25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

FOTO: Čím létá sultán

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
petr 5.1.2006 14:12

spok

Nevím jestli jsem tady správně.Ale schánim rady zkušenosti s fotoaparátem SONY DSC-R1 a OLIMPUS E500 také FUJI FINEPIX S9500.dík
Sch.opatrnej 3.1.2006 18:33

Ne, že by se mi to nelíbilo, ale

já bych místo toho luxusu dal přednost vystřelovací sedačce 0/0.
Jap 2.1.2006 3:19

Sultan je OK, problemy ma AIRBUS

Obrazky se dostaly do cirkulace urcite na popud Airbusu, ktery se snazi propagovat a zachranit svuj zkomirajici eroplan, ktery ma seriozni potize s odbytem.
A-340 je moderni sexy ctyrmotorak, s celkovou maximalni startovaci vahou kolem 380 tun, v te velikostni kategorii si mohl sultan vybrat a nechat upravit budto 420 tun veliky ctyrmotorovy 4o let stary typ Boeing B747 /jako ma Bush/ , a nebo 350 tunovy, celkem novy ale jen dvoumotorovy B777 a nebo obrovsky novy superjumbo Airbus 550 tun A380, coz by bylo prilis okazale i pro sultana protoze velikost toho letadla se priblizuje velikosti sultanovy zemicky. A-340 je vyborne letadlo, ktere je schopne nalozit vsechny sultanovy manzelky a spratky a levobocky a dovezt je na rychly nakup do sousedniho Singapuru, Australie, ci na poradny vylet a nakup do Londyna do Ameriky, ci Tokya.
A-340 je vyborny letoun pro bruneiskeho sultana ale na svetovem trhu dopravnich letadel zacina tezce krvacet. Je o 10% vetsi nez konkurencni Boeing B-777, ale ma 4 motory coz je nevyhoda, je podstatne drazsi, udrzba je drazsi a spotreba paliva je vetsi nez u dvoumotoroveho Boeingu, B- 777. Momentalne ma Airbus A-340 asi 70 objednavek,  nektere z nich jsou urcite i nekolik let stare, Airbus to radeji neuvadi, zatim co Boeing B-777 na jenom za rok 2005 asi 170 objednavek a rychle nabira dalsi.
No a tahle hroziva situace na trhu , je duvodem k tomu aby nam Airbus ukazal, fotografie, jak lesti pro sultana to orechove drevo uvnitr toho krasneho A340 eroplanu a i kdyz to bude sultana urcite stat balik, to airbus nezachrani, prohrava na cele care boj s Boeingem o tuto vahovou kategorii dopravnich letadel.
O carku nize , V KATEGORII LETADEL  220, 240 tun ,2 MOTORY kde dosud kraloval Airbus A330, prave nasadil Boeing novy levny supermoderni usporny /20% mensi spotreba paliva/ , B-787, Dreamliner, ktery uz pozira Airbus i v teto stredni kategorii a Airbus je z uspechu tothoto noveho  B787,  tak v
Jap 2.1.2006 3:33

Re: Sultan je OK, problemy ma AIRBUS

je z uspechu tothoto noveho letadla tak vyplasen, ze stahuje usvuj uspesny A-330 , predelava ho na A-350, vydava ho lzive za uplne nove letadlo, i kdyz je to jen predelany, vylepseny A-330. To ma za dusledek to ze tento A 350 se nevyrovna v uspornosti a modernosti novemu Boeingu a mimo to je 2 roky zpozden. A navic jeho zavedenim stahuje Airbus z produkce uspesne a pomerne nove letadlo A330, coz je dalsi ekonomicka ztrata.
KATEGORIE 150 TUN Tam jsou sily vyrovany, Airbus ma nejake civilni objednavky, Boeing mene, ale dostane asi brzy objednavku na vojenske tankovaci letadla od Pentagonu a i od nejakych evropskych zemi /myslim ze Italie uz je objednala/
KATEGORIE 60TUN AZ 80 TUN , tam ma Airbus dobre letadlo A-320, a vede si dobre, Boeing ale svuj B- 737, nedavno zmodernizoval, takze se boj vyrvnal .
NEJVETSI KATEGORIE B-747, VERSUS AIRBUS /slavne/ SUPERJUMBO A-380. B747 je 40 let stary dozivajici dedek, ktery se uz nekolikrat zaplatil, ma asi 60 objednavek , hlavne na nakladni sluzbu, Boeing ho nedavno protahnul o nekolik metru, vybavil novymi motory zvysil vahu na 430 tun. Nedavno tak oslavovany A380 Airbus ma ale nyni seriozni potize, v lete 2005, na aerosalonu v Parizi byla velka slava firma mela tehdy 149 objednavek na novy A380, dnes po vice jak pul roce maji stale jen 149 objednavek, a to jsou casto statni letecke firmy evropskych zemi,/ maji to asi povinne/ a to i kdy si byli jisti v lete ze do konce roku budou mit 200 objednavek.. Proste letecti dopravci uplne prestali A380 objednavat, ztratili duveru v koncepci superjumba, a jeho pouziti v letecke osobni doprave, vyckavaji, objednavky na nakladni dopravu vyzira zmodernizovany B747, Cely projekt superjuba A380 stal zatim kolem 15 miliar eur a uz v lete byl 2 miliardy ve ztrate proti planu a od te doby nabral projekt dalsi casove zpozdeni, 6 mesicu, coz znamena tuhe penale, dale se Airbusu nepodarilo dodrzet maximalni smluvni vahu prazdneho letadla A 380, / ktera je zhruba200 tun/&n
Jap 2.1.2006 3:48

