22.7.2019 | Svátek má Magdaléna



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


VZPOMÍNKA: Praga Piccolo a naše rodina



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 26, poslední: 6.11.2006 9:38, přehled diskusí

Tak to je počteníčko . . . těším se na další.:
Autor: J. G. Pašek Datum: 5.11.2006 18:15

Pane Boudný, která z těch aut je to Praga Piccolo?

http://contipromotor.cz/wp-content/plugins/iimage-gallery.php?idpost=27&idg=2&idi=9

Myslím si, že jsem si našel odpověď . . . .:
Autor: J. G. Pašek Datum: 5.11.2006 18:30

http://www.ritzsite.net/Loo1999/13_Loo99.htm

Re: Tak to je počteníčko . . . těším se na další.:
Autor: Autor Datum: 6.11.2006 8:05

Vážený pane, děkuji za Vaše slova ocenění. Druhý díl Pikoly vyjde následně.

                                                                              S úctou  Autor

jeste pridam taky jednu s benzinem:
Autor: tich@dohoda Datum: 5.11.2006 10:45

jsem "zajic" takze z jine doby. Kamaradi si koupili starou "oktavku" , nekdy kolem roku 1977 /za 3 tisice/ a benzin "nakupovali" od sovetskych okupantu, tedy vojaku Rude armady, smenou za lahev jablecneho vina zvaneho jabcak dostali 20 l benzinu. Byl to nizkooktanovy tusim 76 oktanu benzin, ale pro tu oktavku to stacilo. To jsem ovsem ja nevedel , jednou jim mila oktavka vypovedela poslusnost a oni me pozadali o odvoz na zabavu do vesnice cca 15 km vzdalene, za odvoz nabili 20 l benzinu, coz byla tehda dobra "cena" . Tak ze jsem je svou  S 100 odvezl a dostal 20 litru "benalu" i s kanystrem, ten jsem vozil v kufru nekolik mesicu , az do momentu, kdy jsem zjistl, ze jedu na reservu a benzinky tehda nebyvaly otevrene jako dnes. Tak jsem  cca 10 l toho benzinu nalil do nadrze. Po chvli jizdy uz jsem nevidel ve zpet. zrcatku za sebe, jen husty dym z vyfuku, trhava jizda, poskakovani. Dojel jsem k prvni otevrene pumpe a docepoval do plne "supr", tim narededim se to jakz takz spravilo. Ale v te "oktavce" jim  udajne ta 76'ka benzin fugovalal docela dobre :-)

Re: jeste pridam taky jednu s benzinem:
Autor: MF Datum: 6.11.2006 7:59

Tenhle žlutý benzin jsem dostal od kamaráda a jezdil jsem s ním polským Fiatem. Smrdělo to, výkon nic moc ale jelo to.

vy jste pane autore nebyvalym osvezenim Psa , tedy vase clanky, nebo spise vypraveni mam moc rad:
Autor: tich@dohoda Datum: 5.11.2006 10:20

Dost mi to pripomina dobu, kdy jsem jako mladik "kamaradil" s panem jmenem Petrecek, mel spoustu prihod a dokazal je podobne jako vy docela zajimave vypravet. Takze dekuji a tesim se na dalsi vypraveni. :-)

Poděkování:
Autor: Vítek Datum: 5.11.2006 8:52

Pane autore,

díky za vzpomínku na "naše motoristické začátky". Moji rodiče na přelomu čtyřicátývh a padesátých let vlastnili Škodu Populár a zážitky si dodatečně vybavuji velmi podobně. Díky moc.

Praga Piccola me zlomila:
Autor: pazba Datum: 5.11.2006 0:10

Obycejne ctu politiku ale nejak jsem se zatoulal a klopytl a hle najednou vidim povidku o Piccole ( ktera tez byla v nasi garazi v 50tych letech, Spartak prisel potom ).  Malo kdy se rozrechtam kdyz neco jen tak ctu, ale tohle byl trhak. Protoze mi to pripomelo detska leta v Ceskem Krumlove a ty strasti muj otec a matka ( pozdeji profesionalni ridicka trolejbusu pro DP v CB ) meli kdyz s tou klikou litali kolem "pikoly". Diky mockrat za zpestreni meho sobotniho vecera v Atlante.

