24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
68 4.3.2006 23:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bez východiska

Ach! Přece jen nějaké jemné otření se o to „emerické zdravotnicví“ nakonec. Jak by to vypadalo, že ano. Co takhle nechat to emerické zdravotnictní Emeričanům a těm tisícům ostatních pacientů z okolního světa, kteří se ho nebojí a dojedou si i z daleka. (Když to jinde jaksi nejde bud vůbec, nebo jen tak tak?)
Doktor 5.3.2006 1:41

Re: Re: Re: Re: Bez východiska

Pokud projde nový zákoník práce, pak od 1.1. 2007 skončí možnost konat pracovní pohotovost na pracovišti. To bude prdel, na to se dost těším!!!!
František I. 4.3.2006 18:49

Re: Re: Bez východiska

Nebohý to Vyzívoušku, možná si to neuvědomujete, ale odsáci se většinou "soudruzi" neoslovují. To, že jste tak zvyklí se oslovovat u vašich milých načervenalých soukmenovců, ještě nemusí platit všeobecně. I když věřím, že si to dodnes nedovedete představit. Jde vám to konec konců k pleti. O zlínské nemocnici nic nevím, tento kraj navštěvuji jednou či dvakrát do roka, takže co se mezi vámi děje, mi je srdečně jedno. Osobně mám poměrně dost zkušeností s některými fakultními nemocnicemi v Praze a dalšími v jejich okolí. Podle mých zkušeností na jednoho skutečného doktora tu sídlí patnác i více neschopných felčarů, kteří by se jinde neuživili. Takže v tom se asi Praha od Zlína neliší. O dluzích těchto ekonomicky neschopných institucí také z osobní zkušenosti něco vím, neb jsem do nich bolačo ke své pozdější lítosti dodával. (A úplatky rozdával, to byla a zřejmě je, vy načervenalý trumberko, taková tradice.) Také jsem rozdával úplatky za to, aby otce nechali bezbolestně zemřít a synka vzali na operaci dříve, než za půl roku. Takže k vám felčárci velkou důvěru nemám a ani si vás nijak nevážím. Asi před pěti lety jsem se při čekání na parťáka na jedné výstavě v Londýně zmocnil nabízeného tisku, kde jsem si přečetl zábavnou noticku - v Africe je počet vyléčených šamany a lékaři zhruba stejný. Nedivil bych se, kdyby tomu tak bylo i u nás.
challenger 4.3.2006 19:13

Re: Re: Re: Bez východiska

Milý Františku I, pokud o tom nic nevíte, tak táhněte do chlíva, odkud jste přišel. Vaše slabomyslné off topic kydy nemající žádný podklad ve znalostech mě nezajímají. Já vás neoslovuji v diskusi, tak mějte alespoň tolik elementární slušnosti a nechte si svoje moudra pro sebe. Bavím se pouze s lidmi, kteří mi mají co nabídnout ve smyslu nějakých zkušeností, či níázorů, které mají podklad v logice a realitě. Tato kritéria vaše názory ani v nejmenším nesplňují. Běžte si kšeftovat a podplácet své modré soudruhy, tady se mezi sebou baví lidé, kteří si mají co říci a hlavně, kteřé mají k tématu co říci. A to vy evidentně nemáte. Na virtually.cz vás čekají Vaši modří soudruzi, proč se furt cpete někam, kde vás nikdo nechce?
František I. 4.3.2006 19:25

Re: Re: Re: Re: Bez východiska

V chlívech bývá občas čistěji než ve vašich nemocnicích. Milý vyzíválku, mě je děsivě jedno, co si o mne myslíte. Vzhledem k faktu, že úroveň vašich argumentů nepřekročila kvalitu Hallo novin, mohu se vám pouze smát a vysmívat. Což si mim. zasluhujete a já to navíc dělám v případě tvorů vám podobných rád. Argumentů je jaksi pro vás škoda.Nevím ani, proč bych měl vůči scokomouškům vašeho typu zachovávat jakousi elementární slušnost. Pokud si přečtete své výlevy, pochopíte proč.Ne, ale ne, vy nepochopíte. By the way, většinou podplácím rudé a narudlé soudruhy. Na ně to totiž platí.
Halladin 4.3.2006 19:27

Re: Re: Re: Bez východiska

Jasně, nějakého šamana má každej kmen v pralese. O doktora tam nezavadíš :-)) Bože Frantíku :-)))))
challenger 4.3.2006 19:33

