16.4.2024 | Svátek má Irena


ČÍNA: Zánik Čínské komunistické strany je otázkou času

13.8.2010

„Devět komentářů ke komunistické straně“, tak se jmenuje obsáhlý dokument (40 stran novinového formátu, vydala Epoch Media, Bratislava 2010) sčást titulního listu internetovým portálem www.velká epocha.cz (šéfredaktor Mgr. Peter Šedík). Nezávislý deník The Epoch Times vychází již od roku 2004 v čínštině a dalších světových jazycích ve 30 zemích, letos k nim tedy přibývá České republika.

Místo úvodní předmluvy bude vhodnější uvést základní témata devíti komentářů, které jsou jakýmsi závěrečným rozsudkem nad Čínskou komunistickou stranou (ČKS), utlačující pětinu lidstva, zatímco pro vlastní národ a celý svět vzbuzuje Čínská lidové republika zdání moderního pokrokového státu.

1. Co je komunistická strana (Násilí a teror jako prostředek k získání a udržení moci, Lži ospravedlňující násilí, Stále se měnící zásady, Jak principy strany nahradily a zničily lidskou přirozenost, Duch zla odporuje přírodě a lidské přirozenosti, Některé rysy posedlosti zlem, Zbavme se nadvlády ČKS).

2. Počátky ČKS (Rostla nepřetržitým hromaděním podlosti a na základě devíti zděděných rysů: zlo-uplatnění marxisticko-leninské formy; klam - lhaní za účelem zmatení hodnot dobra a zla; provokace-burcování k nenávisti a rozněcování boje mezi masami; volnost společenské spodině – nejnižší vrstvy společnosti tvoří členskou základnu ČKS; špionáž – proniknout, zasít nesváry, rozložit a nahradit svým; loupení a násilné drancování se stává „novým pořádkem“; boj ničí národní uspořádání, tradiční hierarchii a pořádek; odstranění nepohodlných lidí – strana ustanovuje kompletní ideologii genocidy; ovládání – vnitřní kontrola strany a celé společnosti, Hanebné skutečnosti ohledně založení ČKS: byla vychována na hrudi Sovětského svazu; první aliance Kuomintangu a ČKS - parazit pronikl do jádra a zmařil severní tažení; povstání rolníků v Chu-Nanu a podněcování společenské spodiny ke vzpouře; „protijaponská“ operace na severu – tzv. dlouhý pochod a útěk poražených; Si-anský incident – ČKS se podruhé pověsila Kuomintangu na krk; válka s Japonskem - ČKS zabíjí vypůjčenými zbraněmi a roste; náprava v Jen-anu a uplatnění nejhrůznějších metod pronásledování; tři roky občanské války – zrada vlasti kvůli uchopení moci, Ukázka špatných vlastností (věčný strach, „kouzelné zbraně“, sofistikovaný profesionální gang, naprostá zkaženost).

3. Tyranie ČKS (Pozemková reforma – odstranění třídy velkostatkářů, Reformy v průmyslu a obchodu – odstranění třídy kapitalistů, Tvrdý zásad pro náboženským skupinám, Antipravicové hnutí - celonárodní vymývání mozků, Velká kulturní revoluce – obrácení světa nohama vzhůru, Éra ekonomických reforem – násilí pokračuje, Vymýt celé zemi mozek a učinit z ní „vězení mysli“).

4. ČKS se staví proti přírodě (Boj se společností, odstranění lidskosti, Boj se zemí porušuje principy přírody a způsobuje nedozírné pohromy, Boj s nebesy, potlačování náboženství a zavržení víry v Boha).

5. Tajná dohoda Ťiang Ce-Mina s ČKS o pronásledování Falun Gongu (NP, 24.7.2010). (Stejná historie a stejný původ přinášejí stejné katastrofické důsledky, Obávají se hodnot pravdivosti, soucitu a tolerance, Tajná dohoda, Pronásledování: v tom využívání médií, ukládání pokut a plenění domů bez soudního procesu, kruté způsoby mučení a svévolné zabíjení, překračování rámce zákonů, používání armády a finančních zdrojů při perzekuci).

6. ČKS ničí tradiční kulturu (Dlouhá tradice čínské kultury je založena na víře a ctnosti, Tradiční kultura je překážkou v diktátorství ČKS, Tradiční kultura popírá oprávněnost vlády ČKS, Odstraňování tří náboženství, Ničení kulturních pozůstatků, Ničení duchovní víry, Nekonečná destrukce, Reformování intelektuálů, ČKS vytváří dojem, že tradice jsou udržovány, zbyla z nich jen prázdná skořápka, Kultura strany z pohledu dominance a kontroly (izolace, strach, centralizované řízení, rozšiřování odpovědnosti na rodinné příslušníky), Aspekty propagandy (kultura jednoho hlasu, šíření kultury násilí, podněcování kultury nenávisti, kultura podvodů a lží, vymývání mozků, pochlebování, pompéznost), Z pohledu mezilidských vztahů (závist, sobectví – „Člověk člověku vlkem“), Nenápadné vlivy na duši člověka a jeho chování (lidské bytosti se mění ve stroje, pletení dobra se zlem, vymývání mozků a bezvýhradná poslušnost, přeměna lidí v poslušné otroky).

7. Vražedná historie ČKS (Hrůzostrašný masakr: potlačení reakcionářů a pozemková reforma, tři antikampaně a pět antikampaní, velký hladomor, od velké kulturní revoluce přes masakr na náměstí Tchien-an-Men k Falun Gongu, Mimořádné kruté způsoby zabíjení: masakr v severní Číně během války s Japonskem, rudý teror v „rudém srpnu“ a kanibalismus v Kuang-Si, Krutý boj uvnitř strany, Vyvážení revoluce a zabíjení lidí v zahraničí, Ničení rodin, Způsoby a následky zabíjení).

