jasné.

R^R^R^

Cartouche 6.4.2007 19:42

Re: Re: Typicka xenofobie

Autor je reakční, antimultikulturně zaměřený štváč! ;-D

Cartouche 6.4.2007 19:41

Re: Zbytečná xenofobie

Ty se radši nauč prvně česky, milý Róme, hlavně i/y. Ať tady nejseš za blbce.

Fantomas 6.4.2007 19:31

Re: Re: Typicka xenofobie

Souhlasim R^

Fantomas 6.4.2007 19:30

Zbabělci

Češi se za války vzdali  němcům , zabíjely Romy v Letech u Písku .Dnes je tam prasečák to je vynikajicí. >->->->->->->- Dobré jméno ve světě R^

Fantomas 6.4.2007 19:18

Zbytečná xenofobie

Je mi z toho zle , opět házíte všechny do jednoho pytle.Jste závistivý a to je váš největší problém .Za vše můžete vy a sociální úřady ktreré ,všem vyplácí dávky jako na běžícím pásu .Každého cpete do zvláštních škol ,kde se nic nenaučí v tom je také velký problém, dnes vám vadí Cikáni zítra Ukrajinci .Čunka by měl někdo zabít pro výstrahu, v Evropě je už tak ,dost ostudy díky němu .;-O

Jojo 6.4.2007 19:16

Perfektne napisany clanok.

Dakujem za vsetkych, ktorym lezu krkom nechutne polopravdy ci otvorene lzi printovych medii.

ϐ 6.4.2007 18:42

Koukám,

že se na cikánech kromě Uhla a podobných začíná přiživovat i skupina „odvážných“.

orhor 6.4.2007 18:35

Re: Zaslat pánům poslancům

muze to byt cesta, souhlas

luniik 6.4.2007 18:32

Tvoje daně , jejich budoucnost

Marek 6.4.2007 18:02

Výstižné, přehledné a jasné.

Velice trefný a výstižný článek. Gratuluji. Bohužel je to trochu takový novodobý samizdat. Uvedené argumentace se bohužel do masmédií nesmí dostat. Vzpomínám na doby hlubokého bolševizmu, kdy se s rozumnými názory zacházelo stejně.

Karel 6.4.2007 18:02

Re: Re: Libenští Cikáni

Dnes by si na mě šel stěžovat a jeho slovo by platilo víc než moje, bohužel. Problém je, že oni opravdu rozumí jen jazyku síly, naše ustupování berou jako slabost. Pokud s nimi budeme muset žít, je třeba je převychovat. V současné situaci ale stačí, aby  hned vystrčili bubáka rasismu a je po převýchově. 

Takže jediná cesta je, aby ti lepší z nich sami převychovávali ty druhé - před lety stát vozil jejich děti do letních táborů, kde je odvšivili a naučili základům společenského soužití. Vedoucím byl jeden učitel, také Cikán a velice obětavý člověk,který si pak v radiu stěžoval, že když se děti vrátily domů, byly zase za pár týdnů jako dříve. Tribální zvyky a vliv je prostě moc silné.

Nemůžeme očekávat, že sami přijdou s nápadem převýchovy -  nemají k tomu dost silný důvod -  ale právě to  je třeba na naší vládě tvrdě vyžadovat. Jinak se z toho začarovaného kruhu nedostaneme.

Yann 6.4.2007 17:55

Re: Typicka xenofobie

Myslite to ironicky, provokujete, nebo to proboha myslíte vážně!

radanova 6.4.2007 17:54

Re: Typicka xenofobie

Reakce je napsána v typickém štváčském a pomlouvačském duchu. Zlá vůle jak vyšitá. Myslím že na  autora podám trestní oznámení.

Yann 6.4.2007 17:54

Re: doporučuji přečíst

Děkuji, jenom jsem se ale uvrhl do větší beznaděje. Bursík si to se Žako nikdy nepřečte, páč to je pod jejich úroveň a je to RASISTICKÉ a netolerantní.

Mirek 6.4.2007 17:47

Re: Re: Re: Re: Napřed povinnosti a potom práva.

To bude jejich vec, kolik zaplati za dojizdeni. Muzou chodit pesky, cas na to maji.