24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

DOPRAVA: Srážka v Ostravě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ludva 16.4.2008 16:36

Věříme v techniku ?

Je iluzorní se domnívat, že technickým zařízením by se vše vyřešilo. V našich podmínkách, kdy se do šrotu rozkrade téměř všechno, by tam brzy skončilo i zabezpečení. Nejlepší by byla dvoukolejná trať anebo autobus.

pbla4024 16.4.2008 16:40

Re: Věříme v techniku ?

Autobus nemůže havarovat?

Ludva 16.4.2008 17:05

Re: Re: Věříme v techniku ?

Může, ale to není mediálně tak zajímavé jako srážka tramvají.

Šerlok Homeless 15.4.2008 21:09

To janoryna

Celkem jste to trefila. Už jsem v jednom článku v lidovkách čet, že ten mladeý řidič jel rychlostí 61,4 km/hod. místo povolených 60.

Minutus 15.4.2008 20:45

Jak to dělají v Ostravě

h t t p://spz.logout.cz/zabezpec/dpo_kriva.html

Psí vrah Čumil 15.4.2008 21:01

Re: Jak to dělají v Ostravě

No, vozovnu by zabezpečenou měli. Teď ještě tu trať linky č. 5...

čtenář 15.4.2008 21:21

Re: Re: Jak to dělají v Ostravě

Vzhledem k tomu, co se stalo je ta jejich vzorná vozovna kur*á*na. Totalně zkřenčené bolševické myšlení. V roce 2008 !! Měly by padat hlavy. Pokud možno doslovně.  Rv

čtenář 15.4.2008 20:06

Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda.

Mezi Libercem a Jabloncem vede jednokolejná tramvajová trať. Je na ní, tuším, 8 míst, kde se tramvaje vyhýbají. Tedy 8 výhyben. Nejezdí se tak, že se využívají během dne všechny z těch osmi výhyben. To znamená, že některé z procesu vyhýbání "vypadnou" Tramvaj zastaví, lidi vystoupí, nastoupí a tramvaj jede dál. Jenom na výhybně, kde se tramvaje křížují, musí na sebe počkat. Hodně stanic na trati je navíc na znamení, tudíž je někdy tramvaj prostě projede. Takže ve srovnání s ostrarvskou tratí - rébus. Vtip spočívá v tom, že celá trať je několikanásobně jištěná. Takže všechno jistí technika a člověk je tam jenom jako řešení pro případ selhání techniky. Jinými slovy, je to obrácený gard, než tady pořád mudrujete.

Minutus 15.4.2008 20:55

Re: Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda.

Takže vlastně princip štafetového kolíku? jen si ho nepředávají, sledují se vizuálně na výhybně.

Šerlok Homeless 15.4.2008 21:01

Re: Re: Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda.

Takže princip, že je technicky nemožné vjet na obsazenou kolej. Nedovedu si představit stress člověka, na jehož neomylnosti a bezchybnosti závisí životy desítek lidí, když navíc ví, že je technicky a ekonomicky dosažitelné to udělat blbuvzdorné. Každý rozumný počítačový program pro ekonomické aplikace počítá s chybami obsluhy při pořizování dat, které nepustí (kontroly integrity). A to jde ve srovnání s jednokolejnými tratěmi o ho.no.

čtenář 15.4.2008 21:23

Re: Re: Re: Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda.

Na tý trati to mají po technický stránce zmáknutý.

Šerlok Homeless 15.4.2008 21:32

Re: Re: Re: Re: Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda.

Jak vidět, ne.

čtenář 15.4.2008 21:41

Re: Re: Re: Re: Re: Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda.

Mluvím o tý liberecký.

m.p. 15.4.2008 18:27

do 100.000

Pro experty na zabezpečovací techniku: ono se nemusí vést nové vedení, protože už tam jedno je - a je to trolej, co tramvaj napájí; na tu se nashodí vysokofrekvenční signalizace, na začátku a na konci nějaké ty spínače reagující na průjezd tramvaje, kousek dál semafor, a je to - do 100.000 se to musí vejít ...! a hlavně do týdne montáže !!

Minutus 15.4.2008 18:35

Re: do 100.000

Teoreticky to možné je, ale pokud neexistuje laciné a seriově vyrábění zařízení tohoto typu, tak pod 100k ani náhodou.

balthasar 15.4.2008 18:41

Re: Re: do 100.000

Tipuju tak deset melounů, na každom kilometri jeden, a to minimálně.

