19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
sara 2.11.2006 0:30

Re: Nejasnosti

Nesmysl. Nazaret existoval stovky, tisíce let před Ježíšem - každé místo, kde byl pramen, bylo v Izraeli odjakživa obydlené. Tohle máte z oficiálních stránek města Nazaret: Nazareth is an old city dipping its roots in the

unknowns of the history, its one of the oldest places where humanity found

towns. We stand helpless to determin the exact time when

the first settlement was found in nazareth, since historical studies cant give

clear answers.

sara 2.11.2006 0:25

Re: Re: Merovingianci?

Nepropaguje. Jenom se tak tváří, aby módně pošťuchovala katolíky. Je to pitomost.

tea 2.11.2006 0:10

Re: Re: Re: Jedna věc byla zajímavá

No je, ale komu není shůry dáno...

Já toho Browna vůbec nemohla číst. Přišlo mi to celé tak nějak dannikenovské, ale těm svým teoriím snad věřil. Brownovi jde o prachy. A s těmi "duchovními" thrillery se teď roztrhl pytel, tzv.Ježíšovy potomky už jsem taky viděla v pár filmech. Dejte pokoj!

pepaknap 19.9.2006 21:41

Svatý grál

Bestseller poslední doby Šifra mistra Leonarda znovu rozvířil diskuze okolo skutečné historie Ježíše, o jeho případných potomcích, o roli Máří Magdalény ap. Jednou z prvních seriózních publikací na toto téma byla v roce 1996 kniha Laurence Gardnera Bloodline of the Holy Grail (v češtině Svatý Grál, Volvox Globátor 1999). Jako renomovaný historik, archivář a genealog shromáždil velké množství zajímavých a přesvědčivých informací. Tento článek je překladem výběru z jeho zajímavé přednášky o této knize z roku 1997. Nerozhodl jsem se napsat knihu. Stalo se to. Vzniklo to ze skutečnosti, že jsem byl posledních deset let oficiálním historikem a nezávislým genealogem (zpracovatelem rodokmenů) 33 královských rodin. Stalo se to proto, že jsem během této doby dokumentoval důkazy o historii těchto královských rodin a jejich šlechtických odnoží a zpracovával rytířské archívy těchto šlechtických a nezávislých rodin.

tady je odkaz: http://www.matrix-2001.cz/v2/default.aspx?aid=1539

Freimos 14.9.2006 21:15

Vy si zjevně pletete Šifru se Svatým Grálem :)))))

Jistě Šifru ML je možné srovnávat s Kapitánem Nemo, obojí je beletrie. Svatý krev a Svatá Grál beletrií v žádném případě není. Hraje si na literaturu faktu, ale je to spíše takový Erich von Däniken.

ptakopysk barbar 13.9.2006 16:10

Re: Svatý Grál

no podle vašeho vysvětlení např. Maorové našli svatý grál už dávno...

Alk 13.9.2006 11:59

Nejasnosti

Knihu jsem nčetla, ale když narážíte na nejasnosti, tak vám tu jednu přidám:

Ježíš byl zván Nazaretský. Tedy podle výkladů a v Bibil to je také tak údajně pocházel z Nazaretu. Jenže osada Nazaret vznikla až v roce 60 n.l. Jak to tedy bylo?

Je toho mnohem víc - na internetu najdete spoustu zdrojů, kde je spousta záhad spojených s tímto příběhem a tohle je jedna z věcí, ve kterých se schodují. Druhá věc v podstatě potvrzuje děj této knihy. Kdo ví jak to tenkrát bylo a kdo lže a kdo jen tu lež nevědomky opakuje. Spousta věci v bibli je jen zkomolený překlad, kdy vyjde něco jiného, než bylo původně napsané ve svitcích - príklad virgo a virgo intacta. Se jménem Marie se pojí jen slovo virgo a to je něco úplně jiného, než virgo intacta.

