19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: „Hanička“ a referendum.

Bylo to v listopadu 1958 v Rychnově nad Kněžnou. Byl jsem tam na posledním povinném vojenském cvičení - úplně promrhaný a prozahálený měsíc. Nějakých pár dní před koncem nás náš velitel zavezl na prohlídku, už nevím jak vzdálené, bývalé pevnosti československého obranného valu. Této, jen z mála plně dokončených tvrzí dali jméno Hanička.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mirek F. 7.8.2006 9:16

Re: Re: USA především hájí sebe

Sorry, ale Amerika byla napadena i Německem. Pár dní po Pearl Harbour jí vyhlásil Hitler válku a německé ponorky si z pobřežích vod na východě USA udělaly velice úspěšnou střelnici.

Jirka 7.8.2006 10:08

Re: Re: USA především hájí sebe

Nebylo to trosku jinak? :-)

On December 7, 1941, the Japanese bombed the U.S. Pacific fleet at Pearl Harbor, Hawaii. On December 8, Congress declared a state of war with Japan; three days later its allies Germany and Italy declared war on the United States.

Rejpal 7.8.2006 11:05

Re: Re: USA především hájí sebe

Chtělo by to opakování z dějepisu. Amerika vstoupila do evropské války z hlavního důvodu a tím bylo zastavení Stalina před osvobozením západní Evropy a tím jeho následným vlivem. Je možné, že by se ovobození oddálilo, stálo by víc obětí, pravda je ta, že v době vstupu USA do války v Evropě, byl Hitler pod tlakem Rudé armády. Pokud by chtěl autor argumentovat dodávkami zbraní sovětům, je rovněž pravda, že přes jiné země dodávali ocel i Hitlerovi. Nic není černobílé. Každý hledí jen na svůj vlastní prospěch a až potom je ochoten se dělit. Jelikož člověk nemá moci a mamonu nikdy dost, budou diskuze nekoněčné.

čtenář 7.8.2006 11:25

Re: Re: Re: USA především hájí sebe

Historik Rejpal praví:  v době vstupu USA do války v Evropě, byl Hitler pod tlakem Rudé armády.

Historie mírně zaskočena se ptá:  v prosinci 1941 ???!

Jirka 7.8.2006 11:36

Re: Re: Re: Re: USA především hájí sebe

Historik Rejpal ma opravdu nekeca :-) Nekdy na zacatku prosince Rusove zahajili pred Moskvou protiutok a ve lednu zacala dalsi ofenziva na sirsi fronte. Takze behem zimy byli Nemci pod silnym tlakem. Ustoupili cca o 150-300km............

Pavel 7.8.2006 11:43

Re: Re: Re: Re: USA především hájí sebe

Tak bohužel, i přes úpěnlivé prosby Stalina spojenci otevřeli západní frontu vyloděním až 6.června 1944 (!) do té doby neslo veškerou tíhu německých agresorů SSSR (co se týče pozemních bojů, ale ze vzduchu se válka vyhrát nedá). I když je nutné také přiznat, že například USA dodávali zbraně Anglii (letadla, výcvik) ještě před vyhlášením války Německu, což za normálních okolností znamená otevřenou podporu jedné ze stran a tudíž vyhlášení války.

Rejpal 7.8.2006 12:23

Re: Re: Re: Re: USA především hájí sebe

Přesun vojsk do Anglie a následné vylodění v Normadii bylo snad v roce 1941? USA válku německu vyhlásili a neúčastnili se jí nijak aktivně.

Pavel Kořenský 7.8.2006 16:47

Re: Re: Re: Re: Re: USA především hájí sebe

???? A ono se nebojovalo v Itálii, na Sicílii, v severní Africe atd. ?

1984 7.8.2006 8:27

Základna USA v ČR ?

1984 7.8.2006 8:26

Názor na případné zřízení raketové základnuy USA v ČR.

1984 7.8.2006 8:24

Názor

  I mezi spojenci lze asertivní formou říci  NE. Každý víme,že na žádost se může reagovat  kladně i záporně.USA s tím musí počítat.Pokud předem počítá pouze s kladnou odpovědí jedná se o skrytý diktát. Já jsem proti všem diktátům. Jsem demokrat a volím referendum.

 

 

 

Hiffi 7.8.2006 8:01

USA: Proč se bráníte, vždyť jsme už skoro všude!

Kdo srovnává naše vojenské pevnosti ze 30. let, které nás měly bránit před fašisty, s dnešním budováním amerických sil pro rakety u nás, bez našeho souhlasu či vyjádření - je případem pro Chocholouška! Ze strany USA je to plíživý diktát, pomohli jsme vám zbavit se komunistů, za odplatu jste dnes naší - a my Amíci chceme jen pár čtverečných kilometrů vašeho území, tak co vyvádíte! Vždyť jsme v polovině zemí svobodného světa, a taky nevyváděly. .... dobrá propaganda, co?;-O;-O;-O

jrb 7.8.2006 8:37

Re: USA: Proč se bráníte, vždyť jsme už skoro všude!

DEBILE

Kukatel 7.8.2006 7:29

Ano, ale ...

Pane autore, mate zcela pravdu, avsak pouze v pripade, kdy by nas o umisteni zakladny pozadalo NATO, ci USA v ramci NATO. To by byl prirozeny zavazek vyplyvajici z naseho clentvi v tomto uskupeni. Jde vsak o dvoustranou dohodu, v niz USA chce na nasem uzemi umistit raketovy ci lokalizacni system, ktery slouzi jen a jen k ochrane uzemi USA. Ne Evropy, ne Ceska. Historicky spojenec jsou pro nas spise staty Evropy, nez USA. Nevim, kolik procent je pro umisteni, ci neumisteni, ale po vystoupeni z jednoho obranneho seskupeni a vstup do opacneho, rozdeleni republiky, by snad treti projev arogance vrcholoveho establishmentu by uz snad byl trochu moc. Souhlas umistit-neumistit je pocitovy, eventuelne uvahovy nad italskymi lanovkami  a naslednymi "tresty" pilotu v USA., nikoliv odborny. A co se stane v pripade neumisteni ? Naprosto nic. Jen ta viza do USA budou zrusena nikoliv v roce 2018, ale v roce 2020.

honzak 7.8.2006 7:39

Re: Ano, ale ...

které že evropské státy jsou náš historický spojenec? Nějak jsem je nezaznamenal. Nemáte na mysli Francii, Anglii nebo Německo, že ne?

Jako ekvivalent stržené dolomitské lanovky bych zmínil desítky mrtvých, které přejeli a zastřelili příslušníci střední skupiny vojsk. Nicméně souhlasím, že formálně správnější by bylo, aby základna byla NATO.

Kukatel 7.8.2006 7:52

Re: Re: Ano, ale ...

No prave trebas tyhle. Ze to jsou historicky spatni (!) spojenci, je vec druha. Staty Male dohody jsou jiz samozrejme passe. Svet je prece jen dal. Aspon doufam. ;-) Ekvivalent italske lanovky uvadite spravne, tam jsme se navic ani nedozvedeli, zda bylo popraveno, ci odpusteno. Velmoci si nikdy nenechaji foukat do horke polivcicky, at jde o rusacke bouracky, ci tyden na pospas ponechane regulovciky (moje snad 10 x vykradena chalupa), nebo o znasilnenou a umordovanou japonecku.

honzak 7.8.2006 7:22

polemizovat

s kohákem je ztráta času. Ušlechtilý levicový intelektuál je jenom škodná. 

thomas 7.8.2006 10:39

Re: polemizovat

Zaplaťbůh,že se alespoň nedostal do senátu,nebo kam se to tlačil.Cpal se tam za KSČSSD.To vysvětluje vše.Ale že miluje USA?Tomu se těžko věří.Měl by tam asi emigrovat a tady nesmrdět. 

Borek@Exil 7.8.2006 6:12

Silonky a čokoláda......

To bylo, když Američané osvobodili část republiky v r. 1945. Dejte nám silonky, čokoládu a žvejkačky a mazejte pryč, my máme jiné ochránce....jen se zeptejte Putina, ten rád píchne kdykoli ( a kohokoli).

JAB 7.8.2006 5:03

autor má pravdu

Bystander 7.8.2006 2:02

Žádné cizí základny na našem území

Pane autore vaše přirovnání velice kulhá. Haničku a další pevnosti jsme stavěli pro naši armádu a o jejích využití jsme tedy mohli rozhodovat. Nefandím komunistům, volil jsem (asi omylem) ODS ale patřím mezi těch 83% kteří tady nechtějí žádné Quantánamo. Pokud jde o výčet pomocí které nám Američáané poskytli, nějak jste opoměl rok 1968. A mějte na paměti starou pravdu, že vděčnost je pocit který umírá jako  první.

P.M. 7.8.2006 3:20

Re: Žádné cizí základny na našem území

Co jste cekal, ze U.S.A. pujdou do valky (zadna jina, nez atomova tehdy neprichazela v uvahu) se Sovetskym Svazem v roce 1968, protoze cesti komunisti se tahali o moc? Na ktere strane barikady jste byl v roce 1982, kdyz Ronald Reagan rozhodl, ze budou na nemeckem uzemi Pershings? Taky jste mu nadaval valecnych stvacu, jako mnohy z dnesnich "prozapadnich" intelektualu? Zni to jako klise, ale za ty,  kteri radi strkaji hlavu do pisku a odmitaji se poucit z historie, musi nekdo udelat rozhodnuti. Dovoluji si tvrdit, ze cinkani klicky by na Hizbolahy a Alkejdy moc dojmu neudelalo. Mozna tedy Blanicti rytiri?

Petr 7.8.2006 10:36

Re: Re: Žádné cizí základny na našem území

A co takhle: Proč se tam ty američeni cpou? To se bijou za nás? Ne. Jen za sebe a svoje názory co chtějí v těch zemích prosadit a za ropu pro sebe. Takže ani tam něco vyvedou a pak do toho zatáhnou celej svět. A s tím mám souhlasit?

Fix 7.8.2006 0:39

Jsou i jine nazory

Jsou i jine nazory, treba na www.blisty.cz

doxa 7.8.2006 1:00

nebo na www.halonoviny.cz

nup 7.8.2006 2:05

Re: nebo na www.halonoviny.cz

Někomu tady hrozně chybí Vlajka. To byly, pane, názory!