28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. G. Pašek 5.11.2006 18:15

Tak to je počteníčko . . . těším se na další.

Pane Boudný, která z těch aut je to Praga Piccolo?

http://contipromotor.cz/wp-content/plugins/iimage-gallery.php?idpost=27&idg=2&idi=9

J. G. Pašek 5.11.2006 18:30

Myslím si, že jsem si našel odpověď . . . .

http://www.ritzsite.net/Loo1999/13_Loo99.htm

Autor 6.11.2006 8:05

Re: Tak to je počteníčko . . . těším se na další.

Vážený pane, děkuji za Vaše slova ocenění. Druhý díl Pikoly vyjde následně.

                                                                              S úctou  Autor

tich@dohoda 5.11.2006 10:45

jeste pridam taky jednu s benzinem

jsem "zajic" takze z jine doby. Kamaradi si koupili starou "oktavku" , nekdy kolem roku 1977 /za 3 tisice/ a benzin "nakupovali" od sovetskych okupantu, tedy vojaku Rude armady, smenou za lahev jablecneho vina zvaneho jabcak dostali 20 l benzinu. Byl to nizkooktanovy tusim 76 oktanu benzin, ale pro tu oktavku to stacilo. To jsem ovsem ja nevedel , jednou jim mila oktavka vypovedela poslusnost a oni me pozadali o odvoz na zabavu do vesnice cca 15 km vzdalene, za odvoz nabili 20 l benzinu, coz byla tehda dobra "cena" . Tak ze jsem je svou  S 100 odvezl a dostal 20 litru "benalu" i s kanystrem, ten jsem vozil v kufru nekolik mesicu , az do momentu, kdy jsem zjistl, ze jedu na reservu a benzinky tehda nebyvaly otevrene jako dnes. Tak jsem  cca 10 l toho benzinu nalil do nadrze. Po chvli jizdy uz jsem nevidel ve zpet. zrcatku za sebe, jen husty dym z vyfuku, trhava jizda, poskakovani. Dojel jsem k prvni otevrene pumpe a docepoval do plne "supr", tim narededim se to jakz takz spravilo. Ale v te "oktavce" jim  udajne ta 76'ka benzin fugovalal docela dobre :-)

MF 6.11.2006 7:59

Re: jeste pridam taky jednu s benzinem

Tenhle žlutý benzin jsem dostal od kamaráda a jezdil jsem s ním polským Fiatem. Smrdělo to, výkon nic moc ale jelo to.

tich@dohoda 5.11.2006 10:20

vy jste pane autore nebyvalym osvezenim Psa , tedy vase clanky, nebo spise vypraveni mam moc rad

Dost mi to pripomina dobu, kdy jsem jako mladik "kamaradil" s panem jmenem Petrecek, mel spoustu prihod a dokazal je podobne jako vy docela zajimave vypravet. Takze dekuji a tesim se na dalsi vypraveni. :-)

Vítek 5.11.2006 8:52

Poděkování

Pane autore,

díky za vzpomínku na "naše motoristické začátky". Moji rodiče na přelomu čtyřicátývh a padesátých let vlastnili Škodu Populár a zážitky si dodatečně vybavuji velmi podobně. Díky moc.

pazba 5.11.2006 0:10

Praga Piccola me zlomila

Obycejne ctu politiku ale nejak jsem se zatoulal a klopytl a hle najednou vidim povidku o Piccole ( ktera tez byla v nasi garazi v 50tych letech, Spartak prisel potom ).  Malo kdy se rozrechtam kdyz neco jen tak ctu, ale tohle byl trhak. Protoze mi to pripomelo detska leta v Ceskem Krumlove a ty strasti muj otec a matka ( pozdeji profesionalni ridicka trolejbusu pro DP v CB ) meli kdyz s tou klikou litali kolem "pikoly". Diky mockrat za zpestreni meho sobotniho vecera v Atlante.

