19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Ústava není posvátná kráva

Emotivním výkřikem Ruce pryč od ústavy! zahájil politolog, ředitel Masarykovy dělnické akademie a bývalý poradce bývalého předsedy PS PČR Lubomíra Zaorálka útok proti pokusům o změnu ústavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VLK 30.8.2006 11:47

Re: Představa

To existuje takova senzacni strategicka hra. Pravidla jsou jednoducha a hraci pomucky si muze opatrit kazdy. Jedine omezeni je, ze ji hraji prave tri hraci. Tak tedy: Hraci maji za ukol rozdelit si mezi sebou deset stejnych minci tak, aby s tim vetsina souhlasila. Perfektni pruprava pro politiky.

Honza ze Žižkova 30.8.2006 13:47

Re: Re: Představa

Proč 10? Stačí 4. Já jsem skrblík.

Upřímně řečeno by stačila 1, ale to je pak malinko jiná hra.

raul 30.8.2006 23:04

Re: Představa

Technická poznámka. Pořád se tu hovoří o prvočíslech, ale formálně jde pouze o to aby byl počet poslanců LICHÝ. Lhostejno, zda 199 nebo třeba 211.

:-( 30.8.2006 7:31

ÚSTAVA JE TRHACÍ KALENDÁŘ

>-Rv

honzak 30.8.2006 5:12

matematika funguje

naštěstí bez závislosti na politických stranách a prvočíslo prostě dvě celočíselné poloviny nemá. Nevím, zda počet poslanců a senátorů je dán ústavou, nebo nějakým zákonem a nehodlám to teď zjišťovat. Nicméně trvám na tom, že změna v počtu poslanců a senátorů je nutná a to okamžitě. A navíc nenahrává žádné politické straně.

K novele pana Kubery bych přidal klauzuli, že poslanci rozpuštěné sněmovny / senátu  nesmí v mimořádných volbách kandidovat.

Veselý 30.8.2006 7:39

Re: matematika funguje

Máte teda blbý nápad s tím, aby nemohli kandidovat. Dovedete si představit, že by na to někdo přistoupil? To co navrhujete je nerealizovatelné. Mně se líbí volby do senátu, každý senátor se musí snažit sám. Strana mu poskytne servis, ale ostatní je na něm. Na rozdíl od poslanecké sněmovny, nemá své místo v dalších volbách jisté.

honzak 30.8.2006 8:20

Re: Re: matematika funguje

ono to je jinak - není vůle to realizovat. To, že někdo bude vyloučen z mimořádných voleb neznamená, že bude vyloučen z příštích řádných. Je to analogie rozsudku "nesmí po dobu 5 let vykonávat funkci ve státní správě". Chápu, že kapři si rybník nevypustí, ale bylo by to krásné, kdybu s. Tlustý nebyl na kandidátce ODS pro Středočeský kraj....

lada 30.8.2006 8:22

Re: matematika funguje

Ta Vaše krátkozraká zásadovost je fantastická, hlavně v té liché matematice. Co když sekupení typu Sládka, Hitlera nebo tak nějak někdy ve volbách získá 1,3,5...... mandátů, co si potom s tou Váši lichostí počneme, když se s nimi nebude dát jednat a nastane další rovnost 99 na 99 apod.?

honzak 30.8.2006 18:02

Re: Re: matematika funguje

Boha jeho!

99 + 99 =198 a to je číslo SUDÉ!!! Než něco napíšeš, zkus trochu přemýšlet...

kritik 30.8.2006 9:06

Re: matematika funguje

Honzáku, představ si, že ODS bude mít 98 poslanců a socdem taky. A ten 199 bude Sládek! Myslíš, že to bude tím lichým počtem vyřešeno?

honzak 30.8.2006 9:25

Re: Re: matematika funguje

formálně zcela jistě. On by se Mireček přiklonil, že? A že by pak hlasoval tu s tím, tu s oním je jasné, nicméně nablblé tanečky kolem sestavování vlády by se nekonaly.

Prof.Rýdl.L. 30.8.2006 1:46

ODS už dochází dech

Za Jiřím Paroubkem jsou vidět praktické výsledky: 1. za jediný rok změnil ČSSD z rozkládající se bezradné strany opět ve významnou politckou sílu. 2. ekonomika ČR dosáhla za jeho vlády vůbec nejvyššího ekonomického růstu v dějinách tohoto území počínaje pravěkem. 3. v zahraniční politice vláda ČSSD dosáhla našeho plného začlenění evropské civilizace. 4. prosazování přiměřeného a spravedlivého, třebaže nepopulárního zdanění. Shrnuto: Paroubek znamená ODPOVĚDNOST, VÝKONNOST, INTELIGENCI, ODBORNOST.

Co můžeme konstatovat o ODS? 1. Zkušenosti: Její vláda skončila v roce 1997 politickým rozpadem zevnitř v důsledku skandálů a vleklou ekonomickou krizí. 2. Program pana Topolánka: snížení daní na 15%, údajně bez újmy stáního rozpočtu, nevěrohodné pro každého, kdo umí počítat do pěti, kromě ekonomů spjatých s ODS přirozeně. Volební kampaň - bezvýrazná, jediným výrazným momentem bylo angažmá obršta Kubiceho a obviňování Paroubka, že vraždil. Chování po volbách: po třech měsících nemáme ani náznak vlády.

Shrnutí - Topolánek je synonymem amatérismu, daňového populismu, nevýkonnosti, planého řečnění, bezradnosti.

šakal 30.8.2006 1:52

...Týýý vole...!...

