19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
andula 17.4.2006 17:54

Re: Proc Zeleni odmitaji jaderne elektrarny?

Protože není vyřešení skladování jadrného odpadu a nápad vozit je do Ruska se mi osobně vůbec nelíbí. Opět to zvyšuje naši závislost na Rusku a taky to nebude vůbec zadarmo. Cenu si můžou pěkně natahovat, protože jak už jednou JE tady pojedou,tak to svinstvo k nim budeme muset stůj co stůj.

Energetik 27.3.2006 15:12

Souhlasím, že jde o fakta: zajímají mne také všechna fakta!-na vítr nemám jasný názor

Když tak nad tím přemýšlím, tak mne také zajímají fakta z praxe. Konkrétní zkušenosti a poznatky o škodlivosti elektráren na ptáky, zvěř apod. Jezdím totiž hodně ven - po celé Evropě a vidím poměrně často hejna ptáků pohybujících se bezprostředně kolem velkých větrných elektráren i množství pasoucího se dobytka a zvěře....Zabývám se klasickou enegetikou, ale argumenty o škodlivosti větrných elektráren na zvířata a ptáky, včetně hluku mi subjektivně nesedí-ale třeba se mýlím, ale z vlastních zkušeností mi ty argumenty poněkud neladí. Prosím o nějaký odkaz na nějakou studii ve světě či jiný materiál, který se této problematice věnuje! Děkuji moc:-)
TYGRRR 27.3.2006 14:54

Re: Re: Předseda ČSVE

Kým je to prokázaný FAKT? UVEĎTE PROSÍM KONKRÉTNÍ FAKTA!!!!!!! KONKRÉTNÍ VÝSLEDKY POZOROVÁNÍ, ŽE TO TAKTO JE! ZAJÍMÁ MNE KONKRÉTNĚ, KDO PODLE VÁS TUTO SKUTEČNOST "PROKÁZAL", JAK UVÁDÍTE?!??? UVEĎTE FAKTA, ALE ZCELA PROKAZATELNÁ, VĚCNÁ A OVĚŘENÁ! TYGŘÍK
625/F 25.3.2006 10:53

Re: Re: V Německu je ve výrobě větrníků zaměstnáno přes 70 tis. lidí

I tak je možno. };-D) Kéž by chtěli uposlechnout...
jepice 24.3.2006 12:10

Re: Re: Re: Zvídavý dotaz, ona plantáž topolů,

Znám jednu francouzskou rodinu, kde je staletá tradice, že každá generace vysadí topoly a vykáci ty po generaci předchozí. Asi to není úplně nevýhodné, když to dělají tak dlouho.
kůrovec 24.3.2006 11:31

Re: V Německu je ve výrobě větrníků zaměstnáno přes 70 tis. lidí

Vraťte se k žabičkám je velmi krásně napsáno,ale žabičky(čtyřnohé) obecně žádného zeleného pošuka nezajímají a to včetně státní správy.Já osobně bych je poslal do pr...e!
Mysch 23.3.2006 20:26

Vzal jsem jako příklad baterky od Fiammu, v řadě s prodlouženou životností na 12 let

ktery typ?
ty olovo gel, nebo nejake jine?
Mysch 23.3.2006 20:13

Svisty kolem 12 kHz až do úrovně 79 dB s A filtrem při pomalu každé změně rychlosti větru

muzete nam tu popsat, v jake vzdalenosti jste to nameril?
Jak jste vyloucil, ze nemerite pipani ptaku, ale ty svisty?
A samozrejme, ze mne zajima, s jakym pristrojem jste tentokrat meril?
a pak jeste, zda s pomalym, rychlym, nebo impulsnim vyhodnocenim?
jinak je vase mereni vubec nic nerikajici.
Enik 23.3.2006 19:30

