28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mik 9.3.2007 20:21

Re: Re: Tys tedy sečtělý...

A nejhorší je, že ta banda bolševických h.ň.u.p.ů se to už nikdy nenaučí.

Ale volební hlas mají jako každý jiný. Proč je hlas deseti h.ň.u.p.ů  víc jak hlas jednoho slušného, vzdělaného a inteligentního člověka?:-(

Orel 7.3.2007 22:09

Re: Tys tedy sečtělý...

To snad není pravda. To, žes četl kovbojky ještě neznamená, že ti to myslí. Tvoje výlety do přírody asi kočily alkoholovým dileriem. Já jsem dítě socializmu, viděl jsem každý ruský (sovětský) válečný film. Musel číst Timur a jeho parta, Daleko od Moskvy, etc,etc., ale když teď čtu ty tvoje neokomustické bláboly, tak si uvědomuji, že je to stejná rétorika jako padlých soudruhů! Panebože ,to je snad neskutečné, vždyť vy víte lidi úplné ho.... Nedokážete třídit informace a vybrat z nich fakta udělat si z nich soudný a rozumný názor.

PaedDr.Vladimír Červenka 7.3.2007 10:13

Malověrní Češi.

Ti, co jsou proti radaru neví proč mohla vniknout jejich vlast. T.G. Masaryk argumentoval na mírové konferenci legionáři, kteří bojovali i umírali za vznik nového státu. Ti pak dlouho nezvažovali nebezpečí které je čeká, když šli třeba ze zajeteckých táborů do legií ač bylo o mnoho reálnější, než to, s kterým manipulují až vyhrožují dnešní odpůrci radaru.Těm jde spíše o volební hlasy a budoucí " pašalíky ". Sázejí na to, a počítají s tím, že Češi jsou stále jen míromilovní beránci, jak je komunisté 40 let nebádali bojovat proti válce.

Tito dnešní odpůrci neví o tom, jak se vyvíjela situace za I. svět.války.Po brest. litevském jednání přestali Rusové bojovat,něm. rak. armáda postupovala bez boje na východ a druhá poloviny této armády tedy mohla být přesunuta na západní frontu.Porážku na Západě pomohli značně odvrátili také Američané.

Konečně i II. svět. válka by měla pro nás zcela jiný konec bez vstupu Američanů do války.

Odpůrci radaru by měli vzít na vědomost, ža každá svoboda něco stojí, tedy i lidské životy. V tomto okamžiku mohou protivníci radaru začít tvrdit, lépe méně svobody, ale neztrácet životy. To znamená žít v totalitě,diktatuře, která však také nejen zabíjí, ale před zabitím ještě navíc i mučí.Cožpak lze zapomenout na popravy a předchozí mučení těch, kteří bojovali také za vaši svobodu se dnes vyjadřovat tak, jak se vyjadřujere? Byli to převážně naši vojáci, kteří bojovali na Západě. Největší tragedii pak bylo to, že je bili, mučeli k přiznání něčeho, co neučili, Češi a to ještě hůře, než to dělali za války Němci. Tak se konečně vzpamtujte zápecníci a přestaňte s ohlupováním veřejnosti. Hlavně " těch důvěřivých babiček", které by při referendu hlasovaly, aniž by se přesně uvědomovaly proč tak hlasují.

Cruton 6.3.2007 23:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fakty nezatížený článek

Opakuji, že při vedení diskuse je důležitá ověřitelnost tvrzení. V opačném případě se totiž diskuse změní na podvádění a hádky. Nehodlám ztrácet čas v "diskusi", kde druhá strana vytahuje nedoložitelná "fakta" jako kouzelník králíky z klobouku.

Americká raketa 6.3.2007 22:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fakty nezatížený článek

Trochu si to pletete. Pokud o mě řeknete, že jsem užvaněný demagog, tak je to urážka.