Re: Praga Piccola me zlomila:
Autor: Autor Datum: 5.11.2006 8:32

Vážený pane, upřímně Vám děkuji za Vaše slova, protože já jsem si myslel, že kolem Pikoly, kterou někdo vlastnil musely být zážitky vždycky. 

                                                      S úctou a pozdravem do Atlanty   Autor

Pozdrav od spřízněné duše.:
Autor: AeroKarel Datum: 4.11.2006 23:00

Táta sice měl v padesátých nového Wartburga 311, já jsem ale od roku 1976 do roku 1987 používal jako jediné své vozidlo Aerovku 18 HP cinkáč. V roce 1987 jsem zmodernizoval vozový park koupí Felicie ........

Zážitků nepočítaně !

Těžkej život v padesátejch :
Autor: Vadí/nevadí Datum: 5.11.2006 7:31

Kadle, tvý příspěvky tady neoplývaj zrovna velkou láskou ke komunistům.  Jistě si musel dřít bídu, možná přímo ukradený dětství, když  pan otec si pořídil novýho Wartburga, v padesátejch.  Ale asi dostal poukaz, ne?

    

Prominte pane Boudný, :
Autor: 68 Datum: 4.11.2006 19:15

jestli jsem se velice mýlil v posouzení Vaší situace v těch letech. Jsem opravdu v některých případech nechutný cynik. Ale. Mně opravdu v mé poznámce nešlo o nějaké vlastnictví starého, ojetého autíčka. Režim byl v takových případech velkorysý, shovívavý.  Bylo by však poněkud obsáhlé, nějaké moje vysvětlování toho, co jsem vlastně svou poznámkou měl na mysli a proč. (Ale nemělo by to být příliš těžké pro čtenáře z Vašeho textu uhodnout. Nebo odhadnout.) Tedy ještě jednou, nijak jsem nemínil podezřívavě odsuzovat vlastnictví onoho autíčka v té době 1951… Prominte.

Re: Prominte pane Boudný, :
Autor: Autor Datum: 6.11.2006 9:38

Vážený pane,

                            prohlédl jsem si teď reakce a našel Vaši omluvu. Velmi si vážím lidí, kteří jsou ochotni někomu říci promiň. Svědčí to o velikosti člověka a rozhodně si nemyslím, že jste cynik, ale jeden z mála lidí, kterému stojí za to se omluvit.       S úctou  Autor 

na konci 50.let:
Autor: bruner Datum: 4.11.2006 13:02

měl strýc nádhernou mašinu, Škodovku, směkkým polstrováním a s blinkry ve formě ručičky co mávaly při odbočování a co hlavně, bylo to léčivé auto.Jak? Inu jeli jsme se strýcem a ještě s kamarádem, oba 11 letí hoši. Kamarád však již několik dní nemohl na velkou a každý pohyb ho bolel. Jen při malém náznaku, že "by to šlo" se stavělo a mladík hup do příkopu. Stejně nic a byl pořád bledý. Po několika marných zastaveních , když už chtěl nastoupit, tak strýc dup na plyn a popojel. V mladém hrklo, zapomněl na strasti a přidal. Strýc taky a zoufalý mlaďoch nechtěl zůstat pozadu a už běžel tryskem. Najednou zmizel. Chvíli jsme čekali a tu se z příkopu vybatolil, od námahy celý červený, ale šťastný klučina. A kolikrát mi říkal, že tak slastný pocit, když dosedl do měkkých polstrovaných sedaček snad nezažil ani v budoucnu, již jako ženatý a jiné slasti praktikující muž.

Re: na konci 50.let:
Autor: 68 Datum: 4.11.2006 20:29

Nečetl jsem to celé, ale všiml jsem si v textu toho  "...Najednou zmizel..." Proboha kdo? Strýc? To se ale v těch letech stávalo, no.

Re: Re: na konci 50.let:
Autor: bruner Datum: 4.11.2006 22:27

ani nevíte, jak jste mě potěšil, že právě vy jste to nečetl celé

Re: na konci 50.let:
Autor: cipísek Datum: 5.11.2006 18:14

Čímž hoch potvrdil jedno (jiho)české přísloví,že jedno vys*ání je lepší než poloviční soulož.

