25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
orin 26.7.2008 16:27

gravitace

   Vážený příteli,¨

děkuji za článek, souhlasím s tím, že "Grygarovci" nemají se skutečnou vědou mnoho společného - je to mizerná obhajoba vědy a filosofie typu církev a středověk...

Gravitace je ovšem složitější téma - než Grygar . Musíte zakmitat se samým základem světa - abyste reagoval s touto silou. Věnuji se tomu celý život a věřte, že Schumann,Tesla, Marconi a další včetně starého dobrého Einsteina kráčeli správnou cestou a výsledkem byly Haunebu, Vrily s G pohonem (byly také s palsmovým motorem!)......a další projekty. Nejde o tom ani moc psát takto.

jana 29.8.2008 22:54

Re: gravitace

Dobrý den,

Hledám někoho kdo se věnuje celý život gravitaci. Můj otec mne pře smrtí prosil, abych někomu kdo tomu porozumí řekla o jeho teorii gravitace.

Otec asi před 25 lety vymyslel teorii, že vakuum má strukturu, která pulsuje,kmitá, a je důvodem gravitační síly - ta "tlačí - přitlačuje". Hmotné objekty tyto kmity odráží, takže vzniká "stín", proto jsou předměty jakoby "přitahovány" k nim (navzájem přitahovány). Později ještě na jejím základě propočítal pozice nukleonů v jádrech pro prvních 20 prvků Mendělejevovy tabulky (včetně izotopů). Myslela jsem, že by se toto možná už dalo nějak experimentálně ověřit – v knize Jádro jsou obrázky různých tvarů atomových jader (nejsou jen kulovité) které vznikly s použitím elektronového mikroskopu.

Budu Vám moc vděčná, pokud se mi ozvete.  J. Karásková     jana.andela@seznam.cz

Servisman 17.10.2007 13:02

Spolupracujme!

Jestli se o zmíněný spor zajímáte, měl byste vědet, že věda jej dokonale zná. Profesor Kuhn tvrdí, a ukazuje na příkladech, že každá epocha potřebuje určitý společný základ, a na jejím konci logicky dochází ke sporům. Bohužel, správné názory se nutně vyskytují vedle množství čirých fantazií a nesmyslů. Cenzura ve vědě je obecně správná věc, ale občas holt řízne do názorů správných a potřebných.

Patrně znáte názory některých největších fyziků, kteří byli k současnému dogmatu velmi nemilosrdní. Neuspěli-li oni, označuje to kausu jako dost komplikovanou.

Spojme se; není-jisté, že něco dosáhneme, ale každý sám, jako "kůl v plotě", nedosáhneme nic zcela jistě.

Mé některé snahy lze najít také u posledního článku pana Streita.

Zdravím a snad vaši eventuelní odpověď nepropásnu.  Faktem je, že podobné diskuze probíhají i na anglických fórech, třeba Babin.com.  Slov bylo proneseno mnoho, čiré pitomosti v tom obsažené nejsou zanedbatelnými, světlo na konci tunelu nevidět.

Jirka 23.5.2007 22:48

Chudák Tesla

Neměl jsem sílu číst to celé, ale odkaz na Teslu je stejně spolehlivé poznávací znamení podobných textů jako třeba věta "jak zveřejnil Microsoft" je poznávací znamení hoax mailů varujících před "novým virem".

 Tesla byl génius, ale měl jak se říká "o kolečko víc". Už zamlada zažil psychický kolaps a k stáru mu regulérně hráblo. Úplně vidím, jak svolá tiskovou konferenci a ohlásí nějaký bájný epochální vynález, jako auto poháněné éterem (ne tou chemikálií, ale jakýmsi kosmickým), přenos energie na dálku a podobně. Novináři to ochotně otisknou, protože Tesla je přece slavný vynálezce, noviny půjdou na dračku, no a kdyby z toho nakonec nic nebylo, padne to na jeho hlavu a novinářům nemůže nikdo nic vyčítat.

 Tak ze stalo, že chudák Tesla se stal guru všech mašíblů, kteří sestavují konspirační teorie o tom, že jeho epochální vynálezy FBI, CIA a ropná lobby zavřela do sejfu. Typický mi připadá vztah lidí k jeho deníku z konce života. Zatímco střízlivý popis říká, že se v něm projevila naplno propuklá duševní choroba, konspirační teoretici říkají, "že se ho dosud nepodařilo rozluštit". Jako kluk jsem ty historie o jeho utajených vynálezech baštil a žasnul jsem, jak je možné že to už dávno všichni nevyužíváme. Dnes žasnu, že se najde dospělý člověk který z toho nevyrost.