PeS 12.9.2006 23:26

Vážení,

trochu tolerance, prosím. Takovej Karl May si taky všechno vymyslel a

kolik generací mu to už sežralo i s navijákem. Scifi je holt scifi,

kdybychom to brali vážně, tak jsme v roce 2001 měli být na Saturnově

orbitě a Měsíc měl být osídlen... Zatímco jsme kde? Ano, přesně tam.

Jak 3 zlatý rybičky...

PeS 12.9.2006 23:24

Vážení,

trochu tolerance, prosím. Takovej Karl May si taky všechno vymyslel a kolik generací mu to už sežralo i s navijákem. Scifi je holt scifi, kdybychom to brali vážně, tak jsme v roce 2001 měli být na Saturnově orbitě a Měsíc měl být osídlen... Zatímco jsme kde? Ano, přesně tam. Jak 3 zlatý rybičky...

Patron Divný 12.9.2006 22:15

Re: Přání je otcem myšlenky

Další, kdo si plete beletrii s historickou literaturou. "Důkazy chybí."

Myslíte, že např. Verne se snažil podat nějaké "důkazy", že opravdu

existoval kapitán Nemo?

Patron Divný 12.9.2006 22:05

Re: Přání je otcem myšlenky

Další, kdo si plete beletrii s historickou literaturou. "Důkazy chybí." Myslíte, že např. Verne se snažil podat nějaké "důkazy", že opravdu existoval kapitán Nemo?

Freimos 12.9.2006 20:29

Přání je otcem myšlenky

Šifra M.L. a následný film si jenom obratně vypůjčují některá zajímavá fakta z knihy Svatá krev a svatý grál a v porovnání s tím co napsal U. Eco (např. Foucoltovo kyvadlo) je to naprosto slabý odvar.  

S.K.a S.G. sice stojí za přečtení, ale mají jednu zásadní chybu: opírají se o svědectví resp. dokumenty od Pierre Plantarda, což je usvědčený podvodník s kriminální minulostí. Když byl s tímto konfrontován jeden z autorů (tuším to byl Baigent) tak prohlásil: "Není důležité, jestli se to stalo, ale, že se to mohlo stát" :-/

Jinak je v knize nepochybně mnoho zajímavých souvislostí a spekulací, ale důkazy chybí. ;-(

Jiří S. 12.9.2006 19:33

Re: Re: Re: Možná, že je Brown inteligentní

Jenže ty pitomosti se netýkají jen experimentálního letadla (mimochodem, uvnitř má přetlakovou pasažérskou kabinu :-) ) a CERNu, ale i výkladů o historii nebo organizaci Vatikánu. A asi i těch římských památkách, protože v Šifře prokazuje Brown velkou neznalost zeměpisu a Paříže, je o tom článek na anglické Wikipedii).

J.G. Pašek 12.9.2006 18:35

Ále dou pane rado . . .

ty jdi do svého "kostela a já půjdu do mého . . . .

erik 12.9.2006 17:48

Svata prostoto

Jezis nikdy neexistoval, je to mytologicka figura pouzita pro politicke cile tehdejsi doby (a dnesni). Dodavam k Vasemu pobaveni: Vite, ze buh vlastne nemuze myslet? Opravdu, vi minulost, pritomnost a budoucnost (o cem myslet, ze ano).

mic 12.9.2006 17:29

Re: Re: Re: Jedna věc byla zajímavá

Ne.

chucharo 12.9.2006 17:25

Re: Re: Re: Jedna věc byla zajímavá

Ano, chvili jsem to tak zkousel brat, ale je tam tolik logickych rozporu, ze to vlastne ani nejde. Myslim, ze je to zmineno i v Brownove knize, Bible zkratka neprisla faxem z nebe.

J.G. Pašek 12.9.2006 16:30

Moebuisi napsal jsi " Je to hrob, kam uložíme k věčnému spánku křesťanství :-): . . .

Maebuisi, křesťanská víra bude, ty nebudeš . . .  čerti si z tebe budou dělat svíčkovou a zapíjet Prazdrojem . . . .