Pokud argumentuji něčím, co je utajeno, tak to urážka není. Důkazy o pokroku nepřátelských zbrojních programů se utajují (a dávakují veřejnosti) zcela standardně. Informace o tom, že je někdo užvaněný, nebo demagog žádnému utajení nepodléhají a tudíž by vám předložení důkazů nemělo činit žádné problémy.

Vážený pane - vy dobrovolně vedete laickou diskuzi o špičkových zbraňových technologiích. Taková diskuze už z principu znamená, že se v ní používají neověřitelná tvrzení, která byla nějakým státem zveřejněna jakožto zpravodajsky získaná. Nemusíte tomu věřit, nemusíte věřit ani tomu, co jednotlivé státy tvrdí o svých zbrojních arzenálech, nemusíte věřit vůbec ničemu. Můžete na druhou stranu sám takové argumenty používat, nebo nemusíte. Ale taková už tato diskuze je. Jestli se vám to nelíbí, tak ji neveďte.

Nebo jestli ji chcete vést podle pravidel klasické diskuze, tak se prvně staňte státním odborníkem na danou problematiku s nejvyšším stupňěm prověření a potom ji veďte se sobě rovnými přímo nad zpravodajským materiálem. Nebo veďte diskuzi laickou a s tvrdými důkazy, ale o věcech, které již jsou zavedeny ve výzbroji.

Ale nemůžete mít prostě všechny tři věci současně - diskuzi laickou, s důkazy a o teprve vyvíjených systémech.

Americká raketa 6.3.2007 22:20

Re: Re: Re: Re: Ne v polovině, ale ve střední fázi letu

To je škoda, že neměníte svou další argumentaci. Je totiž úplně stejně chybná jako ta co jste za chybnou už uznal.

Pokud byste antiraketu naváděl pouze radarem, tak můžete útočící hlavici klidně zasáhnout i zespodu. Ovšem sám víte, že hlavice EKV má infrasenzory. K čemu je asi tak má?

No k tomu, aby se ve finální fázi naváděla na na hlavici sama a aby sama rozpoznala skutečnou hlavici od falešných (které se budou vyskytovat i u těch "primitivních" iránských raket). Radar se může pokusit rozpoznat skutečný cíl od klamných, ale výsledkem bude spíše informace, které cíle jsou pravděpodobně klamné a které vypadají pravě - finální rozhodnutí je na IR senzorech EKV, které sledují cíle přes slušnou optiku a tak jedinná možnost jak hlavici zasáhnout je přímo zepředu. Teoreticky ještě zezadu, ale tomu zřejmě něco prakticky brání, protože tato možnost není nikde zmíněna (možná příliš malý rozdíl rychlostí pro stíhání a zničení, možná i něco jiného).

Pokud by některá země měla několik raket (s tím se celkem počítá, že nebude mít jedinnou), tak se pochopitelně může pokusit vyslat je všechny naráz na požadovaný cíl a alespň částečně zahltit systém GMD a doufat, že některá projde. Nebo může zaútočit na 2 prvky GMD systému po cestě a třetí (a další) raketu už střílet najisto na požadovaný cíl (i tady mohou všechny rakety startovat současně). To je jenom otázka strategie jaká vám přijde vhodnější. Proto Američané nutně potřebují někde na trase Irán - New York postavit základnu s interceptory GMI. A zdaleka nejvhodnější je postavit ji současně s radarem, tak aby ochránila co nejvíce Evropy (včetně amerických základen v Evropě).

Sid 6.3.2007 21:54

Re: až budeme hlasovat...

Je to mir, o ktery žádají antiliopy. Říkaji, my na nikoho cenit zuby nechceme, nemame drapy, nechte nas byt, my si tu budem klidne pást trávu.

Tento postoj antilop presvedcil nejednoho lva, a tak lvi slabe antilopy radeji nelovi a utoci na štvavé a dobre vyzbrojené hyeny a ty vybijeji po stovkach...

Nějak mi to nesedi... ;-P

JAB 6.3.2007 21:19

přirovnání

V roce 1934 navrhoval Pilsudský Francii a Československu krátké vojenské tažení do Německa, za účelem sesazení Hitlera.Jeho autoritativní režim sice nastolila socialistická strana (1926) ale platil za zlého pravičáka a tak s ním demokratická Francie, ani demokratické Československo nechtělo nic mít a odmítlo jeho "dobrodružné plány" ačkoli na tehdy ještě nezmilitarisované Německo měly šanci a Hitlerův režim by určitě nevydržel.

Ben 6.3.2007 20:36

Re: Re: Re: podporuji radar i základnu

Málokdo ví, že se nacházíme přesně v podobné situaci jako v roce 1947, kdy jsme nepřijali

Maršalův plán. Pokud Američany odmítneme, vyšleme velmi jasný signál Putinovi, že jeho nároky na ČR a přilehlé bývalé sovětské satelity není nereálný. Odpůrcům radaru čerta záleží na vyjasnění technických či dalších problémů. Vidí celou věc ideologicky. Raději ruský vliv nežli americký. Potěž nás Pánbůh. Výsledky průzkumu veřejného mínění napovídají, že jsme si již vybrali. Do svidania.

Ben 6.3.2007 20:20

Re: Ivan chce na nás mířit? Nu což, my zamíříme též!

.....Podporují agresivní režimy, doufajíce........

Pozor na framatiku /mimo jiné/-

Mafyk 6.3.2007 18:59

Re: Re: Re: Ne v polovině, ale ve střední fázi letu

Tedka jsem se koukal na wikipedii a mate pravdu, jsou niceny ve stredni casti letu po oddeleni od nosice. To ale nic nemeni na dalsi argumentaci. (Zmatly snimky v Reflexu ve clanku od JXD.)

To prirovnani s mouchou je ale dost nepatricne. Protoze radar zachyti raketu a centrum propocita jeji drahu a zjisti predpokladane misto setkani rakety a cile. Nasledne je vyslana raketa a v dostatecne vysce se odpouta EKV, ktere manevruje podle detektoru. Ke vstricnemu setkani nemusi dojit nebot pri vstricne rychlosti 20km/s je to jedno jak se trefite, pokud se ale trefite.

Argumentace o treti ci ctvrte rakete je nesmyslna. Pokud by skutecne nejaka zeme mela nekolik raket a chtela znicit vzdalene cile tak se je pokusi znicit rovnou, ale jeste vybavi rakety klamnymi cili, cimz podstatne snizi pravdepodobnost zasahu EKV.

patejl 6.3.2007 18:54

Re: Re: ach jo

samozrejme, proti terorismu se nejlepe bojuje za pomoci radaru, raket, tanku a letadel. staci se podivat do afganistanu a iraku. oh jak jsou ti odpurci zakladen tupi ze to jeste nepochopili ;-D

Cruton 6.3.2007 18:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fakty nezatížený článek

Na rozdíl od Vás v Evropě a v její spolupráci s Ruskem vidím perspektivu.

patejl 6.3.2007 18:40

Re: Re: Re: ???

ty obrazky jsou vystizne, zjevne mas v hlave n.a.s.r.a.n.o. ;-D

Cruton 6.3.2007 18:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fakty nezatížený článek

Hm, další živoucí důkaz pro mé tvrzení, že zastánci základny nás fakty, argumentací a racionalitou nemohou ohromit. Tak zkoušejí alespoň pohádky.

Cruton 6.3.2007 18:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fakty nezatížený článek

Tak si to shrňme. Já jsem napadl tvrzení autora, že Írán vyvíjí raketu Shabab-5. Vy jste autorovo tvrzení taktéž nedokázal a tak alespoň mlžíte tím, že důkazy pro uvedené tvrzení jsou tajné. Analogicky já pak mohu tvrdit, že nick Americká raketa je užvaněný demagog, avšak důkazy k tomuto tvrzení nemohu poskytnout, neboť jsou tajné. Vezměte laskavě na vědomí, že Vaši představu "diskuse", kdy zastánci radaru si mohou tvrdit co chtějí a my ostatní jsme povinni jim to věřit, není pro nás akceptovatelná.

jirka.s. 6.3.2007 18:12

Re: Re: Re: Kur/va, hoši, Guten Tag!!!