...Proč si nedáte na noc lipový thé namísto diskusního fóra? ;-P ;-D

Petr H 30.8.2006 3:35

Re: ODS už dochází dech

Na schůzi jsme si říkali od třetihor,kolego,od třetihor.Píši ti poznámku.

Aquagenic 30.8.2006 3:53

Re: ODS už dochází dech

Hele soudruhu, proč opruzujete pod každým článkem, a to vícekrát se stejným obsahem, ale různým "jménem". Slyšel jste soudruhu někdy něco o IP?

Anebo stručněji: Soudruhu jděte do prdele.

Halama 30.8.2006 5:22

Re: ODS už dochází dech

Naprostej souhlas.:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Cedr 30.8.2006 7:40

Re: ODS už dochází dech

Souhlas

jirka.s. 30.8.2006 9:08

Re: ODS už dochází dech

Měl by sis s tou prostatou  konečně zajít k lékaři, abys nemusel na Psu opruzuvat už v noci.

Luděk 30.8.2006 10:28

Spílání a nenávist

Je to přesné zhodnocení minulosti i současnosti.Tato fakta ,která jsou doložitelná statistikami a výsledky ekonomiky,jsou však pro modré fanatiky důvodem,aby se vzteky rozpálili do běla.Prvotním znakem všech modrých strak je nepřijímání skutečnosti,jaká je a nenávist proti lidem,kteří nesdílejí jejich vidění světa.Ale čemu se divit.Každé vystoupení politiků ODS v mediích je plné nenávisti,spílání a pomluv na své politické oponenty.

AAA 30.8.2006 11:42

Re: Spílání a nenávist

Dokazovani po socansku - 1. pronesu libovolny blabol 2. pockam az se proti nemu nekdo ozve 3. zacnu vykrikovat ze blabol je dokazan, nebot se nelibi modrym strakam, takze to musi byt pravda. Genialni ;-D

Švrk 30.8.2006 10:29

Re: ODS už dochází dech

Profesore, čeho jste profesor, že máte takovou občanskou slepotu?? Neumít navíc číst (programy určitě ne), ani počítat. Že vy jste Paroubkův fanoušek??

Vodák 30.8.2006 15:04

Re: ODS už dochází dech

Včtší pitomosti lze skuiečně těžko vymyslet

Ladislav N. 30.8.2006 1:46

Souhlas s článkem.

"...Lukáš Jelínek, ředitel 8-o Masarykovy dělnické akademie a bývalý poradce bývalého předsedy PS PČR Lubomíra Zaorálka..."

Jestli tento exot je ředitelem "Masarykovy dělnické akademie", tak se chudák Masaryk obrací v hrobě. Dělníci si zaslouží lepšího šéfa... ;-(

Petr H 30.8.2006 1:25

Je to tak,senátor má pravdu,

I ta politická scéna je živý organismus a nějak se vyvíjí a někam směřuje.Do kopce také nepojedu věčně jenom na dvojku,ale přeřadím,aniž bych ale chtěl vystoupit z auta.Podle postojů levicových ultrakonzervativců bychom ještě dnes léčili chřipku pouštěním žilou.Ona ta Ústava je trošičku jejich socialistické děťátko a zlatej kozlíček na který nedají dopustit.Proto souhlasím se senátorem.Zařadit nebo ten kopec nevyjedem!

Vlali 30.8.2006 1:11

místo flikování

Ano ústava ČR není posvátná kráva. Není to však ani děravá bota co se flikuje dle každého ševce jinak. Chce-li pan Kubera (potažmo OdS) změny v ústavě ať usednou experti všech stran a zkusí najít celkové vylepšení a ne flikovat dle okamžité potřeby té které partaje. Ústava by měla být váženou základnou zákonů a ne hříčkou v rukách jedné strany a jejích pochybných záměrů.

Ladislav N. 30.8.2006 1:42

Re: ať usednou experti všech stran a zkusí....

Které "experty všech stran" máte na mysli?

Skuteční právní experti v oboru ústavního práva, kteří se ovšem od politických stran distancují, jsou schopni navrhnout fungující ústavu přesně podle politického zadání. A pak ji musí parlament jenom schválit. Ne do ní vrtat a upravovat a vnášet nesmysly, jak známe z každodenní praxe našeho "zákonodárného" sboru. Viz např. "právní expert" JUDr (teď už ne falešný) Křeček, "expert" ČSSD na bytovou politiku, komunista tělem i duší...

Vlali 30.8.2006 1:58

Re: Re: ať usednou experti všech stran a zkusí....

Kdyby byl jediný to byla radost!´ˇZel v každé partaji se najdou "ústavo-tvůrci". Má reakce byla jen na opětný samstatný pokus tentokráte senátu. Většina politických stran se domnívá, že je nutno ústavu pozměnit. Nejsem proti jen bych rád viděl aspoň nějakou shodu podloženou rozumným právním rozborem.

lada 30.8.2006 8:17

Re: Re: Re: ať usednou experti všech stran a zkusí....

Jenomže poslanci ČSSD to neschválí, protože to je návrh ze senátu. Takto zásadoví lidé to jsou. I kdyby to nakrásně situaci řešilo.

Vlali 30.8.2006 9:43

naschvály

ano dělají si naschvály. OdS nám neschválila obecné referendum my jí neschválíme něco jiného. proto hovořím o schodě bez které nic neprojde.

J. Ryba 30.8.2006 10:08

Kdyby jen pochybné záměry

Oni jsou pochybní i ti senátoři. Existence samotného senátu sice pochybná není, ale je chybná - tj. je chybou, že něco takového může existovat. Dál už se pak není čemu divit.