Víra nemá co dělat s logikou a mudrováním  . . . . buďto věříš nebo ne, něco jako nespekuluješ, zda tvůj táta je tvůj biologický otec či ne . . . . a tvoje matka je opravdu tvoje matka a nebyl jsi adoptován.

moebius 12.9.2006 15:32

Svatý Grál

všichni hledají Svatý Grál. Nádobu s Boží krví. Není to žádná legenda, ona opravdu existuje a vy všichni, kteří si teď přečtete na Neviditelném psu tenhle článek, budete o Svatém Grálu vědět vše a ještě dnes ho můžete mít. Stačí ho najít. Těch "nádob" je víc není jen jedna, vlastně je jich spousta, je jich takové množství, že každý z nás může mít jednu. I já mám jednu takovou plnou božské krve. Jo pan Brown byl na dobré stopě, tou nádobou je člověk, mylí se v tom, že je to nějaká konkrétní osoba, např. Marie. Tou nádobou je každý člověk, já i vy a naše krev v těle je boží krví. Uvědomění si téhle skutečnosti se říká eucharistie, přijetí božího těla a boží krve. "Toto čiňte na mou památku", toto je Boží tělo a toto je Boží krev. Svatý Grál ve své pravé podobě. Říkám vám, jste bohové.

Je zatraceně těžké najít Svatý Grál, protože to znamená odhodit obrovské množství falešných představ, vzdát se filozofie předků, zapomenout na hromady knih. A najít sebe, protože JÁ je ta pravda, cesta i život. Kolik z vás má Svatý Grál?

vita 12.9.2006 15:22

Re: Re: Možná, že je Brown inteligentní

Andělé a démoni? Už začínají letem toho profesora, jehož jméno jsem zapomněl hned po přečtení, superhyperextranadzvukovým letadlem (zrušeno v USA pro nadměrnou cenu) kamsi do Švýcar, kde na superkolajderu (spouštět se má příští rok) v CERNu soukromně bádající fyzik - katolický kněz - adoptivní otec (kouzelná to kombinace) při svých bádáních vytvořil kanistr antihmoty...

Musím říct, že jsem řval smíchy při představě, jak takový samorostlý badatel po nocích spouští urychlovač se spotřebou většího krajského města a tajně cosi šudlá.

To už zbytek knihy, který se dá číst jako průvodce po některých římských památkách, je pravděpodobnější. Včetně otráveného papeže (nebyl by první) a zlotřilého camerlegna, usilujícího o papežský stolec, pomocí umělého oplodnění neposkvrněně počatého oním papežem. Dokonce i úspěšné přistání nadřečeného profesora z vrtulníku pomocí jakéhosi hadru, je pravděpodobnost sama proti začátku.

To víte, že je to sci-fi. Ale na Lema, ba dokonce ani na Neffa nemá...

Na digitální pevnost jsem si už vůbec netrouf, v hrůze z toho, co za hovadiny nasekal Brown v mém oboru....