Re: Re: Sultan je OK, problemy ma AIRBUS

prekrocili ji o nekolik tun a to znamena o nekolik desitek mene cestujicich na kazdem letu , po dobu zivotnosti letadla, 30 let ,a to je pro zakazniky neprijatelne a musi se to odstranovat usporou vahy na nepodstanych vecich jako sedadla, podlahy, vnitrni zarizen, napr. namisto z levneho hliniku, museji byt nakladne prekonstruovana a vyrabena z nakladnych materialu, jako titanium, uhlikova vlakna a pod. , tedy zvyseni ceny letadla. A kdyz jsme u ceny,  zatim co Boeing zverejnuje ceny letadel i na sve webove strance, Airbus je zatajuje a  prvni A380 byly asi prodany hluboko pod cenou a  nyni kdyz zada Airbus plnou cenu nema zakazniky. Proste slavny projekt A 380 je najednou cely ve vzduchu a s nim i tech 15 miliard co na nej bylo zatim utraceno.  Duvodem debaklu je to, ze  A380 nebyl vyroben  proto, ze ho zakaznici chteli, ale proto aby Airbus pretrumfnul Boeing, a to se podarili, ted zbyva zaplatit tech 15 miliard eur co si na to vypujcili.  Proto tak Airbus jeci, kdyz ho Boeing chce vzit pred soud WTO, protoze bere dotace od zapadoevropskych vlad.
Takze se pratele spokojene podivejte na to  prave krasne vylestene obkladove orechove drevo pro sultana , ale jestli mate nejake akcie Airbusu, tak je rychle prodejte,  to prave orechove je nezachrani.
kolda 2.1.2006 9:17

Re: Re: Re: Sultan je OK, problemy ma AIRBUS

Nevim, jestli je to vsechno pravda, ale jinak pekny komentar. O evropsko-americke revnivosti ctu rad a o letadlech jeste radeji. A380 asi opravdu pujde do kopru, tomuto projektu se moc neverilo (krome tech, co musi verit povinne) ani drive a v dobe teroristicke uz vubec ne. Ovsem co se B777 tyka, tak ja pres ocean radeji letim 4-motorakem a asi nebudu sam. Tohle mozna aerolinky zohledni a budou prece jen kupovat i nejake Airbusy.
brumlick 2.1.2006 13:28

Re: Re: Re: Sultan je OK, problemy ma AIRBUS

Ono se dá létat i s jedním motorem, tak bych se příliš nebál ani u dvoumotorových letadel.
V 2.1.2006 16:17

Re: Re: Re: Re: Sultan je OK, problemy ma AIRBUS

Když to stačilo Lindberghovi...
MLOK 3.1.2006 16:37

Re: Re: Sultan je OK, problemy ma AIRBUS

To je inteligentní komenář, i když zjevně názor z Boeingova břehu. Lze namítnout,
že A-330 a A-340 jsou pouze 2 varianty jednoho letadla, takže jejich prodejní úspěchy či neúspěchy lze počítat dohromady. Nelze popřít, že A-330 již odeslal do historie Boeingův B-767, na který zase musel navázat dosud papírový Dreamliner. Kdyby se Dreamlineru nepodařilo dosáhnout slibovaných marketingových paramatrů, tak by si na A-350 (převlečený A-330) nemohl nijak vyskakovat. Asi jedině na základě úspěchu rodiny A-320 Boeing ráčil podruhé předělat svůj také dnes již více než čtyřicetiletý Boeing B-737.
Zajímavé, i když v kontextu ne zcela zřejmé, je pak obětování koncepčně mladšího a pokročilejšího Boeingu B-757 ve prospěch prodloužených superhybridů B-737.
Slavné Jumbo 747 je už hodně a hodně staré. A u Boeingů se moc nenamáhali s jeho modernizací. (Lze vzpomenout propad velmi málo inovované verze 300). A protože se Boeing léta k ničemu neměl, zkusil to Airbus. Buď se mu podaří vypiplat z A-380 konkurenceschopný stroj, nebo bude mít daňový europoplatník zase co platit. Že celé komplikované sdružení Airbus vůbec prorazilo je sám o sobě zázrak. A jestliže si budou i do budoucna konkurovat alespoň 2 firmy, tak na tom zákazníci jedině vydělají.
www racek 2.1.2006 13:38

