16.6.2019 | Svátek má Zbyněk



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SPOLEČNOST: Reforma školství



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 32, poslední: 29.4. 2006 18:34, přehled diskusí

Re: reforma?:
Autor: H. Šim Datum: 29.4.2006 18:34

Žijete v omylu. Dnes si fabriky chrání své prostředí a vůbec nestojí o to, aby se jim tam procházelo 25 dětí pubertálního věku. Rozptylovalo by to zaměstnance, snížilo by to v daném okamžiku produktivitu práce a co kdyby se něco vyneslo ven? Ale do učitelek si klidně kopněte. H

Re: Dokončení:
Autor: melkor Datum: 26.4.2006 18:35

Pane jo!

Blahopreji, patrne jste jeden z te male skupiny, ktera pochopila, co je ucelem noveho zakona.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: oprava**:
Autor: Martin M Datum: 26.4.2006 16:34

A hřebík byl trefen na hlavičku .

100% souhlas!

Re: K cintatu na zacatku:
Autor: J-Lo Datum: 26.4.2006 15:38

Joachim Heinrich Campe (1746 - 1818) byl německý lingvista (trochu i purista:-) a vychovatel bratrů von Humboldtů. Vždycky nejde o paměť, ve výuce by mělo jít v první řadě o přemýšlení.

Campe:
Autor: J-Lo Datum: 26.4.2006 15:36

Joachim Heinrich Campe (1746 - 1818) byl německý lingvista (trochu i purista:-) a vychovatel bratrů von Humboldtů. Vždycky nejde o paměť, ve výuce by mělo jít v první řadě o přemýšlení.

Hm, já tedy nevím, pane autore,:
Autor: Čumil Datum: 26.4.2006 15:36

ale pokud mé vzpomínky sahají, stručné dějiny kinematografie byly vždy součástí výuky jazyka a literatury české a pokud vím, existují ústavy, kde se předmět, jehož koncepci načrtáváte, docela úspěšně provozuje. Řekl bych, že je to otázka vedení školy, případně jejího plánu - ale mohu se pochopitelně mýlit. V každém případě je váš projekt docela nosný, jen mám za to, že se tak trochu vlamujete do otevřených dveří...

Co takhe kontrolovat uspesnost:
Autor: Jarda Datum: 26.4.2006 13:48

Postupne vznikla situace, kdy si muze kazdy do znacne miry ucit co chce, kdy chce a jak chce. To je cesta do pekel. Ve skolach, kde maji vetsi volnost rychlejsi. Kdyz uz se vsude mluvi o trhu, bylo by dobre uplatnit trzni principy ve skolstvi. To by ale chtelo umoznit odpovedi na dotazy tvaru kolik si v prumeru vydelaji absolventi urite skoly a nebo urciteho typu skol x let po vystudovani. Kolik je mezi nimi nezamestnanych a zda vystudovali navazujici vysokou skolu urciteho typu.

Ale to bychom chteli asi moc. Radsi vymyslime reformy, bojujeme o skolne a reformujeme.

Vymýšlíte vymyšlené:
Autor: Malý aston Datum: 26.4.2006 12:47

Já se neustále podivuji nad českým národem i nad sebou. Je potřeba provést modernizaci školství, známe různé vzdělávací systémy.americký,anglický,francouzský,německý. Ale my ne,my musíme vymyslet něco českého,jedinečného aby všichni se od nás učili. Moje dcera,pro zdokonalení jazyka anglického byla 2 měsíce v Anglii a druhý rok 2 měsíce v Německu.Německá rodina,měla jen jeden úkol pro mou dceru. Nic nebudete dělat,jen budete s dětmi hovořit anglicky. Takže s rodiči německy,s dětmi anglicky. Nevzpomíná si,že by dítě,které hlídala,nosilo do školy učebnice, žádné domácí úkoly, jen referáty na různá témata. Učitelé,je to Vašich rukou,na nikoho se nevymlouvejte. Zruště všechny pedagogické výzkumné ústavy a podívejte se za hranice,jak je možné učit. Pokud Vám to tento systém nedovoluje,bojujte proti systému ne proti jeho produktům.

Re: Starého psa novým kouskům nenaučíš!:
Autor: Kadlus Datum: 26.4.2006 11:55

Milá Rputi,pokud bude zájem,zkuste napsat na mail -jméno@gmail.com.Nemá cenu řešit na diskuzním fóru.

