25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

Oběma teče do bot

Tak dlouho byli velcí, až jim hrozí, že se z nich stanou malí. Teď jim teče do bot, protože se obě strany zapletly do korupční devastace země a voliči se od nich odvrátili v parlamentních volbách. Za měsíc budou volby nové. Jak dopadnou? Jde o vliv, o zdroje, o zakázky, o úplatky, ve hře je vír stamiliónů, takže se otevírají stavidla nestoudnosti. Někdo na to jde decentně, někdo méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Pořická 14.9.2010 23:45

Náš dědek,vychovaný za CK rak.-Uh. tvrdil,že už od jeho mládí

platilo heslo "Kudy chodil,tudy krad,sociální demokrat" . Měl jste-li snad na mysli tuto návaznost,jste asi velmi blízko pravdě.Podotýkám,že byl pouhým kvalifikovaným dělníkem,ač s maturitou,živící se vlastní prací.Ostatně v osmačtyřicátém se bolševikům rovněž socdem osvědčila..

K. Janyška 14.9.2010 14:37

Re: Kajan

Obama a jeho socialismus v praxi ! Dzp.

V. Kusý 14.9.2010 14:21

Kdybyste mi laskavě osvětlil, Astone

co je špatného na stejných pravidlech pro všechny? Nebo Vám vadí jen osoba která je chce? Mám pocit, že třeba na silnicích už to platí.Takže zavedeme přednost jen pro zelená auta (například)? Schválně nepíšu černá, abych nebyl obviněn z rasizmu.

K. Janyška 14.9.2010 10:27

Kajan

Základní premisa, ze které jste povinni vycházet, máte-li hovořit ve společenské diskuzi o reálně existujícím světě a ne o světě vymyšleném !

Lidský svět je neodvolatelně SŘLI, tedy kapitalismem ! Z toho důvodu:

Informace světa, potřebné k přežití, vlastníme jen všichni dohromady, přičemž každý jen ty své !  Nexistuje možnost, aby se tyto informace dostávaly každou vteřinou k řídící autoritě, ona je aktualizovala, modifikovala je a vyhodnocolvala a opět každou vteřinou nám říkala zpět co máme dělat !  To všechno musí navždy zůstat na každém z nás jednotlivě !  Dzp.

K. Janyška 14.9.2010 12:47

Re: Kajan

Tak co je s Vámi ? Chytrolíni ?! Dzp.

J. Skotnica 14.9.2010 16:57

Re: Kajan

Konečně více, než jeden řádek Kajane.. Kdo nevěří, ať studuje. Je to tak. Lidská snaha všechno třídit a pojmenovávat pojmenovala otrokářský, feudální, provobytně pospolný řád, i když to jsou jiná jména pro kapitalistický řád, který neustále se spontánně rozvíjí. Komu se nelíbí slovo kapitalistický, může použít spontánní, přirozený, růžový modře puntíčkovaný, pořád to bude tentýž výsledek sřli.

Z. Válek 14.9.2010 13:32

Re: Kajan

Se vším souhlasím, ale to, že SŘLI je kapitalismus, to jste si vymyslel a je to samozřejmě blbost. SŘLI může být kterýkoliv jiný řád (např. prvobytněpospolná společnost), který neomezuje jedince a vytváří prosdtor pro jeho svobodné jednání.  Vlastnictví výrobních prostředků a předmětů je toho sice podmínkou, ale vývoj lidstva neskončil kapitalismem. To by si člověk na tom světě moc neužil.

M. Prokop 14.9.2010 14:41

Re: Kajan

Zatím skončil. Protože nic lepšího ještě nikdo nevynalezl.

Jinak viz Fukuyama.

Z. Válek 14.9.2010 15:28

Re: Kajan

Možná skončil kapitalismus ve své původní podobě, ale rozhodně ne vývoj společnosti a lidstva.

M. Prokop 14.9.2010 16:07

Re: Kajan

Tak já to napíšu, abyste i vy snad pochopil.

Dál, než ke kapitalismu, se vývoj zatím nedostal. Třeba jednou něco jiného bude, ale zatím nikdo ani neví co by to mělo být.

R. Tesařík 14.9.2010 16:44

Re: Kajan

kapitalismus ted rozhodně, ale rozhodně nekončil. To byste musel napřed pořádně pochopit, co to je kapitalismus, že.