Re: Re: Re: Re: Bez východiska

nechte ho, když si ho nebudeme všímat, on přestane...
Halladin 4.3.2006 16:10

Zdravím Callengere,

jste to vy, co od něj mám na blogu dva články ? :-))
challenger 4.3.2006 16:24

Re: Zdravím Callengere,

jasně. Na Váš mail, bohužel musím odpovědět záporně. měl jsem poslední dobou nějaké jiné povinnosti a události se vyvíjejí poněkud rychleji, než o nich stačím psát. :-))
Ale snad za nějakou dobu zase něco vypotím...
Halladin 4.3.2006 16:28

Re: Re: Zdravím Callengere,

Díky. Až to bude , pamatujte na mně :-))
Halladin 4.3.2006 18:22

Re: Re: Zdravím Callengere,

Díky. Až to bude , pamatujte na mně :-))
Mirek Šejna 4.3.2006 14:56

ne u Madridu, ale v Bratislavě, pane Bakalo

Na Slovensku, se bojuje za Prahu. V tomto slavném státě, kde se vše daří dle pravicových receptů a které nám má být vzorem, se blíží velký zdravotnický průser. Zdravotníci tam protestují tak, že pacienti budou nuceni platit ošetření cash. Slovenská VZP je finančně totálně v prdeli. Slovenští lékaři dostávají v porovnání s českými od pojišťoven almužnu. Pár tamních nemocnic převedených na a.s. je před konkurzem. Takto tam dopadl experiment, který chce zavést v Česku modré společenství hejtmanů pod metodickým vedením senátora Julínka. Zkuste teď sledovat události ve slovenském zdravotnictví. A za rok pak, pokud volby vyhraje ODS, pocítíte v Česku deja vú.
Vlali 4.3.2006 15:02

To se nesmí

To jste tomu dal napsat, že se veleúspěšný experiment modré Slovensko nekoná. Teď budete hlásná trouba Rathova, sockomunista a provokatér. Malé doplnění po zavedení Slovenské "reformy" zkrachovalo 8% soukromých ordinací. To až zase někdo půjde na Staromák aby věděl co podporuje.
Ota First 4.3.2006 15:09

Re: ne u Madridu, ale v Bratislavě, pane Bakalo

Míro, pomalu s tou francouzštinou.
Zdá se, že jsi bedlivým posluchačem televizního zpravodajství, v takovém případě by ale bylo na místě spíše illusion déja entendu. Pokud tedy nežiješ na Slovensku, ale potom by zase bylo vhodnější vécu. Chápu však, že sociálnímu demokratovi používajícímu slovo  "prdel" místo "dobrý den" mohou takové drobnosti snadno uniknout. Zdravím. Ota.
challenger 4.3.2006 17:09

Re: Re: ne u Madridu, ale v Bratislavě, pane Bakalo

mám dojem, že se babráte v nepodstatných věcech. Pravdu má bohužel autor původního příspěvku. Mám pár slovenských spolužáků - vlaná část jich zdělá zde a ta druhá část v Německu.
Klíčem k dobrému systému zdravotní péče, je dobrý doktor. Nikoli senátor Julínek, nikoli soudružka Musílková, nikoli gauner z Harvardu Kožený (tedy pardon - Hroboň). Ti Vás nevyléčí. Ani Vás nevyléčí firma prodávající zde předražené léky, přístroje a materiál - předražené proto, že 5% ze zakázky musí zaplatit managerovi jako všimné.
Politici musejí jasně a bez vytáček říct pacientovi, na co konkrétně má za své peníze nárok. Musejí lidem říct, co se stane, když na to nebude - zda nechat (před TV kamerami) někoho umřít - na to jsou dost posraní všichni - anebo zda raději zaplatí a dorovnají ztráty z daní.
Ať politik řekne, že ten a ten člověk nemá nárok a zemře. Ale ať nenutí, abych to lidem říkal sám, když oni mají pouze sladké úsměvy a utvrzují pacienty v tom, že mají nárok na nekonečně drahí služby 24 hodin denně. Zatím se nenašel nikdo, kdo by tuto elementární věc pro občana udělal.
Ladislav N. 4.3.2006 16:49

Očekávat od Šejny seriózní příspěvek? Nesmysl...

