18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fík 28.7.2006 14:10

Všechny strany jsou v podstatě na nic!

Fík 28.7.2006 14:08

Re: Re: Re: Všechny strany jsou v podstatě na NIC!

Není to řešení!Nikdo by do politiky nešel!

Vorda 19.4.2006 8:12

To ne Martine,

nic se vám nesníží, protože budou menší daně. V reálu nyní odvádíte na nezaměstnané cca 20 minut své denní pracovní doby. Předpokládejme, že se pracovní doba zkrátí o 30 minut, to by znamenalo při stejné produkci výroby zvýšení počtu zaměstnanců o jednoho na každých 16 nyní zaměstnaných. No a právě o jeho mzdu těch 16 lidí (mezi nimi jste) bude platit nižší daně, vaše příjmy se tedy nezmenší.

 

pesimista 19.4.2006 3:39

Re: kvalifikace

Jasně, tolik "lopat" nebude nikdy potřeba. A za nějaké to desetiletí to bude populačním vývojem určitých (zatím) menšin mnohem mnohem horší. Máme se na co těšit.

BRUNHILD 19.4.2006 0:24

Re: Dnešní sociální stát NESPOČÍVÁ už jen na péči o potřebné,

A jak chceš oddělovat ten koukol od zrna?To když v padesáti přijdeš nejen o práci,ale třeba o nohu či ruku,tak nemáš dostat nic, i když jsi platil daně? Brr, z toho mne trochu mrazí.Trochu to zavání Cimrmanem,kdy radí důchodcům: "...čím míň vás bude,tím víc peněz dostanete!"

ondra 18.4.2006 22:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohužel s Vámi musím naprosto souhlasit

Z čeho vyvozujete, že obsah vaší peněženky je "váš"?

Nika 18.4.2006 21:55

Re: Re: souhlas

Mě osobně doprava šmrncnutý liberalismus ODS docela vyhovuje.

Nika 18.4.2006 21:54

Re: souhlas

Problém je v tom, že když se v tomto státě nenajde aspoň 20 % autentických pravičáků, tak tu prostě taková strana nevznikne, a když vznikne, tak se neudrží. Takže proto, vážený.

Pavlik 18.4.2006 21:44

souhlas

Ano, v případě ČSSD je to v pořádku protože oni nijak neskrývají že jsou levicovou stranou. V případě ODS je to ostuda a podfuk. Podplácení voličů a populismus, to přece není žádná pravicová politika. Mluvíte mi z duše, taky mám pocit že tady neexistuje autentická pravice.

H.K. 18.4.2006 20:42

Re: K PRAVICOVOSTI JSME NEDOSPĚLI

Vy jste skutečný KVAKIN. Takové nehoráznosti každý nesvede.

KVAKIN 18.4.2006 20:37

K PRAVICOVOSTI JSME NEDOSPĚLI

Také zásluhou pseudopravicové ODS, která klame tělem a hýčká si zavedený postbolševický klausismus.....Pokud by bylo jinak, dávno by tu nestrašili bolševici se vším všudy.....Namísto krystalizace polistopadové politické sceny, došlo k populistickým oblbovárnám a nezměrnému prorůstání politiky do všech sfér, včetně těch mafiánských,jak-je dnes již zcela zjevné....Opoziční smlouva upečená prognostiky vzniklými na popud SSSR, BYLA DALŠÍ POHROMOU,kdy se udělala nejen tlustá čára za zločiny bolševiků, ale rovněž za prohřešky polistopadových hochštaplerů.....VOLME SOLIDNÍ NEPARLAMENTNÍ STRANY.....

I.V. 18.4.2006 20:10

je to nadsázka

, ale v podstatě platí. Talentovaných jedinců se nenarodí více, kvůli hodnotě talentu. Naučit se dá lecos, ale vždy to má určité limity. Takže je variabilní odhalování talentů, obávám se však že např. ve zmíněném hokeji už je to saturované.

Hawk 18.4.2006 18:03

Pane Vašíčku, veeelmi úderné

ale jaké navrhujete řešení?

