16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
holkaaa 2.1.2009 17:15

Smileeeeeee

:-D:-P;-P;-D8-o>-!R^V

LiBaiMing 13.10.2006 12:57

Pane Ulči, zajímal by Vás názor předního britského generála?

Tak tedy prosím, je zde:http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=410163&in_page_id=1770&ico=Homepage&icl=TabModule&icc=NEWS&ct=5

Auiam 12.10.2006 22:24

Rules of engagement

Taktez doporucuji Rules of engagement od plk. Tima Collinse, velitele irskych paraganu.   

EmillXX 12.10.2006 21:47

Kopretino, roku 1967 to nebyla preventivní válka, Izrael

neměl jinou možnost než bojovat. President Násir tehdÿ řekl asi týden před Izraelským útokem tuto větu: "Izrael nemůže současnou totální mobilizaci vydržet déle než 14 dní. Musí buď udeřit nebo se zhroutit." Tuto větu najdeta v RUDÉM PRÁVU z přelomu května a června.

Bezprostředním viníkem války byla Sýrie, která vystupňovala konflikty, došlo k leteckým bojům, Syrie ztratila 6 stíhaček. President Násir požádal OSN o stažení mírových sil ze Sinaje a U Thant (generální tajemním OSN) mu VYHOVĚL. Načež jordánský král Hussain (tentýž, který později zlikvidoval OOP v Jordánsku) letěl do Egypta uzavřít spojenectví. A logika války prostě říkala, že Izrael NEMŮŽE čekat, až ho napadnou. A byl tu tuším i legální důvod, uzavření přístupu k Rudému moři. 

Mimochodem, za Ion Kipůrské váky, kdy muži v Izraeli museli nastoupit do armády je v některých oblastech (např. v dopravě) nahradili zahraniční TURISTÉ, kteří to šli dělat jako dobrovolníci.

Mimochodem, kdyby Izrael tak hloupě neslavil dle náboženských předpisů (nefungoval ani rozhlas), dokázal by reagovat rychleji.

kopretina 13.10.2006 9:00

Re: Kopretino, roku 1967 to nebyla preventivní válka, Izrael

Celkem souhlasím, Izrael musel jednozanečně bojovat (v řadě knihách je to líčen jako preventivní úder), jinak by byl zničen. Nicméně otázka oslavy Jom-Kipur je složitá, každý Izraelec (i sekularizovaný) ji slaví, je to nejdůležitější židovský svátek, to je jako kdyby křesťané neměli slavit Vánoce či Velikonoce. A Izrael se snaží zachovat jednotu mezi náboženskými a sekupárními Izraelci.

EmillXX 13.10.2006 9:27

Kopretino, to je nevýhoda poměrného volebního systému,

když náboženské strany protlačí zastavení vysílání rozhlasu a televize v situaci, kdy přežití Izraele záviselo do značné míry na rychlosti reakce. Jistou náhradou byla existence sirén, jejichž houkání vyhlašovalo poplach.

Nevím, zda to víte, ale v 50 letech se v ČSR zaváděl dotovaný rozhlas po drátě (při existenci normálního rozhlasu). Důvody byly čistě vojenské, ač se o tom samozřejmě nepsalo.

kopretina 13.10.2006 13:40

Re: Emile, to je pravda poměrný volební systém je velký problém všude.

To je pravda, poměrný colební systém je neštěstí pro každý stát, který je má. No a Goldu Mairovou jomkipurská válka stála politickou kariéru, protože byla viněna právě z nereakce (nebo chabé reakce), Izrael byl zaskočen, těžce bojoval, měl to nahnuté, Egypt a Sýrie měla zpoustu tanků ze SSSR, Izrael opustila Francie (již r.1967, tak jak Frantíci kopli do zadku ČSR r.1938, tak odkopli Izrael)m Izrael koupil tanky a moderní vojienskou techniku od USA a podařilo se mu obrátit válku, nakonec na naléhání Kissingera přistoupil Izrael na uzavření příměří s Egyptem. To, že Egypt zaskočil Izrael (tím si u svých lidí polepšil, když utrpěl totální porážku v šestidenní válce), tak tahle situace vedla Sadata k návštěvě Jeruzaléma a Knesétu r.1977 a uyavření mírových smluv v Camp-Davidu v letech 1978-79, smlouva uzavíral tzv. jestřáb  Begin.  