Ten bude jenom vylepovat plakáty po zdech.
Ota First 4.3.2006 14:47

Challenger -ukázka

Oni se ti zdravotníci mezi sebou prostě nedokážou domluvit.
Jeden tu píše o astronomických dluzích, druhý převede diskusi do roviny: vy tamto neděláte, či vy jste tamto zmrvili, tak nemluvte. Chalenger je zřejmě zaměstnancem fakultní nemocnice. Doufám jen, že v práci je méně emotivní. Myslím,že diskuse byla o dluzích, tak se k nim vraťme. Jak je vůbec možné, že se dává na dluh ausgerechnet nemocnicím? Zrušme to a hned se uvidí, kdo je kdo! Mimochodem - těch oddlužování velkých nemocnic už bylo až, až! Všechna vedla jen k tomu, že narostly další dluhy. Každý zaměstnanec jakékoli firmy pocítí, když má firma špatné ekonomické výsledky. Lékaři fakultních nemocnic nechtějí cítit nic. Jejich zaměstnavatel je na dně a oni by chtěli stejné peníze. To je prostě směšné. A tragédií je, že se to děje. A my všichni tuhle legraci platíme.
Už slyším odpověď: nemocnice mají dluhy, protože jim pojišťovny neplatí vůbec nebo pozdě. Ale to je právě neotřesitelný důkaz nefunkčnosti systému jako celku.  Mimochodem - pojišťovny platí špatně všem. Ale jenom někteří mají astronomické dluhy. V čem bude chyba? Možná v tom, že mají tak dobré lékaře?
František I. 4.3.2006 15:16

Re: Challenger -ukázka

Pokud jsem slyšel, fakultní nemocnice nemají dluhy jen z toho, že jim platí pozdě pojišťovny. Prostě se tam krade a podvádí ve velkém. Revidenti z pojišťoven ale musí držet hubu a krok a nic neobjevit. Jednoho, dnes již v důchodu, prý kvůli jeho zprávě v noci navštívili tajní a do rána musel svoje dílko přepisovat, aby vyhovovalo jednomu rozpačitému a milému ministrouškovi. Dodnes o tom mluví šeptem a nestřízliv.
Rowdy 4.3.2006 15:24

Milý Františku

fakultní nemocnice mají dluhy především z toho, že investují z peněz, které mají jen na papíře. Je to opovážlivé spoléhání na milost zřizovatele, bohužel na úkor těch, kteří to nedělají, oddluženi nejsou (protože nedluží) a ještě se oddlužení vezme z prostředků, které mohli dostat.
Ota First 4.3.2006 15:27

Re: Re: Challenger -ukázka

Krade se? Samozřejmě, že se krade. Ale to není to nejhorší. Propadliště peněz je v dezorganizaci, přezaměstnanosti, v nepořádku naprostých vohnoutů na rozhodujících místech.
Kdekterý pitomec náměstek studuje MBA, aby později až jej vyhodí dostal snáze další teplé místečko, studium nepochopitelně hradí nemocnice, dodavatelé uplácejí nejenom náměstky, ale i jednotliví subalterní zásobovači si přijdou na své, o stavebních firmách ani nemluvím, procenta u každé položené cihly spolehlivě odkapávají na ty správné účty, některé farmaceutické firmy které nebudu jmenovat už ani nechodí lanařit jednotlivé lékaře, jsou přímo za náměstkem ředitele, aby předepisování jejich léku prostě nařídil (a on to udělá).  Atd. Ale nemylme se, toto není problém pouze zdravotnictví. Toto je základní vlastnost jakékoli státem řízené hospodářské jednotky.
Eva D. 4.3.2006 16:21

Re: Re: Re: Challenger -ukázka

Podle mého názoru PERFEKTNÍ komentář, do puntíku. Manželův přítel , celý život duše poctivá, se takhle stal nepohodlným, když se na poradě nabídl, že jisté zařízení lze koupit levněji od jiného dodavatele, naž navrhovalo vedení. Už dělá jinde...
 
