28.3.2024 | Svátek má Soňa


Dobré důvody

8.8.2019

Některé trestní kauzy jdou natolik proti základnímu lidskému uvažování, že podrývají důvěru v právní řád. Namátkou uvedu nedávné rozhodnutí ve věci povinného písemného vyjádření postoje ve věci okupace Krymu ruským uchazečům o ubytování v hotelu. Kauza takzvaných politických trafik je také na hraně příčetnosti. 

Perlou v této sbírce je případ někdejší milenky někdejšího premiéra Nečase, tehdy sekretářky Jany Nagyové, teď Nečasové. Ta byla pravomocně odsouzena k podmíněnému trestu za to, že vyzvala tři důstojníky tajných služeb ke špehování její tehdejší sokyně, tedy manželky Petra Nečase. Že to vůbec bylo možné, to svědčí o skandálních poměrech na vrcholu politické pyramidy, tehdy vedené ODS – většina těch lidí nadále ODS ovládá, jejich telefonní čísla nadále jsou v adresářích kmotrů. Tito lidé snesli, aby na předsednictvu vlády řádila z řetězu vypuštěná sekretářka, a podvolili se jí i zpravodajští důstojníci. 

Bylo to veřejně propíráno v tisku, všichni to tedy věděli. Zmíněnou sekretářku měli na hodinu vyhodit, premiéra donutit k abdikaci a zpravodajské důstojníky poslat sbírat zprávy z dolu na guano v Peru. Místo toho se odehrál absurdní soudní proces. Je groteskní, že i po těch letech se ten nesmysl znovu otevírá a ve špíně se máchá Petr Nečas, teď vláčený za to, že své nynější ženě, tehdy milence, před soudem napomáhal. Jistě je to podpořeno komínem z paragrafů.

Jak jinak!

Každá pitomost má minimálně jeden rozumný důvod a ve světě práva to platí stonásob.

Perpeťák Nacher

Ve včerejším Psu je zveřejněn rozhovor Patrika Nachera o rádoby elitách. Tento nestraník, leč poslanec i pražský zastupitel za ANO, je schopný politik se zajímavými a logice odpovídajícími názory, to je dnes věru vzácnost. Nicméně v rozhovoru mě zaujal jeden detail. Zmiňuje se o elektromobilech a o současné mediálně módní vlně a popírání přirozeného běhu věcí – v souvislosti s nucenou elektromobilitou. On sám, dozvídáme se, elektromobilem jezdí a vyhovuje mu, jelikož „po Praze, obecně po metropoli, je to ideální, protože se auto nabíjí rekuperací (brzděním)“.

Sláva! Pan Nacher má v autě perpetuum mobile! Čím víc brzdí, tím víc má nabito!

Míním to samozřejmě žertem, on samozřejmě měl na mysli rekuperační dobíjení. To je známé i z hybridů. Rekuperace v hybridu snižuje emise o 2 – 4 gramy na kilometr, průměrné emise jsou cca 120 g na kilometr, takže jde o dvě až tři procenta snížení spotřeby paliva. Kolik stojí zařízení rekuperaci umožňující, nechci ani vědět. Kdybych chtěl, tak by mi to stejně nikdo neřekl. Ekonomika zelené revoluce je přísně střežené tajemství.

Jak to řekl Andrej Babiš, cesta do bezemisního ráje nás bude stát „několik miliard“. Teď jde o to, aby ne každýho.

Aston Ondřej Neff