17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
wang 21.12.2005 10:08

Re: Re: Re: Autor je hlupák a já nejsem volič ODS

Ccecile, zcela souhlasím - je to pouze administrativní záležitost, která většině zaměstnanců skrývá kolik vlastně platí státu. Zaměstnavateli je zcela jedno kolik z té částky co ho zaměstnanec stojí dá jemu a kolik státu - důležitý je souhrnný náklad.
Jinak Tlustý mě zklamal, jestli je ta prezentace takto chybná, tak je to velká ostuda, to by si snad nedovolil ani Paroubek
Zdenek 20.12.2005 11:39

Re: Re: Re: Pane Chyla,

To je ale stále nesmysl.. Pokud podle návrhu ODS nějaká daň bude zrušena, může ji do čistého příjmu přidat co by zaměstnanec ušetřil (a alespoň malou poznámku pod čarou že o důchod se musí starat sám). Nemůže ale stejnou daň v kalkulačce podle CSSD odečítat dvakrát- v hrubé mzdě jsou odvody zaměstnavatele už odečteny. Stejně je mi to jedno- já si při nástupu jako zaměstnanec řekl o 30k čístého, daně a odvody mne tudíž nezajímají, jde z mého pohledu o problém zaměstnavatele.
Kikina 14.12.2005 8:33

Re: souhlas

"Tlustá peněženka" jako stínový ministr financí u mne vzbudil ndůvěru, když  s velkým mediálním cirkusem předvedl, že nezvládá ani mobilní telefon. Kdo by chtěl odposlouchávat takového sebestředného  magora ?
Corvus 13.12.2005 13:41

Re: INFO

Pan Tlustý by se měl připravit. S tím souhlasím. Třeba si opravdu projít nějaká ekonomická skripta. A taky by mohl přestat lhát, řekl bych. Škoda, že je jeho činnost nežalovatelná Možná nějaký právník, poradí, jestli neexistuje nějaký paragraf, se kterým by mohl být v rozporu. Myslím to vážně,¨stačí mi napsa číslo zákona a já si to najdu v ASPI a společně s kamarádem právníkem podáme trestní oznámení.
Jiří Chýla 11.12.2005 19:10

souhlas

Plně souhlasím se oběma předchozími reakcemi, můj příspěvek se týká skutečně převážně jen formální stránky tří dokumentů ODS. Mně šlo o to ukázat na to, jak zjevně nekompetentní jsou ti, co chtějí přístí rok usednout do Strakovky, když nejsou schopni ani svou propagandu udělat pořadně. A nebo si o nás myslí, že jsme všichni hlupáci. Jinak samozřejmě rozbor návrhů Tlusté peněženky by stál za to a není ani tak složitý. Člověk nemusí být "expertem", aby jednouduchým výpočtem zjistil, že nám pan Tlustý slibuje onen všemi ekonomy vysněný "oběd zdarma".
ziralek 10.12.2005 19:52

Re: to: Tichá dohoda - výzva pro Včelku

 to nechpe ani Tlusty
Pepa 10.12.2005 18:21

Děkuji

tento článek plně, zjednodušenou formou odhaluje to, že celá slavná ODS je jen tlupa lidí, kteří se snaží zmanipulovat lidi, aby mohli lépe a radostněji tunelovat a krást.
Ladislav N. 10.12.2005 16:21

Re: větší sranda jsou mýty o vyrovnaných rozpočtech za ODS

On asi má na mysli celkovou (absolutní) výši státního dluhu ČR, z něhož se příští rok bude muset zaplatit 30 miliard Kč jenom na úrocích...
Ladislav N. 10.12.2005 16:16

Re: A udělám vše co je v mých silách...

Dejte ty hlasy Sobotkovi, to bude určitě lepší... :-D
Ladislav N. 10.12.2005 16:13

Re: Kapka v moři.