Ad Tomáš

Z Vašich příspěvků je zřejmé že nejste odborník nejen na hluk ale ani na energetiku a Vaše znalosti fyziky jsou na úrovni 7 třídy ZŠ. Budiš Vám omluvou, že takovýchto zastánců alternativních zdrojů energie, je naprostá většina!!! Argumentujete že VE nám ušetří tisíce tun uhlí. Toto je ale holý nesmysl. 600kWová VE vyrobí, při průměrné využitelnosti 11%, 66kWh elektrické energie za jednu hodinu. Přepočteno na uhlí je to 66kg. Uhelný energetický blok o výkonu 500MW zpolkne za jednu hodinu 500 tun uhlí. Vezměte si kalkulačku a začněte počítat! Vynaložené úsilí na dosažení takovýchto úspor je naprosto nesmyslné!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Enik 23.3.2006 19:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předseda ČSVE

Pokud jde o ty ušetřené tisíce tun uhlí, tak bych byl opatrný! Pokud budeme vycházet z tolik vychvalovaného projektu v Jindřichovicích pod Smrkem, tak každá z těch VE ušetří za jeden měsíc cca 60tun energetického uhlí!!! Což je množství které 500MW blok zpolkne asi za 5minut. Jinak řečeno VE v Jindřichovicích pod Smrkem nahradí za celý rok dvouhodinový provoz pětisetmegawattového bloku uhelné elektrárny a nebo hodinový provoz jednoho bloku JETE. Tomu se říká mnoho povyku pro nic!!!
Enik 23.3.2006 19:00

Re: Re: Re: Předseda ČSVE

Auta zabijí hodně ptáků i zvířat, to ale neznamená že kvůli VE jich musí být ještě víc. Auta zabíjejí ptáky letící nízko při zemi a těch není tolik jako těch ve výškách. Mimo to za pozemní dopravu nemáme adekvátní náhradu, za VE takovou náhradu máme! Srnky kolem dálnic se v pohodě pasou, protože si na hluk od aut zvykly. Na aerodynamický hluk od vrtulí VE si ele zvyknout nejde, ten hluk totiž svým charakterem způsobuje poruchy nervové soustavy. Argumentovat dokonalostí moderních turbín je důkazem neznalosti, neboť aerodynamický hluk lze sice snižovat ale jeho snižování má z fyzikální podstaty své meze!
Loki_F 23.3.2006 18:41

Re: Lucius Malfoy: Dobrá, dobrá - poelpším se, slibuji s rukou na poklopci! };-D

Loki_F 23.3.2006 18:37

Ach již rozumím, +/- 65 let, důchodce, Váš příspěbek je tím pikantnější,

Vaším úctyhodným věkem se vystvětluje Vaše nepochopení toho, co jsou to dotace a proč je větrník neekologický zdroj. Na svém komentáři nicméně trvám, jen místo nevyzrálá osobnost bych asi použil - přezrálá. };-D
Skládám ruce do klína neb starého psa novým kouskům nenaučíš....
BTW: Já jsem vás neškatulkoval, vy sám jste se zařadil. Přejí stálé zdraví.
Infrazvuk 23.3.2006 15:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předseda ČSVE

Krome dodaleka slysitelneho randalu VE vyluzuji take infrazvuk. A to uz neni takova sranda. Pokud bydlite blizko VE, muzete vychzat z domu s nasazenymi sluchatky, ale pred infrazvukem vas nic takoveho neochrani. Zahranicni zdroje uvadeji mezi jeho vlivy nespavost, psychicke poruchy a leukemii.
Tomáš 23.3.2006 15:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předseda ČSVE

Nejsem odborník na hluk, ale jistě víte jak stará je tam použitá technologie a jaký raketový vývoj proběhl v tomto segmentu za posledních několik let. Moderní turbíny postavené tak aby splňovaly zákonem stanovené hlukové limity jen a jen pomůžou se snižováním emisí skleníkových plynů a ušetří tisíce tun uhlí, které by jinak vyletělo komínem a zbyla by po něm na severu Čech pěkná díra. Energetiku nespasí, to je jasné, ale určitě mají v portfoliu zdrojů své místo.
Lucius Malfoy 23.3.2006 14:55