VLK 13.10.2006 16:05

Re: Re: Emile, to je pravda poměrný volební systém je velký problém všude.

Kopretino, jste tu jeste? Jdete se podivat na ten clanek o kuriozitach a vysvetlete jim tam prosim co je to soucasna archeologie.

kopretina 13.10.2006 19:48

Re: Re: Re: Emile, to je pravda poměrný volební systém je velký problém všude.

Jela jsem vlakem z koleji domu, proto jsem Vám neodpověděla. Mrknu se na Váš odkaz.A jestli budu vědět, tak jsem jim to pokusím vysvětlit.

redneck Mike 12.10.2006 19:10

A jenom velice zhruba,

jak novinari dle vlastnich slov k tomuto cislu dosli - to je skoro vtip, kdyby se nejednalo o tak vaznou zalezitost:

 Reporteri se poptali ve 2000 nahodne vybranych domacnosti, kolik clenu techto domacnosti zemrelo za uvedene obdobi a prumer vynasobili poctem domacnosti v Iraku. Tento postup reporteri sami uvadeji.

quetzal 12.10.2006 19:49

Re: A jenom velice zhruba,

si delate srandu, ze jo? 8-o 

redneck Mike 12.10.2006 20:31

Re: Re: A jenom velice zhruba,

 Nedelam, a zrovna jsem zaslechl v radiu irackeho ministra ptat se,  kde jsou vsechna ta tela pohrbena...

  Samozrejme, ze je valka tragedie bez ohledu jestli zahyne 10 nebo 1000 nebo milion nevinnych lidi. Bez ohledu jestli podporuji americkou akci v Iraku nebo jsem proti - ptam se komu takoveto dezinformace slouzi a proc jsou vubec vypousteny i pres to, ze se reporteri svym postupem netaji 

redneck Mike 12.10.2006 18:08

Omyl?

 Cituji:       Kde se stala chyba?:

Autor: Milan IP: 212.111.5.xxx Datum: 12.10.2006 12:59

Od začátku války v Iráku zahynulo dle amerických a iráckých zdravotníků více než 650 000 iráckých civilistů (zdroj: dnešní Hospodářské noviny odvolávající se na agenturu AFP). Nedivím se, že pan Ulč je pesimista. Kde se jenom stala ta chyba?     Konec citace.

 Podle AFP, ne, ze zahynulo 655 000 Iracanu, ale celkove zemrelo od zacatku valky..., vcetne tech co zemreli starim ci na nemoce. V dnesnim Psovi se podobna dezinformace jako je ta od Milana objevila jiz v nekolika diskuzich.

 I kdyz pomineme to, jak diletansky bylo scitani provedeno (a ti, kteri tady ten report citovali to urcite vedi) a kym bylo provadeno tak toto cislo vypada uplne jinak, jestlize zahrnuje i vsechna umrti prirozenou cestou. Kolik asi tak muze mit zhruba 40 mil. populace statu s velmi spatnou zdravotni a socialni peci umrtnost za tri a  pul roku?

J.G. Pašek 12.10.2006 18:43

Realistický obětí civilistů je 40-50 tisíc a v to počítaje nábořenské mohamedán na mohamedána oběti . . .

Kéž by to byla pravda 650 tisíc, protože to by už dávno skončily ty jejich mohamedán na mohamedána vraždy . . . . . a hlavy jim vychladly.

MaR 12.10.2006 18:49

Re: Omyl?

