25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Janos 5.10.2007 23:12

Petr Robejsek

Petr Robejsek, komunisticky novinár s národno-socialnou orientáciou. vyrastol na úvodníkoch KSČ. Demokraciu videl z ruskej ponorky. Jeho názory treba brať s rezervou s heslom vypočuj aj druhú strany, On to zatial neakceptuje. Sústavne klame v niektorých prípadoch proste podlieha komunistickej propagande. Aby preveril skutočnosti na to skratka nemá čas. jeho činnosť sa dá porovnať s českými uťitelmi, ktorý prišli na juh Slovenska po roku 1918 a ktorý zmysle českej propagandy vkuse klamali.

Ivo Vašíček 18.3.2007 9:47

autor má pravdu, ale

Amerika a její armáda nezadržitelně slábne. Obávám se, že u nás nebude ani radar ani vojáci, protože na to USA prostě nebude mít. Vojenské prostředky mají dnes význam pouze pro ochranu před primitivními hordami, které se vyzbrojují jadernou technologií. Zájem o naši ochranu mají především naši věřitelé, abychom v míru mohli splácet dluhy a úroky, možná Američanům ještě půjčí a ekonomicky si nás porobí všechny.

hláska 17.3.2007 20:13

Re: Re: Re: Re: Re: Kdy to bylo?

Jasně, V Americe bylo kdysi "příliš mnoho" Indiánů, v Iráků  je "příliš mnoho " Iráčanů - to je ta vaše logika, 68? - domorodcům trochu "americké demokracie"! Kruci, já proti samotným američanům (lidem) nic nemám, ale 68 je normální fašista!

Haf 16.3.2007 12:51

Bez dalších komentářů

americká základna na našem území je to nejlepší, co můžeme ve vlastním zájmu podniknout.

Cato 15.3.2007 15:36

Tak to totiž je

Proč by propána Írán nebo sev.Korea (když už vůbec) útočily svýma několika a velice drahýma raketama na Čechy, nebo přes Čechy na USA? Většina států nepřátelských USA nemá ani tolik obyvatel, aby při prípadné invazi do Ameriky obsadili volné hotely v USA. To co potřebujeme doopravdy, je kontrola proti malým skupinkám odhodlaným jednicům a na to rakety ani radary nejsou. ALE na tom taky nezbohatne zbrojařská lobby, protože to je o lidech a ne o předražených zbraňových systémech (kladívko za 100 USD). Takže o to nebude takový zájem.

Cato 15.3.2007 15:28

Re: Potíž

Konečně pragmatický názor

jen bych doplnil, že v moderní historii se na nás USA vždy vybodly, a nebýt jejich dohody se Stalinem v Teheránu 42, tak jsme tu nemuseli Rusy těch 50 let mít. Je to jako když jste vděční hasičům,že hasí barák, který sami zapálili.

Poučme se z historie! Proto pravím, nenechme se obelhat!

68 14.3.2007 23:50

Re: Skutečnost je taková,

Jo. A snad právě proto by bylo řekněme rozumné, kdyby příslušníci jedné, nám důvěrně známé civilisace, poněkud pozapomněli na jinak vždy platné "civilisační zábrany", dejme tomu omylem - a v tomto případě přestali brát ohledy na "civilisty" té druhé, rovněž nám tolik známé "civilisace" a prostě to vzali všechno šmahem. Léčit se to tam určitě nedá.

Honza 14.3.2007 23:31

Skutečnost je taková,

že pořád platí stará poučka o tom, že vojáci se vždycky připravují na tu minulou válku. V dnešní době překotného technického pokroku a rychlých změn ve struktuře společnosti je to obzvláště markantní. K čemu je například dobrý drahý a složitý "protiraketový deštník", když je možné dopravit jadernou nálož na území "protivníka" jednoduše běžnou komerční dopravou a pak ji na dálku, nebo za pomoci nějakého dobrovolníka odpálit. Stejně tak je sebelépe vyzbrojená a vybavená armáda bezmocná, když má bojovat s protivníkem, který nenosí uniformy a skrývá se mezi civilním obyvatelstvem (pokud ovšem neodloží všechny civilizační zábrany a nebude brát na civilisty žádné ohledy). Proto jsou všechny ty úvahy o tom, jakou a jak vyzbrojenou armádu si mají lidé ze svých daní platit, hodně mimo mísu. Ve skutečnosti je to úplně lhostejné, protože jedno je zcela jisté - v případě, že by k něčemu opravdu došlo, bude nám jakákoliv armáda úplně na ho...