J. Skotnica 14.9.2010 17:09

Re: Kajan

Když si se zamyslíte, co vlastně kapitalismus je, zjistíte, že to tady bylo vždy. Lidé se od okamžiku, kdy se začali organizovat do tlup, interagovali stejně jako dnes. Aby existovali, museli kooperovat, obchodovat, bohatnout a také i chudnout. A jak se společenský řád jmenoval, bylo úplně jedno. Vždycky šlo o spontánní chování jednotlivců a skupin. Nejpve vždycky vznikl stav, vyplývající ze spontánního jednání lidí. Pravidla, morálka se tvoří následně, ale vždycky jde o stejný základ. který historici mají potřebu pojmenovat.

Kajane, jestli moc kecám, pardon.

S. Netzer 14.9.2010 13:50

Re: Kajan

Kdybyste byl schopný pochopit, Janyško, co ten "spontánní řád" vůbec je, tak byste neblábolil výlučně o "lidském světě"  a o "lidské interakci", nebo dokonce o tom, že kapitalismus je jedinou manifestací spontánního řádu.

Přečtěte si tohle, Vy mudrci: http://www.econlib.org/library/Essays/rdPncl1.html

K. Janyška 14.9.2010 14:00

Re: Kajan

Hj. hej, hej, Vy dva mudrcové, jen doufám, že víte, že spontánně znamená samovolně ! A doufám, že Vám to hodně napoví ! A mluvím o lidském světě, prostě proto, neboť  ostatní spontání řády jsou podstatně jednodušší ! Dzp.

K. Janyška 14.9.2010 14:02

Re: Kajan

..spontánní..

S. Netzer 14.9.2010 14:05

Re: Kajan

Zapomněl jste na dzp.

K. Janyška 14.9.2010 14:22

Re: Kajan

Netzere, nevíte o podstatě lidského světa, tedy SŘLI, nic ! To je humus ! Dzp.

S. Netzer 14.9.2010 14:34

Re: Kajan

Vy jste dozajista způsobilý posoudit, co vím a co ne, Candide.

R. Tesařík 14.9.2010 15:29

Re: Kajan

hezké vyprávění tužky, ale....?

R. Tesařík 14.9.2010 15:34

Re: Kajan

přirovnávat organizaci práce k organizování světa...klasický socanský úlet.

S. Netzer 14.9.2010 17:03

Re: Kajan

Jediný úlet je Vaše ignoratská reakce. Máte problémy s chápáním textů, nebo s angličtinou?

R. Tesařík 14.9.2010 17:55

Re: Kajan

omlouvám se, přečetl jsem si zbrkle to" pouze organizování společnosti" a viděl jsem rudě. Abych podotknul, On nám dal svobodnou vůli.

J. Skotnica 14.9.2010 17:31

Re: Kajan

Madam Netzer, přečetl jsem si Váš odkaz. Je přece logické, že Hayek je jeden z řady myslitelů, zdá se, že zatím nejkomplexnější a nejlépe formulující. Nevyrostl sám od sebe na zelené louce a váš odkaz i o tom svědčí. Pokusil jsem se volně přeložit závěr toho, co nám tužka říká:

Poučení: Nechte proudit tvůrčí energii bez zábran. Pouze společnost organizujte tak, aby s tímto poučením jednala v souladu. Nechť  k tomu právní prostředky společnosti odstraní všechny překážky. Nechte tyto tvůrčí know-how volně proudit. Mějte víru, že svobodní muži budou reagovat na neviditelnou ruku (trhu?). (publikováno 1958)

S. Netzer 14.9.2010 17:39

Re: Kajan

Zřejmě Vám, monsieur Skotnico, unikla jedna nepatrná větička: "Since only God can make a tree, I insist that only God could make me.

Man can no more direct these millions of know-hows to bring me into

being than he can put molecules together to create a tree."

On není trh.

J. Skotnica 14.9.2010 19:44

Re: Kajan

Ano, já věřím v sílu lidského myšlení, ve spontaneitu jejich jednání. To by pro věřící měla být Boží vůle...

O. Uživatel 14.9.2010 9:45

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 14.9.2010 9:49

Re: :((((((

Největším mrzáctvím socliastů je hra na tzv. menšiny ! Ve skutečnosti nic takového neexistuje a jsou to uméle vytvořené skupiny ! Dzp.

M. Prokop 14.9.2010 9:50

Re: :((((((

Ano. A závislé jednak snadno ovládat, druhak je to ovládání velmi výnosné.

O. Uživatel 14.9.2010 10:02

Uživatel požádal o vymazání