Re: Re: Re: Re: Re: Předseda ČSVE

Svisty kolem 12 kHz až do úrovně 79 dB s A filtrem při pomalu každé změně rychlosti větru
Tomáš 23.3.2006 14:50

Re: Re: Re: Re: Předseda ČSVE

Jak to myslíte neradostné?
Lucius Malfoy 23.3.2006 14:33

Re: Re: Re: Předseda ČSVE

No, třeba já ... a některé se mi povedlo dokonce i změřit na hluk, třeba Ostružnou. Neradostné výsledky, řeknu vám ...
Tomáš 23.3.2006 14:30

Re: Re: Předseda ČSVE

Také by mně zajímalo kolik z Vás rádoby odborníků nějakou VE slyšelo a vidělo...........
Lucius Malfoy 23.3.2006 14:29

Re: Předseda ČSVE

Ano, to je pravda, Petr Pávek z předsednictví ČSVE odstoupil na valné hromadě 30.IV.2005 v ne zcela jasné souvislosti s neslavným koncem časopisu Větrná energie. Jestli ovšem vytuneloval i ten, není dosud známo a osobně to považuji za věc marginální ...
Tomáš 23.3.2006 14:28

Re: Re: Předseda ČSVE

A kolik ptáků ročně tak asi zabijí auta? A k tomu hluku, dost mně překvapuje jak klidně se popásají srnky kolem dálnic a rychlostních silnic, že by byly hluché? :o) 
Enik 23.3.2006 14:25

Re: Předseda ČSVE

Větrné elektrárny ptáky opravdu zabíjejí a hluk z těchto elektráren plaší zvěř. To není blábol ale nezvratný několikrát prokázaný fakt!!!!
Tomáš 23.3.2006 14:11

Předseda ČSVE

Pane Brezino zkuste si nejprve ověřit fakta a pak něco vypouštět ven. Pan Pávek už pěkně dlouhou dobu není předseda ČSVE. A nezlobte se na mně, ale ty Vaše bláboly o zabíjení ptáků a neekologické výrobě je škoda komentovat..........
Lucius Malfoy 23.3.2006 13:35

Re: V Německu je ve výrobě větrníků zaměstnáno přes 70 tis. lidí

Darebové už je nemoderní, teď se říká šibalové :-) A mnohem radši bych byl, kdyby se místo k žabičkám vrátili až do stadia fotosyntézy ...
Loki_F 23.3.2006 13:21

V Německu je ve výrobě větrníků zaměstnáno přes 70 tis. lidí

jenže už je není kde stavět. 'Větrníka' Tritina odstavili od koryta, převahu konečně získávají odborníci na energetiku, spotřebitelé úpí nad koncovými cenami za kWh a tak se již cca pátým rokem řeší problém: "Co s vybudovanými kakpacitami na výstavbu, údržbu, generálkování a repasování...?" neboli Nerudovské "Kam s ním" na zelený způsob. Takže se zaplatí € - bakšiš českým zeleným lumíkům, trošku se postrčí pár EUrosměrnic ke stanovení podmínky minimálního podílu OZE v členských zemích a je vystaráno.
To co tu popsal(a) kibenda jenom zapadá do celkového obrazu.
Jestliže tohle má být ta nová inteligentní politika bez přetvářky, boj s korupcí a záchrana přístích generací v ¨režii zelených lumíků, pak říkám: "Děkuji, nechci, vraťte se k žabičkám darebové!" };-( 
kibenda 23.3.2006 12:33