Jenže, nemáte-li důkaz v ruce, choďte s podezřením na policii ! Nevěřím, že by pochodil.
 
challenger 4.3.2006 16:27

Re: Re: Re: Challenger -ukázka

to je naprostá pravda - ovšem bez ohledu na právní formu existence. Ať už příspěvková organizace nebo a.s.. A.s., pravda, má (mimo jiné) ještě možnost krátit na úkor těch tunelů osobní náklady, což se potom negativně projevuje na kvalitě péče.
Ota First 4.3.2006 16:41

Re: Re: Re: Re: Challenger -ukázka

Soukromý vlastník podniká proto, aby vydělal peníze, nikoli proto, aby živil parazity a zloděje. Je jeho zájmem ohlídat si, aby se tyto věci neděly. Pokud se tedy jedná o skutečného soukromého vlastníka. Takového, který je na státu nezávislý a nic od něj nečeká.
challenger 4.3.2006 16:57

Re: Re: Re: Re: Re: Challenger -ukázka

Nechápu, proč pořád mluvíte o soukromém podnikání. Vám nějak vadí špitály ve Vašem podnikání? Je práce policie také podnikání? nebo armáda?
Práce ve špitále je veřejná služba, zrovna tak, jako práce policie. Je to tak proto, že lidský život není zbožím. Libertariánští experti se nás často snaží přesvědčit o opaku. Takže na kolik si svůj život ceníte, příteli?
challenger 4.3.2006 17:13

Re: Re: Re: Re: Re: Challenger -ukázka

mimochodem, kdo je podle Vás ve zdravotnictví ten parazit a zloděj? Podle vyjádření nejrůznějších modrých soudruhů mám pocit, že je tím myšlen lékař zaměstnanec, který dostatečně hbitě neadoruje jejich moudra a neobětuje svoji osobní prosperitu.
Takže kdo to je? To je, oč tu běží. Myslím, že jsme se právě dostali k jádru problému.
challenger 4.3.2006 14:19

Pane primáři Bakalo,

když říkáte "A" musíte říct také "B". Totiž že Vámi odsuzované oddlužení nemocnic fakultních bylo pokud je mi známo daleko dříve předejito oddlužením mnohých nemocnic krajských. Nebyla náhodou oddlužována dříve i vaše mateřská Zlínská nemocnice? Není to tak trochu jako když zloděj křičí "chyťte zloděje?"
A ještě něco mi řekněte: kolik ve vašem špitále uděláte bypassů, kolik angioplatik, kolik jste odoperovali nádorů a s jakým výsledkem? Jaké máte pětileté přežití žen s karcinomem prsu, jaké máte pětileté přežití pacientů s nádory kolorekta? V jakém stadiu jsou ve Vašem regionu tato onemocnění diagnostikována, a proč? Jsou u Vás lidé diagnostikováni signifikantně dříve, než kupříkladu v Praze? Troufám si tvrdit, že ne. Když už chcete všechno tak proporcionálně dělit, dělte taky odpovědnost a neposílejte pacienty, kteří pro Vás představují riziko zdravotní i ekonomické do fakultních nemocnic.Zkuste si je léčit sami a nevolejte, až budete mít na krku nějaký ten průšvih. Pak, po určité době, až budete mít za sebou kopu mrtvol a možná nějaké ty výsledky jako nemocnice fakultní, tak si můžete říct také o stejné peníze. Do té doby to bude pouze ubohé brečení zneuznaného okresního přeborníka, co by chtěl prachy, ale už ne riziko. A přihřívá si polívčičku na současných problémech.
ODS se opírá právě o tyto lidi. Trhu a spravedlnosti plnou hubu mají, ale jen do té doby, než dojde na lámání chleba. V Praze nešlo o žádné zdravotnictví a už vůbec ne o pacienty. To by totiž ti, kteří tam minulý pátek hulákali, museli nejdřív prokázat, že mají nejen finanční požadavky, ale také odpovídající profesionální schopnosti, což vzhledem k renomé obvodních lékařů - hlavních protagonistů protestu - půjde dost těžko. Zatím je to pouhý ryk mající za cíl ukousnout si více z koláče veřejných prostředků. Já to tak beru, taky jsem stávkoval za větší odměny. Ale aspoň jsem neměl tu drzost zaklínat se blahem pacienta. To je totiž pro mě samozřejmé.
Evropan (original) 4.3.2006 14:42

Re: Pane primáři Bakalo,

Challengere, ptam se ted vazne, co Vy budete delat pokud ve volbach zvitezi ODS a dosahne koalicni parlamentni vetsiny ?
challenger 4.3.2006 15:14

Re: Re: Pane primáři Bakalo,

vážně vás to zajímá?
Evropan (original) 4.3.2006 15:35

Re: Re: Re: Pane primáři Bakalo,

Ano, ptam se vazne.
challenger 4.3.2006 15:42

Re: Re: Re: Re: Pane primáři Bakalo,

budu dělat to, co doposud. Pokud se mi nebudou líbit podmínky, mám kam jít. O svůj osud se věru nebojím.