U nás později:
Autor: R Datum: 4.11.2006 7:41

No, u nás ve vesnici na severní Moravě ten stav, kdy 5 - 10 % rodin mělo nějaké staré auto z druhé ruky nastal na konci 60 a v 70 letech. Taky díky tomu jsem si v dětství krásně zasáňkoval, neboť  komunisté po roku 1970 u nás krásně vyasfaltovali všechny cesty včetně těch v kopcích a sníh občas protáhli traktorem, ale jezdilo a škvároval se trvale jen hlavní průtah přes vesnici, aby mohly jezdit autobusy s lidmi do práce a náklaďáky pro fabriky. Soukromá auta v zimě až na výjimky stály v garážích, takže všechny ty vedlejší silnice na svazích byly v zimě permanentní sáňkařské dráhy. To bylo v zimě sáňkování od rána do večera až jen za svitu pouličního osvětlení To trvalo asi 10 let, okolo roku 1980 už začali lidi jezdit soukromými auty i v zimě a ty krásné sáńkařské dráhy se začaly škvárovat a solit.

Re: U nás později:
Autor: R Datum: 4.11.2006 7:58

Jinak naše první auto byla v letech cca 1970 až 78 stará tatrovka tuším 57 C vyrobená v roce 1948. Taky pamatuji natáčení klikou, taky pamatuji amatérské opravy, u nás to bylo hodně opravování děr ve výfukovém potrubí azbestovým plátnem a drátem i nefunkční přístrojovou desku kromě jediného zeleného světýlka, které signalizovalo, že se nedobíjí  baterie. Asi i díky konstrukci stavěné na hrubší zacházení jsme vždy dojeli do garáže, neb otec taky autům nehověl a moc tomu nerozuměl. A byla tam i nějaká jízda přes čerstvě zorané pole nebo přes hromady klád v nestřízlivém stavu řidiče atd. Jedině jednou tatra nevyjela, když otec zacoufal jednou stranou do  vykopaného příkopu a tatrovka zůstala viset na břiše s koly ve vzduchu. Dodnes mám otci trochu za zlé, že ji nakonec prodal za tři tisíce, když jsme potřebovali uvolnit garáž a nenechal ji stát někde pod plachtou na zahradě do doby, kdy by se z napůl nepojízdného vraku stal žádaný veterán.

Prima a prima.:
Autor: JAB Datum: 4.11.2006 5:41

:-)R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^Prostě prima.

Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.:
Autor: 68 Datum: 4.11.2006 5:31

Ale zřejmě se v padesátých letech Vaše rodina pohybovala v poněkud rozdílném prostředí, než většina normálních lidí.

Re: Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.:
Autor: honzak Datum: 4.11.2006 6:36

je-li rok 1957 padeaátými léty, tak se musím autora zastat. V té době jsem při sobotních cestách ze školy měl možnost sledovat několik podobných rodin, které na Kodaňské ulici startovaly svoje předválečné automobily a odjížděly z Prahy. Podle mého odhadu mělo automobil asi 10% rodin, pravda vesměs 20 let starý.

Re: Re: Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.:
Autor: Autor Datum: 4.11.2006 10:00

Vážený pane, děkuji Vám za vlídná slova, která jste našel pro můj příběh. Naše rodina se skutečně nevymykala průměru, protože otec dělal sám, matka byla doma a byly jsme tři děti. Za Pikolu dal 53000.-, ale protože to byl takový zvláštní úsek mého života, popsané události se staly přesně tak, jak jsem je popsal. Podle stejné zásady píši zatím všechny své ostaní články.

                                                                         S úctou   Autor

Re: Re: Re: Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.:
Autor: Hacker Rudolf Datum: 4.11.2006 10:59

Perfektní článek, moc dík;-)

Re: Re: Re: Re: Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.:
Autor: Autor Datum: 4.11.2006 15:16

Pane Hackere, děkuji za ocenění. Svými články z různých oblastí mého života bych chtěl čtenářům přinést trochu pohody a hlavně se snažím, aby tam bylo jen to, co jsem skutečně zažil a to hlavně v minulých letech, o nichž mnozí moc neví. O tom bude i můj příští článek Jak jsem v pěti letech málem zachránil životy lidí.

                                                                             S úctou Autor :-)

Re: Re: Zajímavé po motoristické stránce. Hezké, milé vzpomínky.:
Autor: 68 Datum: 4.11.2006 19:11

Ne. 1951 a výš.