moebius 12.9.2006 15:17

všechno je jinak

Život Ježíše rozhodně neprobíhal tak, jak je popsáno v Bibli, ale ani podle Brownovy knihy. Bible popisuje jen asi 2 roky jeho života před ukřížováním, kde byl do té doby? Rozhodně to nebyl prostý tesař, ale velice vzdělaný intelektuál. Další otázkou je, kdo byli lidé kolem něho, jistě to nebyl "prostý" dav bez organizace. Byli to esejci, židovská sekta, která dělala vše proto, aby stvořila mesiáše, a to se jí povedlo. Ale mesiáš nebyl přesně podle jejich představ, měl totiž své vlastní, je zajímavé, jak se Ježíšovy názory, příběhy a celá teologie podobají těm indickým, buddhistickým. To rozhodně není náhody, některé indické příběhy převzal slovo od slova. A kde je sebral? Byl v Indii, protože to je studnice moudrosti a poznání. Po návratu do Palestiny chtěl reformovat židovskou víru, ale narazil na tvrdý odpor, který ho stál málem život. Ovšem byl zachráněn, sundali ho z kříže dřív než stačil umřít, ukryli do "hrobu", kam jinam, když měl být mrtvý, že? Pěkná finta. Žádné jeho zranění nebylo smrtelné, na kříži se umíralo celé dny a Ježíš tam vysel asi 3 hodiny a ani mu nezlomili nohy, to by zemřel na tukovou embolii. Rána kopím nebyla evidentně provedena dobře, nepropíchla srdce, ale jen plíce, jinak bychom o žádném Ježíšovi nikdy neslyšeli. Přežil, tak to mělo být. Ale protože ho považovali za chodící mrtvolu, musel odejít. Zemřel asi v osmdesáti letech v Paňdžábu, v Indii, ve městě Šrinagar má dokonce hrob, jsou na něm vytesané jeho ruce a chodidla s velkými jizvami po ukřížování. Je to hrob, kam uložíme k věčnému spánku křesťanství :-)

Vašek 12.9.2006 14:38

Re: Re: Jedna věc byla zajímavá

Všechny přízpěvky v tomto vláknu mlčky přijímají, že bible je jakýsi konstrukt, kde se něčeho dostává a jiného nedostává, je to možné dát dohromady jinak a možná lepe, atd., atd. Napadlo vás někdy, že se možná jedná o víc, že je to opravdu zpráva od Boha? Že to opravdu takhle je?

mates 12.9.2006 13:46

Re: Re: Jedna věc byla zajímavá

Jak jsem někde četl: "když Bůh stvořil muže, vlastně jen žertovala".

třetí 12.9.2006 13:36

Re: Jedna věc byla zajímavá

Ale vždyť duchovní cesta vede skrz ženu. Tedy ne úplně skrz.

gerontusinza 12.9.2006 13:23

Tedy katolickou církev.Re: otázka původnosti kanonických evangelií

Jinak samozřejmě kniha je napsána dobře, je čtivá a nikoli nepravděpodobná. Myšlenka, že Máří z Magdaly byla jednou z žen Ježíše Krista není nová a provází celý život církve. Jen jaksi tyto myšlenkové  nositele církev napravovala. Ohněm.

Stanislav 12.9.2006 13:03

Re: Jedna věc byla zajímavá

 Pokud se týče ženských prvků přečtěte si Korán a budete si říkat zlatá Bible...!

Jura Jurax 12.9.2006 10:56

Re: To jsem netušil, že se najdou lidi kteří takovéto plytké bláboly berou vážně.

Opatrně s plytkými bláboly - jsou lidé, co věří, že jeden byl ukřižovaný, umřel a přežil to a ještě vstoupil na nebesa ...

Jura Jurax 12.9.2006 10:53

Re: Re: Re: Jedna věc byla zajímavá

Neodpočívala. To akorát chlapi proválejí víkend, ženská se musí furt točit ... :-D

Jura Jurax 12.9.2006 10:52

Re: Možná, že je Brown inteligentní

Kdepak sci-fi! Co tam vidíte ze science fiction?

Je to řemeslně dobře napsaný thriller. A protože takových je dvanáct do tuctu, musí se něčím lišit - obvykle je to originalita padoucha a jeho zlotřilých tužeb. No a tady je padouch jaksi kontraverzní a přece jen dost originelní (běžní padouši touží po světovládě na základě touhy po zlatě, vyznávání marxlény, nyní módně Alláha nebo jenom tak, a za tím účelem kradou Američanům letadlové lodě, ponorky, atomové bomby a prezidenta, kdežto tady je padouchem odnož církve katolické a taky padouší se tu v rozměrech tisíciletí), což zajistilo knize dobrou reklamu.

Andula 12.9.2006 10:47

Re: Re: Jedna věc byla zajímavá

;-) Bezva. A neodpočívala už náhodou sedmý den? ;-)