Honza 14.3.2007 23:09

Re: Re: Potřebujeme nikoli námezdní,ale občanskou armádu.

Asi dobře nesledujete poslední události - Iráčtí "vlastenci" hubí vším možným i nemožným především své spoluobčany. A mimochodem je to hlavní důvod, proč už nejsou US "okupanti" dávno pryč.

Honza 14.3.2007 23:06

Re: Nic proti základně.

Když si promítnete personální obsazení toho, co se eufemisticky nazývá vládou za posledních 17 let, myslíte si, že by to bylo nějaké extra terno pro Vás, kdyby kterákoliv ze zmíněných kreatur cokoliv kontrolovala?

68 14.3.2007 22:28

A Kodl furt a furt camrá. To snad není možný. Začal už včera večer!

Že von má nějakou pifku na ty Amíky: (Nebo má hemeroidy?)

dita 14.3.2007 22:28

Re: čertík

Lapidárně ale přesně vystiženo.D.

68 14.3.2007 22:21

Re: Nic proti základně.

No to by bylo gooood! Takovej žalář - i když asi jen nějakej malinkatej. - Ale stejně, co byste tam chtěl, jako neodborník, kontrolovat? Na to musí bejt školenej, zkušenej žalářník, člověče! A to jsou přece jedině odborníci z onoho žaláře národů, Emeriky! A jinak je fajn, že nemáte vůbec nic proti základně. Tedy další neodborník pro, souhlasí?

erik 14.3.2007 22:03

Re: Já vám nevím :)

There is none of the "eu ra bie. bl og. cz". :-D

Jozka 14.3.2007 22:02

Nic proti základně.

Nejsem vojenský odborník, a ani neznám a nemohu posoudit význam parametrů základny pro naši obranu. Přesto jsem proti základně. Je to proto, že naše vláda nemá mít právo kontroly nad základnou, což by neplatilo, kdyby se jednalo o základnu NATIO. Kdo zaručí, že kromě radaru či raket to nebude i další tajná věznice CIA, která nebude spadat pod jurisdikci nikoho, podobně jako Quantanámo?

kopretina 14.3.2007 21:48

Re: Jsem jaky jsem oakmane, branim se pred rozdelenim republiky

Vy jste fakt posedlý islamista. Za vším primitivně vidíte Židy či Izrael. Ale jediným problémem jsou islamisti.

kopretina 14.3.2007 21:47

Re: Mluvis o sobe Harpyje, nebo jen plnis sionistickou cast

Ty holt zastipuješ islamistickou lobby. Rv

kopretina 14.3.2007 21:46

Re: Nemam naladu ti Harpyje rozmlouvat tvoje dobre placene

Proč do všeho taháte Židy a Izrael? Vy jste muslim? Tento článek není o Židech, ale o základnách a radaru. Patříte holt k antisemitské chátře.

Linduška 14.3.2007 21:38

Já vám nevím :)

Paropupek a 'Cunifix na eu ra bie. bl og. cz

jirka 14.3.2007 21:10

čertík

je jednoduše rozumný, což u nás je jev neobvyklý soudě i podle hoven v kádi pode mnou

Alca 14.3.2007 21:01

Re: Re: USA se nás taky neptá (ve skutečnosti).Re: Re: Probuuuuuuh, ferry......

R^R^R^

David Werner 14.3.2007 20:12

Re: podobně to má třeba Švýcarsko

Svycarsko to ma ponekud jinak. Izrael ten system od nich prevzal. Vim to protoze tam ziju.

Kodl 14.3.2007 19:35

Re: Re: Re: Potřebujeme nikoli námezdní,ale občanskou armádu.

To jsou takové malé lži, že se hubí mezi sebou.Hodně lidí mají na svědomí eskadry smrti, to jsou speciálně vycvičení zabijáci.Ale Mildo, dočkej času.Až dojdou k sjednocenému velení, to bude teprve odboj.

Sch.glosátor 14.3.2007 19:21

Re: Jak se tu židovská lobby zase předvádí, když neví kudy kam

A co brání založit si vlastní ? ;-D

Sch.glosátor 14.3.2007 19:02

opravdu byl proti tomu, každému bývalému LM, KSČ, SČSP .....

