19.7.2019 | Svátek má Čeněk


ARMÁDA: Přesun americké techniky

1.6.2019

aneb Zelené mozky se opět proslavily

Přesun velkého množství vojenské techniky jistě připravují vojenské kruhy dlouhé týdny. Přesto se však vojákům podařilo přesun amerických jednotek totálně zvorat.

Před několika lety se lidé chodili s nadšením dívat na přesun americké armády a mávali. Američtí vojáci se usmívali a nechali dokonce nahlédnout civilisty do svých vozidel. Právě probíhající transport několika set vozidel americké armády přes Česko na cvičení ale dopadl naprosto katastrofálně. Dálnice D1 byla kvůli vojenským kolonám neprůjezdná a tvořily se mnohahodinové kolony aut.

Vojenskou službu jsem absolvoval v dobách na plno probíhající „normalizace“. Lampasáci pro nás byli „zelenými mozky“, tj. lidmi naprosto odtrženými od běžného života a vojenské prostředí bylo prosyceno vedoucí úlohou KSČ ve společnosti. Během své vojenské služby jsem absolvoval i několik přesunů napříč republikou, konkrétně trasu z Jaroměře do Boletic v jižních Čechách. Tehdy, v polovině sedmdesátých let, bylo na silnicích již relativně hodně aut, ale s dnešním provozem to nelze absolutně porovnávat. Přesto naše velení vždy rozhodlo o tom, že se přesun desítek vojenských aut /většinou to byly vétřiesky a tatrovky/ uskutečnil v noci. Ve dne jsme většinou absolvovali přesuny krátké do 50 kilometrů v okolí Jaroměře.

Přesun amerických jednotek na cvičení přes Česko však byl naprosto z nepochopitelných důvodů povolen i ve dne a po naprosto přetížené dálnici D1, na níž je v současnosti několik omezení provozu a doprava tu kolabuje každý druhý den. Je naprosto logické, že se vlivem pomalu jedoucích kolon amerických jednotek, dálnice D1 ucpala a začaly se tvořit mnohahodinové kolony. Musel to nakonec vzít „do ruky“ samotný premiér Andrej Babiš, který nařídil jménem české vlády přesun kolon během dne zastavit a obnovit ho teprve v noci, kdy přeci jenom hustota provozu nejen na dálnicích klesne.

Naprosto nechápu, jak mohlo české armádní velení povolit průjezd vozidel americké armády během dne, kdy je hustota provozu na D1 i přes dopravní omezení vysoká. Hovořilo se o zpoždění, a že snad kolony měly projíždět Česko v noci, ale „nestihlo se to“. Tak se to tedy řešilo způsobem pokus-omyl?

V rámci „bohaté diskuse“ pod článkem o zácpách na D1 při průjezdu amerických vojáků se lze přesvědčit, že takové události dokonale vymažou kredit, který armáda v naší společnosti stále ještě má. Také jsem se dozvěděl, že za to může Donald Trump, Andrej Babiš, voliči ANO atd. Dle mého soudu leží hlavní odpovědnost na velení naší armády, které situaci dokonale podcenilo a právě tam by měly, lidově řečeno, „padat hlavy“. A pokud si snad Američané vynucovali průjezd po D1 i přes den, aby „dohnali zpoždění“, mělo velení armády okamžitě reagovat. Nakonec to stejně bylo nutné řešit na úrovni premiéra, náčelníka generálního štábu a ministra dopravy. Velení české armády mohlo projevit mnohem větší rozhodnost a zajistit suverenitu svého rozhodování - vždyť jde stále ještě o naše silnice a dálnice. 

Právě takové situace ukazují, zda existuje schopnost samostatného myšlení. Pokud ne, máme „nahoře“ přesně stejné „zelené mozky“ jako v dobách socialismu.

Převzato se svolením autora z JanBarton.blog.idnes.cz



Diskuse


M. Weingart
20:42
2.6.2019

L. Novák 475
17:32
2.6.2019

L. Novák 475
18:19
3.6.2019

M. Hoblík
14:11
2.6.2019

L. Novák 475
14:18
2.6.2019

P. Černoch
10:44
2.6.2019

R. Fiala
10:26
2.6.2019

M. Prokop
21:05
2.6.2019

R. Fiala
13:48
3.6.2019

J. Fridrich
10:16
2.6.2019

P. Grigar
10:22
2.6.2019

M. Baloun
7:51
2.6.2019

J. Uzel
22:40
1.6.2019

L. Novák 475
7:11
2.6.2019

A. Trick
9:25
2.6.2019

L. Novák 475
9:38
2.6.2019

P. Grigar
10:01
2.6.2019

I. Vermis
11:35
2.6.2019

M. Prokop
21:07
2.6.2019

P. Grigar
15:38
3.6.2019

R. Fiala
10:39
2.6.2019

L. Novák 475
12:18
2.6.2019

P. Grigar
14:27
2.6.2019

L. Novák 475
14:32
2.6.2019

P. Grigar
15:21
3.6.2019

P. Grigar
15:39
3.6.2019

V. Loula
16:13
1.6.2019

I. Lyčka
20:28
1.6.2019

J. Kanioková
20:51
1.6.2019

J. Jurax
15:50
1.6.2019

V. Loula
16:21
1.6.2019

I. Schlägel
13:42
1.6.2019

I. Novák 763
13:39
1.6.2019

A. Trick
12:06
1.6.2019

J. Jurax
16:04
1.6.2019

A. Trick
16:16
1.6.2019

P. Grigar
10:14
2.6.2019

M. Šejna
10:20
1.6.2019

M. Prokop
10:50
1.6.2019

P. Grigar
10:10
2.6.2019

Z. Lapil
10:41
2.6.2019

P. Grigar
10:54
2.6.2019

Z. Lapil
12:22
2.6.2019

P. Grigar
14:16
2.6.2019

Z. Lapil
21:37
2.6.2019

P. Grigar
15:36
3.6.2019

K. Janyška
8:53
1.6.2019

V. Čermák 376
17:57
1.6.2019

K. Janyška
21:02
1.6.2019

P. Grigar
10:58
2.6.2019

P. Kmoníček
8:50
1.6.2019

J. Jurax
15:57
1.6.2019

J. Jurax
16:14
1.6.2019

S. Hora
7:29
1.6.2019

J. Kanioková
20:58
1.6.2019

J. Cyrany
7:29
1.6.2019

S. Hora
7:32
1.6.2019

P. Harabaska
8:44
1.6.2019

J. Hejna
10:23
1.6.2019

J. Jurax
16:02
1.6.2019

D. Mach
6:49
1.6.2019

P. Harabaska
8:45
1.6.2019

L. Novák 475
12:33
2.6.2019

P. Grigar
14:23
2.6.2019

K. Salajka
6:44
1.6.2019

J. Basler
6:10
1.6.2019

J. Peták
6:30
1.6.2019

P. Grigar
14:31
2.6.2019

počet příspěvků: 117, poslední 3.6.2019 06:19









 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.