Úmrtnost v ČR je 120k osob ročně. tj tímto odhadem musí být v Iráku minimálně 480k mrtvých ročně, špatné zdravotnictví -> řekněme 600-800k ročně... Nevim nějak mi vaše argumentace nesedí. Nicméně 650k mrtvých civilistů v souvislosti s válkou a okupací je pravděpodobně stejně nadsazené číslo.

redneck Mike 12.10.2006 19:03

Re: Re: Omyl?

No, prave, MaRe..., vzdyt' to melduju :-)...., Milana jsem citoval... 

MaR 12.10.2006 22:17

Re: Re: Re: Omyl?

Jo pardon, je to v podstatě odpověď Milanovi :)

redneck Mike 12.10.2006 20:21

Re: Re: Omyl?

 Ano, mate pravdu, spravne je podle "reportu" o 655k  mrtvych vice, vcetne prirozenych umrti nez za stejne casove obdobi pred valkou...

Hledajíci 12.10.2006 18:00

Jak USA koncerny pomáhaly vytvořit Hitlerovu 3. Říši

V mnoha diskusích na českých internetových novinách se vždy vyskytnou komentátoři prohlašujíci, že USA již dvakrát osvobodily Evropu a proto jim musí být Evropané vděční.

 

K tomu dodávám následujíci :  Dědečkové dnešního Mr.President George W.Bush, to je pánové Prescot Bush a George Herbert Walker představitelé Union Banking Corporation UBC, spolu s německým bankéřem Fritz Thyssen podporovali Hitlera před jeho a po jeho nástupu k moci, to je od roku 1923 do roku 1942. Podporovali ho miliony US Dollars, dodávkami válečného  materiálu a technickými dokumenty, které ani USA neměli k dispozici. S nimi spolupracovaly firmy jako Standard Oil, General Motors a Chase Bank.

Tito pánove byli podílníky německých firem Consolidated Silesian Steel Corporation a Upper Silesian Coal and Steel Company. Po okupaci Polska byli tyto dvě společnosti sloučeny v Consolidated Silesian Steel Corporation umístěné v blízkosti polského města Oswiecim, v jedné polské oblasti bohaté na suroviny. V této oblasti založil Hitler nechvalně známy Konzentrazionlager Auschwitz. USA firmy  tedy vidělávaly i na otrocké práci vězňů v Auschwitz. Peníze Nesmrdí.  ---- V 1983 vydal New York Times reporter Charles Higham  knihu “Trading With The Enemy; The Nazi American Money Plot 1933-1949”, ve které dokonce tvrdí, že USA vláda o tom věděla a tuto činnost jim vědomě ulehčovala. --- 6 dní po útoku na Pearl Harbour a vstupu USA do WW2 podepsal tehdejši Mr.President Franklin D. Roosevelt, Secretary of the Treasury Henry Morgenthau a US Attorney General Francis Biddle tak zvaný “The Trading With The Enemy Act”. Činnost Prescot Bush a spol byla ale zastavena teprve 20.řijna 1942, kdy jim byly zabaveny akcie UBC. --- V lednu 1939 udělily media Váženému kancléři 3. Říše panu Adolfu Hitlerovi (tak byl Hitler v tehdejšim tisku nazýván)  titul “Muž Roku 1938”. 

MaR 12.10.2006 18:37

Re: Jak USA koncerny pomáhaly vytvořit Hitlerovu 3. Říši

Člověče vy tady mícháte jabka s hruškama, některé domněky (např spojení CSSC s Bushem nebylo prokázáno) jsou ihned fakta... Navíc byly to Thyssenovi peníze, které investoval v USA, Trading with enemy act je z roku 1917 a byl pouze aplikován po odhalení původu peněz, jež pomáhali zmínění dva spravovat. Co věděli, jaký byl jejich morální kredit - těžko říct. Co je ale jisté - vůbec to nelze použít jako protiargument osvobození Evropy.

J.G. Pašek 12.10.2006 18:39

Chlapče, lepíš tady tvoje staré okopírované bludy . . . .