Psí vrah Čumil 15.4.2008 17:15

Hm, přece jen se ledy hýbají...

"Na rozdíl od provozu před nehodou se budou řidiči také muset před vjezdem na jednokolejný úsek vždy hlásit dispečerovi, který musí průjezd povolit. Technici navíc před nebezpečným úsekem nainstalují semafory, které bude ovládat právě dispečer

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/pokrok-ostravskou-trat-zabezpeci-semafor_54252.html

balthasar 15.4.2008 17:30

Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

No, takovou primitivní dálkařinu svedou .. jen by mě zajímalo, jestli udělaj všecky ty tři jednokolejný laufy, nebo jen ten, kde už se bouralo, a druhý nechaj na příště. A když nebude spojení, tak se nepojede :-/

honzak 15.4.2008 17:35

Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

blbost! Pojede se na "administrativní opatření" tedy stejně, jako při té bouračce! Ovšem řidiči tramvají budou s novým předpisem prokazatelně seznámeni a tím se určitě zvýší bezpečnost provozu.

balthasar 15.4.2008 17:38

Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

Však by stačilo je seznámit (znovu) s předpisy pro křižování a dalších padesát let bylo v cajku.

honzak 15.4.2008 17:41

Re: Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

aby bylo mezi námi jasno - ty jsi administrativní  zabezpečovák? Zvonku to tak vyzerá! To si těžko budeme rozumět.

balthasar 15.4.2008 17:43

Re: Re: Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

Však taky proč, ale jak fungujete už docela vim ;-) dalo by se to namalovat do vývojovýho diagramu, ale to už neni v módě.

honzak 15.4.2008 17:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

nějakej úředník mě nemůže naszrat. Už jsem jich poznal hodně.

balthasar 15.4.2008 18:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

Váš problém, ale jistě se mýlíte rád :-)

Psí vrah Čumil 15.4.2008 17:46

Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

No, snad jo. V každém případě jde o PROVIZORIUM, jak o tom tady žvandám od začátku. Ale na krku musí mít jasný termín pro instalaci opravdu účinného zabezpečovacího zařízení, nejlépe se shozením napájení.

balthasar 15.4.2008 18:08

Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

No můžou si asi klidně okopnout ten Jablonec/Liberec, ale prej to taky neni až tak stoprocentní a spolehliví, se povídá. Vono je blbý, když se na tu techniku pomocnou začne spolejhat,stejně jako že nejvíc krve na silnicích dneska nasekaj auta přecpaný ABS/ASR/ASP/.. a osmnácti airbagama, jen ta pitomá fyzika holt nevzala naše technologický pokroky nějak na vědomí a ten zatracenej moment setrvačnosti a koeficient tření fungujou furt postaru. Budou s tim muset vědátoři taky pohnout, nebo nedostanou grant ;-):-)

Psí vrah Čumil 15.4.2008 18:25

Re: Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

Ale jistě, Balthasare, nikdy nic není spolehlivé na 100%. Ale v tomhle konkrétním případě bylo IMHO jen otázkou času, kdy se ucho příslovečného džbánu utrhne. A jak naschvál se utrhlo zjevně na tom nejblbějším místě, kde na sebe řidiči nejmíň viděli. Jinak by třeba v klidu zarazili, vynadali si a holt by jeden musel vycouvat - a všechno by bylo "v klidu".

balthasar 15.4.2008 18:50

Re: Re: Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

Však to se tam už třeba dělo delší dobu, v lese to policajti nebonznou. A štěstí bylo unavený a jelo někam do lázní. Ono by docela stačilo, kdyby se jezdilo "na dohled", čili v těch zákrutách třicet, na rovný klidně těch šedesát, když je vidět na kilometr .. ale to by se muselo do těch provozních předpisů asi napsat, protože pud sebezáchovy odumírá. Nebo tam dát aspoň  rychlostníky, když nebylo na zabezpečovačku. Dá se přece dělat lecos, i s lidskym materiálem ;-)

honzak 15.4.2008 18:25

Re: Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají...

ve světle toho, že na tramvajovou dopravu LIB - JAB nedohlíží DU je použití relé "nulté" bezpečnostní třídy řady RP zcela košer. Pro laskavé čtenáře dodám, že primárním účelem zabezpečovací techniky v drážním slova smyslu není zabezpečení provozu a ochrana životů a majetku, ale URČENÍ VINÍKA!!!!! Zvýšení bezpečnosti provozu bývá až sekundární.

Chtěl jsem psat dál, ale uvědomil jsem si, že my nesmíme ani naznačovat......