Re: Starého psa novým kouskům nenaučíš!:
Autor: Kantor Datum: 26.4.2006 11:32

Změňte školu.:-)

Re: Re: Re: Re: Re: oprava**:
Autor: mant Datum: 26.4.2006 11:13

Proč hned na ostrově? Stačí, když zrovna vypadne internet nebo má zavřeno knihovna a tu danou informaci potřebujete opravdu HNED...nebo venku v přírodě, v neznámém městě na ulici, v autě (k čemu mi je vědět, že dopravní značky jsou podrobně popsány v zákoně č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, když jako řidič nebudu vědět, co znamená ten divný trojúhelník postavený na špičku a jakési červené světýlko) a ve spoustě dalších případů.

K čemu bude, když lékař přivolaný ke zraněnému briskně konstatuje "Ano, tepenné krvácení! Jeho zastavování je popsáno na straně XX příručky YY! kterou mám v ordinaci, hned si pro ni doběhnu..."?

Hlásat, že stačí "vědět kde", je nesmyslné zjednodušení. Tím skutečným úkolem je najít správné rozdělení mezi informacemi osvojenými a informacemi, u kterých znalost zdroje skutečně postačí.

No právě! Uvažujeme o přestupu na jinou školu.:
Autor: Rpuť Datum: 26.4.2006 10:33

Ale tady ta dáma (a není sama) bude řádit dál;-€

Re: Starého psa novým kouskům nenaučíš!:
Autor: RomanL Datum: 26.4.2006 9:58

Já bych věděl, ale pak by zřejmě vaše dítě propadlo... :-(

Re: Re: Re: Re: oprava**:
Autor: Třeba Datum: 26.4.2006 9:54

na pustém ostrově? ;-P

Re: Re: Re: oprava**:
Autor: mant Datum: 26.4.2006 9:35

...a v okamžiku, kdy to "kde" není zrovna dostupné, jste v ... v problémech.

Starého psa novým kouskům nenaučíš!:
Autor: Rpuť Datum: 26.4.2006 9:21

Právě řeším školní problémy -  když kantor oznámí na rodičáku, že se celá! třída zhoršila o dva stupně, je někde něco v nepořádku! Vznesla jsem na třídní dotaz: S dcerou se učím a mám pocit, že čím více se učím, tím víc se to zhoršuje - takže bych chtěla vědět, kde je zádrhel. "Jo, tak to nevim", odvětila třídní a pedagogická poradkyně školy v jedné osobě a tím konzultace zhasla.

Té dámě nepomůže žádná reforma na světě a, bohužel, ani jejím žákům. Babo raď!

Re: podpora:
Autor: Nepletu Datum: 26.4.2006 8:57

Dík za Váš názor - zvolil jsem jen jeden příklad, bylo by jich víc.Jsem také z maloměsta-jenže tady se neformálně schází ŘŠ -základek-už 15 let a nejcennější je výměna zkušeností-někdy i v boji proti přebujelé byrokracii.Některé věci se využijí zcela,něco nejde (třeba proto,že na té správné židli ve sborovně nesedí to správně odborné a zanícené- ve smyslu zapálené pozadí-kde nic není,ani čert nebere).Já jsem autora pochopil stejně jako Vy.Pro někoho může být článek zavádějící.Zákon ale tyhle možnosti otevírá-to je dobře.Ostatním jsem chtěl napsat,že je to pokus o změnu k lepšímu.Tak to vidím já,bohužel už jen z pozice důchodce.

podpora:
Autor: gavenda Datum: 26.4.2006 8:05

(dokončení) Tvrdím, že předmět, zabývající se dějinami lidské kultury třeba zrovna prostřednictvím dějin filmu, je potřebný. Myslím, že při dobrém zvládnutí "modelových osnov" (nevím, jak bych to jinak nazval) se nemusíme obávat nějaké nicnedávající bezbřehosti. A pro ostatní to může být inspirací k jiným, dalším návrhům a pokusům - věřme, že úspěšným. Návrhu na příspěvek k reformě školství bych tedy věřil a jsem moc rád, že jste se, pane Kadlusi, předkladatele zastal a podpořil jej vlastním svědectvím. Díky! :-)