Ano Hitler byl r. 1938 TIME muž roku, ale je tam vyobrazen coby šajstr, podvodník a lhář . . . . . což jsi Haladine také ty. 

Papouch 12.10.2006 18:53

Re: Jak USA koncerny pomáhaly vytvořit Hitlerovu 3. Říši

Do konce roku 1941 Nemecko nebylo ve valecnem stavu s USA  a i v roce 1942 byl valecny stav vicemne formalni (na rozdil od Japonska). Ciste technicky byla po roce 1940 jakakoli  vyznamnejsi spoluprace stejne prakticky vyloucena.

V roce 1938 byl Vudce legitimni predstavitel statu jako kazdy jiny a vyhlazovani Zidu se konalo daleko pozdeji.

Na nucene praci veznu neni nic spatneho, Rusko, Cina i dalsi zeme ji pouzivaji dodnes.

Takze co bylo spatne?

EmillXX 12.10.2006 22:05

není to přesné, USA byly opravdu až do 11. 12. 1941,

když Hitler vyhlásil válku USA!! v Evropě formálně neutrální, nicméně podpora Británii byla už roku 1940 značná. Také to vedlo Hitlera k tomu, že Američanům vyhlásil válku čímž "zjednodušil situaci ve svůj neprospěch." Rok 1942 - bez amerických lodí by se Británie položila, přesto Němci za tento rok stihli potopit tolik dopravních lodí, kolik Američané dokázali postavit. A koncem roku 1942 se americká vojska vylodila v severní Africe.

quetzal 12.10.2006 18:57

hledající, jednou ze základních vlastností přesného uvažování je spojovat

jevy, které spolu skutečně (příčinně) souvisejí.

Vy vedle sebe kladete neoddiskutovatelnou skutečnost, že USA několikrát zachránily Evropu a obchodní aktivity amerických korporací. Jak tyhle dvě věci souvisí - to je jasné asi jen vám? Podle téhle logiky lze obvinit ČSR, že tyje z otrocké dětské práce na afrických kakaovníkých plantážích, protože se tam jistý Kraus pokusil založit nějaký kakaový podnik. :-/

Obchodníci budou vždycky obchodovat s každým, kdo jim zaplatí - pokud jim jasně nevymezíte kudy cesta nevede. Sověti dodávali Německu obilí a suroviny až do svého napadení - znamená to snad, že vědomě SSSR připravoval invazi na své vlastní území?

J.G. Pašek 12.10.2006 19:13

Re: hledající, jednou ze základních vlastností přesného uvažování je spojovat

A Stalin do posledního dne 1941 nechal německé Luftwaffe piloty tajně cvičit v Rusku, protože Německo mělo bitevní a útočné Luftwaffe přísně zakázáno vlastnit Versailskou Dohodou . . . .  jak víme Báťuška se podělil s Hitlerem o Polsko a jak se Hitler Stalinovi zavděčil? 20 miliónů kaput ruského obyvatelstva . . . .

EmillXX 12.10.2006 21:57

Pane Pašku, spolupráce Německa a SSSR začala dávno

PŘED nástupem Hitlera k moci a sám Lenin se chopil moci s německou podporou. V roce 1941 už Hitler dávno nemusel cvičit své letce v SSSR, nicméně vojenská a hospodářská spolupráce Německa a SSSR skutečně skončila až 22.6.1941. Řada sovětských agresivních akcí v letech 1939-1941 byla umožněna paktem Molotov - Ribbentrop (zabrání půlky Polska, Besarábie, pobaltských zemí, agrese proti Finsku (finský odpor ovšem Stalinovu situaci značně zkomplikoval).

Sowfiw 12.10.2006 16:01

Jak tak koukam, vyrusta nam tu nova Juchelka, tenhle mapacorp.

mapacorp 12.10.2006 16:30

Re: Jak tak koukam, vyrusta nam tu nova Juchelka, tenhle mapacorp.