Ivan Vitula 18.4.2007 20:08

Několik omylů

Autor příspěvku se v řadě věci mýlí. Zejména v hodnocení minulé epochy, kdy jste evidentně příliš mladý, abyste na to "měl koule". Dr. Grygar byl v době normalizace známým vědeckým popularizátorem a přitom se nestyděl za svoje náboženské založení. Musím říci, že v době, kdy víra byla vykládána režimem jako zaostalost, hloupost a v  nejlepším případě nedostatek imformací to pro nás bylo velkou oporou. Pokud se KC týče, nepopírá existenci tzv. mimopřirozených jevů, tedy těch, které by byly vhodné pro studium biotronikou, ale vzhledem k neexistující vědecké metodice je v tomto směru velmi opatrná. A skutečně se v této oblasti objevuje jak mnoho podvodů, tak mnoho omylů plynoucích z nekritické zanícenosti "badatelů". Potěšitelné je pro mne, že se jak KC, tak oficiální věda ocitá ve Vašich očích na stejné lodi.

FSuchoř 19.4.2007 3:26

zaostalost a hloupost náboženství

přežívá všechny politické systémy jako nezmar. Kdo by neměl panický strach před věčným zatracením a smažením se v pekle již za za to, že nechodí na kázání?

Ivan Vitula 19.5.2007 20:32

Re: zaostalost a hloupost náboženství

Michael Bronec 13.4.2007 18:39

autor příspěvku má pravdu

obávám se minimálně v tom, že z celého "Bludného balvanu" úplně čiší takové to české: "Hurá, pojďme pranýřovat ty, co si myslí něco jiného než my!".

dysi jsem býval amatérský astronom a Jiřího Grygara jsem si nesmírně vážil, ovšem jeho porevoluční činností jsem stále více zklamáván...

Radim 5.4.2007 22:29

bohudík

že my katolíci se nemusíme v naší nauce o Bohu učit, že energie vakua je energetická kvalita DUCHA, který je stvořitelskou postatou vesmíru ;-P že naše Země vznikla nejprve v myšlence a paměti Boha,

které se projevily na hmotné úrovni jako kvantový záblesk.

Lidi moji :-P tohle RNDR je možná profík co se týče astronomie, ale co se týče teologie - je to nedoučené mimino.

O energiích vesmíru mluví jako o Bohu - to je prostě návrat "pohanských" teologií, kterým se vysmáli Lidé jako Sokratés, Platón a jiní - o nás lidech "šmrcnutými" Žido-křesťanskou teologií Boha Stvořitele ani nemluvě ;-P

Radim 5.4.2007 22:30

Re: bohudík

a připomínám, že Stvořením nemyslím - stvoření světa za 7 čili sedm dní ;-P

FSuchoř 5.4.2007 22:43

ne nauka ale víra v boha

Radim 5.4.2007 22:51

Re: ne nauka ale víra v boha

tak hlavně o Bohu se musí nějak naučit, ne ? ;-)

Radim 5.4.2007 22:22

ah jo 3

Jak již bylo naznačeno, na Van Allenovy pásy

lze pohlížet jako na jakousi „auru“ Země, která je hmotným projevem

toho, co zároveň probíhá na úrovni „energie vakua“, tedy energetických

kvalit Ducha, který je stvořitelskou podstatou Vesmíru.

NA STEJNÉM ODKAZU :-D

Radim 5.4.2007 22:20

ah jo 2

A TOHLE: Lze mít za to, že při pohledu z pozice

kvantové fyziky naše Země vznikla nejprve v myšlence a paměti Boha,

které se projevily na hmotné úrovni jako kvantový záblesk.

http://www.matrix-2001.cz/v2/default.aspx?aid=1709&s=%22Michael%20Primas%22

VZAL PAN AUTOR KDE ???

Radim 5.4.2007 22:10

ah jo

Myslím, že celý dopis je pitchovina. Nevím, jestli autor ono předávání Bludného kamene viděl - já ano. Bludný kámen "vyfasovalo" zařízení, které ač umístěné na půdě Národního Divadla mělo vysušit zeď snad o čtyři patra nížeji. Nevím, jestli ta firma, která tuhle bl-bost vymyslela, je tak šikovná - nadaná jako pan Tesla, ale myslím, že cenu si plně zasloužila.

Dále, autor kritizuje náboženství pana Grygara. Tomu opravdu nerozumím. Pan Grygar je věřící člověk - je to jeho osobní věc. Jeho náboženství se mu doslova ne-se-re do vědy a věda do náboženství. Naopak. Pro něj fungují v symbioze. Každé má své místo.

Autor dopisu aniž si to uvědomuje se chová přesně jako inkvizice, co soudila Giordana Bruna či Galilea - jen role se obrátily. Není souzen "bezvěrec", ale věřící.

Vím, jsou to maličkosti, které možná malicherně vypichuju, ale podle maličkostí se mnohdy pozná víc než podle "veličkostí". U mě má autor dopisu za pět z neodborného způsobu podání. Redakce neviditelného psa mě ošklivě zklamala. Vždycky jsem četl příspěvky na neviditelném psu rád..