Re: Dokončení:
Autor: gavenda Datum: 26.4.2006 8:04

Děkuji Vám, :-) vážený pane Kadlusi, za Váš příspěvek, jelikož mi snad jako jediný připadal opravdu k věci (omlouvám se ostatním, jejichž vyjádření jsme třeba nepochopil, neomlouvám se :-) těm, kteří byli přechytralí; koneckonců je to diskuse a já se do ní také hlásím i s rizikem, že se někomu nebude líbit to, co píši). Myslím, že se JL, autor základního příspěvku o reformě, snažil upřímně zamyslet nad tím, jak pohnout s balvanem, který tíží školství a také jeho samého (je učitel, cítí to), a navrhnout nějaký - byť jeden - způsob, jak přispět k zajímavosti a oživení toho, co se ve školách učí. Vychází z vlastního zájmu o film a literaturu, dává do toho srdce a jde s kůží na trh (namyslím si, že je sám!). A to je přece úžasně cenné! Stejně tak si nemyslím, že by snad chtěl, aby se na všech školách jaksi plošně od nynějška "učil film". :-) Kdo chce do cukrovaru nebo do fabriky na exkursi, nechť jde. Ale já se domnívám, že v předneseném návrhu nejde jen o nějaké dílčí exkurse (pracuji v muzeu na malém městě a k nám se zhusta - Bohu žel - chodí skoro jen před Vánoci a před prázdninami, a to je dle mého názoru špatně :-( ). Předkladateli jde o systém vstupních informací na multimediální bázi (dnešní děti mají jiné možnosti, než jsme měli my, tak jim přece dopřejmě, aby jich využívaly! :-) ) a jejich následného společného i individuálnícho zpracovávání, modelování. Jde o práci s obrazem, zvukem, city, estetikou, dramatičností... To vše člověka obohacuje jak vědomě, tak podvědomě, a není tedy jen a pouze pedagogicky "samoúčelné". Je to zušlechťující a poučné i pro praktický život.

V odborných předmětech používám video,ale bude asi odstraněno,zákaz...:
Autor: Pokrok? Phe... Datum: 26.4.2006 8:04

Názornost a mezioborové souvislosti tak zase jen slovně, žádná názornost, jen tupé memorování a nebýt pár let před důchodem, tak se na to znechuceně vykašlu.Jaký pokrok, naopak utažení a klapky na oči. Pak se divíme, že nikdo nechápe souvislosti a roste počet diváků reality show .....

Re: Re: Re: oprava**:
Autor: Netřeba Datum: 26.4.2006 6:42

Když si dám v hospodě tři piva po osmnácti korunách, na jakém webu najdu jejich celkovou cenu? Onehdá jsem s tím měl problém.

Dokončení:
Autor: Kadlus Datum: 26.4.2006 6:39

Dokončení: Ono to šlo,i před vydáním zákona.Měl jsem spoustu dětí s vadami řeči a báječnou logopedku.Vybudovali jsme logo třídu- na úrovni současných poznatků a paní kolegyně si vytahovala postižené k individuální výuce-ve svém úvazku.Před inspekcí jsem to bez problémů obhájil a kolegyně byly rády-pomohlo jim to.Dětem se zvedalo sebevědomí- byl to třeba jeden z prostředků boje proti šikaně- padl důvod se jim vysmívat.Zákon není dokonalý,přiznávám.Ale i ta sebedokonalejší myšlenka jde - doslovně- dokonale zmršit.