Ověřil jste si, jestli autor má ve všem, co napsal, pravdu? ;-)
KD 10.12.2005 16:10

Re: to: Tichá dohoda - výzva pro Včelku

A neměly by už být - po sedmi letech v opozici a půl roku před volbami - názory, koncepce a materiály ustálené a bez výrazných změn a chyb? Mj. proto, aby se vědělo, co vlastne strana nabízí a volič aby nebyl maten. Jenže on je spěch, že, ještě před půl rokem se zdálo, že volební vítězství je v kapse, takže pohodička, klídek, leháro, kšeftíky, kamarádšofty, ... Podle nátury toho kterého MP. A najednou se objeví Paroubek, je po klidu. Rád bych se pletl, ale zdá se mi, že ODS bude mít na precizování svých koncepcí další čtyři roky. Smutné je, že pánů politiků se to zase až tak moc nedotkne.
Ladislav N. 10.12.2005 16:04

Re: 15% je šílenost ?

"Myslet si" a prokázat jsou dva různé pojmy. Jisté je, že samotným přesunem širokých skupin zboží z 5% sazby DPH do 19% sazby s předstihem využila ČSSD k výraznému zvýšení výběru daní (a zvýšení daňové zátěže obyvatelstva). Překrmený a plýtvavý státní rozpočet jistě snese řadu škrtů. Nevýhoda ODS nyní spočívá především v nemožnosti využít k modelování dopadu změn rozsáhlých zdrojů, které má vláda.
KD 10.12.2005 15:57

Re: Re: Tlustý dosud neřekl kde bude šetřit

Co se týká fundovanosti té kritiky, souhlasím, že zůstává trochu na povrchu, ale uvažte rozsah článku, to kde je publikován (to není nic proti NP), autor byl možná i omezen časem... Nevím, jestli pojednává hlavně o formálních chybách, ale i kdyby ano, jde o chyby velmi příznačné. Já osobně jsem měl už dlouho pocit, že přestože měla ODS na precizování programu v opozici dost času, některé její návrhy nikdy nepřekročily stadium "podnětný nápad". Tento text opravu vyvolává podstatné otázky. Např. Opravdu v ODS neví, že chtějí-li srovnávat HDP v různých letech, musí pracovat nikoliv s běžnými cenami, ale s cenami stálými, očištěnými o inflaci? Nebo to ví, ale myslí si, že voliči jsou stádo volů, kterým se předhodí "prezoška" v jásavých barvách, a ODS má hlasy v kapse? Nebo to celé spíchul Tlustý narychlo, mezi nějakými svými vedlejšáky a o jeho slově se v ODS nepochybuje, ale prostě se mu věří? Má ODS vůbec nějaký kontrolní systém (nějaké to ověřil, schválil)? Já vím, politici mají nulovou zodpovědnost (přesněji řečeno mají politickou zodpovědnost - i když nadělají sebevětší spoušť, nejhorší, co se jim může stát je, že nebudou znovu zvoleni), tak jaképak formality, ale přece jen, to jim je jedno, že by měli hájit i hlouposti? A co to ticho po pěšině, o kterém se zmiňuje autor, to je fakt zajímavý?
Ccecil 10.12.2005 15:29

Re: Re: Autor je hlupák a já nejsem volič ODS

jejda mane ty jsi pako .... takže ještě jednou. Celá položka zdr a soc placená zaměstnavatelem má přejít do výplatní pásky. Tedy zaměstnavatel nebude platit nic ale vše bude platit zaměstnanec. O tuhle položku se navýší hrubá mzda zaměstnance. Nula od nuly pojde. Dojde pouze k administrativnímu přesunu jedné kolonky do druhé kolonky. Zaměstnanec nemusí mít strach, že mu o to zaměstnavatel nezvedne zmdu, jak jsem pochopil z tvých nesmyslných obav, protože odvody jsou dány zákonem a nic by se neměnilo.  Každý zaměstnanec uvidí, kolik ze své mzdy skutečně odvádí státu na zdravotní a sociální politiku a kolik na daň, zároveň uvidí jak moc mu zůstane z toho, co je na mzdy určeno. Možná se pak začne ptát, jestli to náhodou není trochu moc, protože ono to trochu moc je. A třeba to povede k zeštíhlení přehnaně štědré sociální politiky, protože není únosné aby nezaměstnaný na sociílní podpoře byl na tom lépe, než pracující s minimální mzdou.
nakej_nick 10.12.2005 14:08

Re: Re: Autor je hlupák a já nejsem volič ODS

A proč by nemohl zaměstnavatel nadále platit _stejné_ mzdové náklady jako doposud? Asi protože je vykořisťovatel a už se třese, jak bude týt z vytvořené nadhodnoty, že :-
páječ 10.12.2005 13:49