Jirka 6.4.2007 15:27

Re: ah jo

Milý Radime, na rozdíl od Vás musím konstatovat, že autor tohoto článku mi mluví z duše a pana Grygara i s jeho nohsledy zajišťujícímu celé jeho bandě zpátečníků peníze bych touto "skvělou a oduševnělou cenou" nechal dekorovat jako první. Děkuji za vyslechnutí.

 

Radim 6.4.2007 19:47

Re: Re: ah jo

Milý Jirko. Autor tohoto článku míchá náboženství s astronomií. To už dle mého o něčem vypovídá..

LN brezen 2007 4.4.2007 14:54

ano, Dr. Grygar sam na zazraky veri

Pro uplnost je treba poznamenat, ze Albert Einstein nebyl v Praze za asaka, nybrz byl profesorem. Na patentovem urade pracoval pred tim, ne az po tom, a nebylo to v Rakousku nybrz ve Svycarsku. Do USA odchazel jako drzitel Nobelovy ceny, a jeho nejlepsi prace vysly tiskem dlouho pred tim. OVsem souhlasim s tim, ze Dr. Grygar svym rozhovorem v LN, ze veri na zazraky fakticky poprel smysl hnuti Sysifos.

Michael 4.4.2007 17:36

Re: ano, Dr. Grygar sam na zazraky veri

Ve Viničné ulici má Albert pamětní desku, kde se píše, že tam byl kdysi asákem. Nebo že bych se mýlil? Třeba jenom každý čerpáme z jiných zdrojů.

Btw. co je špatného na zázracích?

(Nemám na mysli ty katolické, na které je Grygar povinen věřit, ale obecně?!)

Lucifer 4.4.2007 18:27

Re: Re: ano, Dr. Grygar sam na zazraky veri

Professor Albert Einstein in Prague

Michael 4.4.2007 18:29

Re: Re: Re: ano, Dr. Grygar sam na zazraky veri

Třeba tady dělal nejdříve asáka a pak se z něj stala světová celebrita.?

Postrach 4.4.2007 21:44

Einstein

Pokud vycházíte z pamětních desek, tady jednu máte. Einstein byl naposledy asákem na patentovém úřadě v Bernu. Do Prahy šel už jako uznávaný fyzik, který vyřešil (a publikoval včetně matematického řešení) několik zapeklitých jevů, které nebyly předtím vysvětleny (brownův pohyb, fotoelektrický jev, michelsonův pokus). V době příchodu do Prahy byl už i v Bernu několik let soukromým docentem.

Michael 4.4.2007 22:07

Re: Einstein

Fakt? Ale soukromým docentem na Přírodovědecké fakultě UK v Praze prý za 1. republiky mohl stát celkem kdokoli. Slyšel jsem o soukromém docentovi mineralogie, který měl tuším uzenářství a kameny jako koníčka. ;-)

Postrach 5.4.2007 4:53

Re: Re: Einstein

V Praze byl Einstein  řádným profesorem, takže tento argument jde mimo.

OK 4.4.2007 20:54

Re: Re: ano, Dr. Grygar sam na zazraky veri

Ne zázracích není špatného nic, protože neexistujou.

Michael 4.4.2007 22:04

Jsem proti zrušení zázraků!

Dokažte mi vědecky, že zázraky neexistují.

OK 5.4.2007 0:31

Re: Jsem proti zrušení zázraků!

Slovo zázrak je plastický a pofiderní...  Jeho neexistenci vědecky nedokážu, protože nelze  vědecky dokázat něco, co neexistuje. 

lubor 2.4.2007 9:38

Jéééj podobní géniovia su aj v Česku ?

Mne už za 17 rokov , čo sa zaoberm popularizáciou vedy, rôznym raritám,  a iným pútsavým veciam bolo od podobných trápnych neuznaných "géniov"  nazhromaždilo asi 20 prác  "zaručeneô vyvracajúce Einsteina.

Michael 4.4.2007 12:16

Re: Jéééj podobní géniovia su aj v Česku ?

Umím pouze 5 jazyků, ale neodpustím s tuto otázku: "Nepoužíváte náhodou nářečí pastevců z (bývalých) horních Uher?" Váš jazyk mi vzdáleně připomíná češtinu, nebo je tato podobnost náhodná? Jsou už mezi uherskými pastevci skutečně 17 let popularizátoři vědy? Škoda, že vám lépe nerozumím, když už lezete na cizojazyčný server. >-

Ace Rimmer 4.4.2007 16:46

Re: Re: Jéééj podobní géniovia su aj v Česku ?

Pod tíhou techto argumentů nemá autor předchozího příspěvku jinou možnost než uznat vaši genialitu . ;-D