Jinak si dovolím malý přípodotek. V tomto státě se podle údajů MF pro rok 2005 mělo vyplati na důchodech 239 mld Kč, sociální dávky (včetně těch pro zdravotně postižené) 35 mld, 7mld podpory v nezaměstnanosti, 30 mld dávky státní sociální podpory (z toho je největší část přídavky na děti).

Yaroukh 18.4.2006 17:56

Re: principy evoluce nejsou trh

ale jisteze tech Jagru vic bude - zvyseni mzdy jednomu vede ke zvysnei mezd i tem dalsim a to vede k dalsimu zatraktivneni hokeje coby obzivy ... takze Jagru nebude vic za rok, ale treba za 10-15

JJ 18.4.2006 17:26

Re: Pekna blbost. Vase reseni je silne levicove

Jeste dodam, ze stat prirozene muze zaplatit pojisteni za lidi, kteri nejsou v pozici, aby si jej zapaltili sami - deti, duchodci, lide v socialni siti.

Čumil 18.4.2006 17:16

Re: Předrahý Čumile,

Hm, tak to je mi ale opravdu líto. V sobotu jsem měl onačejší věci na práci a tak se stalo, že recept na šťastné zítřky mne minul, neb pátek je dnes (v pondělí) juž nedostupen. Namáhal jste se zbytečně.

No - vzhledem k tomu, že dnes mi pan poslanec, stínový ministr vnitra a 80 tisícový advokátní koncipent, zanícený golfista  a pokořitel Kilimandžára, pan Langer, slibuje, jak on zatočí s korupcí,  vidím, že se nemám čeho bát.:-)

Modrý pták 18.4.2006 17:01

Předrahý Čumile,

odpovídal jsem v sobotu.

Flákač 18.4.2006 17:00

Opravdu není co dodat

Děkuji většině dnešních přispěvatelů. Opravdu mě dojalo, že se staráte nejenom o mou obživu, ale i o mé obveselení. :-D

jirka 18.4.2006 16:54

Není co dodat....

.....krátké a výstižné.

Jenda 18.4.2006 16:44

Re: Re: Bohužel s Vámi musím naprosto souhlasit

Hladomor? Obavam se, ze u vetsiny obyvatelstva "zivoriciho" na podpore predstavuje znacnou cast vydaju alkohol a cigarety. Tedy veci zbytne. A pokud jim nezbyde na televizi a nebudou tudiz moci cumet na VyHulene tak se taky nic nestane.

JJ 18.4.2006 16:34

Re: Řekl bych, že "bezbřehý konsum" existuje jen ve fantasii

V dnesni spolecnosti neni problem vydelat, ale prodat. Podporou poptavky skutecne rozbehnete ekonomiku a je na tom zalozen nas soucasny system zapadni trzni spolecnosti. Bohuzel soucasna spolecnost vytvari poptavku hlavne po materiich. Sluzby, ale hlavne umeni a zivotni styl ci jine nematerie jsou to, co mohou vytvorit stabilni spolecnost i pri dnesnim technologickem pokroku (v principu by veskerou vyrobu mohly obstarat v budoucnu roboti).

vládík 18.4.2006 16:29

Re: Re: Dnešní sociální stát NESPOČÍVÁ už jen na péči o potřebné,

To jsem v tom příspěvku opravdu nečetl.

JJ 18.4.2006 16:28

Pekna blbost. Vase reseni je silne levicove

Pravicove je - plati pojisteni --> ma narok na podporu i kdyz je klidne miliardar.

Franta 18.4.2006 16:14

Re: Re: Všechny strany jsou v podstatě na NIC!

V rámci Evropy bych vyhlásil na dalších 100 let následující vizi:

1) v každém státě by se vyhlásily pevné daňové kvoty: například Švédsko 75%, Francie 70%, Německo 65%,...až po Švýcarské kantony s daní 1%. Dále by se určilo, jaké bude porodné, podpora v nezaměstnanosti, pastelkovné, školné,atd. Zároveň by se určilo, která politická strana by ve kterém státě následujících 100 let vládla. Ostatní politické strany se v daném státě zruší.