Dobry muzi,

    Kdyz neumite poradne cist, proc prispivate do PSA ? Je to skutecne pozoruhodne, clovek ktery neumi cist umi trochu psat. Budete asi takovy zvlastni fenomen vhodny ke studiu lekarskymi specialisty.

    Jinak, s zadnym promuslimskym hlupakem nemam nic spolecneho. Ziju v Evrope a branim svoje zajmy : tedy zajem Evropy. Stejne tak jako mnozi jini zde brani zajmy USA, ci Izraele . Co se tyce valky jako principu - pripada mi nenormalni ji obhajovat. Kdyz valci jakesi cizi mocnosti a ja jim mam platit a agrese schvalovat, pripada mi to prinejmensim smesne. Pokud jde o obranu Evropy a mych zajmu - je to neco jineho a jsem pro. Jak jsem to zde jiz psal, nesouhlasim s politiky kteri me maji reprezentovat. Neverim, ze se s nejakym musulmanem muze nekdo domluvit a cekat ze tento umluvu dodrzi. Jsem pro jejich odsun, stejne jako pro vykazani Ameriky a Ciny ci Rusu do jejich vlastni zajmove sfery, tedy daleko od te nasi. A kdyz bude potreba se o to s vyse zminenymi poprat, udelam to, protoze je to v mem zajmu a v zajmu deti ( evropskeho puvodu ).

    Pro hlupaky vaseho razeni jsem zrejme fasista - s komunismem to uz na me zkouseli a nevyslo to - protoze pokud nekdo nesouhlasi ostatnimi multipolarnimi mocnostmi a jejich politikou : Je bud commie, nebo zaruceny fasista.

    Pro vsechny ostatni, bojuji za holy zivot, nase deti nam totiz jednou predlozi ucet. Co jim potom rekneme ? Ze jsme to zase projeli, sklonili hlavu a nechali se sezrat ? Stejne jako my budeme muset predlozit ucet generaci, ktera bude ted muset odejit od moci v Evrope - a nebude to nijak slavne !

quetzal 12.10.2006 17:16

Mily mapacorpe, vas antiami postoj je fakt smesny,

USA zas a znovu za Evropu taha horke kastany z ohne, kdyz si Evropske "mocnosti" nadelaji do kalhot a dela to prubezne i jinde; jina vec je, ze ne vzdy se ji to dari.

Pro poradek maly vycet - 1. svetova (i kdyz tam to nebylo tak kriticke), 2. svetova - bez USA byste nyni diskutoval v nejake zemljance za Uralem (to v lepsim pripade), studena valka - bez US kontingentu v Evrope a US nuklearniho odstraseni (deterrent) by SSSR spolkl zapadni evropu jako malinu (styska se vam snad po policejnim state?). Dodnes hraji US jednotky a bezpecnostni zaruky dulezitou roli pro ochranu demokracie poruznu ve svete - Taiwan, Jizni Korea napriklad.

Chapu, ze vam vadi, ze Evropa je tak slaba, ze se nedokaze postarat sama o sebe. Me to taky sere. Nenavisti k USA si ale Evropane moc nepomuzou. Dokud nebudou ekonomicky a vojensky alespon srovnatelne silne jako USA, Rusko,  tak  bude Evropa hrat druhe housle. A ucet vam nepredlozi vase deti, ale ten kdo Evropu v globalni valce o vliv a moc porazi. A vy budete platit.

mapacorp 12.10.2006 19:29

Re: Mily mapacorpe, vas antiami postoj je fakt smesny,

Drahy kvakale,

    Neplette se do zalezitosti Evropy, kterym nerozumite a po kterych vam jedno k druhemu nic neni. Pripravte si radeji penezenku k zaplaceni uctu po prohrane americke valce na strednim vychode. Verte tomu, ze to jen tak nezaplatite. Nechte nas zit a vase rozumy si hlidejte pro sebe.

    Dekuji.