Autor 5.11.2006 8:32

Re: Praga Piccola me zlomila

Vážený pane, upřímně Vám děkuji za Vaše slova, protože já jsem si myslel, že kolem Pikoly, kterou někdo vlastnil musely být zážitky vždycky. 

                                                      S úctou a pozdravem do Atlanty   Autor

AeroKarel 4.11.2006 23:00

Pozdrav od spřízněné duše.

Táta sice měl v padesátých nového Wartburga 311, já jsem ale od roku 1976 do roku 1987 používal jako jediné své vozidlo Aerovku 18 HP cinkáč. V roce 1987 jsem zmodernizoval vozový park koupí Felicie ........

Zážitků nepočítaně !

Vadí/nevadí 5.11.2006 7:31

Těžkej život v padesátejch

Kadle, tvý příspěvky tady neoplývaj zrovna velkou láskou ke komunistům.  Jistě si musel dřít bídu, možná přímo ukradený dětství, když  pan otec si pořídil novýho Wartburga, v padesátejch.  Ale asi dostal poukaz, ne?

    

68 4.11.2006 19:15

Prominte pane Boudný,

jestli jsem se velice mýlil v posouzení Vaší situace v těch letech. Jsem opravdu v některých případech nechutný cynik. Ale. Mně opravdu v mé poznámce nešlo o nějaké vlastnictví starého, ojetého autíčka. Režim byl v takových případech velkorysý, shovívavý.  Bylo by však poněkud obsáhlé, nějaké moje vysvětlování toho, co jsem vlastně svou poznámkou měl na mysli a proč. (Ale nemělo by to být příliš těžké pro čtenáře z Vašeho textu uhodnout. Nebo odhadnout.) Tedy ještě jednou, nijak jsem nemínil podezřívavě odsuzovat vlastnictví onoho autíčka v té době 1951… Prominte.

Autor 6.11.2006 9:38

Re: Prominte pane Boudný,

Vážený pane,

                            prohlédl jsem si teď reakce a našel Vaši omluvu. Velmi si vážím lidí, kteří jsou ochotni někomu říci promiň. Svědčí to o velikosti člověka a rozhodně si nemyslím, že jste cynik, ale jeden z mála lidí, kterému stojí za to se omluvit.       S úctou  Autor 

bruner 4.11.2006 13:02

na konci 50.let

měl strýc nádhernou mašinu, Škodovku, směkkým polstrováním a s blinkry ve formě ručičky co mávaly při odbočování a co hlavně, bylo to léčivé auto.Jak? Inu jeli jsme se strýcem a ještě s kamarádem, oba 11 letí hoši. Kamarád však již několik dní nemohl na velkou a každý pohyb ho bolel. Jen při malém náznaku, že "by to šlo" se stavělo a mladík hup do příkopu. Stejně nic a byl pořád bledý. Po několika marných zastaveních , když už chtěl nastoupit, tak strýc dup na plyn a popojel. V mladém hrklo, zapomněl na strasti a přidal. Strýc taky a zoufalý mlaďoch nechtěl zůstat pozadu a už běžel tryskem. Najednou zmizel. Chvíli jsme čekali a tu se z příkopu vybatolil, od námahy celý červený, ale šťastný klučina. A kolikrát mi říkal, že tak slastný pocit, když dosedl do měkkých polstrovaných sedaček snad nezažil ani v budoucnu, již jako ženatý a jiné slasti praktikující muž.

68 4.11.2006 20:29

Re: na konci 50.let

Nečetl jsem to celé, ale všiml jsem si v textu toho  "...Najednou zmizel..." Proboha kdo? Strýc? To se ale v těch letech stávalo, no.

bruner 4.11.2006 22:27

Re: Re: na konci 50.let

ani nevíte, jak jste mě potěšil, že právě vy jste to nečetl celé

cipísek 5.11.2006 18:14

Re: na konci 50.let

Čímž hoch potvrdil jedno (jiho)české přísloví,že jedno vys*ání je lepší než poloviční soulož.