2) každý by měl právo přestěhovat se kamkoliv a pracovat kdekoliv. Politik se nesmí přestěhovat nikdy, a nemá imunitu. Jeho plat bude na úrovni 1,1 násobku průměrnérného platu v dané zemi. Má nárok na diety a další požitky ve stejné výši, jako ostatní lidé v dané zemi.

3)  Po 100 letech se experiment vyhodnotí a ukáže se, že nová vize není horší než dnešní systém. Ušetří se za nadbytečné politiky, za nadbytečné volby, za nadbytečné hromady úředníků, za zbytečné nervy daňových poplatníků.

Vím že to je nesmysl. Ale když si napíšeš na kus papíru jak to funguje dnes, budeš se smát ještě víc, než mému návrhu. Anebo budeš plakat, podle toho, jakou máš náturu. Jardo, a teď jdu na kolo! Jet přes Brdy na kole je lepší než sedět v sedmičkovém bavoráku a jet na vládu, žejo.

jarda 18.4.2006 15:54

Re: Všechny strany jsou v podstatě na NIC!

tak co navrhuješ ???

Franta 18.4.2006 15:44

Všechny strany jsou v podstatě na NIC!

Všechny strany jsou v podstatě na NIC. Lidé v těchto stranách mají jen zájem vládnout, získat výhodné konexe, získat nějaké "výhody", případně ukojit svoji ješitnost. Zájem politika je být na výsluní: ve vládě, či v parlamentu, či v senátu. Proto,a by se tam dostal udělá cokoli: slibuje nemožné, vědomě lže, je ochoten i vejít mezi lid obecný a usmívat se. Spojí se i sďáblem, jen aby "to" vyšlo.

Když už "tam" je, dělá vše proto, aby se tam udržel: slibuje nemožné, vědomě lže, je ochoten zaletět za lidem obecným, tam se usmívá (do kamer) a slibuje miliardy na cokoliv. Rozdává (z eráru) na pastelky- které jsou mu ukradené, rozdává na ekologii-kterou nenávidí, mluví o slušnosti- a vymýšlí podrazy.

Hlavní rozpor vidím v tom, že politik má jiný zájem,krátkodobější, než stát. Stát by měl uvažovat dlouhodoběji, než v horizontu jednoho volebního období. 

Stredocech 18.4.2006 15:35

Re: Re: jak z toho ven?

Nikoliv. Budou dělat to, co by jinak bylo příliš nákladné, např. úklid veřejných prostranství či sbírání větví v lese, třeba v souhrnu 20 hodin týdně. Nebo to, co vykonávali "civilkáři" než se zrušila vojenská služba.

Stredocech 18.4.2006 15:30

Re: Re: Dnešní sociální stát NESPOČÍVÁ už jen na péči o potřebné,

Už Vám odpověděl Honza. Ale Vy jste narazil na jedno z úskalí sociální politiky jako takové. Každému se může stát, že bude odkázán na "solidaritu" ostatních. Proto třeba volí levici. Jenže pak zjistí, že stejně nemá na nic nárok, protože přednost před ním mají flákači, kteří celý život nic nedělali. Např., ten 50 letý může vlastnit chatu a pokud ji neprodá, stejně žádné sociální dávky po vyčerpání podpory v nezaměstnanosti nedostane. Nebo v Británii, rodilý Brit prakticky nedosáhne na sociální byt. Přednost dostane přistěhovalec z Nepálu nebo Pakistánu.

Martin 18.4.2006 15:18

Re: Re: Re: Re: Re: Chyba je jinde.

No jo, ale žádný zaměstnavatel mi nesníží pracovní dobu při zachování platu. Proč by to dělal. Dopadne to tedy tak, že při šestihodinové pracovní době spadne můj plat zhruba o čtvrtinu. Což mimo důsledky popsané v mém předešlém komentáři povede i k tomu, že klesne má kupní síla.

Honza 18.4.2006 15:07

Re: Re: Dnešní sociální stát NESPOČÍVÁ už jen na péči o potřebné,

Nikoliv, postačilo by zjistit (a následně i podle toho poskytovat), kolik jste do systému solidarity vložil.