Nechci brát iluze natož revoluční nadšení, ale mám obavu, že ti loupežníci nebyli ani u jedněch......;-P

Magor Milda Dr.Sc. 14.3.2007 18:52

Re: podobně to má třeba Švýcarsko

LV asi své spoluobčany už dost zná. Já bojuju každý rok o svou chalupu, letos se tam za posledních 8 let už po šesté někdo chtěl vloupat. Takže bych opravdu byl proti tomu, každému bývalému LM, KSČ, SČSP nebo jinému svrabu svěřit zbraň!

Magor Milda Dr.Sc. 14.3.2007 18:46

Re: Re: Potřebujeme nikoli námezdní,ale občanskou armádu.

Milej Khodle,

voni ti jedni vzteklí Iráčani co bojujou jsou členové partaje Baas, ti druzí vzteklouni jsou financováni z Persie, hubí se ta verbež především mezi sebou. Stejně jako Palestinci od Fatáchu nebo Hisballáchu.

Peníze jsou až v první řadě.

Amíci se mezi tím jenom motají, potřebujou jenom počkat, pak jim všechno padne bez námahy do klína.

Sch.glosátor 14.3.2007 18:29

Nietzeho?

A já, trouba myslel, že Mojžíše ;-D

LV 14.3.2007 18:22

podobně to má třeba Švýcarsko

O svou vesnici, chalupu a údolí bojuje člověk velmi aktivně a vynalézabvě. I ten tlak z okolí, z komunity sousedů, touha ukázat se, vytáhnout... jo, asi by to fungovalo. Ale jen u svéprávných, hrdých a samostatných občanů. Bojím se, že část obyvatelstva by se svěřenou "flintou" odešla ihned do banky pro úvěr za zvláště výhodných podmínek...

A on, bohužel, stačí jediný ničema na 100 obyvatel, aby zdiskreditopval jakoukoli dobrou myšlenku. Bojím se, že to procento je vyšší - viz volební výsledky tzv. "levice".

Sch.radikál 14.3.2007 18:21

Několik kacířských a zavrženíhodných myšlenek.

Nemaje Páté, Šesté ani jiné flotily, z pohledu poměru ztrát a vynaložených nákladů byl zajímavý nápad transformovat nepřátelský Boeing 737 na samobombardovací verzi. Popření novodobého pravidla vymyšleného těmi silnějšími, že k na válku je armáda a že civilního obyvatelstva se válka netýká. Jako by armáda nezávisle rozhodovala o tom jestli a s kám bude válčit. Armáda není než prodlouženou rukou obyvatelstva (my víme, že to není tak úplně pravda, protože ve skutečnosti je prodlouženou rukou vládnoucích, lhostejno zda z "vůle Boží", nebo "zvolených" nějakým postupem). Ale v podstatě je to tak. Akce z jedenáctého září je příkladem efektivity. U nepřítele vyvolala vnitřní i vnější odezvu. Omezení svobod obyvatelstva, dílem trvalé ( mocní neradi ruší zákony, které jim poskytují ještě větší moc) a vnější vojenské akce radikalizující islámský svět, značně zatěžující státní rozpočet a vyvolávající vnitřní politické sváry. Tohle dokázala ne armáda, ale doslova několik lidí, kteří popřeli jakékoli regule vedení války. Tak jako milice George Washingtona v boji o nezávislost na britském impériu. Vietnamská válka byla špatná. Irácká válka je také špatná. Špatná proč ? nehodnotím lidský rozměr. Nechávám stranou zájmy válčících stran. Strategicky špatná proto, protože drahá a neúspěšná. Pokud jejím cílem není válka sama a spotřeba vojenského materiálu aby byl formální důvod k nakoupení dalšího. Za peníze daňových poplatníků. Třetí říše byla poražena v regulérní válce. Za cenu příšerných ekonomických a lidských ztrát. Včasný "neregulérní" doslova "za hubičku" zásah by zachránil milióny životů. Ale vždyť picnout pana Hitlera a pár lidí okolo bylo proti slušnosti a zvyklostem. To se kolegům politikům nedělá. Tak si sami klademe minové pole proti sobě. MY ? My jsme jen příležitostný kanonenfutr. Zkusil někdo porovnat procentuální válečné ztráty podle sociálního statutu ? Proto buďme bohatí a nechme za nás umírat chudé.  Tak mě napadá, není to přirozená kompenzace daňové progrese ?