8. Proč je ČKS zlý kult (Kultovní rysy: smíchání doktrín a odstranění disidentů, uctívání vůdce a nadřazenecké názory, ovládání mysli a přísná organizace. Násilí, krveprolití a oběti za stranu, popření víry v Boha a potlačení lidské povahy, uchopení moci vojskem, monopolizace ekonomiky, divoké politické a ekonomické ambice, Škody, které způsobil kult ČKS, Podstata kultu ČKS, Teorie posledního soudu – strach o přežití strany, Zbraň na přežití: brutální zápas, Pád zlého kultu).

9. O bezohledné povaze ČKS (Darebáctví ČKS se nikdy nezměnilo, ČKS obětovala ekonomický rozvoj: strana vydává za své výsledky dřiny čínských lidí, ekonomické nevýhody, bolestivá cena za ekonomický rozvoj, opakované klamání venkovanů, využívání ekonomických zájmů, aby ČKS tlačila na západní země, Metody na vymývání mozků se mění od přímých k rafinovaným, Pokrytectví v otázce lidských práv: převlékání kabátů a páchání zločinů pod zástěrkou „zákona“, více než jedna miliarda lidí jako rukojmí převrácené logiky, cukr a bič – od „propůjčení svobody“ po stupňování útlaku, Aspekty bezcharakterní povahy ČKS: marnivé rozprodávání národní půdy a podvody pod pláštíkem „národní jednoty“, političtí zločinci beze všech morálních omezení, lsti a úskoky – od předstíraného odporu japonské invazi až k „boji s terorismem“, strana se neustále přetvařuje: navenek souhlasí, ale potají odporuje, zavrhnout svědomí a obětovat spravedlnost zájmům strany, zdůrazňování patriotismu, aby byla v lidech podněcována nenávist, strana je důležitější než země, strana je matkou i otcem, strana „napravuje“ a mění zločiny ve „velké úspěchy“, Strana úplně odhaluje svoji zločineckou povahu v pokusu odstranit principy pravdivosti, soucitu a snášenlivosti pomocí státního teroru, Socialismus s „čínskými rysy“, Čínský národ čelí bezprecedentní morální krizi.

***

Jde o zásadní a významný dokument, který charakterizuje čínskou společnost, ovládanou ČKS, a na jehož tvorbě se podílelo mnoho chytrých a vzdělaných osob, vědeckých pracovníků a lidí z praxe. Jeho jazyk odpovídá mentalitě čínského člověka, přičemž je velmi srozumitelný pro okolní svět. Nepoužívá siláckých výrazů (nejde o pamflet!), ale trpělivě krok za krokem vede čtenáře a svou logikou ho přesvědčuje o nezbytnosti překonání nejtemnějšího a nejabsurdnějšího období v čínské historii.

Na jedné straně uvádí doklady o tyranii 50 let, která stála život již 80 miliónů čínských občanů, naproti tomu proti bezpráví a všem precizně definovaným zlům se rozhodlo již téměř 21 miliónů členů vystoupit u Čínské komunistické strany, jak uvádí Epoch Times International.

Svým způsobem Devět komentářů je zároveň verdiktem nad mezinárodním komunistickém hnutím. Ovšem postrádají argumentaci, opřenou o teorie přirozených lidských práv, chybí v nich odkazy na Všeobecnou deklaraci lidských práv, jak byla přijata Organizací spojených národů bezprostředně po druhé světové válce. Čínským bojovníkům za svobodu a demokracii v zemi by mohly posloužit zkušenosti z našich postkomunistických zemí, evropská Úmluva o ochraně lidských práv a základních svobod. V dokumentu by přesvědčivěji zazněly také odkazy na činnost celosvětově působících sdružení, jakými jsou Human Right Watch, Amnesty International, rovněž většího zdůraznění by si zasloužily postoje, které odmítají koncepci lidských práv uznat principiálně vůbec a označují ji za kulturně podmíněnou a pro čínskou společnost nevhodnou. Stejně tak čtenáře nutně napadá otázka, o jakou mezinárodní spolupráci se opírají dohody Číny, co v nich zakotveno a jak jsou dodržovány?

Čínští analytici, disidenti, historici, politologové a další, kteří působí z velké části mimo svou vlastní zemi, mají dnes k dispozici vedle univerzitních, specializovaných a interdisciplinárních a komparativních studií, možnost bezprostředních kontaktů s vědeckými institucemi po celém světě. Devět komentářů – jako základní dokument, informující světovou veřejnost, je charakteristický spíše pohledem dovnitř Číny, jejíž mezinárodní postavení a chování navenek zůstává poněkud ve stínu. Nepochybuji o tom, že autoři „devíti komentářů“ jsou si toho vědomi a jestliže očekávají odezvu na obsah svého vydání „Velké Epochy“, pak by měly následovat komentáře další, které se vyjádří též k mezinárodním otázkám. Nelze ponechávat stranou takovou skutečnost, že rostoucí ekonomika země, vojenská síla spolu s ní a velmi čilá diplomacie vytvářejí z Číny novou supervelmoc. Obavy světa pod vlivem „devíti komentářů“ se ještě více znásobí.

**************
Poznámka redakce: Devět komentářů k Čínské komunistické straně bylo reprodukováno na stránkách Neviditelného psa již v roce 2005:
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 1
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 2
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 3
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 4
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 5
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 6
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 7
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 8
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 9
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 10
ČÍNA: 9 komentářů k Čínské komunistické straně 11