Větrná mapa Ústavu fyziky atmosféry

Před tím, než se bývalý náměstek ministra žp Ladislav Miko odebral na vysoký post do Brusele, svolal na MŽP tiskovku (cca únor 2005) a tam představil Větrnou mapu, kterou ministerstvo ve spolupráci s Ústavem fyziky atmosféry AV připravilo pro to, aby bylo investorům, starostům i odpůrcům větrníků jasno, kde to fouká. Vzadu tam tehdy seděl takový starší pán, který se pořád hlásil o slovo, ale nějak na něj nevyšlo. Pak říkal okolosedícím, že on je právě z toho ústavu AV a že ta mapa, kterou připravili, vypadala úplně jinak, že tam byla asi pětina či ještě méně míst, než je vyznačeno na této oficiální. Kdopak ji upravil pro potřeby investorů?
Zajímavé je, že když se dnes podíváte ne www.env.cz/databáze tiskových zpráv - 14.3.2005 , tak mapa už tam vystavená není. Jakpak se k ní veřejnost dostane? Pročpak ji znalci a odborníci skrývají?
Jéžiš, kdyby tohle udělal např. ČEZ, tak se Zelení po... a už se soudí, píší do Bruselu, bonzují naši republiku na celém světě. Ale tady nic, vždyť jde o mantru využívání větrné energie a o větrnou lobby. Jako tečou nevládkám peníze z Rakouska a blokují rozvoj jádra v ČR, podobně je to s penězi od výrobců stožárů a vrtulí, kteří tu udělají kšeft, zaplatí nohsledům a půjdou dál.
A kde je boj za záchranu české a moravské krajiny? Bursík v TV říkal, že i právě s větrníky je krásná. A že to všichni zaplatíme z daní? A proč by to Zeleným vadilo? Vždyť ti jsou právě placeni ze zahraničí, aby tu zabrzdili hospodářský rozvoj. Pátá kolona!
Enik 23.3.2006 12:02

Re: Jaký smysl má složitě akumulovat něco, co za celý měsíc vyrobí tolik energie

co jeden blok JETE za necelých 7minut. Takové nápady může mít jen totální idiot jako jste VY!
Lucius Malfoy 23.3.2006 8:44

k akumulaci

Prima, byl byste tak laskav, a navrhnul nějaký v Jindřichovicích použitelný alternativní akumulační systém ? Mne napadly následující:
Stáčení spirální pružiny, umístěné v každém nízkoenergetickém ekodomě v Jindřichovicích (http://www.jindrichovice.cz/www/basic.php?section=article&art_id=169&art_lang=cz)
Vytahování stopudového závaží na věž jindřichovického kostela
Tlakování vzduchu do kaverny, vyhloubené podzemním jaderným výbuchem pod Smrkem
Zřízení dvojice nádrží na vrcholu Smrku (1124 m n. m.) a v Jindřichovicích (tuším 474) pro přečerpávací elektrárnu (tenhle nápad má smysl a líbí se mi)
Přebudování jindřichoviské infrastruktury na vodíkový cyklus
Roztáčení obřích setrvačníků, umístěných v prostorách jindřichovické Agentury mikroregionálního rozvoje
Tak který z nich spočítáte ?
Lucius Malfoy 23.3.2006 8:31

realita je vaším nepřítelem

Ale njeprve poznámka - tady někdo, kromě vás, mluvil o autobateriích ? Vzal jsem jako příklad baterky od Fiammu,  v řadě s prodlouženou životností na 12 let. U nás je dodává třeba Altron.  No, a teď  ty fofrníky  - vezměme jako průměrnou spotřebu domácnosti 15 kWh denně (což je celkem nízko). Pro 250 jindřichovických rodin to dělá 3750 kWh denně, děleno dvěma je to 1875 kWh práce denně na fofrník. A teď graf za únor:
 7.,8., a 9. je to OK, akumulujeme, 15. a 16. taky, 17. je to hladové, někdo nebude svítit, 18. a 19. si můžeme dokonce i nařezat dřevo, alespoň někteří,  to samé 24. a 25.  a nakonec 28.  Tedy Deset dnů jsme jakž takž autonomní ... A co po zbytek měsíce ? Tedy 18 dnů, nikoliv 5 či 6, jak uvádíte ? 
Daneš Burket 23.3.2006 6:41

Lepší kandidáty byste asi těžko hledal

O "výhodnosti" jindřichovických větrníků píše Václav Železný: