28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

AUTO: Issigonisův MINI

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
watson 18.11.2006 13:30

Re: Re: Re: Minor

ooops!

Sorry příteli, uklepl jsem se.

Ale nemohu souhlasit s vaším tvrzením, že Morris Minor nebyl nijak líbivý vůz, dodnes jich v Anglii jezdí tisíce. Tvář vypadá jako Š 1102 Tudor, Renault 4CV, Peugeot 105...zkrátka buclaté tvářičky blatníků, milý úsměv...;-)

Lucius 18.11.2006 0:52

Re: Re: Minor

Watsone,

aby nedošlo k omylu.odpovídal jsem "krmičovi",který sipřečetl článek "Auto Issigonis"na jeho dotaz ve věci automobilů Aero Minor a Morris Minor.Mám za to,že předmětem jeho dotazu nebyl výklad slova "minor", ale možná souvztažnost a historie obou automobilů. Původní Morris Minor na 14" kolech vyráběný v průběhu 50 let vprovedení limusina a pikap byl nikterak líbivý automobil klasické konstrukce, vyráběný v proveddní limusina a pikap. Řešení A.Issigonise uvedené do výroby počátkem 60. let bylo převratné.Řešení hnacího agregátu system pérování celková koncepce atd. učinily z tohoto auta, po sportovní úspěšnosti,jeden z nejlepších exportních britských výrobků.To už byl pak vyráběn v dalších továrnách koncernu BMC /Austin atd./ A Issigonis byl povýšen do šlechtického stavu a tuším ,že dostal "Ŕád Britského Imperia" Výrobní zařízení z původního 14"miníku"pak skončilo někde v Indii,kam byla převedena jeho výroba.Takže, oba mé příspěvky navazují obsahově na výšeuvedený článek.

watson 17.11.2006 21:57

Re: Minor

Vážený pane, Aero Minor a Morris Minor neměly nic společného. Tedy kromě slůvka Minor, což znamená menší.

watson 17.11.2006 21:56

Re: na svoji dobu malými čtrnáctipalcovými koly

Ano pane, Morris Minor měl čtrnáctipalcová kola. Onehdy jsem se svým anglickým kolegou byl přítomen dojezdu veteránské jízdy Londým -Brighton. Krom jiných vozů tam byly i Morris Minor. Byl to i první vůz mého kolegy, u jednoho z nich jsme strávili dost času. Morris Minor neměl technicky s Mini nic společného!

P.S. Skvělý příspěvek.

Lucius 17.11.2006 21:50

Re: Minor

Dobrý večer pánové,rovněž mne,jako pamětníka,zaujal článek o "minících".Je napsán se znalostmi věc a autorovi zasílám kompliment.Ale k věci. Konstruktérem Aero Minoru je ing R. Vykoukal během okupace,jako pokračování Jawa Minoru. Po válce se začal vyrábě v Letňanech.V r. 1947 byl vystaven na autosalonu v Paříži,slavil tam velký úspěch.V porovnání s Renaultem 4CV,který tam byl prvně vystavován také, byl náš "AM"označován jako příklad zdařilé konstrukce lid. vozu a 4CV nebyla dávána velká budocnost!! Výroba nestačila plnit požadavky exportu. Komunisti pak předali celou výrobu do PLR,kde byl pak po úpravách karoserie produkován s označením Syrena. "AM" slavil velké sportovní úspěchy na př. v"Le Mans" / ve své třídě/. Překonal s 3 cestovateli Saharu /tehdy to byla bomba viz 750ccm motoru/ Tyto vozy jsou v TM na Letné. Jinak to bylo prima nenaročné auto ve své nadčasové!! Co se týče MINI COOPERU ,tak pan Cooper byl anglický ladič motorů a z miníku ,familierně nazývaného "knedlík",mimo jiné díky 1300ccm motoru vytvořil "dělo". Již zvuk motoru to signalizoval.Jinak jste ho poznali na první pohled dle výfuku, velikosti menší komínové roury,vyvedeného vzadu uprostřed Po vítězství na Monte Carlu byly díky svému řešenní "uvnitř větší než z venku",obratnosti a rychlosti byly v Paříži Coopery jedněmi z nejrozšířenějších městských aut. Při ostřejší jízdě s "miníkem" jste si museli uvědomovat, že to má přední pohon. Ty nynější a la "miníci", toje něco jako poslední modely VW brouků v porovnání s brouky z konce 50.let.Tolik telegraficky k dotazu krmiče.

jirka 17.11.2006 20:34

na svoji dobu malými čtrnáctipalcovými koly

Asi překlep? - kola byla 12ti palcová

(stejně jako např. pětistovka fiat)

krmič 17.11.2006 18:02

Minor

Nevíte někdo, zda u nás vyráběné automobily Minor (Aero Minor) měly něco společného s tím Morris Minorem, zmíněným v článku? Za mého mládí jich jezdilo spousta, taky se dostal do textu písničky (od Pavla Kohouta nebo Jozefa Kainara?): Vypadl hřebík, zlomil se ve zdi, srazil se Minor, teď špatně jezdí...

tich@dohoda 17.11.2006 14:24

trosicku mi autoruv clanek pripomina clanky pana Novotneho zvaneho "Mroz"

z dob "psiho davnoveku" , tehdy k takovym clankum byvaly dlouhe a zajimave diskuse, clovek se dozvedel spoustu zajimavych veci, jak z clanku tak z diskuse. Takze autorovi diky za hezky clanek.

Dnesni modernizovany Mini Cooper patri BMW a slavi na trzich celeho sveta velke uspechy, bohuzel s dalsi britskou automobilovou legendou , znackou Rover uz BMW uspesne nebylo a tovarna uz je zavrena. Koupila ji cinska automobilka ze Sanghaje a planuje zacit vyrobu, vzhledem k tomu, ze znacku Rover /jen jmeno/ ale vlastni Ford, budou Cinane vyrabet Rovee  :-) .

Mejla 17.11.2006 13:04

Moc pěkný a zajímavý článek. Děkuji. Hodně lepší nežli Štěpánkovy zvratky.

.

honzak 17.11.2006 5:20

k pohonu bez

převodovky určitě inspirovala pana I. motorizace na železnici. První motorové lokomotivytaké používaly dlouhozdvihové a nízkootáčkové motory, pohánějící tzv. jalovou hřídel, od které se spojnicemi poháněly dalšínápravy. Výkonové a momentové charakteristiky jsou velmi podobné parnímu stroji.

V dnešní turbulentní době je takový článek hotový balzám.

Alex Juchelka 17.11.2006 3:03

Díky za článek autore...

Kdo navrhl Mini jsem nevěděl.

Alex Juchelka 17.11.2006 3:01

Re: Miníci

Mini Cooper dnes vlastní BMW. Je to příjemné autíčko a zde jeho počty rovněž stoupají, hlavně ve městech... :-)

kanuk 17.11.2006 0:38

Miníci

V Kanadě se teď začínají množit Miníci se značkou Cooper, a továrnu prý  vlastní BMW nebo Mercedes, nebo někdo takový. Pokud se pamatuji, tak před cca 20 lety existovaly vozy Austin-Mini, a fa Cooper dělala nějaký vylepšený model. Ten pan Cooper byl snad nějaký "ladič". Podobně,  existovaly vozy Vega(Ford?)-Cosworth, s vylepšenými motory.