Bohuš z tohoto filmu též neviděl pi/ču paní doktorové a přesto věřil že ju má!

jirka.s. 6.3.2007 18:08

Re: Re: Re: Re: Re: Fakty nezatížený článek

Ano, Karkulka také chtěla vědět proč má babička tak velké oči, uči zuby, ale to už byla babička sežraná. Konec konců , Bohuš z filmu Ku/rva hoši, Guten Tag, též neviděl pí/ču paní doktorové a věřil, že ji má!

Mirek F. 6.3.2007 17:43

Re: Re: Re: Kouzelné!

A jak se rozhodne, kdo bude považován za elitu, prosím? Nebylo by lepší demokracii zrušit, neb vy jste zjevně povolán určovat, co je dobré a co špatné?

Vaše logika mi připomíná komanče, pro které bylo mýtickým slovem socialismus, vše se muselo dělat pro jeho zájem a lidi do toho neměli co mluvit. Vy jste akorát nahradil socík slovem země, jinak myšlením se v této otázce od komančů nelišíte.

Holt se smiřte tím, že bezpečnostní dopady obranné politiky ponesou občané a ti proto mají právo o celé věci rozhodovat.

JAB 6.3.2007 17:38

Re: Re: podporuji radar i základnu

A jéje, objasnil nám to člen ruského generálního štábu.

Jana XLX 6.3.2007 17:38

ach milé OSN ... to nám určitě hodně pomůže zase nějakou pádnou rezolucí --- až začnou lítat facky ---

JAB 6.3.2007 17:35

Re: Re: Re: Re: Re: Jak znovu rozpoutat studenou válku.

Jo, jenže Francouzi dobře věděli, že mezi nimi a bolševikem leží Německo, holandsko, dánsko ajiné země s US posádkami a každý útok na ně by byl útokem na USA.

JAB 6.3.2007 17:30

Re: až budeme hlasovat...

A andělů chór bude k tomu zpívat Halelůja.

J.G. Pašek 6.3.2007 17:05

Nikdy nepodceňuj blbost českého a merického voliče . . . .

Autor napsal . . . . Při rozhodování mějme na mysli, že Spojené státy nejsou jen prezident George Bush ml. a jeho administrativa, s níž nemusíme souhlasit . . . . .

Češi, hádejte se tam mezi sebou, házejte klacky pod nohy radaru, fňukejte, dělejte drahoty, hrajte si na blbý, vyhrožujte, referendujte, spojte se s Rusáky a Iránem, vytrvejte, protože v r. 2008 Američani si zvolí a posadí do Bílého domu Demokrata mohamedána Osama Obámu či postmenstruální holubičku míru Clintonku a bude po radaru v ČR . . . . . Irán a Severní Korea s Rusáky, KSČM, mohamedáni teroristi vám budou vděčni  a budou se  s vími radovat . . . .  

Morax 6.3.2007 16:53

Re: Re: Re: Ne v polovině, ale ve střední fázi letu

Potvrzuji co jste napsal, mate absolutni pravdu. Dale: vzdalenost Iran-Praha (2500 km) uleti raketa MRBM za priblizne 20 minut. Dost casu na reakci....

Jana XLX 6.3.2007 16:29

Ale více než vaše nejistota mne zajímají preventivní obranná opatření.

Raději jsem pro investice do obrany než aby se mi moje děti někdy nějakou pitomou souhrou okolností vypařily ... jenom proto, že někdo jako Vy tvrdil: Klid, to chce klid ---- H**o !! To chce ráznou prevenci !! A k tomu radar & antirakety směřují. Proto mají moji podporu !

jkotek 6.3.2007 16:28

Re: až budeme hlasovat...