Možnosti:
Autor: Kadlus Datum: 26.4.2006 6:31

Nový zákon má řadu nedostaků,jako ostatně všechny,co nám jejich "zákonodárci" produkují.Už to slovo zákonodárci-copak mně-Vám něco darují ? Zatím jen zmetky, nedodělky,sami přiznávají okamžitě,že to chce novelizaci.Teď můj názor,i když z pozice kantora-ředitele na penzi.Ten zákon má ideově jednu,jak koukám,asi nepochopenou přednost.On Vám umožňuje-bez ohrožení-rozšířit výuku-třeba právě o tento námět.Chytrý ředitel by fachmana-byť na jediný obor-přivítal , dokopal by ho k tomu,aby splnil povinnou a nudnou administrativu a vytvářel mu prostor.Nemusí to být v rámci dosavadního systému,vždyť zákon umožňuje vytvářet bloky-jako určité mezipředmětové vazby.Já bych od Vás chtěl,aby se to skloubilo s výukou angliny a koukal Vám pomoci shánět materiály.Přeci nejde o to,naučit odbiflovat filmovou historii,ale na poutavém příběhu naučit děcka pracovat s materiálem,vyhledávat,naučit se vyvodit závěry a aplikovat je.Pro ty,co zaberou,rozšířit o mimoškolní nadstavbu.U filmu možná nezůstane žádná z vašich oveček,ale systém by si mohla pamatovat-a v dalším životě využívat.Zákon pro to dává zákonný prostor(včetně hodinové dotace),naučit základy-bez těch to nejde, ale utvořit nadstavbu podle místních podmínek.Že se to jenom opisuje,aby se vlk nažral a koza zůstala celá ?To není chyba předpisu,to je chyba uskutečňovatelů,často vyplývající z jejich strachu něco měnit.Mimochodem,těch školitelů jsem zažil jako ředitel.Pracovníci MŠMT "školili" pod hlavičkou soukromých agentur,vykládali zákony za prachy my jsme přelévali státní peníze do jejich kapes.U jednoho to dělalo 60 dní v roce.Pátral jsem-žádné náhradní volno-vše kasíroval dvakrát,včetně cesťáků.Jak mám informace,moc nic se nezměnilo.Prostě,nesouhlasím s obecným odsudkem.Je to,podle mne malý,ale určitý krok vpřed.Ten skutečný krok musí udělat kantoři a ředitelé-vždyť ŘŠ je jenom kantor, pověřený řízením.Němci to např.formou funkce rozlišují.

Re: Re: oprava**:
Autor: Hawk Datum: 26.4.2006 4:42

"V neposlední řadě zefektivňuje práci - co mám v hlavě, nemusím nikde hledat"

Tak to musíte mít hlavu hooodně velkou, já dávám přednost tomu nosit v hlavě pouze to, kde se informace dá najít

Re: oprava**:
Autor: Pavel Datum: 26.4.2006 4:35

Sakra chlape (nebo snad ženská?),

to s tou kvalitou vzdělání od Vás moc věrohodně nepůsobí. Nebo myslíte, že umět se jasně vyjádřit hned napoprvé s úrovni vzdělání nesouvisí?

Notabene učení se v útlém věku básničkám nazpaměť je věc k nezaplacení, tříbí mozek a učí kázni i sebekázni. V neposlední řadě zefektivňuje práci - co mám v hlavě, nemusím nikde hledat.

Téměř totální feminisace školství (vyučující), :
Autor: 68 Datum: 26.4.2006 3:36

spolu s velkovýrobou zcela nových, progresivních, nedávno naprosto neznámých a nepředstavitelných vysokoškolských fakult a “oborů studia”, produkujících “materiál” vhodný pro zaměstnání nanejvýš, nebo výlučně, v nějakých státem vynalezených a vytvořených “zaměstnáních”, by mohl být slušný námět pro “reformu”. Ale to by se ovšem “dostalo” na studia a ukončilo studia daleko méně dětí, které jsou budoucnost národa a bylo by to značně nespravedlivé vůči dětem a národu. Mám dojem. (Nikdo, ach nikdo, nesmí zůstat pozadu!)

Re: reforma?:
Autor: 68 Datum: 26.4.2006 3:32

Byl jsem kdysi také v pivovaru i v cukrovaru, nemohu však říct, že by mi to pomohlo a pamatuju si už dnes jen na značný smrad.

oprava**:
Autor: Thyronx Datum: 26.4.2006 3:21

Kde z 50ti nejlepsich Univerzit na svete je.....

Re: Moderni studium 2?:
Autor: Thyronx Datum: 26.4.2006 3:20

Ze zeme kde se investice do vzdelani povazuje za samozrejmost,protoze Vam urcuje zivotni uroven o ktere se mnohym jen zda, a postaveni ve spolecnosti taktez.

Moderni studium ?:
Autor: Thyronx Datum: 26.4.2006 3:16

Do te doby Marie Terezie, znamky z chovani, telocviku,odrikanych basnicek, a zpameti naucenych frazi a poucek. Co jsme ve skole nestihli se naucte doma strana 151 az 161. Psat si ve skole poznamky na laptopu? Kde zijete studente? Jit si pro info k pisemce , ve skole pri hodine  na Net? Pisu ze zeme kde sedmaci (zaci7.trid) dotavaji od statu (skol) zdarma laptopy. Kde se znamkuje jen nekolikrat do (skolniho) roka a jinak hodnoti jen bodove a slovne.Kde z 50 svetove nejlepsich je 10 na spici, ( pak

Aglani,Australie) a na kontinentalni Evrope je jich 5. (desetina).