Re: Tlustý dosud neřekl kde bude šetřit

jinak co se týká tohoto článku, není to moc fundovaná kritika. V podstatě se zabývá formálními chybami. Principielní věci jsou stranou. Mně sice vadí že se přikrašlují čísla atd., ale daleko zajímavější by bylo sledovat skutečné dopady návrhů ODS na státní rozpočet. Komptetntní a informované srovnání s ostatními zeměmi je také důležité, v současnosti je to tak že progresivní danění existuje téměř všude a nikde se neuvádí jako brzda rozvoje země. Jde spíš o efektivitu státu tedy o jeho zeštíhlení, o tom ale s.Tlustý jaksi nemluví. Mýty o vyrovnaných rozpočtech za ODS by taky mohl někdo konečně vyvrátit, je důležité vědět kdo skutečně reálně a strukturálně zadlužil tuto zemi. Stačí sledovat web např. oecd. http://www.econ.muni.cz/~mech/vefi/docs/nerovnovaha_tabs.pdf
páječ 10.12.2005 13:41

Tlustý dosud neřekl kde bude šetřit

neustále bájí o snižování daní, rozdává plnými hrstmi a slibuje rapidní zvyšování platů, ale kde na to chce vzít tj. kde a na kom chce na takový výpadek ušetřit ani slovo.
páječ 10.12.2005 13:37

větší sranda jsou mýty o vyrovnaných rozpočtech za ODS

na stránkách oecd jsou deficity státního rozpočtu v roce 1994 23pct a 1995 15pct HDP!!! Vyrovnaný rozpočet není ale ani jeden. Je to pochopitelně tím, že se tam zapoeítavají opravdu všechny výdaje tj. především ztráta ČKA. Ta si musela zaplatit sice později, alereálně vznikla v oněch letech. Loni byl deficit 3pct, letos až do listopadu v přebytku a Tlustý neustále mele o zadlužování a Argentině.
dodo 10.12.2005 13:34

Re: Autor je hlupák a já nejsem volič ODS

Hmm, jenže to co za zaměstnance navíc platí zaměstnavatel zaměstnance nemusí zajímat, páč to není součást jeho hrubé mzdy a snížení těchto odvodů pouze sníží náklady na zaměstnance, ale rozhodně nezvýší mzdu zaměstnance. Nebo jsi tak naivní, že si myslíš, že po snížení těchto odvodů zaměstnavatelé o tyto "úspory" navýší zaměstnancům plat???
Ccecil 10.12.2005 13:15

Autor je hlupák a já nejsem volič ODS

Ten rozdíl, který autor nějak nepochopil je v tom, že když momentálně zaměstnanec dostane mzdu, není nikde vidět to, co za něj zaměstnavatel zaplatí. Takováto hrobá mzda je 1000, ale strovnatelná hrubá mzda u návrhu je 1000+ to co zaplatí zaměstnavatel. Pakliže se vyjde z této částky, je vše OK protože úměrně zvýšeným jakoby výdajům stoupne, a to o trochu víc, příjem. Takže autor se historiky znemožnil. Matematika a logika asi není vaše silná stránka, že? 
Drakobijce 9.12.2005 22:26

Re: Re: Re: Komunista je holt komunista

Clovece, mel by sis usporadat argumenty. Argumentovat proti ODS a pouzivat jako argument vysoke dane, ktere prave ODS chce snizit ,mi prijde mirne receno schizofrenni.
No ale - jak muj deda rikal, kdo chcepsa bit, hul si vzdycky najde, ze.
Drakobijce 9.12.2005 22:21

Re: Re: Pane autore,

Stejne tak neexistuje zadny presvedcivy duvod, proc by mely byt jine. Vezmete si cloveka, ktery se zivi sam - nikoho nezamestnava, dela napr poradce, investicniho experta, doktora, specialistu na bezpecnost, prekladatele, herce, ... Proc by mel platit na danich vice, nez eserocko?
Dan na reinvestovane zisky 0 - no proc ne, ale to je presne to, co nane dnes, ne? Vysoke dane pro vsechny ty poctive idioty a 0 pro nekolik malo vych...ch investoru.
Vzycky jsem zastaval nazor, ze v jednoduchosti je krasa, takze ja osobne jsem pro jednoduchou upravu. Myslim, ze cely odpor proti rovne dani je u nas cechacku hlavne zavist - ten to vydelava 100.000 mesicne usetsi radove stovky tisic korun, pokud beru tech 10.000, usetrim, ale jenom radove nekolik tisic. Je to jako v tom vtipu - chcipla mi koza, paneboze dej, at sousedovi chcipne krava. 
Drakobijce 9.12.2005 22:07

Re: Kvaziexpertů a lhářů máme nadbytek.