Re: Sultan je OK, problemy ma AIRBUS

Problém je, že boeing ty dreamlinery ještě zdaleka nenasadil. jinak 340 a 330 jsou vlastně jeden letoun ve dvou nebo čtyřmotorové verzi ... docela dobrý příklad standardizacea pro airbus dobrý kšeft.. A 350 bude mít asi parametry Dreamlineru, spíše to vypadá, že budou lepší ...
stejně, moc mi mrzí, že na letištích člověk vidí už jen dva výrobce... jak to bývalo krásné ještě před 15 lety.
a ta 380? no, ona 747 se taky zdála moc velká a letiště na ní moc malé ... v každém případě se mrtvě narozeného dítěte jako u concordu neobávám. světová doprava ho prostě potřebuje.
Abbadon 3.1.2006 18:06

Re: Re: Sultan je OK, problemy ma AIRBUS

Pokud vím, tak dreamliner už má za sebou nějaké zkušební lety, nezitímco A350 je zatím jenom na papíře. A začalo se s ním až potom co se začalo ukazovat, že 380 nebude takovej trhák...
Osobně v projekt A380 moc nevěřím. Má potenciál se stát úspěšným nákladním letadlem (a tak nahradit 747) ale dálková doprava lidí se čím dál tím víc přesouvá do kategorie 2 motorových letadel jako A330, 767. Ale může se uchytit v Asii. Navíc mě trochu znervózňují prohlášení výrobce o problémech s váhou a následné řešení odlehčováním. Nedošlo k přílišnému oslabení konstrukce? Navíc dovedete si představit kolik zaplatí letecká společnost na odškodném až jim nějaký spadne? 800 lidí to je polovina Titaniku.. :-)
U Airbusu mě zajímá jak to bude s projektem vojenského nákladního letadla, které mělo nahradit v evropě stárnoucí C-130. Pokud vím tak posledních 15 let existuje jenom jeden obrázek a nic víc se neděje. Škoda pro Airbus, náhradou Heculesu bude asi Hercules...
Dotační války Boeingu a Airbusu se táhnou hodně dozadu - Boeingu vadí, že airbus si bere z EU půjčky a je víceméně jedno kdy a jestli je zplatí. Airbus si zase ztěžuje, že Boeing platí výzkum komerčních projektů z dotací na vojenský výzkum.... Obojí jde těžko dokázat a ještě hůř rozsoudit...
jezevec 2.1.2006 1:21

no božínku

přece tam nebude mít 260 plastikovejch sedaček, když s tim lítá pár lidí.
qvv 5.1.2006 11:26

Re: no božínku

náhodou by to byla docela frajeřina. dát si do obýváku křeslo a do ložnice postel napadne každýho, ale koupit si seriovýho airbuse a akorát v něm lítat sám, to by byla hc recese :-)
Kanuk 2.1.2006 1:00

2 xmort - MM (mimo mísu)

Dotazoval jste se, kdo má mikroskop LVEM5.
Doporučuji obrátit se přímo na výrobce (Delong Instruments, Brno, nagůglovat), který podle mého mínění by vám mohl sdělit současné majitele přístrojů. Možná, že by s touto informací mohli dělat drahoty kvůli "invasion of privacy", ale i v tom případě by se snimi asi dalo jednat (ústně). Kdo chce, ten může. A máte-li nějaké postavení ve vědeckém světě, třeba by vám přístroj zapůjčili k vyhodnocení, nebo aspoň na čas pronajali. Dobré reference jsou nejlepší reklama.
Kanuk 2.1.2006 0:50

Pár poznámek

1) Chybí tam zlatá záchodová mísa. Něco, co by mohlo být zlaté, vypadá tak na umyvadlo. Pan sultán je tedy buď  žebrák, nebo držgrešle.
2) Pro PeSa. Tady vidíte, kdo sere na drobný lid, takže ten musí spalovat sajrajty protože nemá na plyn (nebo mu je aspoň líto za něj utrácet tolik penězů).
Andy 2.1.2006 0:07

to jsou věci

má tam fotel a stůl. Panejo. Revoluci na něj, holomka prachatýho.
doxa 2.1.2006 17:21

Nebojte, Andy

Iránský šáh měl svého času podobné.
kanuk 2.1.2006 21:55

Re: Nebojte, Andy

Myslíte, že dnes ten ajatola, nebo kdo tam je u vesla, jezdí na velbloudu?
jonáš 2.1.2006 22:14

Re: Re: Nebojte, Andy

Jenom jestli má taky rezavý pohklaví?