R 4.11.2006 7:41

U nás později

No, u nás ve vesnici na severní Moravě ten stav, kdy 5 - 10 % rodin mělo nějaké staré auto z druhé ruky nastal na konci 60 a v 70 letech. Taky díky tomu jsem si v dětství krásně zasáňkoval, neboť  komunisté po roku 1970 u nás krásně vyasfaltovali všechny cesty včetně těch v kopcích a sníh občas protáhli traktorem, ale jezdilo a škvároval se trvale jen hlavní průtah přes vesnici, aby mohly jezdit autobusy s lidmi do práce a náklaďáky pro fabriky. Soukromá auta v zimě až na výjimky stály v garážích, takže všechny ty vedlejší silnice na svazích byly v zimě permanentní sáňkařské dráhy. To bylo v zimě sáňkování od rána do večera až jen za svitu pouličního osvětlení To trvalo asi 10 let, okolo roku 1980 už začali lidi jezdit soukromými auty i v zimě a ty krásné sáńkařské dráhy se začaly škvárovat a solit.

R 4.11.2006 7:58

Re: U nás později

Jinak naše první auto byla v letech cca 1970 až 78 stará tatrovka tuším 57 C vyrobená v roce 1948. Taky pamatuji natáčení klikou, taky pamatuji amatérské opravy, u nás to bylo hodně opravování děr ve výfukovém potrubí azbestovým plátnem a drátem i nefunkční přístrojovou desku kromě jediného zeleného světýlka, které signalizovalo, že se nedobíjí  baterie. Asi i díky konstrukci stavěné na hrubší zacházení jsme vždy dojeli do garáže, neb otec taky autům nehověl a moc tomu nerozuměl. A byla tam i nějaká jízda přes čerstvě zorané pole nebo přes hromady klád v nestřízlivém stavu řidiče atd. Jedině jednou tatra nevyjela, když otec zacoufal jednou stranou do  vykopaného příkopu a tatrovka zůstala viset na břiše s koly ve vzduchu. Dodnes mám otci trochu za zlé, že ji nakonec prodal za tři tisíce, když jsme potřebovali uvolnit garáž a nenechal ji stát někde pod plachtou na zahradě do doby, kdy by se z napůl nepojízdného vraku stal žádaný veterán.

JAB 4.11.2006 5:41

Prima a prima.

:-)R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^Prostě prima.

68 4.11.2006 5:31

Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.

Ale zřejmě se v padesátých letech Vaše rodina pohybovala v poněkud rozdílném prostředí, než většina normálních lidí.

honzak 4.11.2006 6:36

Re: Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.

je-li rok 1957 padeaátými léty, tak se musím autora zastat. V té době jsem při sobotních cestách ze školy měl možnost sledovat několik podobných rodin, které na Kodaňské ulici startovaly svoje předválečné automobily a odjížděly z Prahy. Podle mého odhadu mělo automobil asi 10% rodin, pravda vesměs 20 let starý.

Autor 4.11.2006 10:00

Re: Re: Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.

Vážený pane, děkuji Vám za vlídná slova, která jste našel pro můj příběh. Naše rodina se skutečně nevymykala průměru, protože otec dělal sám, matka byla doma a byly jsme tři děti. Za Pikolu dal 53000.-, ale protože to byl takový zvláštní úsek mého života, popsané události se staly přesně tak, jak jsem je popsal. Podle stejné zásady píši zatím všechny své ostaní články.

                                                                         S úctou   Autor

Hacker Rudolf 4.11.2006 10:59

Re: Re: Re: Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.

Perfektní článek, moc dík;-)

Autor 4.11.2006 15:16

Re: Re: Re: Re: Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.

Pane Hackere, děkuji za ocenění. Svými články z různých oblastí mého života bych chtěl čtenářům přinést trochu pohody a hlavně se snažím, aby tam bylo jen to, co jsem skutečně zažil a to hlavně v minulých letech, o nichž mnozí moc neví. O tom bude i můj příští článek Jak jsem v pěti letech málem zachránil životy lidí.

                                                                             S úctou Autor :-)

68 4.11.2006 19:11

Re: Re: Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.

Ne. 1951 a výš.