Jiz stari rimane vedeli, ze: Si vis pacem, para bellum. Neboli chces-li mir, pripravuj se na valku. Protoze pokud budes pripraven na valku, nikdo s Tebou valku nezacne. A proc bys ji zacinal Ty, kdyz chces mir?

Americká raketa 6.3.2007 16:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak znovu rozpoutat studenou válku.

Myslíte, že kubánská menšina na Floridě nějak bránila Fidelovi v tom, aby nežádal po Chruščovovi, aby to už konečně odpáli? :-))) Myslíte, že česká emigrace v cizině měla nějaký vliv na to, že Varšavská smlouva nezahájila jaderný útok na západní Evropu? :-))

Já vím, že jste řekl, že za dostatečnou obranu považujete NATO. No proboha - vždyť právě proto se vás ptám, jak to to NATO bude dělat. Jaké NATO má a bude mít zbraňové systémy, které se balistickému útoku z Iránu ubrání?

Americká raketa 6.3.2007 16:03

Re: Re: Ne v polovině, ale ve střední fázi letu

Máte naprosto zcestné představy o balistických raketách i zamýšleném způsobu jejich ničení.

Žádná urychlovací střední fáze letu neexistuje. Na konci boost fáze se oddělí hlavice od vyhořelého nosiče a cestou k apogeu i od něj letí hlavice už bez urychlovacích motorů. Primitivní hlavice jako bude mít Irán zcela bez motorů - moderní hlavice balisticky vyspělých států mají pomocné motory, které zajišťují potřebnou přesnost. Případně odmanévrují hlavici na konkrétní cíl - MIRV varianta (mimochodem MIRV hlavice se oddělují krátce po vstupu do střední fáze letu). Ale tyto pomocné motory mohou fungovat po celou dobu střední fáze letu a apogeum v tom nehraje žádnou roli.

IR senzory hlavice EKV detekují teplo samotné jaderné hlavice, nikoliv teplo od motorů, které tam ani nemusí být.

EKV hlavice pochopitelně musí hlavici zasáhnout zepředu. Nejde o zničení - jde právě o to prosté strefení se. Zkuste si někdy silným dalekohledem pozorovat mouchu poletující v místnosti - dojde vám proč.

Pokud bude nějaká balistická raketa směřovat do blízkosti základny GMD, tak tato raketa může být tímto systémem zničena - apogeum nehraje vůbec žádnou roli. Jde jenom o to, aby místo odpalu bylo dostatečně vzdáleno - aby se hlavice vůbec dostala do vesmíru a aby systém stihl zareagovat včas. V případě vzdálenosti Irán - Brdy by vzdálenost měla být dostatečná. Jedním z důvodů, proč Američané rozšiřují síť základen GMD je právě ten, aby zabránili současné situaci, že USA lze z Iránu zasáhnout již třetí raketou. 1. Fylingdales, 2. Thule, 3. New York. To by si moc nepomohli, kdyby šňůru jenom rozšířili o Brdy a do NY letěla až 4. odpálená raketa. Doufám, že vaše strašlivé omyly nestihlo přečíst moc lidí.

gerontusinza 6.3.2007 16:01

Ano pane Tyšere, má to jen jiné aspekty.

USA .1 a 2.světové války jsou jiná země s jinými ambicemi, než tehdy. Nezaváhají ani trochu před válečným dobrodruřstvím když se jim to hodí a za relativně malé ztráty získávají obrovské ekonomické výhody. Dnešní USA jsou  USA lží, polopravd, a ničení. A zatím se jim vyplácí (až na jediný případ) zajišťovat válku a ničení mimo své území. Protože se nebojí kalkulačně díky své doktríně ani prvního jaderného úderu pokud bude dostatečně zničující a umožní jim rozptýlit zbytkové rakety nepřítele na co největší prosto Země, snaží se o zajištění co největšího prostoru k zastrašení a rozptýlení možných cílů (samozřejmě mimo své  území.). To je můj pohled a to jsem vyrůstal na kovbojkách a trempingu.:-/ Lituji.