25.4.2024 | Svátek má Marek


BEST OF HYENA: Návštěva u Barta

22.11.2006

Návštěva u Barta
Tak nejdřív - jak se daří Dominice. Včera jsem se byl podívat na Mrázovce na naše, Robert byl v práci, takže hlavně na Irenu s holčičkou Domonikou - dnes jí jsou čtyři měsíce! Hezky drží hlavičku, kouká, směje se, takže už jí pomalu vybírám vhodný digitální fotoaparát. Zatím má miminkovský mobil. Je to veliké, plyšové, s držátky, má to čtyři knoflíky, na ty když se sáhne, dělá to zvuky. Uvnitř je něco elektrického, na baterky. Ty baterky se nedají vyndat a vyměnit, až se vyplácají, věc se musí zahodit. I to je součást výchovy k modernímu životu: věci se už nejen nedají opravit, ale musí se vyhodit, když dojdou baterky. Než Dominika vezme rozum, dojdeme do stavu, kdy se věci budou vyhazovat hned po zakoupení v krámu - k tomu to spěje.

Bart se samozřejmě o tu věc náramně zajímá. Je čilý, kousanec na krku (po setkání s volně loženou dogou) se mu už zahojil a teď tedy má pomyšlení na lotroviny. Moc rád by Dominice ten chlupatý mobil sežral! Jsou to v jistém smyslu závody - co se stane dřív, dojdou baterky, nebo Dominika hodí tu věc na zem a Bart bude rychlejší než Irena (což skoro určitě bude)?

Český konec aféry
Slyším v rádiu, že gymnázium Švoreckého kapitulovalo po 24 hodinách a že pan ředitel nechá odmontovat kamery ze tříd. Doufám, že se těší na okamžik, až přijde student Novák se stížností, že mu někdo vyčoroval mobil a po něm studentka Nováková, že ji student Dvořák ohmatával. Jo, milá zlatá, měl by říci ředitel, to jste si měli rozmyslet, když jste psali petici proti kamerám!
Jenže tak to fungovat nebude. Tyhle věci fungují jako v té pohádce o medvědovi, který začal s liškou hospodařit a pak liška žádala na kedlubnách to dole a na rajčatech to nahoře. Student Novák i studentka Nováková budou dělat peklo na zemi.

Začíná se rejpat
Se zájmem sleduji, jak vzniká stavba rychlostní silnice R1. Pro vysvětlenou:
Dneska psali v novinách, že se chystá zpoplatnění "vjezdu do centra". Co si ještě ti prokletí kridioti vymyslí! Do stavby silničních komunikací nedali pořádnou korunu od doby, kdy bolševik vybudoval magistrálu s Nuselským mostem - kdybychom tuhle proklínanou magistrálu neměli, pražská doprava by byla 24 hodin denně v tom stavu, v jakém je ráno a večer, tedy ve stavu totálního zhroucení. Kdo se chce dostat dejme tomu od Strakonic směrem na, dejme tomu, Mělník, prostě musí přes Prahu. Stačí jedna havárie kamiónu (které neschopný stát neumí regulovat, zkasírovat, jejich počet omezit, kontrolovat, v jakém jsou technickém stavu, tedy vykonávat to, co dělá s velkoou chutí a efektivitou například rakouský stát našim kamionům) a musíte jet přes město. Neznám nikoho, kdo by do centra jezdil z radosti, ba rozkoše.
Střih.
Pražský okruh, to je řešení, o kterém se žvaní doslova desítky let. Onehdy jsem tu psal o zjevení prvního Ukrajince pokuřujícího na převráceném kolečku na místě budoucího staveniště silničního tahu dálničního typu. Od té doby uplynulo několik měsíců a nedaleko Lahovic vyrostlo cosi vzdáleně připomínajícího staveniště. Ne snad, že by se tam něco dělo!
Partu, která o tom všem rozhoduje, by někdo měl donutit, aby se podívala, jak se stavějí podobné stavby v civilizovaných zemích. Jenže, obávám se, že to tihle lidé moc dobře vědí. Ale je jim to jedno, jako ostatně všechno jim je jedno, co se veřejných věcí týká.

Další úvahy a poznámky najdete na stránkách The Hyena