19.4.2024 | Svátek má Rostislav


ČSA: Zruinovali podnik. A nic se neděje

19.7.2010

Konečně někdo napsal to, co každý zaměstnanec Českých aerolinií věděl – že je vede parta neschopných šašků, kteří uměli dokonale jenom jednu jedinou věc – sebeprezentaci (Manažer z ČSA? Postrach; Škodolibost, LN). Ať už se jednalo o „setkání s prezidentem 1“ (cena kolem sedmi milionů korun), či po roce „setkání s prezidentem 2“ (cena stejná). Nebo v době, kdy ekonomové už věděli, že se podnik řítí do propasti, bombastická akce se zmrzlinou. To všechno stálo neuvěřitelné peníze. Je k tomu ještě nutno přičíst ohromné akce při křtu letadel, kdy se stoly prohýbaly jídly a šampaňské teklo proudem.

Přitom jediné, co vedení podniku udělalo, bylo rušení údajně prodělečných linek, na kterých nás okamžitě někdo nahradil: Dubaj (nyní Travel air servis), New York (nyní Delta), Istanbul (nyní Turkish, a to dvakrát denně!). A mnoho dalších. Až to budí dojem, že „skvělý marketingový mág“ Pištělák musel dostat nějaké peníze za to, že se ty linky zruší. Až na malé výjimky to byly linky, které létaly plné.

Vše to začalo „držákem deštníků“ Tvrdíkem Pravdou je, že všechno začal „držák deštníků“ Tvrdík. Ten objednal nesmyslné množství airbusů pro firmu, která byla do té doby zavedená na boeingy. To znamená nejenom přeškolení personálu na nový typ, ale také náhradní díly a dokumentaci. A tím i zadlužení společnosti! Tuším, že v Tvrdíkově éře dělal předsedu dozorčí rady pan Janota, který se k tomuto experimentu nyní nezná. Garnitura po Tvrdíkovi změnila leteckou společnost na realitku, protože problémy s financemi řešili jenom prodejem nemovitostí.

To jsou všechno fakta. Že Tvrdíka ani Lašáka nikde nechtějí, mě opravdu netrápí. Mě trápí, že se opět nic neděje, nic se nestalo, pravda, zruinovali jeden podnik, ale vlastně se nic nestalo. Že vyhazují lidi z práce? Že bude muset už tak chudý úřad práce vyplácet podpory? Je to rozhodně netrápí. A tak se my zaměstnanci jenom bojíme, kdy ukážou na nás a řeknou: „Ty!“ a my, co jsme celý život věnovali letišti, kvůli takovým zmetkům půjdeme na podporu.

LN, 14.7.2010

Autor je letecký mechanik ČSA