Trochu nechapu vasi poznamku. To ze nam vladnou mazani darebaci (šíbři) není nic odbrého a podle reakcí na članek nám nejspíš budou vladnout ještě větší mazaní darebáci. Tak na co si stěžujete?
ehad 9.12.2005 21:03

Re: Pokud nemá autor pravdu vysvětlete nám prosím těch 785 Kč u ČSSD

Na prvni otazku jste si odpovedel sam (ODS planuje zmenu). Na druhou otazku by mela odpovedet ODSka, na TO se ji ma ptat pan Chyla a ne demagogicky mavat vypocty ... Nic na tom nemeni jestli je to 90 Kc nebo vlastne kolik ... Pocitat to neminim, neb to nepotrebuju ...
Pobavený pravicový volič 9.12.2005 20:14

Moc děkuji, pane Chýlo,

přečetl jsem každé slovo. A udělám vše co je v mých silách (několik hlasů), aby se Tlustý ministrem financí nestal.
 
S úctou Váš PPV
ehad 9.12.2005 20:04

Re: Re: Pane Chyla,

Protoze CSSD chce aby to zamestnanci slo na socialni/zdravotni pojisteni, ODS chce aby to slo zamestnanci.
Jiří Chýla 9.12.2005 18:48

Re: Pane Chyla,

Pane Ehade, hrubá mzda při její dnešní definici nezahrnuje, jeste jednou opakuji NEZAHRNUJE, naklady na pracovnika, ktere platí zaměstnavatel. Zeptejte se kteréhokoliv podnikového účetního, on Vám to potvrdí. Pro celkové náklady na pracovníka razí v Modré šanci paní Párálová termín SUPERHRUBÁ mzda. Proč ne, ale ony 4.5 a 9% zdravotního pojištění se platí z HRUBÉ MZDY. A hlavně, když těch 9% VT odečítal ČSSD, proč ne ODS?
Včelka 9.12.2005 17:36

Re: pokrač.:

Omlouvám se za překlepy. Prostě: Pane autore, nejdříve si vě+c řádně nastudujte, potom oní pište. Bude to lepší pro nás pro všechny. Takhle matete čtenáře, kteří o věci nic nevědí a věří činevěří vám víceméně podle vlastních politických preferencí. A to přece nechcete, že ne?
Včelka 9.12.2005 17:34

pokrač.:

Co se týče odčitatelných položek - není pravda, že ODS ustoupila od návrhu zjednodušit daňový systém a zrušit odpočty. dávky na dospělé osoby a děti jsou tzv. státem zaručený příjem, formou odpočtu z daně se pouze proplácejí pro jednoduchost. Ovšem tabulka v mdaňových sazbách v prezentaci pana Tlustého je skutečně podivná - tady se s kritikou ztotožňuji. Evidentně se jedná o nějakou chybu, protože rozdíly jsou jak "ve prospěch" návrhu pana lustého, tak naopak.
Včelka 9.12.2005 17:31

to: Tichá dohoda - výzva pro Včelku

Tak jsem se k tomuhle článku dopracovala a nevím, jestli to mohu považovat za výzvu. Autor motá věci dohromady poněkud nepřehledným způsobem. Co se týče systému zdanění podle nového návrhu ODS, zjevně ho nepochopil. Udělal by tudíž lépe, jak už mu zde kdosi doporučoval, aby o tom raději nepsal, dokud si nezajistí skutečné podklady. To, že materiály ODS nejsou vzájemně totožné je samozřejmé - názory se vyvíjejí, vyvíjí se koncepce, diskutuje se o ní - novější materiál se tudíž odlišuje od staršího - to je snad OK. Nebo by snad bylo lepší na připomínky nereagovat?